Auteur Topic: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Kijken, kijken, wel kopen  (gelezen 9058 keer)

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Kijken, kijken, wel kopen
« Reactie #100 Gepost op: 30-01-2024, 07:54:12 »
Een simpele verklaring is dat de productie zo de mol die geen Spaans kan (Sor) eerder bij de fietsers kreeg, waar je beter kan mollen.

Ik zou het nogal suf vinden als de productie dat nodig vond. De Mol moet zelf maar proberen om in de beste groep te geraken. En zo niet, om dan op de markt te mollen.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline NVR_95

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Kijken, kijken, wel kopen
« Reactie #101 Gepost op: 30-01-2024, 07:58:19 »
Dat moet de mol dan nog steeds hoor. Het kan soms net een zetje in de goede richting zijn. Ze geven de mol ook voorkennis hè, dat is pas een oneerlijk voordeel.

Maar goed, je mag dat best suf vinden, maar het lijkt me een logischere verklaring dan productie assistent spelen.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Kijken, kijken, wel kopen
« Reactie #102 Gepost op: 30-01-2024, 11:16:41 »
Ik vind dat eigenlijk tegen Jeroen als mol spreken dat hij zo snel is. De mol zal weten dat Rik nog gaat melden dat Spaans spreken handig is. Dan hoeft hij niet zo snel te zijn, want daar hebben ze er niet zoveel van.

Daar heb je zeker een punt. Hij kan als kandidaat hebben gedacht, gat in de hand, daar zal zeker de mol bij willen dus daar moet ik zijn.

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Kijken, kijken, wel kopen
« Reactie #103 Gepost op: 30-01-2024, 13:25:16 »
Ik vind dat eigenlijk tegen Jeroen als mol spreken dat hij zo snel is. De mol zal weten dat Rik nog gaat melden dat Spaans spreken handig is. Dan hoeft hij niet zo snel te zijn, want daar hebben ze er niet zoveel van. Bij die worstelopdracht moest hij namelijk al vanwege de taal naar buiten om te gaan tekenen. Dan ga je als je de mol bent toch niet jezelf zo verraden lijkt me door zo snel al een hand op te gaan steken.

Waarom zou de mol dat weten? Dat kan Rik zelf nog later hebben toegevoegd, omdat dat gewoon handig was. Niet alles is letterlijk woord voor woord al uitgedacht.

Ik vind het ook wel een mooie hint naar de mol.
Maar kan idd ook kandidaats zijn.
Ik schrijf hem iig zeker nog niet af vooral ook omdat hij erg het voortouw nam hij deze opdracht en ook de sleutels koos.
Eerst maar even afwachten tot zaterdag hoe dit precies verder uitspeelt.
« Laatst bewerkt op: 30-01-2024, 13:27:19 door xania »
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Kijken, kijken, wel kopen
« Reactie #104 Gepost op: 31-01-2024, 15:35:10 »
Ik heb het betoog van Blip gelezen en denk dat de mol toch wel op de markt zat. De mol moet er immers voor zorgen dat de drie afvallers niet gespot worden, anders kwam die cliffhanger met de terugkerende kandidaat niet aan bod. De mol kan - terecht - van uitgaan dat de fietsers sowieso voor de troeven kiezen. Een mol die kiest voor een joker ipv geld is nu een afgezaagde moltactiek en vorig jaar tot 4x toe door Jurre toegepast (waarmee ik niets tegen Jurre als mol heb).

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Kijken, kijken, wel kopen
« Reactie #105 Gepost op: 31-01-2024, 17:54:28 »
Dit is nu eens een goede opdracht. Enige miniem verbeterpuntje haalde mijn bros van Trust Brobody al aan. Ze hadden niet moeten zeggen dat de kandidaten de voorwerpen hadden gekocht.

Verder zat mijn mol Anna inderdaad op de markt, want de kandidaten gingen toch voor jokers gaan. De mol moet daarop vertrouwen en op de markt het maximale eruit halen.

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Kijken, kijken, wel kopen
« Reactie #106 Gepost op: 31-01-2024, 18:54:06 »
Het ziet er ook naar uit of de aflevering hierna een behoorlijke smak geld kan gaan kosten. Nog meer reden voor de mol om op de markt een beetje mee te gaan op te letten op de rest en mooie hints achter te laten.
De rest gaat toch wel voor troeven dus max 100 euro per item. Nou dan nog eentje. Minder en er is iig niet veel verdiend.
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline Geel scherm

  • Forumlid
  • Molloot sinds 2008.
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Kijken, kijken, wel kopen
« Reactie #107 Gepost op: 1-02-2024, 21:58:44 »
Mogelijke hint:
Op de shirts van de TOPO telefoonmensen staat een molletje met een groen petje.
Fons droeg die hele opdracht een groene pet.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Kijken, kijken, wel kopen
« Reactie #108 Gepost op: 2-02-2024, 00:22:12 »
Nee lijkt idd niet, maar het zou nog wel kunnen. We zien niet hoe het afloopt en ik vond het deel waarin de spelers sleutels krijgen en gewoon maar een box moeten openen eigenlijk iets te simpel voor de kandidaten. Maarja aan de andere kant is het ook wel zuur voor de afvaller wiens box opengaat als er toch nog een twist komt. Maargoed er is gesproken over kans om terug te keren. Dus ik sluit nog niets uit. Het zou het voor mij wel logischer maken als ze straks nog een keuze krijgen om de kandidaat terug te nemen of niet en dat dat geld kost.
Dan zou de keuze op Babs ook wel mollerig kunnen zijn en we weten al dat die waarschijnlijk wel in het spel komt. Dus alleen nog afwachten of dat de kandidaten iets kost.
als er nog een molse twist aan de kisten en (mogelijke) terugkeer van 1 van de afvallers komt kan het wel weer heel mols zijn dat Jeroen per se de sleutel wil kiezen. "Ik heb iets met sleutels, ik vind sleutels leuk" zei hij. Dat kan natuurlijk, maar ik vond het nogal ongeloofwaardig overkomen. Misschien wist hij wel met welke sleutel hij welke afvaller kan ontsluiten uit zijn of haar kist en komt daar nog een twist mee.

