Auteur Topic: [Kandidaat] Anna Gimbrère  (gelezen 43735 keer)

Offline Martje

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anna Gimbrère
« Reactie #60 Gepost op: 28-01-2024, 20:41:50 »
Volgens mij zag ze die envelop helemaal niet en ik vond het juist een kandidaatse reactie om er meteen achter aan te duiken toen Kees die envelop opmerkte

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Anna Gimbrère
« Reactie #61 Gepost op: 28-01-2024, 20:52:09 »
Jawel hoor. We horen Anna als eerste reageren:

Anna (nog voordat Kees iets zegt of de envelop aanraakt): "Hee!"
Kees: "Ho!"
Anna: "Daar ligt een envelop!"

Dit gebeurt allemaal binnen 1 seconde. Dat mag je uiteraard kandidaats vinden, maar het is overduidelijk dat Anna de envelop eerder opmerkte dan Kees.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Anna Gimbrère
« Reactie #62 Gepost op: 29-01-2024, 11:18:12 »
Ik verdenk haar nog altijd, maar dat momentje dat ze meteen de sleutel wilde zien vond ik wel heel kandidaats.

Offline JeaNinja

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anna Gimbrère
« Reactie #63 Gepost op: 30-01-2024, 09:35:15 »
Ik heb een theorie. Er is mij iets opgevallen bij Anna tijdens de puzzels op de boot.

Anna is wetenschapper, heeft o.a. Natuur- en Sterrenkunde gestudeerd.  Deze vrouw is super intelligent en bovendien een science nerd (dit bedoel ik 100% als compliment, overigens). Deze puzzels zouden in mijn optiek peanuts voor haar moeten zijn, als ze sommigen niet al gewoon uit haar hoofd wist. Het zou me ook absoluut niets verbazen als zij een Rubiks kubus op kan lossen. Volgens mij hield Anna zich hier opzettelijk van de domme.

Dit kan je zien als mols, maar hoe langer ik hierover nadenk zie ik het meer als zeer kandidaats. Ze zal wellicht gedacht hebben "Dat is handig, ik weet de goede antwoorden, dan kan ik eens goed zien wie er op de foute antwoorden stuurt". Daarnaast, als je als enige van de hele groep een Rubiks kubus op zou lossen voor 750 euro heb je praktisch "kandidaat" op je voorhoofd geschreven staan. Ik denk dat Anna hier heel slim zich ingehouden heeft om de mol aan het werk te zien. En als dat zo is, zat ze ook nog eens op de "goede" boot (waar het meeste mingeld was, dank voor het uitzoeken ::tandpastasmiley:: dat onderstreept mijn theorie)

Dat dan ook nog een aflevering (of twee?) terug ze weg gemanoeuvreerd wordt bij de topografie puzzel, zegt mij dat de mol dit ook wel weet. (De mol in dat geval Rosario, maar ik zit nog niet steady in één tunnel)

Anna is een hele slimme kandidaat die dit spel speelt om de mol te vinden. En als ze daarvoor een klein beetje geld op moet offeren, so be it. Zou ik ook doen.

Schot voor de boeg: Anna is de winnaar van dit seizoen  ::bravo::
« Laatst bewerkt op: 30-01-2024, 18:50:32 door JeaNinja »

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Anna Gimbrère
« Reactie #64 Gepost op: 30-01-2024, 12:57:34 »
Ik blijf bij Anna. De puzzels molt ze toch weer duidelijk. Verdere redenen: gebrek aan een betere tunnel.

Offline BertN

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anna Gimbrère
« Reactie #65 Gepost op: 30-01-2024, 14:01:38 »
Volgens mij hield Anna zich hier opzettelijk van de domme.
...
En als dat zo is, zat ze ook nog eens op de "goede" boot (waar het meeste mingeld was, dank voor het uitzoeken ::tandpastasmiley:: dat onderstreept mijn theorie)
...
Anna is een hele slimme kandidaat die dit spel speelt om de mol te vinden. En als ze daarvoor een klein beetje geld op moet offeren, so be it. Zou ik ook doen.

Schot voor de boeg: Anna is de winnaar van dit seizoen  ::bravo::

Ben het helemaal eens met de strekking van jouw post!
Maar in detail klopt volgens mij een aanname niet:
Anna zat juist niet op de boot waar meeste mingeld was!
Anna zat in boot A: - €100,-
boot B had meer min-geld: - €400,-

Offline JeaNinja

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anna Gimbrère
« Reactie #66 Gepost op: 30-01-2024, 18:50:01 »
Ben het helemaal eens met de strekking van jouw post!
Maar in detail klopt volgens mij een aanname niet:
Anna zat juist niet op de boot waar meeste mingeld was!
Anna zat in boot A: - €100,-
boot B had meer min-geld: - €400,-

Inderdaad, je hebt gelijk. Excuus, ik zat op mijn telefoon en dan is het lastig naast elkaar houden. Ik zal het even corrigeren!

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Anna Gimbrère
« Reactie #67 Gepost op: 31-01-2024, 17:57:22 »
Ik moet toch kiezen, dus zal deze tunnel maar even trekken. Wat er ook nog gebeurt, ik ga tot het laatste moment door op Anna. Kees staat klaar moest dit ooit instorten.

