Auteur Topic: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Uitkomst bieden  (gelezen 10766 keer)

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
[Aflevering 7] - Opdracht 3: Uitkomst bieden
« Gepost op: 17-02-2024, 19:22:07 »
Hier kun je alles kwijt over opdracht 3 van aflevering 7.

Denk eraan dat algemene feedback over het programma beter past in het evaluatietopic!
« Laatst bewerkt op: 17-02-2024, 21:30:40 door D*N »
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline BobW

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3
« Reactie #1 Gepost op: 17-02-2024, 21:19:54 »
Troeven voor geld  ::ohno:: ::niet-ok::

Offline daniwidm

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Uitkomst bieden
« Reactie #2 Gepost op: 17-02-2024, 21:34:30 »
Het eerste wat ik dacht is, de mol kan zo maar voor het eerste aanbod voor 500 euro hebben gekozen, puur om zeker te stellen dat er daarna een veiling begint. Is soort van twee vliegen met één klap.


Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Uitkomst bieden
« Reactie #3 Gepost op: 17-02-2024, 21:42:51 »
Zou de mol aan het eind van de tafel zitten ? Rosario en Anna? (Bij Rik even overleg: "Dit is er al uit"; "die heeft dit bedrag geboden voor een vrijstelling")

Offline JeaNinja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Uitkomst bieden
« Reactie #4 Gepost op: 17-02-2024, 21:44:58 »
Zou de mol aan het eind van de tafel zitten ? Rosario en Anna? (Bij Rik even overleg: "Dit is er al uit"; "die heeft dit bedrag geboden voor een vrijstelling")

Dacht ik ook aan. Volgens mij zie je nu wel de daadwerkelijke volgorde in beeld. De mol is logischerwijs als één van de laatste, dan kan je schakelen. Kees was ook één van de laatste, meen ik?

Offline daniwidm

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Uitkomst bieden
« Reactie #5 Gepost op: 17-02-2024, 21:46:36 »
Zou de mol aan het eind van de tafel zitten ? Rosario en Anna? (Bij Rik even overleg: "Dit is er al uit"; "die heeft dit bedrag geboden voor een vrijstelling")

Als Rik inderdaad de mol heeft laten weten dat er al in de envelop gekeken is, door wie, dan hebben ze gewoon een wild card voor de mol gecreëerd. Zet maar op een briefje hoeveel je uit de pot wilt.
Zou ik echt heel stom vinden.  ::ohno::
Laat ik voor mezelf er maar even van uit gaan dat ze dat niet hebben gedaan...
« Laatst bewerkt op: 17-02-2024, 21:50:38 door daniwidm »

Offline DeMol!

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de Mol 2015 - > Sri Lanka
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Uitkomst bieden
« Reactie #6 Gepost op: 17-02-2024, 21:50:34 »
Als Rik inderdaad de mol heeft laten weten dat er al in de envelop gekeken is, door wie, dan hebben ze gewoon een wild card voor de mol gecreëerd. Zet maar op een briefje hoeveel je uit de pot wilt.
Zou ik echt heel stom vinden.  ::ohno::
Laat ik voor mezelf er maar even van uit gaan dat ze dat niet hebben gedaan...

Ze hebben goed afgekeken bij de DDR-aflevering van De Mol België. Hopen dat ze ook hebben gekeken naar Gilles, die De Mol van dat jaar niet vertelt wie wat heeft gedaan.

Online Luc

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Uitkomst bieden
« Reactie #7 Gepost op: 17-02-2024, 21:53:39 »
Deze opdracht is inderdaad een kopie van https://be.wieisdemol.com/forum/2021/?topic=70869.0. Toen heeft de mol niet gekeken in de dossiers maar als hoogste geboden.

Online Brtdm

  • Forum Moderator
  • *****
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Uitkomst bieden
« Reactie #8 Gepost op: 17-02-2024, 21:56:37 »
Tja, je kan als mol 2 dingen doen denk ik.
- testvragen bekijken en sowieso €500 eruit (naast uiteindelijk geboden bedrag) + extra kans dat iemand goed gokt voor de vrijstelling
- hoog bieden en de juiste naam noemen (dat laatste afhankelijk van of Rik info vertelde of niet)
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Uitkomst bieden
« Reactie #9 Gepost op: 17-02-2024, 21:57:40 »
Zou Rik een code hebben voor de mol bij het openen van de deuren, als hij de volgende uitnodigt?

