Auteur Topic: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Overtuigend?  (gelezen 11710 keer)

Offline Flos

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Overtuigend?
« Reactie #40 Gepost op: 25-02-2024, 00:01:34 »
Maar wel de juiste manier om troeven tegenover geld uit te spelen. Geld verdienen is makkelijk, troef verdienen is moeilijker en riskanter.
Zo moet een kandidaat vechten tegen zijn wil om een troef te verdienen, maar de mol moet ook zijn ‘best’ doen om geen geld te verdienen.



Ik zat precies ditzelfde te denken! Het troeven VS geld-dilemma wordt oneindig veel interessanter als het lastiger is voor de troeven te gaan en het zeker met deze tijdsdruk interessanter wordt om dan maar gewoon iets mee te nemen. Ik hoop dat een dergelijke prikkel vaker wordt ingebouwd in de toekomst. De afgelopen jaren was het idee vooral dat je gek zou zijn als je voor geld zou gaan, ongeacht wat de prijs van troeven is.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Overtuigend?
« Reactie #41 Gepost op: 25-02-2024, 02:51:40 »
De mol gaat toch echt nooit 2.000€ laten passeren? Dat zou echt heel raar zijn.
Kees die 1.500€ meeneemt vind ik ook te veel.
Eens. En ook Anna neemt geld mee. De enige molse actie was van Fons. Speelt 1000 uit de pot. En weet als enige het kaartenhuis te maken. Heeft ie blijkbaar thuis geoefend  ::)
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Overtuigend?
« Reactie #42 Gepost op: 25-02-2024, 03:00:18 »
Ja, Anna neemt ook geld mee, maar het is slechts 500 euro, EN ze weet dat Sor haar niet vertrouwd. Dus grote kans dat ze wordt afgeschoten.

Fons is de enige die twee lagen haalt, klopt. Hij neemt daar dan ook veel tijd voor. Die van de anderen af gaat. Zou dus best een tijdrekkende mol kunnen zijn? Al denk ik niet dat hij de mol is, maar een wanhopige kandidaat. (Ik MOET jokers!!  ;) )

Offline Kaasfondue90

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Overtuigend?
« Reactie #43 Gepost op: 25-02-2024, 08:13:38 »
Ja, Anna neemt ook geld mee, maar het is slechts 500 euro, EN ze weet dat Sor haar niet vertrouwd. Dus grote kans dat ze wordt afgeschoten.

Exact. Omgekeerde psychologie én sturend richting de andere kandidaten (“ik heb geld dus jullie moeten voor jokers gaan”).

En dan vervolgens het slechte verhaal dat ze heeft tegenover Sor, die haar enorm verdenkt:
“Ik heb écht geen jokers!” (alleen al die lach erbij… >:D)

En ze strooit hierdoor lekker even wat zand in de ogen van een kandidaat die haar verdenkt.

Anna is mijn vreesmol, omdat ze al in vroeg stadium ontdekt zou zijn. Sor zou mijn wensmol zijn. Alleen al omdat Rick tegen hem zegt: “ben jij te vertrouwen”, en hij daar doodleuk “nee” op antwoordt.  ;D

Offline edgomo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Overtuigend?
« Reactie #44 Gepost op: 25-02-2024, 09:44:10 »
Als mol ga je zo'n kaartenhuis toch thuis even oefenen? Maar dat lijkt Anna niet gedaan te hebben...
Wie wel dan?

Offline Treveo

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Overtuigend?
« Reactie #45 Gepost op: 25-02-2024, 10:05:04 »
Wie wel dan?
Fons? Pakte als de enige de joker

Offline Jcw

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Overtuigend?
« Reactie #46 Gepost op: 25-02-2024, 10:13:48 »
Ik vind t lijken alsof Anna in het begin een paar keer expres de kaarten om stootte. Of ligt dat aan mijn tunnel visie?



Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Overtuigend?
« Reactie #47 Gepost op: 25-02-2024, 10:23:45 »
Het lijkt er in sommige shots inderdaad op alsof anna wat ruw met de kaarten bezig is. Vooral als ze de horizontaal te plaatsen “dakjes” erop legt .

Wat ik overigens wel wil noemen als verdediging van de skills van de kandidaten is dat de kaartenhuizen gebouwd diende te worden in een ruimte met open gaten als ramen en dat er dus bij elk zuchtje wind een kans is dat je kaartenhuis instort .

