Nog een moment dat me bij het analyseren van de tweede opdracht van aflevering 3 was opgevallen, maar ik tot nu toe nog niet had gedeeld omdat Sor niet zo verdacht werd.
Als Sor onderweg is naar P2 wordt hij op verschillende momenten in beeld gebracht waardoor het lijkt alsof hij enorm treuzelt, terwijl dit in werkelijkheid vlak na elkaar gebeurt. Sor moest vanaf zijn startpunt naar P2 ruim 900 meter afleggen en daar doe je met een normaal wandeltempo toch al ruim 10 minuten over. Het is dus niet zo gek dat Jeroen, die maar 400 meter hoefde af te leggen, even op hem moest wachten.
Moment 1 (24:55): "Ik denk dat ik het nu moet vinden toch". Hier vindt hij het inderdaad al bijna, maar in de montage duurt dat nog even

Moment 2 (25:38): "Waarom heb ik de kaart niet meegenomen?". Hier is hij al bijna op P2.

Moment 3 (25:45): "Het kan echt niet zo ver zijn!". Dit moment sluit direct aan op moment 1 en gebeurt vóór moment 2. Dit is dus niet-chronologisch gemonteerd

Moment 4 (26:42): "Kom op Sor, tempo!" Hier komt hij dan aan op P2.

Op onderstaand kaartje heb ik met M1 t/m M4 aangegeven waar de verschillende momenten zijn, allemaal al vlakbij P2

Door deze momenten die vlak na elkaar gebeurden zo uit te spreiden in de montage lijkt het alsof Sor heel lang moet zoeken naar P2, terwijl dat helemaal niet het geval was. Sor doet verder ook alles goed in deze opdracht: hij haalt het geld binnen op zijn eigen punten, vindt 3 punten van anderen, en stuurt Anna en Tooske aan het eind nog naar hun punt zodat zij nog 150 euro kunnen ophalen (dat dit niet gebeurt, ligt puur aan de keuze van de laatste twee om toch om te keren).