Auteur Topic: Wie verdenkt Wie?  (gelezen 34227 keer)

Offline bris

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #540 Gepost op: 5-03-2024, 13:21:44 »
Ja, maar op Fons heeft hij sowieso geen voorsprong, want die heeft ook gekeken. Dus als hij Kees moeilijk in te schatten vindt dan moet hij alsnog "twee personen" zeggen ipv "een persoon". Wat hij dus niet doet.

Hij heeft toch voorsprong op Kees omdat hij 10 vragen weet en Kees niet. hij kan makkelijk vragen stellen aan zijn mol.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #541 Gepost op: 5-03-2024, 13:24:49 »
En ook al had hij wel Anna op 1.. wat dan? Wie zegt dan dat hij de vragen op haar goed had?
Misschien had hij alle vragen wel fout die hij op Anna had gezet.. daarom kan je vrij weinig met dit topic als een echte conclusie

Eens hoor. Anna ligt veel meer voor de hand als je naar de verdenkingen van de drie finalisten kijkt.

We zouden ze alle drie kunnen strepen. Voor mij is het Anna, Sor, Fons, van meest naar minst waarschijnlijk qua verdenkingen. De meesten zullen Sor op 3 hebben, denk ik. Maar Fons zie ik echt niet, omdat Sor veel minder werd verdacht dan Fons EN volgens mij niet op Fons zit of 'zit'. Idd gewoon op Anna.
« Laatst bewerkt op: 5-03-2024, 13:43:25 door Amethyst »

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #542 Gepost op: 5-03-2024, 13:25:36 »
Inderdaad, scherpe observatie. Het is logischer om te zeggen "voorsprong op twee personen", als je je verdenking in het midden wil laten. Of als je je verdenking even niet meeneemt.

Sor had het specifiek over dat hij een voorsprong had, doordat hij de finaletestvragen had ingezien. Fons had dat ook, Anna en Kees niet. Als hij Fons als mol verdacht, had hij een voorsprong op zowel Anna en Kees, oftewel twee personen. Maar als hij Anna als mol verdacht, had hij inderdaad een voorsprong op 1 persoon: Kees (geen voorsprong op Fons, omdat Fons de finaletestvragen heeft ingezet).

Dus dit is inderdaad een sterke indicatie dat hij op Anna zit. Gesteund met de testvraag die we zien uit aflevering 6, het feit dat we hem al vroeg in het spel een verdenking richting Anna horen uitspreken en dat Sor aan het einde zegt al vroeg de mol op het spoor te hebben gekomen, lijkt het veel waarschijnlijker dat hij inderdaad op Anna zit.

Stop de tijd, waar ik Sor als mol zei bedoelde ik Anna en ik zet twee jokers in.

Offline Mol1991

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #543 Gepost op: 5-03-2024, 13:26:15 »
Hij heeft toch voorsprong op Kees omdat hij 10 vragen weet en Kees niet. hij kan makkelijk vragen stellen aan zijn mol.
Volgens niet de mol wist hij de meeste antwoorden op de vragen al. En de rest heeft hij nog gecheckt bij zijn mol. Fons was daar heel verbaasd over.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #544 Gepost op: 5-03-2024, 13:35:30 »
Op basis van wat in de finaletest wordt gezegd haal ik eruit dat Rosario op Anna zit. Hij zegt dat hij met de finaletestvragen een voorsprong heeft op een persoon dus dan lijkt het me niet dat hij op Fons zit want anders had hij een voorsprong op twee personen.
Dit is toch allemaal hier al een paar dagen geleden besproken (met hulde naar Ruben)?

Anyway, Kees zette in op Sor/Anna dus voorsprong op Kees had Sor niet nodig als hij tunnelt op Fons. Wel op Anna, dus dan bedoelt hij die als de persoon waarop hij voorsprong heeft. Blijkbaar zag hij Kees niet meer als een concurrent.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline bris

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #545 Gepost op: 5-03-2024, 13:44:35 »
Dit is toch allemaal hier al een paar dagen geleden besproken (met hulde naar Ruben)?

Anyway, Kees zette in op Sor/Anna dus voorsprong op Kees had Sor niet nodig als hij tunnelt op Fons. Wel op Anna, dus dan bedoelt hij die als de persoon waarop hij voorsprong heeft. Blijkbaar zag hij Kees niet meer als een concurrent.