Offline JeaNinja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Kijken, kijken, wel kopen
« Reactie #109 Gepost op: 2-02-2024, 09:25:19 »
Mogelijke hint:
Op de shirts van de TOPO telefoonmensen staat een molletje met een groen petje.
Fons droeg die hele opdracht een groene pet.

 ::oink::

Goed gezien, zeg!  ::bravo:: Nu ik terug kijk zie ik het inderdaad ook. Zou het...?

Ik zat helemaal niet in de Fons tunnel, maar nu ga ik hem toch maar eens in de gaten houden....

Offline Mimitje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Kijken, kijken, wel kopen
« Reactie #110 Gepost op: 2-02-2024, 14:36:59 »
Ik moet zeggen dat ik Fons en Tooske verdenk. En met name vanuit de fons'tunnel': zouden ze tijd hebben om de mol in te lichten over de items?

Zo niet, dan zeggen de antwoorden niet zoveel toch?

Offline WillempieW

  • winnaar De Mol pool 2023
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Kijken, kijken, wel kopen
« Reactie #111 Gepost op: 2-02-2024, 14:49:17 »
De mol kan toch al (ver) van te voren ingelicht zijn over de voorwerpen van Rik?

Offline Molmama

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Kijken, kijken, wel kopen
« Reactie #112 Gepost op: 2-02-2024, 17:20:24 »
::oink::

Goed gezien, zeg!  ::bravo:: Nu ik terug kijk zie ik het inderdaad ook. Zou het...?

Ik zat helemaal niet in de Fons tunnel, maar nu ga ik hem toch maar eens in de gaten houden....

Persoonlijk vond ik Fons zijn pet meer bruin als groen maar goed ik snap je.

De mol op t logo heeft meer een bouwhelmpje op dan pet.
Bij de waaghalzen was echter geen groene helm.

Volgens mij had Anna geel? geschiedenis wat typisch was omdat zij geen natuur en wetenschap koos.
Fons had blauw -sport
Sor zwart-cultuur
Justin rood? - natuur en wetenschap?
Jip wit -algemeen/hulplijn

In dat geval zou het een hint naar Anna of Justin kunnen zijn.
Anna omdat natuur en wetenschap haar ding is. Ze had geschiedenis toen tegenovergesteld aan geschiedenis…
Justin had toen natuur en geschiedenis zou aannemelijker zijn als hij uit de kist komt. (Maar wil er nu niet echt meer aan dat hij t is)

Online Crapuleke

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Kijken, kijken, wel kopen
« Reactie #113 Gepost op: 3-02-2024, 13:18:09 »
Jeroen steekt direct zijn hand op bij ‘gat in de hand’. Had niet gehoeven, hij zou als Spaans spreker toch wel op de markt gekomen zijn, maar past wel in mijn opvatting dat hij strooit met hints.

Op het schilderijtje op de markt staat een dansende vrouw, als een danseres op het toneel. Jeroen heeft op de markt tegelijkertijd de toneelkijker en het schilderijtje vast. Jeroen plaatst zelf zijn masker bij het schilderijtje. Ze slapen in Hotel Piedra de Agua, recht tegenover een theater.
Bij de boot noemt Jeroen Querétaro als land met een Q, hij weet natuurlijk dat het een stad is. Querétaro is een indiaanse naam die betrekking heeft op rotsen. Hotel Piedra heeft ook de betekenis van rots. Weer zegt en doet Jeroen dingen die met elkaar te linken zijn.

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Kijken, kijken, wel kopen
« Reactie #114 Gepost op: 3-02-2024, 17:37:14 »
Wat lees ik trouwens veel gespeculeer over die telefoonstemmen!
Dat waren gewoon Jip, Babs, en Justin. Overduidelijk toch?

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Kijken, kijken, wel kopen
« Reactie #115 Gepost op: 3-02-2024, 22:25:25 »
Welke telefoonstemmen bedoel je?

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Kijken, kijken, wel kopen
« Reactie #116 Gepost op: 3-02-2024, 22:28:18 »
De "blijft u aan de lijn" etc, in deze opdracht.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Kijken, kijken, wel kopen
« Reactie #117 Gepost op: 7-02-2024, 15:25:23 »
Om 22:37 in de aflevering zwaait Anna een zijstraat in. (Richting Babs, Jip en Justin? Ik heb het niet teruggezien in de spiegel).

Als Anna het busje met BJJ voorbij is begint ze te lachen en doet een dansje. Inmiddels begrijpelijk gedrag van haar om te plagen, ze is continu aan het klooien.

Bij extra materiaal ontdekt dat de porto wel eens het signaal kon geven hoe lang de wachtrij ging duren voor de fietsers. Geen bewijs behalve dat de duim veel op de portoknop zit.

Maar dan is ze wel vreselijk aan het multitasken daar. Uit de buurt van BJJ blijven, de groep bij elkaar houden, portoknop indrukken en nog items uitzoeken. Haar reactie op hier Jeroen voor Rian door Rian was daarom een beetje vertraagd?

En Rick King mcCullough was evenals heel veel pottekijkers te zien in de spiegel achter BJJ. Die 3 trokken behoorlijk wat aandacht.