Auteur Topic: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Uitzitten  (gelezen 12169 keer)

Offline Thiago

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Uitzitten
« Reactie #140 Gepost op: 24-01-2024, 15:41:41 »
Weet iemand hoe het zit met Tooske en de 3 vragen van de waarzegster?
Speel je een instrument? Nee.
Houd je van suiker? Nee.
Word je snel kwaad? Nee.

Heeeeel gek...

Deze vragen zou de Mol met JA beantwoorden.

Rian bespeelt 3 instrumenten, is gek op suiker en zoetigheid en probeert de afgelopen jaren wat milder te worden...


Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Uitzitten
« Reactie #141 Gepost op: 24-01-2024, 16:26:50 »
Ja, eens.

En dat geldt ook voor de andere opdracht waarbij 2 losse groepjes elkaar stiekem konden beinvloeden, de schilders. Jeroen zat als enige in beide groepjes :)

Daar was niet zo'n groot risico dat 4 kandidaten niét aan die touwen zouden trekken ;)

Online joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Uitzitten
« Reactie #142 Gepost op: 24-01-2024, 17:25:26 »
Eens. Grote kans dat de mol in deze groep zat, als back-up productieassistent.

Totaal niet mee eens. Hoe groot is de kans dat de kandidaten echt blijven zitten? Ze gaan vanzelf op zoek naar hun opdracht. Mocht dat te lang duren sturen ze gewoon eerder de verleidingen op de kandidaten af. De kandidaten worden immers verleid om een massage te nemen, cocktail te halen etc.

Ik denk dat het meer ligt aan de persoonlijkheid van de mol of hij wil klimmen of een rustigere opdracht wil doen.

Offline Grabmill

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Uitzitten
« Reactie #143 Gepost op: 24-01-2024, 20:04:49 »
Bedenk ook dat alle opdrachten ge-play-test worden. Daar zal vast ook uitgekomen zijn dat er toch wel iemand op staat. Bij Wie is de Mol ga je echt niet een uur lang blijven zitten. Kandidaten gaan bijvoorbeeld op zoek naar jokers. Ik vind het risico dat ze wel allemaal blijven zitten verwaarloosbaar klein.

Offline geennaam

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Uitzitten
« Reactie #144 Gepost op: 24-01-2024, 22:41:30 »
Deze vragen zou de Mol met JA beantwoorden.

Rian bespeelt 3 instrumenten, is gek op suiker en zoetigheid en probeert de afgelopen jaren wat milder te worden...

En vind t dan ook opvallend dat de dingen die de waarzegster vertelde aan Rian zo “ binnenkwamen” bij Rian en leken te kloppen.. ze werd er zelfs emotioneel van. Dit kwam geacteerd over; zou t kunnen wijzen op dat t inderdaad waarheden over de mol zijn en dus niet pasten bij Tooske maar wel moeten passen bij Rian?

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Uitzitten
« Reactie #145 Gepost op: 6-02-2024, 21:25:17 »
Heeft de mol hier gemold? Nou de opdracht molt zichzelf, als er gebeurt wat je kan verwachten. Die 1000 euro kan 750 zijn geweest, and that’s it. Wilde niet de witte helm hebben. Fijne dag gehad en na afloop weer de beschuldiging ‘ik had alles goed’ dus wat lopen jullie allemaal te klooien? 

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Uitzitten
« Reactie #146 Gepost op: 6-02-2024, 21:46:14 »
Fijne dag gehad en na afloop weer de beschuldiging ‘ik had alles goed’ dus wat lopen jullie allemaal te klooien?
Ook opvallend: Sor die beweert dat hij er drie goed had, terwijl wij zien dat hij er maar één goed invulde. Dat komt wel verdacht over op de kijker.

Maar is het perse verdacht? Het kan ook zijn dat Sor echt dacht/hoopte dat hij er drie goed had. Een vraag speelde hij door naar Jip, een had hij er goed, een gokte hij fout en van een vraag weten we niet wat hij heeft ingevuld.

Dit was ook meteen het enige wapenfeit van Sor in de hele aflevering. Opgeteld bij afl. 1 waarin ook niets gebeurde toch wel een erg voorzichtig begin van mol Sor.

Offline Delightz

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Uitzitten
« Reactie #147 Gepost op: 15-02-2024, 19:26:02 »
Bedenk ook dat alle opdrachten ge-play-test worden. Daar zal vast ook uitgekomen zijn dat er toch wel iemand op staat. Bij Wie is de Mol ga je echt niet een uur lang blijven zitten. Kandidaten gaan bijvoorbeeld op zoek naar jokers. Ik vind het risico dat ze wel allemaal blijven zitten verwaarloosbaar klein.
Viel mij op dat zowel Rian als Tooske onder de kussens kijken voordat de massage begint. Onmolse actie van Rian? Anderzijds is ze weinig in beeld als Rik ze na afloop toespreekt en ze haar handen voor haar gezicht houdt. Tijdens het gesprek met de waaghalzen staat ze in het midden en neemt nauwelijks deel.

