Auteur Topic: [WIDM] Evaluatietopic  (gelezen 59138 keer)

Offline Fedde

• Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [WIDM] Evaluatietopic
« Reactie #380 Gepost op: 9-03-2025, 11:48:29 »
En wat hij zelf ook al zei, het feit dat hij pas elke dag ervoor werd gebriefd in plaats van weken tevoren lijkt mij ook eerder een voordeel dan een nadeel.

Pas laat gebriefd worden, lijkt mij juist eerder een nadeel dan een voordeel. Je krijgt de opdracht te horen, mogelijkheden om te mollen en dat is het. Ben je als mol al eerder op de hoogte van de opdrachten, dan kun je er langer over nadenken en zo'n opdracht meer naar je eigen hand zetten. Je bedenkt misschien andere manieren om te saboteren dan de mogelijkheden die je voorgelegd hebt gekregen.

Offline MartinJ

• Forumlid
« Reactie #381 Gepost op: 9-03-2025, 11:52:45 »
Daar hoef je helemaal niet over na te denken. De opdrachten worden ontworpen met ingebouwde sabotage. Wat wil je anders doen dan kluizen openen met de codes die je van tevoren krijgt en dan geld weggooien. Servetten wegmoffelen etc. Hoe moeilijk kan het zijn. Een foto maken die net niet goed is. Vals zingen bij karaoke (lukt de meeste nog wel zonder mol te zijn).

Offline Vonne1968

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #382 Gepost op: 9-03-2025, 11:54:38 »
Dan snap ik alleen je euforie over de mol niet, want daar gaat het ook zo.

Offline Fedde

• Forumlid
« Reactie #383 Gepost op: 9-03-2025, 12:05:58 »
Daar hoef je helemaal niet over na te denken. De opdrachten worden ontworpen met ingebouwde sabotage. Wat wil je anders doen dan kluizen openen met de codes die je van tevoren krijgt en dan geld weggooien. Servetten wegmoffelen etc. Hoe moeilijk kan het zijn. Een foto maken die net niet goed is. Vals zingen bij karaoke (lukt de meeste nog wel zonder mol te zijn).

Maar niet alle opdrachten zijn zo afgebakend als de opdrachten waarbij je kluisjes moet openen. Vorig jaar hingen er cijfersloten aan de schilderijen. Je kunt ook cijfercodes aanpassen (zodat de juiste code niet langer de juiste is). Maar een opdracht als met het zout, die is wat vrijer. Een mol kan daar een aanpak kiezen die bij hem/haar past.

Vals zingen bij karaoke (lukt de meeste nog wel zonder mol te zijn).

Dat denk ik ook.  ::rofl::

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #384 Gepost op: 9-03-2025, 12:15:53 »
Als ik heel eerlijk ben vond ik dit een teleurstellend seizoen dat (weer) eindigde met een anti-climax.
Ik vind dat we behoorlijk verwend zijn. Ze zijn er TOCH weer in geslaagd met nieuwigheden te komen. Denk even eerst aan de voorbeschouwing met alle kandidaten. Nooit vertoond EN was toen al bij iedereen bekend wie de mol was en wie de winnaar. Neem je toch echt een risico. Ik was er destijds wel van overtuigd dat de afvallers allemaal nog van niks wisten.

En de mol die gekozen wordt, prachtig toch ook. En via Moltalk was echt wel uitgepuzzeld tussen welke twee het ging. Hadden wij ook kunnen doen.

Ze hoeven het toch ook allemaal niet weg te geven? Laat er nog wel wat te gissen overblijven zou ik zeggen. Eerlijk gezegd vond ik dat de enige tekortkoming dit seizoen. Dat de hints juist TE GOED waren......
De Blondine is de Mol, Michèèèèèèle dus :)

Offline MartinJ

• Forumlid
« Reactie #385 Gepost op: 9-03-2025, 12:24:32 »
Dan snap ik alleen je euforie over de mol niet, want daar gaat het ook zo.
Ik kan me niet herinneren dat ik hier of ergens anders op dit forum heb gezegd dat ik de acties van de mol beter vond bij De Mol België. Dus ik snap niet welk punt je wil maken.

Offline cinner

• Forumlid
« Reactie #386 Gepost op: 9-03-2025, 12:28:57 »
Vond het een leuk seizoen, een leuke groep, zou graag de finale aflevering erin houden en vond het leuk dat de Mol zelf gekozen is en de kandidaten niet samenwerkten en er dus niet achter kwamen.

Hoop alleen dat de regie de volgende keer minder de Mol wil sturen. De veilingopdracht was daarbij wel het dieptepunt. De Mol krijgt simpelweg een opdracht en de regie, twee kandidaten werden erg benadeeld.

Daarnaast hoop ik dat men af wil stappen van het concept dat de Mol degene is die het minst verdacht in beeld komt er uit de wind wordt gehouden. Je wil de Mol vinden met speuren en letten op lichaamstaal. Niet op hoe de Mol gemaakt wordt.

Maar well done!