Offline Eva.

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Overtuigend?
« Reactie #48 Gepost op: 25-02-2024, 10:31:58 »
Het lijkt er in sommige shots inderdaad op alsof anna wat ruw met de kaarten bezig is. Vooral als ze de horizontaal te plaatsen “dakjes” erop legt .

Wat ik overigens wel wil noemen als verdediging van de skills van de kandidaten is dat de kaartenhuizen gebouwd diende te worden in een ruimte met open gaten als ramen en dat er dus bij elk zuchtje wind een kans is dat je kaartenhuis instort .

Inderdaad. En als je net hebt gerend in die hitte en vanuit hoge energie ineens naar een taak moet die rust, concentratie en precisie vereist, dan duurt het ook wel even voor je hartslag op het juiste niveau zit.

Offline Treveo

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Overtuigend?
« Reactie #49 Gepost op: 25-02-2024, 10:37:14 »
Ik vind t lijken alsof Anna in het begin een paar keer expres de kaarten om stootte. Of ligt dat aan mijn tunnel visie?

Waarom zou ze dat expres willen doen? Stel dat ze Mol is, dan zou ze toch veel liever een joker willen meenemen?
« Laatst bewerkt op: 25-02-2024, 10:40:07 door Treveo »

Offline Eva.

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Overtuigend?
« Reactie #50 Gepost op: 25-02-2024, 10:39:18 »
Waarom zou ze dat expres willen doen? Stel dat de Mol is, dan zou ze toch veel liever een joker willen meenemen?

Hoe langer het duurt om de kaartenhuizen te maken, des te minder tijd er overblijft voor de rest. Er zo lang mogelijk over doen is een mogelijke strategie van de mol.

Offline Treveo

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Overtuigend?
« Reactie #51 Gepost op: 25-02-2024, 10:41:03 »
Hoe langer het duurt om de kaartenhuizen te maken, des te minder tijd er overblijft voor de rest. Er zo lang mogelijk over doen is een mogelijke strategie van de mol.

Begrijp ik, maar de Mol zou dan zo doen:

Asap joker vrijspelen, daarna chillen (tussendoor wel zeuren over hoe kut de wind is en hoe moeilijk de opdracht wel niet is), beetje show opvoeren dus, als je maar met minimaal een Joker naar Sor kan gaan

Offline mollie23

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Overtuigend?
« Reactie #52 Gepost op: 25-02-2024, 10:43:07 »
Waarom zou ze dat expres willen doen? Stel dat de Mol is, dan zou ze toch veel liever een joker willen meenemen?

Zodat het door haar voorgestelde plan (gaan voor 2000 euro en 4 jokers) niet meer uit te voeren is. Zij heeft nu het geld al gepakt en zegt tegen de andere dat ze voor jokers moeten gaan. Zo wordt het verdiende bedrag ineens (maar mogelijk, want Sor vertrouwt Anna niet dus grote kans op afschieten) maar 500 euro ipv 2000, waar het niet dat het daarna niemand meer lukt om voor jokers te gaan en Rian en Sor toch voor 2000,- zorgen.

Ze heeft een goed plan voorgesteld waarbij geld zou worden verdiend, wat haar mogelijk minder verdacht maakt bij haar medekandidaten.

Offline _Malle_Molloot

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Doorgedraaide Molloot
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Overtuigend?
« Reactie #53 Gepost op: 25-02-2024, 10:46:25 »
Ik vind het lettertype op de iPads op hun rug nogal opvallend. Normaal gesproken hebben ze een meer standaard lettertype toch?
Ik probeer via whatthefont erachter te komen welk lettertype het is, maar ik krijg het niet gevonden. Iemand die het wel weet? Misschien zit er een hint in de naam van het lettertype.
Mollen ontmaskerd: Jurre, Renee, Jeroen, Rob, Merel, Jan, Thomas & Klaas (NL). Comfort, Uma, Lennart & Alina (BE).

Offline Eva.

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Overtuigend?
« Reactie #54 Gepost op: 25-02-2024, 10:46:51 »
Begrijp ik, maar de Mol zou dan zo doen:

Asap joker vrijspelen, daarna chillen (tussendoor wel zeuren over hoe kut de wind is en hoe moeilijk de opdracht wel niet is)

Dan zijn er toch geen beelden voor ons? Daarnaast denk ik dat (als Anna de mol is) ze wist dat Rosario haar af zou schieten en dat ze hem daar sowieso een handje mee ging helpen. Liever geld dan jokers, lijkt me dan haar denkwijze.