Offline Crapuleke

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Uitzitten
« Reactie #148 Gepost op: 15-02-2024, 21:14:27 »
Het volgende kan ik niet terugvinden, is misschien al gezegd.
Ik had gelezen dat er op het dak bij 4 op een rij valsgespeeld is, er zijn 9 gele stenen en 11 rode stenen. Zou een hint van de mol kunnen zijn naar de dakzitters. Letters 9 en 11 vormen IK --> IK en 4 kandidaten liepen op een rij op de berg.

Offline Mol1991

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Uitzitten
« Reactie #149 Gepost op: 24-02-2024, 09:00:23 »
Het gaat niet echt over de inhoud van de opdracht.
Maar toch vraag ik mij dit af:
Wat zou jij als kijker leuker vinden om tijdens de ontknoping te zien?
Dat tussen de zittenblijvers de mol zit en kijkt hoe vaak die eigenlijk wel niet gestaan heeft en/of verzorgt dat de rest ook moet bewegen, zodat de podcast onderbroken word
Of dat de mol tussen de klimopdracht de andere kandidaten beetje afleidt dat ze de podcast niet echt goed kunnen luisteren, vragen fout beantwoorden en vooral de zitten blijvers bedankt dat ze zoveel gestaan hebben.

Ik zie liefst het eerste, omdat ik het al eerder aangaf de clue is om zoveel mogelijk te staan en ten tweede leuke beelden geeft bij de ontknoping.
Maar ik denk wel zou de mol dol op klimmen zijn, gewoon geklimt heeft, omdat dit voor de thuisblijvers die de mol kennen verdacht is.
« Laatst bewerkt op: 24-02-2024, 09:35:32 door Mol1991 »

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Uitzitten
« Reactie #150 Gepost op: 24-02-2024, 09:11:21 »
Het volgende kan ik niet terugvinden, is misschien al gezegd.
Ik had gelezen dat er op het dak bij 4 op een rij valsgespeeld is, er zijn 9 gele stenen en 11 rode stenen. Zou een hint van de mol kunnen zijn naar de dakzitters. Letters 9 en 11 vormen IK --> IK en 4 kandidaten liepen op een rij op de berg.

Ik dacht hierbij nog: rood speelt vals. Dus degene met het rode shirt speelt vals.

Online mocemole

  • winnaar De Mol pool 2024
  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Uitzitten
« Reactie #151 Gepost op: 24-02-2024, 15:21:06 »
Het gaat niet echt over de inhoud van de opdracht.
Maar toch vraag ik mij dit af:
Wat zou jij als kijker leuker vinden om tijdens de ontknoping te zien?
Dat tussen de zittenblijvers de mol zit en kijkt hoe vaak die eigenlijk wel niet gestaan heeft en/of verzorgt dat de rest ook moet bewegen, zodat de podcast onderbroken word
Of dat de mol tussen de klimopdracht de andere kandidaten beetje afleidt dat ze de podcast niet echt goed kunnen luisteren, vragen fout beantwoorden en vooral de zitten blijvers bedankt dat ze zoveel gestaan hebben.

Ik zie liefst het eerste, omdat ik het al eerder aangaf de clue is om zoveel mogelijk te staan en ten tweede leuke beelden geeft bij de ontknoping.
Maar ik denk wel zou de mol dol op klimmen zijn, gewoon geklimt heeft, omdat dit voor de thuisblijvers die de mol kennen verdacht is.
Ik wil zien dat de mol vragen fout invult (of eerst goed en dan "Naah" antwoord wissen en fout invullen) eventueel een moeilijke naar Jip doorschuift.

Natuurlijk, als de mol niet avontuurlijk is aangelegd, hoogtevrees of zo, kan ik wel begrijpen dat die kiest voor het zitten.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Uitzitten
« Reactie #152 Gepost op: 2-03-2024, 17:40:46 »
Ik wil zien dat de mol vragen fout invult (of eerst goed en dan "Naah" antwoord wissen en fout invullen) eventueel een moeilijke naar Jip doorschuift.
Het begint er steeds meer op te lijken dat de Mol bij de waaghalzen zat. De enige die een vraag doorschoof naar Jip was Rosario. Anna en Fons beantwoordden al hun vragen zelf.  Onmols, want de kans was groot dat een moeilijke vraag bij Jip mingeld opleverde.

Daarnaast: Rosario's bewering dat hij er drie goed had, komt niet overeen met wat we in beeld zien. Daar weet hij er maar één zeker.

Offline Molshoop_

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Uitzitten
« Reactie #153 Gepost op: 2-03-2024, 18:35:22 »
De mol kan alleen vragen doorgeven aan Jip als ze het antwoord niet gehoord hebben in de podcast.

Wij als kijker hebben de stukjes gehoord over de chocolade, de 200.000 en Hernan Cortes.
Rosario hebben we ook horen biechten over de chocolade.

Als ze dit toen ook gehoord hebben, dan is het logisch dat Anna die vragen niet heeft doorgespeeld.

Voor Fons hebben wij El Tri en 1968 ook gehoord. Verder nog iets over "boven zeeniveau", maar geen getal.

Voor Rosario The Shape of Water ook.
Tree of life en Diego Rivera zijn wel genoemd geweest, maar de echte antwoorden volgens mij niet.