Offline Vonne1968

• Forumlid
« Reactie #387 Gepost op: 9-03-2025, 12:33:38 »
Ik kan me niet herinneren dat ik hier of ergens anders op dit forum heb gezegd dat ik de acties van de mol beter vond bij De Mol België. Dus ik snap niet welk punt je wil maken.
Misschien mijn opmerking even lezen want ik heb het nergens over de acties van de Belgische mol. Ik reageer alleen op het feit dat je bij Widm de opdrachten zo gebouwd vind dat die standaard gemold kunnen worden. Dat is bij de mol België niet anders (veel opdrachten intussen een kopie uit de mol).

Offline MartinJ

• Forumlid
« Reactie #388 Gepost op: 9-03-2025, 12:43:55 »
Misschien mijn opmerking even lezen want ik heb het nergens over de acties van de Belgische mol. Ik reageer alleen op het feit dat je bij Widm de opdrachten zo gebouwd vind dat die standaard gemold kunnen worden. Dat is bij de mol België niet anders (veel opdrachten intussen een kopie uit de mol).
Ik heb ook niet gezegd dat die opdrachten in de Belgische mol niet op dezelfde manier gemold kunnen worden. Ik kijk ook niet voor die molacties en nog minder om de molacties van de Belgisch mol te vergelijken met die van de Nederlandse mol. Ik ben alleen een beetje allergisch voor het ophemelen van de mol.

Offline Vonne1968

• Forumlid
« Reactie #389 Gepost op: 9-03-2025, 12:48:36 »
Ik kom uit het oosten, hier houden we sowieso niet zo van het ophemelen van mensen  ::)

Offline NVR_95

• Forumlid
« Reactie #390 Gepost op: 9-03-2025, 14:02:46 »
Ik denk echt dat mensen onderschatten hoe extreem moeilijk het is om de mol te zijn. Je moet 2/3 weken lang elk moment van de dag een rol spelen. Als je er in slaagt om vrijwel onverdacht te blijven terwijl je hier en daar duidelijk geld uit de pot houdt, dan heb je het fantastisch gedaan.

Molloten zijn niet snel tevreden hè, haha. Opdrachten worden vaak bekritiseerd omdat mollen onmogelijk is. Maar als een opdracht zo wordt opgezet dat er gemold kan worden dan is het ook niet goed.

Offline cinner

• Forumlid
« Reactie #391 Gepost op: 9-03-2025, 14:35:42 »
Ik denk echt dat mensen onderschatten hoe extreem moeilijk het is om de mol te zijn. Je moet 2/3 weken lang elk moment van de dag een rol spelen. Als je er in slaagt om vrijwel onverdacht te blijven terwijl je hier en daar duidelijk geld uit de pot houdt, dan heb je het fantastisch gedaan.

Molloten zijn niet snel tevreden hè, haha. Opdrachten worden vaak bekritiseerd omdat mollen onmogelijk is. Maar als een opdracht zo wordt opgezet dat er gemold kan worden dan is het ook niet goed.

Bij de veilingopdracht krijgt Stijn instructies wat hij moet doen en de macht in het spel. Zo hadden Maaike en zeker Nora geen schijn van kans en gaat er bijna zeker een hoog bedrag uit de pot. Wil je dat verdedigen als goede opdracht voor de Mol om te mollen?

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #392 Gepost op: 9-03-2025, 14:41:59 »
Hij kwam wel in een kwaad daglicht te staan dus hij nam risico. De dames riepen allemaal in koor niet meer dan 1 a 2000 euro te hebben ingezet. Dan sta je er toch gek op. Mol geout. Het werd daarna weer een beetje rechtgebreid door de test maar dat was maar 1 van de 4 dames. Namelijk stond er opeens het bedrag van 7000 bij. Het hoge bedrag van 5000 van Sofie was nog steeds gemaskeerd. Daarom begrijp ik eigenlijk nog steeds niet waarom niemand een honderdtal inzette, bijv. 5100 euro. Was voor de mol in dit geval ook beter geweest, dan had er nog een extra optie in de testvraag gestaan. Iets voor het Vragenvuur.

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #393 Gepost op: 9-03-2025, 16:53:06 »
Naast de finalevrijstelling opdracht, want dit vond ik echt niet kunnen dat hij zoveel invloed had op het spel. Vond ik het een geweldig leuk seizoen, met leuke opdrachten en kandidaten. Had nog wel meer sfeerbeelden gewild van Cambodja, maar dat kon waarschijnlijk om een reden niet.

Heel erg genoten, bedankt makers  :)

Offline MartinJ

• Forumlid
« Reactie #394 Gepost op: 9-03-2025, 17:02:53 »
Hij kwam wel in een kwaad daglicht te staan dus hij nam risico. De dames riepen allemaal in koor niet meer dan 1 a 2000 euro te hebben ingezet. Dan sta je er toch gek op. Mol geout. Het werd daarna weer een beetje rechtgebreid door de test maar dat was maar 1 van de 4 dames. Namelijk stond er opeens het bedrag van 7000 bij. Het hoge bedrag van 5000 van Sofie was nog steeds gemaskeerd. Daarom begrijp ik eigenlijk nog steeds niet waarom niemand een honderdtal inzette, bijv. 5100 euro. Was voor de mol in dit geval ook beter geweest, dan had er nog een extra optie in de testvraag gestaan. Iets voor het Vragenvuur.
Hoe zo kwam de mol in een kwaad daglicht als er al een kandidaat €7000 heeft geboden en een andere kandidaat €5000. Dan kun je als mol toch rustig ook €5000 bieden of ben ik nou gek.

