Auteur Topic: [Aflevering 6] Afvragen  (gelezen 17157 keer)

Offline Allomol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] Afvragen
« Reactie #80 Gepost op: 12-02-2024, 12:02:38 »
Met vraag 14 maakt acht.

Edit: maar dit kan ook weer de vraag naar het accessoire zijn…Volgens mij hebben we op dit moment geen correct genummerde lijst in deze thread staan. Dus je zou een punt kunnen hebben. Ga er gemakshalve even  vanuit dat dit geen impact heeft op de vier bekende vragen.
« Laatst bewerkt op: 12-02-2024, 12:14:15 door Allomol »
Oke, en dus is alles precies wel
wat het niet lijkt te zijn?

Offline mocemole

  • winnaar De Mol pool 2024
  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] Afvragen
« Reactie #81 Gepost op: 12-02-2024, 12:43:36 »
14 was inderdaad "welk accessoire was onderdeel van de outfit van de mol?"

Het maakt bij de eerste vragen geen verschil, maar Tooske heeft zich dan toch ergens vergist en misschien per ongeluk een ja te veel genoemd waardoor ze op de verkeerde vragen ja dan nee invulde.

Offline WieisdeMol_Gido

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die molloot met die youtubefilmpies.
Re: [Aflevering 6] Afvragen
« Reactie #82 Gepost op: 12-02-2024, 13:14:57 »
De testvraag in de Wie is de Mol? app was:
Wie stond er aan de linkerhand van de Mol tijdens de opdracht met het Volksdansen?

Omdat vanaf de 12e vraag begonnen wordt met het vragen naar opdracht 2 (bij elkaar passen), vermoed ik dat onbekende vraag 11 of 16 deze vraag moet zijn geweest.

Offline mocemole

  • winnaar De Mol pool 2024
  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] Afvragen
« Reactie #83 Gepost op: 12-02-2024, 13:47:24 »
Waarschijnlijk wel, blijven nog 6 mogelijke ja/ nee vragen over. Bizar dan dat Tooske er 8 aangaf.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] Afvragen
« Reactie #84 Gepost op: 12-02-2024, 14:35:43 »
Aan haar afvallers dagboek te lezen leek het alsof ze ook goed zat maar door de analoge test niet heeft kunnen spreiden. Zonde, zij hoorde wat mij betreft in de finale.
Dat dacht ik eerst ook maar bij nader inzien is het een slecht excuus want bij het invullen had ze alsnog kunnen bedenken om te gaan spreiden door gewoon een aantal vragen willekeurig te beantwoorden. Ik denk dat ze in een Fons-tunnel zat. Had ze alleen maar ingevuld: de mol is een vrouw, dan was ze door geweest. 
« Laatst bewerkt op: 12-02-2024, 14:39:41 door Run »

Offline Mol1991

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] Afvragen
« Reactie #85 Gepost op: 12-02-2024, 14:44:35 »
Dat dacht ik eerst ook maar bij nader inzien is het een slecht excuus want bij het invullen had ze alsnog kunnen bedenken om te gaan spreiden door gewoon een aantal vragen willekeurig te beantwoorden. Ik denk dat ze in een Fons-tunnel zat. Had ze alleen maar ingevuld: de mol is een vrouw, dan was ze door geweest.
Ze zegt nu nog steeds dat ze denkt dat het aan de soort test ligt, maar wel goed zit. Ze kan blijkbaar niet echt goed tegen haar verlies. Dus dit is haar hoop als ik haar goed begrijp, want ze kan gewoon niet geloven dat ze verkeerd is.

Offline Molzkovicz

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] Afvragen
« Reactie #86 Gepost op: 12-02-2024, 14:51:11 »
Blauw zou goed bij vraag 14 passen als ze blauw wil onthouden als accessoire die de mol droeg.

Fiets is het favoriete voorwerp van de mol wat ook bij vraag 17 past en vraag 20 is Fons als mol.

Babs zegt: ‘Blauw, zes, fiets, Fons.’ Ik denk dat ‘blauw’ Babs’ antwoord is op vraag 5 (Bij welke tafel legde de Mol diens eerste Maya tegel?). Dit antwoord slaat dan op Fons of Tooske. De passage ‘zes, fiets’ heeft misschien betrekking op vraag 10 (Hoe vaak is de fiets van de Mol gejat?), met zesmaal dan als antwoord op deze fietsvraag (vraag 17 gaat over een voorwerp in huis en lijkt me minder goed passen). Voor mij is onduidelijk op wie dit antwoord kan slaan. Tot slot kan ‘Fons’ inderdaad het antwoord zijn op vraag 20, maar eventueel ook op vraag 18 over de groepsfoto.

We horen Rosario ook ‘blauw’ zeggen, namelijk wanneer hij langs de bordjes loopt. Het is dus mogelijk dat zowel Babs als Rosario ten minste één vraag heeft ingevuld op Fons en/of Tooske (vraag 5), indien ze de kleuren van de tafeltjes goed hebben onthouden.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] Afvragen
« Reactie #87 Gepost op: 12-02-2024, 14:55:06 »
Ze zegt nu nog steeds dat ze denkt dat het aan de soort test ligt, maar wel goed zit. Ze kan blijkbaar niet echt goed tegen haar verlies. Dus dit is haar hoop als ik haar goed begrijp, want ze kan gewoon niet geloven dat ze verkeerd is.
Ze was te zeker van haar zaak en dan moet je jezelf echt dwingen om vragen anders in te vullen dan je eigenlijk zou willen. Het lijkt mij het meest safe dat als je op een vrouw zit, ook een aantal op een man in te vullen of omgekeerd.
« Laatst bewerkt op: 12-02-2024, 14:57:54 door Run »

Offline Mol1991

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] Afvragen
« Reactie #88 Gepost op: 12-02-2024, 14:59:04 »
Ze was te zeker van haar zaak en ook al weet je dat je dan moet blijven spreiden, dat werkt niet altijd zo. Je moet jezelf echt dwingen om vragen anders in te vullen dan je eigenlijk zou willen.
Ja heel logisch. En ze wilde heel graag winnen, daarom wilde ze ook geen mol zijn en ook, omdat de mol een eenzame rol is. Ik denk dat ze ook veel van haar schoonzus Susan Visser heeft gehoord hoe zij als mol dit ervaart had. En ze is een groot molloot.