Ik denk dat Sor niet precies weet wat Kees heeft gestemd.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #546 Gepost op: 5-03-2024, 13:57:44 »
Er zit ook nog eens een hele rare knip in dat fragment, 54.30: "dus ik heb wel een voorsprong op...." En dan in compleet andere toonhoogte "EEN PERSOON". Hij kan dus makkelijk "dus ik heb wel een voorsprong op Anna" gezegd hebben, en dat het '1 persoon' er ingeknipt is.
Ik denk dat Sor niet precies weet wat Kees heeft gestemd.
OK dat zou kunnen maar hij leek er wel te koop mee te lopen. De biecht van Kees is zo duidelijk. Hij gaat ervan uit dat iedereen op Fons zit, dus hij weet wel wat de anderen stemmen. Wat hij denkt klopt ook, het is ook zo met Fons als mol, dan zaten zowel Sor als Anna op hem. Wanhoopsstrategie om toch te kunnen winnen want hij weet dat hij enorm op achterstand staat met die 10 vragen die zijn ingezien en zijn vergeetachtigheid.

Het omgekeerde scenario is wel erg ongeloofwaardig. Dan zouden Sor en Fons dus al steeds op Anna hebben gezeten. Als je dan een Wanhoopsstrategie lanceert dan ga je juist op Fons/Sor spreiden, niet op Anna/Sor. Kees wijst dus in feite aan wie de mol niet is: Anna en Sor zijn de mol niet.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Eva.

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #547 Gepost op: 5-03-2024, 14:49:37 »
Er zit ook nog eens een hele rare knip in dat fragment, 54.30: "dus ik heb wel een voorsprong op...." En dan in compleet andere toonhoogte "EEN PERSOON".

Ik zit in dezelfde tunnel als jij, maar volgens mij is hier niets in- of uitgeknipt.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #548 Gepost op: 5-03-2024, 14:54:08 »
Het is bepaald niet vloeiend. De laatste woorden zijn op een andere toonhoogte en hebben net die fractie van een seconde vertraging. Opvallend. Maar hoe verklaar jij dan dat hij 1 persoon zegt?
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Eva.

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #549 Gepost op: 5-03-2024, 15:08:49 »
Het is bepaald niet vloeiend. De laatste woorden zijn op een andere toonhoogte en hebben net die fractie van een seconde vertraging. Opvallend. Maar hoe verklaar jij dan dat hij 1 persoon zegt?

Zijn stem gaat omhoog omdat hij één persoon benadrukt.

Tja, of hij zit op Anna en denkt dat hij een voorsprong heeft op alleen Kees (omdat Fons de testvragen ook al gezien heeft). Of hij zit op Fons en weet of heeft een sterk vermoeden dat ie maar één concurrent heeft die ook op Fons zit.


Offline bris

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #550 Gepost op: 5-03-2024, 15:11:06 »
Zijn stem gaat omhoog omdat hij één persoon benadrukt.

Tja, of hij zit op Anna en denkt dat hij een voorsprong heeft op alleen Kees (omdat Fons de testvragen ook al gezien heeft). Of hij zit op Fons en weet of heeft een sterk vermoeden dat ie maar één concurrent heeft die ook op Fons zit.

Ik zou het raar vinden als Sor Kees niet als concurrent zag. Iemand met zo staat van dienst qua werk.

Offline Mol1991

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #551 Gepost op: 5-03-2024, 15:15:30 »
Ik zou het raar vinden als Sor Kees niet als concurrent zag. Iemand met zo staat van dienst qua werk.
En die zo chaotisch is als wat en dat hij na een uur al vergeten had wat er gebeurd is en wie waar staat, dat hadden de kandidaten ook wel door. De rest van de kandidaten had veel meer opgeschreven in hun molboekje dan hij, want de meest info wist hij niet meer. Dus daarom zag Sor hem waarschijnlijk niet als concurrent.

Offline bris

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #552 Gepost op: 5-03-2024, 15:17:22 »
En die zo chaotisch is als wat en dat hij na een uur al vergeten had wat er gebeurd is en wie waar staat, dat hadden de kandidaten ook wel door. Dus daarom zag Sor hem waarschijnlijk niet als concurrent.

