Over Anna kan je wel de nodige mol-acties opnoemen. Ik heb vooral naar haar gedrag gekeken. Wat valt me dan op:
- Ze vindt geen 'el topito', waarmee ze 1000 euro uit het spel speelt. Als ze als mol op het feest ook nog eens 3 topito's heeft gevonden voordat de kandidaten dat deden, speelt ze in totaal 4000 euro eruit. Dat is prima. Dat het dan niet bij de andere 6 vrijstellingen lukt, daar heeft ze bijna geen invloed op. Van Anna is trouwens niet bekend op wie ze heeft gestemd over de vrijstelling. Dat mogen we vast niet weten...
- Dat ze direct naar kettingen kijkt als ze bij de waarzegster is geweest en haar kaartje moet zoeken, is logisch te verklaren. Bij het aankomen heeft ze gewoon goed gekeken naar de mensen en zag de kettingen met plaatjes al. Dat is dus geen voorkennis. Tooske heeft dat niet gedaan en wellicht ook niet goed geluisterd naar de waarzegster en ging een echte paraplu zoeken.
- Anna is geen actrice. Als ze terugkomt bij de waarzegster, vind ik het veel te veel (snel) gespeeld als ze hoort dat de mol toekeek bij het kaartje pakken en ze ernaar zocht. Als Anna de mol is en ze heeft voorkennis, dan moet je verrast op de waarzegster en Rik van de Westelaken reageren. Ik zie een Anna die iets te snel reageert dan de info die ze krijgt. Ze wil al weglopen, voordat de waarzegster heeft gezegd hoelang ze erover mag doen. Ze knikt al naar Rik als hij nog niet over alles is uitgesproken. Dat kan met voorkennis te maken hebben.
- Ze zegt dat "het kaartje van de kroon niet te vinden was, maar er zeker wel wás". En dan ook zeggen: "De mol heeft het kaartje waarschijnlijk, dat dénk ik, eerder dan ik gevonden." Dat 'waarschijnlijk' en het tussenzinnetje is wel opvallend...
- Ik zie veel spanning tijdens het spel. Kijk eens naar de scene in de auto. Iedereen spreekt vrijuit, maar bij haar zit de rem erop. Ze legt haar hand op haar borst, frommelt aan haar ring en speelt met haar haar als ze in de auto zit. Ook zit ze aan haar mond, omdat ze haar woorden weegt. Ook op de bank als ze de schilderijenopdracht bespreken, frommelt ze aan haar haar.
Bij de executie krijgt ze niet haar scherm te zien, wat voor een mol meestal wel gebeurt in aflevering 1. Hier bedekt ze ook weer haar mond, omdat ze haar woorden weer moet wegen.
- Anna probeert veel vertrouwen te winnen door tijdens de speeddate eerlijk te zijn. Ook beschuldigt ze de schilderijkiezers dat ze in de sleutelpositie zaten (wat trouwens niet waar is, want dat zat ze zelf), waarmee ze de verdenking op anderen werpt. Het lijkt erop dat de regie de tactiek van 'allemaal degenen kiezen met wie je als eerste aan tafel zat' van Anna afkomt. Maar dat zou wel eens niet kunnen kloppen. Bij het kiezen van de portemonnee wijst Anna zelf in de richting van Jip.
- Anna wordt neergezet als iemand die alles berekent. Bij de speeddate zegt ze "volgens mijn berekening, heb jij een vrijstelling" tegen Rian. Ook dat ze betrouwbaar is, wat Babs ook uitspreekt over haar. En bij de test zegt ze ook dat ze alles berekent. Vaak komen deze spelers ver in het spel...
- Anna komt precies bij de groep die de schilderijen moest kiezen. Dat is de beste positie. Het lukt om 12 van de 25 schilderijen te ontsluiten. Daarvan is slechts één schilderij goed. Dan kan er bijna niet anders dan gesaboteerd zijn. Ze beschuldigt hier Kees ook weer van te snel nummers noemen.
Hints (als ze er al zijn):
- Kaart nummer 24 (van seizoen 24) van Loteria is een papegaai. Anna herhaalt soms iets wat een ander zegt. Wie weet doet ze dat de andere afleveringen ook. Gaan we volgen.
- De naam ANNA is een gespiegelde naam. Ik zie veel shots met spiegelingen. Bijvoorbeeld bij het naar de executie gaan.
Vandaar dat ik vooralsnog denk dat Anna de mol is. Als het klopt, is ze wel een hele leuke! En zoals Sor zegt: 'Een opvallende mol!' Dit is niet voor niks door de regie getoond in de aflevering.