Auteur Topic: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen  (gelezen 48975 keer)

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #160 Gepost op: 28-01-2024, 21:53:34 »
Als er een terugspoel wordt ingezet, verschijnt deze vrouw met vijf kaarten in haar hand...


Volgens mij is dat Annemarie Jung die net een Mexicaan een paar duizend pesos afhandig heeft gemaakt in ruil voor een paar waardeloze krijtjes.    8)
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Pjotr1992

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #161 Gepost op: 28-01-2024, 21:54:48 »
Uit de video van Siem: Die puzzels in de bootjes zouden eventueel een verwijzing kunnen zijn naar het programma Anna's Brains.

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #162 Gepost op: 28-01-2024, 22:05:14 »
Ik was ook al bezig met de afleveringstitels in de doorloper te plaatsen.
- Een handje helpen past niet want er zijn maar 12 vakjes, dus heb ik hem echt als doorloper gebruikt.

Bijgevolg kom ik tot HARC, maar bij afgelopen? zit natuurlijk ook het vraagteken, als ik dat ook gebruik wordt het HAVN.

Voorlopig kom ik er dus ook niet verder mee.  ::rofl::

Dat had ik dus ook gedaan. Maar als je de volgorde van de punten aanhoud krijg ik “HOGE….”  Dacht aan Hoge hoed? Misschien dat de mol in hoge hoed rondliep op het feest? Tis een half spoor voor nu.

Offline molletje1985

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #163 Gepost op: 28-01-2024, 22:44:26 »
Wie kiest hier als land MOLdavie?

Offline Shiba

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #164 Gepost op: 29-01-2024, 03:15:56 »
Dank voor het overzicht. Goed gevonden. Als het de volg keer weer zo is dan mag je ervan uitgaan dat het echt geen toeval meer is (dat is het eigenlijk al bij de derde keer)..

Geen afvallers, dus helaas geen mogelijkheid om mijn theorie (Rian kleur stoel - afvallers kleur stoel) te bevestigen/ontkrachten. 🥴

Offline Kriekendiek

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #165 Gepost op: 29-01-2024, 08:28:45 »
De titels:

Een handje helpen
Afgelopen?
Vragenvuur
Revanche

De eerste letters daarvan geven: E A V R
V A . . . R . . E .

Gaan we die husselen zijn dat al 4 letters van de achternaam van Kees...  ::vergroot:: Elk jaar zoek ik naar zo'n soort hint die er dan nooit is haha. 10 letters, 10 afleveringen... het is nog broos, maar het kan voorlopig wel ;D


Ik was ook bezig met soort gelijk gepuzzel.
Beginletters van afleveringen en opdrachten. Veel letters dus veel mogelijkheden maar dacht deel t toch. Met zjjn allen zien we meer, toch?

afl 1: Een handje helpen.
Opdrachten.
1. dia del top(it)o
2. speeddate
3. afschilderen

afl 2. Afgelopen?
1. De molympische spelen
2. Uitzitten

afl 3. Vragenvuur
1. De violen stemmen
2. Stad en land aflopen
3. Er mee worstelen

afl 4. Revanche
1. kijken kijken, wel kopen
2. hoog spel spelen
3. op het spel spelen

EAVR
dsadudsekho

r.a. .e....s..

.o.ske ra.as

.eroe. s...s....r...

kees va. d.r s...

Rosa.. .us.e.d..k

.o.s  he.dr.ks



Offline Crapuleke

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #166 Gepost op: 29-01-2024, 13:30:56 »
Je hebt worstelaar Volador (=vliegen) en Jeroen maakt bovenaan de vliegtuigtrap een selfie van hem met het vliegtuig. Revanche voor zijn slechte tekeningen en laten zien dat hij wel selfies met 1 worstelaar kan maken :)

Offline Pjotr1992

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #167 Gepost op: 29-01-2024, 13:42:06 »
Eerder is al gesproken over de SPIEGEL-naam (palindroom) ANNA.
Alle voorwerpen die Rick in opdracht 4.1 heeft gekocht zijn te spiegelen!
Mooie  verborgen  hint naar Anna ???