Dan is het erger dat 6 andere kandidaten afvielen dan Kees.

Offline Eva.

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #553 Gepost op: 5-03-2024, 15:17:27 »
Ik zou het raar vinden als Sor Kees niet als concurrent zag. Iemand met zo staat van dienst qua werk.

Kees zegt zelf aan de lopende band dat ie niks kan onthouden en dat z'n geheugen een vuilniswagen is. Bovendien verdacht ie Rian vorige week nog en moest ie last minute op zoek naar een nieuwe hoofdverdachte. Ook zie ik het verband niet tussen iemands carrière en deelname aan een spelprogramma, tenzij iemand professioneel spelprogrammadeelnemer is.

Offline bris

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #554 Gepost op: 5-03-2024, 15:22:07 »
Kees zegt zelf aan de lopende band dat ie niks kan onthouden en dat z'n geheugen een vuilniswagen is. Bovendien verdacht ie Rian vorige week nog en moest ie last minute op zoek naar een nieuwe hoofdverdachte. Ook zie ik het verband niet tussen iemands carrière en deelname aan een spelprogramma, tenzij iemand professioneel spelprogrammadeelnemer is.

daarop heb je goeie punt dat zijn werk en spelletjes niet vergelijken zijn. ja hij vergeet dingen maar kan ook zijn dat hij uitvergroot heeft om verdacht te worden. Ik zou het bijzonder vinden dat hij hem niet als concurrent zag die samen met hem halve finale heeft gehaald.

Offline Mol1991

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #555 Gepost op: 5-03-2024, 15:26:02 »
daarop heb je goeie punt dat zijn werk en spelletjes niet vergelijken zijn. ja hij vergeet dingen maar kan ook zijn dat hij uitvergroot heeft om verdacht te worden. Ik zou het bijzonder vinden dat hij hem niet als concurrent zag die samen met hem halve finale heeft gehaald.
Hij zegt dit zelf in niet de mol dat het verschrikkelijk is, ook zijn gezin zegt dit vaak dat hij een super slecht geheugen heeft. Zelfs na een gesprek van meer dan een uur kan hij al weer een deel vergeten te zijn. Als je Instagram hebt ga dan even naar Kees account toe en kijk een filmpje van 14 weken geleden, hij is echt alles snel kwijt. Dus ik denk dat hij dit niet eens kan uitvergroten. En ik denk dat Sor weet dat hij eerst op Rian zat en niet de goede mol op het spoor heeft.
« Laatst bewerkt op: 5-03-2024, 15:32:26 door Mol1991 »

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #556 Gepost op: 5-03-2024, 15:31:19 »
Dan was hij dus inderdaad niet een serieuze concurrent voor Sor nee.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Eva.

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #557 Gepost op: 5-03-2024, 15:39:03 »
daarop heb je goeie punt dat zijn werk en spelletjes niet vergelijken zijn. ja hij vergeet dingen maar kan ook zijn dat hij uitvergroot heeft om verdacht te worden. Ik zou het bijzonder vinden dat hij hem niet als concurrent zag die samen met hem halve finale heeft gehaald.

Het lijkt me voor iedereen duidelijk dat hij met veel geluk en een vrijstelling de finale heeft behaald. Hij heeft niets uitvergroot, ook in het afvallers-interview met Nu.nl zegt hij dat ie in het ADD-spectrum valt en verstrooid is.

Offline Mol1991

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #558 Gepost op: 5-03-2024, 15:48:58 »
Kees heeft inderdaad heel veel geluk gehad dat hij zo ver kwam. Dus ik denk dat dit ook nog genoemd gaat worden bij de aflevering van afgelopen zaterdag. Net zoals toen bij Jochem van Gelder en Soy Kroon.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #559 Gepost op: 5-03-2024, 16:13:50 »
We zouden ze alle drie kunnen strepen. Voor mij is het Anna, Sor, Fons, van meest naar minst waarschijnlijk qua verdenkingen.
Mee eens.

Nu wel duidelijk is (hopelijk) dat Sor toch echt op Anna zit, en al langer dan één aflevering, wordt het een heel moeilijke zaak voor Fons. Als Fons de Mol is, had Sor in afl. 8 af moeten vallen. En niet Rian.