Ik heb een theorie. Er is mij iets opgevallen bij Anna tijdens de puzzels op de boot.
Anna is wetenschapper, heeft o.a. Natuur- en Sterrenkunde gestudeerd. Deze vrouw is super intelligent en bovendien een science nerd (dit bedoel ik 100% als compliment, overigens). Deze puzzels zouden in mijn optiek peanuts voor haar moeten zijn, als ze sommigen niet al gewoon uit haar hoofd wist. Het zou me ook absoluut niets verbazen als zij een Rubiks kubus op kan lossen. Volgens mij hield Anna zich hier opzettelijk van de domme.
Dit kan je zien als mols, maar hoe langer ik hierover nadenk zie ik het meer als zeer kandidaats. Ze zal wellicht gedacht hebben "Dat is handig, ik weet de goede antwoorden, dan kan ik eens goed zien wie er op de foute antwoorden stuurt". Daarnaast, als je als enige van de hele groep een Rubiks kubus op zou lossen voor 750 euro heb je praktisch "kandidaat" op je voorhoofd geschreven staan. Ik denk dat Anna hier heel slim zich ingehouden heeft om de mol aan het werk te zien.
En als dat zo is, zat ze ook nog eens op de "goede" boot (waar het meeste mingeld was, dank voor het uitzoeken dat onderstreept mijn theorie)Dat dan ook nog een aflevering (of twee?) terug ze weg gemanoeuvreerd wordt bij de topografie puzzel, zegt mij dat de mol dit ook wel weet. (De mol in dat geval Rosario, maar ik zit nog niet steady in één tunnel)
Anna is een hele slimme kandidaat die dit spel speelt om de mol te vinden. En als ze daarvoor een klein beetje geld op moet offeren, so be it. Zou ik ook doen.
Schot voor de boeg: Anna is de winnaar van dit seizoen