Het schilderijtje niet toch?

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #168 Gepost op: 29-01-2024, 14:42:22 »
In aflevering 4 noemde Fons zijn geboortedatum 28-08-1986 aan de telefoon. Dat is de 1 dag van de maand mol. Een mol. https://utahgeology.com/bin/maya-calendar-converter/
Maar dan zou de mol gekozen zijn op basis van zijn geboortedatum? Nee, denk het niet.

Als we nou eens een aanwijziging hebben waarmee we de geboortedatum van de mol kunnen berekenen? Bijvoorbeeld:
Het amulet del regreso (van wederkeer).

Kunnen we daar iets aan zien of vooral regreso? Terugrekenen? Normaal reken je van Gregoriaans naar Maya/Aztec/Tzolkin, maar nu andersom? Om een voorbeeld te geven: op de binnenste ring staan 8 vierkantjes in het rond, de middelste ring 8 keer 3 vierkantjes in het rond. Daar kan ik maar zo 8x3=24 op de middelste ring berekenen en dan de 8 van de binnenste ring erachter is 248. Kin 248 komt alleen voor bij Anna. Het amulet is hetzelfde als op de dag van de mol. Alleen, wat staat er dan op de buitenste ring? Je kan er een paar keer 96 van maken, maar dat is ook een beetje willekeurig.

Sor vond het brood nogal stinken (foto in het onderschriftenspel) op de dia del Topo. Dat komt omdat de 'doden' er niet van hebben gegeten (zo wordt dat benoemd op een Ofrenda in Mexico). Nu er weer een kandidaat terugkomt uit de 'speldood' verwacht ik van Rosario dan een opmerking bij het ontbijt: "Dit brood ruikt lekker".

Welke Cocktail dronk Rosario deze aflevering?  Was dat de gin-tonic?
« Laatst bewerkt op: 29-01-2024, 15:00:39 door foxhunter »

Online Molest

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #169 Gepost op: 29-01-2024, 14:51:03 »
De paraplu's komen ook weer terug. In de vooruitblik naar afl. 5.

Offline molletje1985

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #170 Gepost op: 29-01-2024, 15:31:40 »
Verwijst het blauwe oog van de waarzegster naar de serie Oogappels waar Jeroen in speelt?

Jeroen schilderde een portret van Frida Kahlo na. Hij speelde de meestervervalser Han van Meegeren.
Terwijl hij dit deed had hij een rare groene poncho over zijn hoofd (verwijzing naar Meester Kikker?)

Mogelijk verwijzen ook de spullen op de antiekmarkt naar Jeroen.
Hij staat op een gegeven moment stil bij een kraampje met spullen van strips/superhelden.
Verwijziging naar serie Anoniem.
Het masker dat hij koopt op de markt lijkt op het masker dat hij draagt in Anoniem.

Het andere masker= oud grieks symbool dat verwijst naar het theater
Lijst = lijkt op de omlijsting van een theater
Verrekijkeker = toneelkijker
Kleine dolk = Jeroens rol in Romeo en Julia
(faberge) ei = Jeroens rol in Russen
Twee glazen = Jeroens rol in De Tweeling

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #171 Gepost op: 29-01-2024, 15:33:53 »
afl 3. Vragenvuur
1. De violen stemmen
2. Stad en land aflopen
3. Er mee worstelen

afl 4. Revanche
1. kijken kijken, wel kopen
2. hoog spel spelen
3. op het spel spelen

Mij vallen vooral de waanzinnig slechte woordspelingen op. Dat zit er wel vaker in, maar nu zijn het allemaal van die raar lange opdrachtnamen. Dat is normaal volgens mij nooit zo. De opdrachtnamen van aflevering 1 en 2 zijn veel meer in lijn met hoe het normaal is.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Enigma TV

  • Forumlid
  • ENIGMA | De Uitverkorene
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #172 Gepost op: 29-01-2024, 20:05:59 »
De titels:

Een handje helpen
Afgelopen?
Vragenvuur
Revanche

De eerste letters daarvan geven: E A V R
V A . . . R . . E .