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Anna Gimbrère
« Reactie #68 Gepost op: 31-01-2024, 19:25:52 »
Ik doe met je mee, Belgian Mol. Anna it is. ::jaja::
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Anna Gimbrère
« Reactie #69 Gepost op: 1-02-2024, 10:50:02 »
Super ;D, we gaan ervoor ::ok:: ::vergroot::

Offline Kriekendiek

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anna Gimbrère
« Reactie #70 Gepost op: 1-02-2024, 11:11:47 »
Geeft de route (als je die volgt van p1 naar p8) de handtekening/ paraaf van Anna weg?  Ik heb de route blauw gemarkeerd hier en gedraaid daarna.

Zie ook mijn post bij de opdracht stad en land aflopen. 

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Kandidaat] Anna Gimbrère
« Reactie #71 Gepost op: 1-02-2024, 23:30:08 »
Er moet bepaald worden wie de kist mag openen (einde afl. 4). Rosario en Jeroen willen wel. Anna noemt de naam van Rian, maar die lijkt daar niet om te vragen.
Het is weer zon vreemd Anna momentje, ze lijkt onder totale hoogspanning te staan, doet haar kaak naar voren en in het rond, ze doet gewoon heel vreemd. Heeft ze zich versproken, of is het een toneelstukje? Rian kijkt onbewogen, beetje strengig.
Heel raar moment. Denkt Anna dat Rian de kist wil openen of wil Anna dat Rian de kist opent, maar brand ze haar vingers?
« Laatst bewerkt op: 1-02-2024, 23:33:02 door foxhunter »

Online ThaStayFan

  • Winnaar WIDM-pool 2024
  • Forumlid
  • De blijvende WIDM-fan
Re: [Kandidaat] Anna Gimbrère
« Reactie #72 Gepost op: 2-02-2024, 07:51:34 »
Rian is degene die steeds emotioneel reageert als iemand naar huis moet. Wat als Rik tegen degene die het slot opent zegt: Als jij wil dat deze persoon terugkomt, dan kost je dat ... euro. Dan heeft Rian dat misschien er wel eerder voor over dan een ander. Anna kan (als mol) daarop aansturen. Dat zou de spanning verklaren.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anna Gimbrère
« Reactie #73 Gepost op: 3-02-2024, 10:53:50 »
Rian is degene die steeds emotioneel reageert als iemand naar huis moet. Wat als Rik tegen degene die het slot opent zegt: Als jij wil dat deze persoon terugkomt, dan kost je dat ... euro.
Waarom zou je in vredesnaam geld uit willen geven om meer kans te maken om zelf eerder naar huis te moeten en minder kans te maken om het spel te winnen?
Was het niet destijds bij de verfbom dat als ze Joke terug lieten komen dan geld verdienden voor de pot?

Online ThaStayFan

  • Winnaar WIDM-pool 2024
  • Forumlid
  • De blijvende WIDM-fan
Re: [Kandidaat] Anna Gimbrère
« Reactie #74 Gepost op: 3-02-2024, 15:36:06 »
Ik kan wel een paar redenen bedenken om een kandidaat voor geld terug te laten komen:

Als kandidaat:
- Je gunt iemand om het spel weer te spelen. Puur uit relatie gekozen, want rationeel gezien is het niet gunstig.
- Je hebt de mogelijkheid om bij een terugkerende kandidaat informatie te
halen.
- Er gebeurt iets interessant. Actie! Dus gewoon doen!

Als mol:
- geld uit de pot

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Kandidaat] Anna Gimbrère
« Reactie #75 Gepost op: 4-02-2024, 00:33:41 »
Anna heeft als symbool een kroon. En kijk eens naar Dennis? Linksboven 'GEVER' op zijn arm.
Waar je mee omgaat wordt je mee besmet?

Offline Zillionaire

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Anna Gimbrère
« Reactie #76 Gepost op: 4-02-2024, 11:28:17 »
Als programma maker wil je natuurlijk wel dat de groep de auto met Dennis Weening goed ziet.

De mol  moet de groep naar de weg trekken:

Carpe Diem

Offline Zillionaire

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Anna Gimbrère
« Reactie #77 Gepost op: 4-02-2024, 11:31:44 »
En Anna lacht vriendelijk naar de oud-Mol.

Haar partner in crime? Ik denk het wel als ik naar die blik kijk.
Carpe Diem

Online Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Anna Gimbrère
« Reactie #78 Gepost op: 4-02-2024, 20:08:06 »
Ik zag bij haar een blik van: zo, dit was een goede aflevering voor de mol - ik - terwijl je bij een wetenschapper meer een continue onderzoeksblik verwacht van: wie verdenk ik nu? Die -250 is ideaal voor een mol, met -3000 zet jezelf te veel in het voetlicht.

Ik vond het met die kubus ook héél frappant dat Kees het laatste stukje even ging afmaken omdat dat bij Anna te lang duurde.
« Laatst bewerkt op: 4-02-2024, 20:11:50 door Run »

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Kandidaat] Anna Gimbrère
« Reactie #79 Gepost op: 4-02-2024, 20:28:31 »
Dennis Weening had dezelfde sportschoenen aan als Anna in het Olympisch Stadion, om maar even de verbinding te benadrukken tussen die twee. Roze en de opdruk op de zijkant is gelijk.
Ze lagen dus bij Babs achter in de bus aflevering 1 zodat Dennis die schoenen kreeg en in aflevering 5 als verbinding aan kon trekken. Zal een tweede paar zijn in een andere maat.
« Laatst bewerkt op: 4-02-2024, 20:41:12 door foxhunter »