Offline cinner

• Forumlid
« Reactie #395 Gepost op: 9-03-2025, 17:18:57 »

Sophie bood 5000 en Roos 7000 dus Stijn met zijn 5000 had toch een prima bedrag gekozen? En hij leek het spel gewoon goed te spelen, ik snap wel dat hij buiten Roos bij niemand echt opviel.

Buiten dat heb ik geen kritiek op Stijn maar op de makers dat ze een opdracht zo hebben dicht getimmerd. Dat is toch voor niemand inclusief Stijn leuk?

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #396 Gepost op: 9-03-2025, 18:52:21 »
Uiteraard heeft Stijn het zelf helemaal 100% perfect gedaan (aannemende dat je alleen duizendtallen mocht opschrijven). Ik heb destijds ook laaiend enthousiast gereageerd, dat dit exact is wat een mol zou doen. Hehe.

Ik heb het erover dat hij door dikke vette pure pech in een kwaad daglicht kwam te staan. Eerst doordat al meteen Sophie eruit vloog. En daarna in de finale Roos. Waardoor hij exposed werd. Veel liever had hij natuurlijk gezien dat 1 van die twee de zware last had moeten dragen. Dan kregen die de verdenking. Nogal wiedes.

Dit gaat dus in tegen de stellingname die ik steeds lees dat hij het maar makkelijk had, dat hij geen biet deed, alleen maar de productie volgen. Nou hij deed echt wel wat, namelijk risico's nemen. En hij kwam daardoor in een kwaad daglicht te staan als resultaat. Zo makkelijk als jullie deze opdracht voorstellen was het niet.

Offline DRenziboy

• Forumlid
  • Je weet wel, die rare gast ;)
« Reactie #397 Gepost op: 9-03-2025, 19:13:52 »
Uiteraard heeft Stijn het zelf helemaal 100% perfect gedaan (aannemende dat je alleen duizendtallen mocht opschrijven). Ik heb destijds ook laaiend enthousiast gereageerd, dat dit exact is wat een mol zou doen. Hehe.

Ik heb het erover dat hij door dikke vette pure pech in een kwaad daglicht kwam te staan. Eerst doordat al meteen Sophie eruit vloog. En daarna in de finale Roos. Waardoor hij exposed werd. Veel liever had hij natuurlijk gezien dat 1 van die twee de zware last had moeten dragen. Dan kregen die de verdenking. Nogal wiedes.

Dit gaat dus in tegen de stellingname die ik steeds lees dat hij het maar makkelijk had, dat hij geen biet deed, alleen maar de productie volgen. Nou hij deed echt wel wat, namelijk risico's nemen. En hij kwam daardoor in een kwaad daglicht te staan als resultaat. Zo makkelijk als jullie deze opdracht voorstellen was het niet.

Stijn hoefde in essentie helemaal niks te doen... Hij wist per definitie al dat hij als een van de 2 over zou blijven.
Het enige waar hij voor moest zorgen is dat de laagste bedragen eruit werden gespeeld. De grootste kans daarop is als je de laagste bedragen laat spelen.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline MrShankly

• Forumlid
« Reactie #398 Gepost op: 10-03-2025, 06:37:58 »

Daarnaast hoop ik dat men af wil stappen van het concept dat de Mol degene is die het minst verdacht in beeld komt er uit de wind wordt gehouden. Je wil de Mol vinden met speuren en letten op lichaamstaal. Niet op hoe de Mol gemaakt wordt.

Maar well done!

Maar lichaamstaal is juist waarom ik op gegeven moment 100% op Stijn durfde te gaan. Na het tellen bij het beeldhouwen en zijn vertraagde reactie toen Rik na Wie van de Drie zei dat de test zou zijn niet als normaal.

Dus dat zat er gelukkig nog wel genoeg en ook weer niet teveel in!
 ::vergroot::

Offline cinner

• Forumlid
« Reactie #399 Gepost op: 10-03-2025, 07:42:27 »
Maar lichaamstaal is juist waarom ik op gegeven moment 100% op Stijn durfde te gaan. Na het tellen bij het beeldhouwen en zijn vertraagde reactie toen Rik na Wie van de Drie zei dat de test zou zijn niet als normaal.

Dus dat zat er gelukkig nog wel genoeg en ook weer niet teveel in!
 ::vergroot::

Mijn punt is dat je de Mol er nog steeds uit kan halen omdat de makers elk jaar hetzelfde concept blijft gebruiken: degene die uit de wind en onopvallend wordt gehouden is de Mol. Hoe leuk zou het zijn als dat eens anders was?