Gaan we die husselen zijn dat al 4 letters van de achternaam van Kees...  ::vergroot:: Elk jaar zoek ik naar zo'n soort hint die er dan nooit is haha. 10 letters, 10 afleveringen... het is nog broos, maar het kan voorlopig wel ;D

In 2020 kwam ik een heel eind met de opdrachttitels en morse.  :P Misschien die tactiek nog eens toepassen op de afleveringstitels!

Als we hanteren dat meerdere korte woorden in de titel een • is en één lang woord een -, dan zou je nu hebben: • - - - = J.

Met nog 5 reguliere afleveringen te gaan, zou dit JSM kunnen vormen:
• - - - = J
• • • = S
- - = M

Jeroen Spitzenberger Mol?

Maar opnieuw geldt: héél ver gezocht en héél onwaarschijnlijk, maar het niet benoemd hebben als het waar blijkt te zijn is nog vervelender.  ::)

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #173 Gepost op: 29-01-2024, 22:19:53 »
Mij vallen vooral de waanzinnig slechte woordspelingen op. Dat zit er wel vaker in, maar nu zijn het allemaal van die raar lange opdrachtnamen. Dat is normaal volgens mij nooit zo. De opdrachtnamen van aflevering 1 en 2 zijn veel meer in lijn met hoe het normaal is.

Verleukingen van gezegdes; meer denk ik niet.

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #174 Gepost op: 29-01-2024, 22:50:50 »
Joe joe, daar is de Loteria weer! Met een oude variant van de kaart met de bel in het midden - vermoed ik. Een kadootje voor de Fons tunnelaars? 



Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #175 Gepost op: 29-01-2024, 22:54:11 »
Net als vorig jaar met de eendjes dit jaar op zoek naar loteria kaarten in de afleveringen?

(Maar zou ook zo maar een hint kunnen zijn)

  ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #176 Gepost op: 29-01-2024, 23:26:59 »
 ::ok::

Offline garfreek

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #177 Gepost op: 30-01-2024, 07:02:03 »
Joe joe, daar is de Loteria weer! Met een oude variant van de kaart met de bel in het midden - vermoed ik. Een kadootje voor de Fons tunnelaars? 



Echt het leukste van al die jaren lurken op dit forum is de specifieke kennis die wij als molloten verzamelen: Dit jaar met de Lotaria kaarten En ik krijg ineens een flashback naar hoe dit forum de hele serie kon omzetten naar  het boek van  Alice in Wonderland! (Thailand 2007) I love it!   ::rofl:: ::bravo::

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #178 Gepost op: 30-01-2024, 10:40:56 »
Voorafgaand aan 'Op Het Spel Zetten' vraagt Rik aan de kandidaten of ze een beetje goed geslapen hebben. Als ze bevestigend antwoorden zegt hij: "Goed zo. Komt mooi uit, want ik heb vandaag frisse en heldere breinen nodig." Hij maakt specifieke handgebaren terwijl hij dat zegt.

Gelijkende handjes zien we in de leader van Anna's Brains, een tv-programma dat Anna voor de VPRO presenteert. Opvallend dat Rik het woord 'breinen' combineert met soortgelijke handgebaren.

~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Eva.

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #179 Gepost op: 30-01-2024, 11:13:59 »
Misschien zoek ik er teveel achter, maar zou je dit shot kunnen interpreteren als een oog? De camera zoemt erop in.

edit: het oog kan natuurlijk slaan op de titel van de opdracht, maar dat zou het tweede symbolische oog zijn, naast de bol van de waarzegster. Misschien toch een subtiel thema.
« Laatst bewerkt op: 30-01-2024, 11:18:34 door Eva. »