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Uitkomst bieden
« Reactie #10 Gepost op: 17-02-2024, 21:59:46 »
Als kandidaat zou ik in elk geval altijd in het dossier kijken, ook als ik wist wat het vervolg was (en dat zag ik wel aankomen). Tien vragen om niet over te stressen bij de finaletest kan het verschil maken tussen winst en verlies van het hele spel.
...óf niet!

Offline Camila

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Uitkomst bieden
« Reactie #11 Gepost op: 17-02-2024, 22:00:50 »
Als kandidaat wil je toch juist zeggen dat je 500 euro uit de pot hebt gehaald om jezelf verdacht te maken? Ik vind Sor hier best wel mollerig met zijn gelieg.

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Uitkomst bieden
« Reactie #12 Gepost op: 17-02-2024, 22:01:07 »
Ik hoop eigenlijk wel dat de mol - even ervan uitgaande dat je als mol wil bieden en niet kijken - gewoon zelf correct moest raden en een bedrag moest bepalen, en niet alle info op een presenteerblaadje kreeg aangeboden :-X
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Eva.

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Uitkomst bieden
« Reactie #13 Gepost op: 17-02-2024, 22:02:01 »
Ik zit inmiddels in een tunnel, maar ik zou als mol misschien ook wel als eerste bij Rik naar binnen hebben willen gaan (Rian), om daarna de toon te zetten door de lippen stijf op elkaar te houden om te voorkomen dat de groep gezamenlijk afspreekt voor de pot te gaan.

Offline mollie23

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Uitkomst bieden
« Reactie #14 Gepost op: 17-02-2024, 22:04:28 »
Zou Rian echt zo naïef zijn dat ze denkt dat 550,- bieden echt een goede actie is om de rest terug te pakken?

Offline daniwidm

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Uitkomst bieden
« Reactie #15 Gepost op: 17-02-2024, 22:06:18 »
Het gedrag van Rian is inderdaad eerder mols dan onmols. Als kandidaat heb je niks aan zwijgen. Je zit wel met spanning, maar je kunt beter alvast delen dat jij iig geen geld hebt verspeeld.

Tijdens het kijken had ik trouwens het gevoel dat ze kreeg opgedragen van Rik, om niks over de keuzes te vertellen.

Offline Eva.

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Uitkomst bieden
« Reactie #16 Gepost op: 17-02-2024, 22:07:12 »
Zou Rian echt zo naïef zijn dat ze denkt dat 550,- bieden echt een goede actie is om de rest terug te pakken?

Ik denk dat ze wel wist dat er iemand meer zou bieden. En hoe ze zei dat ze het walgelijk vond, lol. Een beetje hypocriet en over the top (als je haar verdenkt), kreeg het gevoel dat de mol zich hier als integere kandidaat probeerde te profileren.

Online Brtdm

  • Forum Moderator
  • *****
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Uitkomst bieden
« Reactie #17 Gepost op: 17-02-2024, 22:07:45 »
hebben we in het verleden niet enigszins vergelijkbare opdrachten gehad waar kandidaten na terugkomst in de groep geen woord meer spreken? voor mijn gevoel heb ik dzo'n tafereel vaker gezien in ieder geval.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Camila

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Uitkomst bieden
« Reactie #18 Gepost op: 17-02-2024, 22:08:08 »
Rian zegt als iedereen haar bevraagt: time will tell. Verwijzing naar het toekomst thema?

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Uitkomst bieden
« Reactie #19 Gepost op: 17-02-2024, 22:09:31 »
Ik snap niet waarom Rian niet gelijk haar kaarten op tafel legt trouwens. Ze is eerlijk geweest, heeft niets te vrezen. Nu lijkt het alsof ze iets te verbergen heeft door te zwijgen, waardoor de rest denkt: dan ga ik ook voor mezelf.
...óf niet!