Dus gewoon heel lang doen over de onderste laag en een beetje klunzen zodat wij ook mooi op beeld zien dat het héél moeilijk is. Zo vond ik het er ook uitzien, toen ze een horizontale kaart vrij lomp van heel hoog liet vallen op de pijlers en het instorten vervolgens weet aan trillende handjes. Daar geloofde ik geen zak van  ::rofl::

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Overtuigend?
« Reactie #55 Gepost op: 25-02-2024, 10:59:03 »
Ik vind het lettertype op de iPads op hun rug nogal opvallend. Normaal gesproken hebben ze een meer standaard lettertype toch?
Ik probeer via whatthefont erachter te komen welk lettertype het is, maar ik krijg het niet gevonden. Iemand die het wel weet? Misschien zit er een hint in de naam van het lettertype.

Dit was inderdaad een heel opmerkelijk iets . Ik heb het zelf onder noemer fon(t)s gegooid en als hint naar hem in mijn lijst gezet . Maakt hem iets verdachter bij mij, maar niet mijn mol op dit moment

Offline JPD

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Overtuigend?
« Reactie #56 Gepost op: 25-02-2024, 11:28:00 »
Alleen van Sor horen we niet wie hij het minst vertrouwt.
We horen ook al 4 afleveringen niets over zn verdenkingen.
Opmerkelijk
Op Fons na werd Anna het minst vertrouwd door de kandidaten.

Fons vertrouwt Anna niet (4e).
Rian vertrouwde Anna best goed (2e).
Kees vertrouwde Rian als minste en Sor als meeste (Anna op 2 vermoed ik, want tijdens de test zegt hij dat hij Anna goed vertrouwt).

Dat Anna dan gemiddeld nog zo laag eindigt, dan kan het bijna niet anders dat Sor Anna ook erg laag gezet heeft.

Als Anna de mol is en Sor op haar zit, is het heel logisch dat we niet horen op wie Sor zijn test (volledig op één persoon) doet en we niet hoorden dat hij Anna niet vertrouwt.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Overtuigend?
« Reactie #57 Gepost op: 25-02-2024, 11:39:03 »
Yep. Hij gaat op 1 persoon in de test. Wellicht zit ie goed, dat we het daarom niet zien?

Ik vermoed dat-ie op zichzelf is gegaan en dat het klopt.  ;)
De +2000 is misschien niet logisch als hij de mol is, maar als hij het niet had gedaan, was hij mega-verdacht geweest. En hij heeft er ook 2000 afgeschoten.

Ik vind het voorgesprekje met Rik veelzeggend. Iedereen zegt dat-ie (een beetje) te vertrouwen is. Sor zegt doodleuk dat hij niet te vertrouwen is, waarop Rik hem bevestigt: "Nee he?"
 ::vergroot::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline JPD

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Overtuigend?
« Reactie #58 Gepost op: 25-02-2024, 11:42:51 »
Ik vermoed dat-ie op zichzelf is gegaan en dat het klopt.  ;)
De +2000 is misschien niet logisch als hij de mol is, maar als hij het niet had gedaan, was hij mega-verdacht geweest. En hij heeft er ook 2000 afgeschoten.

Ik vind het voorgesprekje met Rik veelzeggend. Iedereen zegt dat-ie (een beetje) te vertrouwen is. Sor zegt doodleuk dat hij niet te vertrouwen is, waarop Rik hem bevestigt: "Nee he?"
 ::vergroot::
Dat is gewoon een beetje spelerig. Kees zegt ook dat niet altijd te vertrouwen is. Dan zegt Rik: goed hoor.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Overtuigend?
« Reactie #59 Gepost op: 25-02-2024, 12:13:09 »
Alleen van Sor horen we niet wie hij het minst vertrouwt.
We horen ook al 4 afleveringen niets over zn verdenkingen.
Opmerkelijk
Bij de opdracht zelf zegt hij dat "Anna best wel laag" stond qua vertrouwen. De eerste aflevering noemt hij Jip en Anna. Nadat hij Rian noemde als minst verdacht had hij ook nog een warrig verhaal over Fons en Kees.
Bij de vorige test gaf hij aan Fons niet te verdenken. Dus ik gok op het lijstje Rian, Fons, Kees, Anna.