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] Afvragen
« Reactie #89 Gepost op: 12-02-2024, 15:37:46 »
De testvraag in de Wie is de Mol? app was:
Wie stond er aan de linkerhand van de Mol tijdens de opdracht met het Volksdansen?

Omdat vanaf de 12e vraag begonnen wordt met het vragen naar opdracht 2 (bij elkaar passen), vermoed ik dat onbekende vraag 11 of 16 deze vraag moet zijn geweest.

Die opdracht-vraag past bij nr 11 denk ik. Omdat vraag 15 over persoonlijke eigenschappen van de mol gaat, en 17 ook. (gokje natuurlijk)

Rosario zegt trouwens "11... ik". Hij stond aan de linkerhand van Fons, dus dat zou betekenen dat hij Fons verdenkt.
« Laatst bewerkt op: 12-02-2024, 21:43:38 door annebeestje »

Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] Afvragen
« Reactie #90 Gepost op: 13-02-2024, 09:46:39 »
Die opdracht-vraag past bij nr 11 denk ik. Omdat vraag 15 over persoonlijke eigenschappen van de mol gaat, en 17 ook. (gokje natuurlijk)

Rosario zegt trouwens "11... ik". Hij stond aan de linkerhand van Fons, dus dat zou betekenen dat hij Fons verdenkt.
Volgens mij stond hij aan de rechterhand van Fons. Rosario stond links van Anna, dan zou hij haar verdenken. Zie wat schema's in andere topics.

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] Afvragen
« Reactie #91 Gepost op: 13-02-2024, 11:38:10 »
Ah ja je hebt gellijk, Anna inderdaad. Verwarrend dit!

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] Afvragen
« Reactie #92 Gepost op: 13-02-2024, 15:40:31 »
Waarschijnlijk wel, blijven nog 6 mogelijke ja/ nee vragen over. Bizar dan dat Tooske er 8 aangaf.

Of net niet opmerkelijk, want ze ligt uit het spel.

Offline Eva.

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] Afvragen
« Reactie #93 Gepost op: 16-02-2024, 10:25:18 »
Waarschijnlijk wel, blijven nog 6 mogelijke ja/ nee vragen over. Bizar dan dat Tooske er 8 aangaf.

Is dat op basis van de biecht? Want dan kan ik me voorstellen dat je gedeeltelijk uit de losse pols wat roept, omdat je alleen maar hoeft te uit te leggen wat de opdracht en je strategie inhielden.

Offline mocemole

  • winnaar De Mol pool 2024
  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] Afvragen
« Reactie #94 Gepost op: 16-02-2024, 11:01:47 »
Is dat op basis van de biecht? Want dan kan ik me voorstellen dat je gedeeltelijk uit de losse pols wat roept, omdat je alleen maar hoeft te uit te leggen wat de opdracht en je strategie inhielden.
Ik roep helemaal niets uit de losse pols.
Bij het langs gaan bij de analoge vragen zegt Tooske dat het vooral belangrijk is om de ja/nee vragen te onthouden. Wat slim is, want bij de meerkeuze antwoorden kan je de vraag wel afleiden.
Dan zegt Tooske luidop "ja, ja, nee, ja, ja, ja, nee, ja"; 8 ja/nee antwoorden. Zo zat dat in de montage.

Het kan ook zijn dat ze zich in het begin herpakt, dat die eerste nee betekent 'opnieuw' en ze dan terug start met de reeks.

Offline Eva.

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] Afvragen
« Reactie #95 Gepost op: 16-02-2024, 11:12:07 »
Ik roep helemaal niets uit de losse pols.
Bij het langs gaan bij de analoge vragen zegt Tooske dat het vooral belangrijk is om de ja/nee vragen te onthouden. Wat slim is, want bij de meerkeuze antwoorden kan je de vraag wel afleiden.
Dan zegt Tooske luidop "ja, ja, nee, ja, ja, ja, nee, ja"; 8 ja/nee antwoorden. Zo zat dat in de montage.

Het kan ook zijn dat ze zich in het begin herpakt, dat die eerste nee betekent 'opnieuw' en ze dan terug start met de reeks.

Ik zeg dat Tooske dat deels uit de losse pols roept. De opdracht is afgelopen, er is geen noodzaak meer om alles exact te onthouden. Je baseert je tijdens de biecht op wat er nog van is blijven plakken en improviseert er wat bij, omdat het doel van de biecht is aan de kijker uit te leggen hoe je de opdracht hebt aangepakt en niet om de test nog een keer met precisie in te vullen.

Ik zou het na zo'n test ook meteen in m'n molboekje hebben opgeschreven en blij zijn dat ik kan ontspannen en het niet meer hoef te onthouden. Dit lijkt me ook een aannemelijk scenario aangezien ze exit is.