Poll

Wie is de Mol?

Maaike
39 (16.8%)
Roos
13 (5.6%)
Stijn
180 (77.6%)

Totaal aantal stemmen: 231

Auteur Topic: [Poll] Wie is de Mol?  (gelezen 132805 keer)

Offline Leendert

• Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #180 Gepost op: 19-01-2025, 12:36:26 »
Maar wat heb jij over Nora? Die passeerde je.

Zij stond bij mij bovenaan na afl 1, maar in afl 2 deed ze het best goed als kandidaat dus zakte ze wat weg. Deze afl zat ze ergens in het midden dus daar blijft ze voor mij hangen. Het zou wel kunnen qua taalgebruik.

Ray haalt zowat eigenhandig 1500 euro binnen, puur kandidatengedrag en een doodzonde voor de mol.

Hij was niet echt dichtbij het overtuigen van de groep en het kan zijn dat hij dat aanvoelde. Maar hij probeerde wel hard om de groep op andere gedachten te brengen en hun benadering van ondervraging te veranderen. Dus al met al ben ik het wel eens dat die opdracht een dikke min voor Ray is. Ik vind dat de manier van molkeuze nog steeds een plus voor Ray is, maar het taalgebruik van de mol lijkt dan weer niet bij Ray te passen. Ik schrijf Ray nog niet af, maar hij staat nu ook ergens in het midden.

Zoals ik zei kom ik daarbij uit op Stijn als hoofdverdachte voor nu en Sophie dan maar op de tweede plaats. Dan Bridget/Nora/Bridget op gedeelde derde plek, dan Roos en dan Sam en Maaike helemaal onderaan voor nu.

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #181 Gepost op: 19-01-2025, 12:51:09 »
Stijn als hoofdverdachte voor nu en Sophie dan maar op de tweede plaats. Dan Bridget/Nora/Bridget op gedeelde derde plek, dan Roos en dan Sam en Maaike helemaal onderaan voor nu.
Met die top-2 ben ik het zeker eens, alleen niet met die 3e plek ::rofl:: ;D
De Blondine is de Mol, Michèèèèèèle dus :)

Offline Miss Marvel

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #182 Gepost op: 19-01-2025, 14:57:22 »
Roos heb ik een streep door gezet, en blijven Sophie en Nora hangen. En Stijn er nog bij. Ik heb Sophie gestemd.
Ma how, zeg!

Offline Starry Night

• Forumlid
« Reactie #183 Gepost op: 19-01-2025, 18:50:52 »
Voor de zaterdagavondkijker werkt dit al tientallen jaren perfect. Degenen die de edit verdacht MAAKT is de mol niet, sterker nog, die vliegen er 1 voor 1 uit omwille van het WAUW effect.

Zoals bijv. gebeurde bij Bridget: zij haalde die 750 euro uit de pot maar Ray kreeg in de edit de schuld d.m.v. de biechts, bijv. van Maaike. Werd ook nog eens herhaald zie ik net in de voorbeschouwing van aflevering 3! Om het er nog even goed in te rammen.

Dit alles resulteert in een app waarin Roos en Ray dik bovenaan staan, wat mij te denken geeft dat die zeker de mol niet zijn. Maar ook Bridget en Sophie staan hoog. Helemaal onderaan staat Stijn. De mol dan dus.....
Dat is niet zo. Op het einde wil de edit het juist wel haast 'bekendmaken'. Maar daar zijn we nog ver van. Eerst krijg je nog weken dat de nummer 1 verdachte bij de kijkers eruit vliegt en iedereen WAUW doet. Dan kijkt men immers nog een week langer want is de interesse gewekt.... 'wie is het dan WEL?'

Ik merk dat ondanks een nieuwe regisseur er nog geen sikkepit veranderd is aan deze edit tactiek.
Dat gaat over de kijker. Voor de deelnemers verloopt het spel heel anders dan voor ons. Als de meeste deelnemers niet op de mol zitten, is dat toch juist een pre? Voordat de mol gekozen werd, kreeg iedereen de vraag “wie is de mol”. Ik zou me kunnen voorstellen dat ze een mol hebben gekozen die juist bij die vraag laag scoorde.

Online Mollenmania

• Forumlid
« Reactie #184 Gepost op: 19-01-2025, 22:01:14 »
Lang niet zo erg als Roos en Ray maar best wel dus, ze staat in de top-4.

Dit is natuurlijk een cirkelredenering. "Ze staat in de top 4, dus ze wordt verdacht ge-edit." Feit is dat ze bijna niks goed doet en in your face molt. Plek 4 vind ik dan nog echt zeer laag. Ik zou juist zeggen dat de edit haar uit de wind houdt.
En de duidelijkheid waarmee ze molt (als ze de mol is) past imo heel goed bij haar persoonlijkheid én het feit dat de mol onvoorbereid is.

Offline Pac

• Forum Moderator
« Reactie #185 Gepost op: 19-01-2025, 23:08:23 »
Dit is natuurlijk een cirkelredenering. "Ze staat in de top 4, dus ze wordt verdacht ge-edit." Feit is dat ze bijna niks goed doet en in your face molt. Plek 4 vind ik dan nog echt zeer laag. Ik zou juist zeggen dat de edit haar uit de wind houdt.
En de duidelijkheid waarmee ze molt (als ze de mol is) past imo heel goed bij haar persoonlijkheid én het feit dat de mol onvoorbereid is.
Plek vier is inderdaad een prima middenmoot. Maar als je het dan hebt over een verdachte edit dan vind ik de terugblik op vorige week waar deze aflevering mee begon wel een beetje te veel van het goede. Van de Lichaamstaal-opdracht wordt precies het stukje van Bridget die als boomer geen foto kan maken erin gestopt. Onmiddelijk gevolgd door Bridget die het verkeerde voorwerp à -750 euro pakt.

Maar ja, ik kan haar op basis van haar acties alleen maar verdacht vinden. Het enige goede dat ze voor de pot heeft gedaan was voordat de Mol gekozen was...
...óf niet!

Offline Belgian Mol

• Forumlid
  • Lo-expert
« Reactie #186 Gepost op: 20-01-2025, 09:00:41 »
Bridget. Echt alternatieven zijn er niet.

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #187 Gepost op: 20-01-2025, 12:50:05 »
We krijgen heel weinig verdenkingen te horen. Zou dat niet zijn omdat vijf, zes kandidaten nu al op dezelfde verdachte zitten? Het is een onvoorbereide Mol, wie weet heeft die zich ten overstaan van heel wat kandidaten per ongeluk verraden? Misschien was het wel een blunder van de crew/makers ter plaatse die tot een vroegtijdige ontmaskering heeft geleid?
Als kandidaat zou ik alle vrije momenten buiten de opdrachten gebruiken om Rik te schaduwen.  ;)
En dan ook op ieders deur gaan kloppen om te zien of ze op hun kamer zijn. Wie weet is 1 plus 1 dan wel 2. Want ja, Rik moet de mol toch briefen. Je weet nooit hoe een koe een haas vangt, of in dit geval een mol.  :)

Offline Run

• winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
« Reactie #188 Gepost op: 20-01-2025, 16:58:03 »
Ik stap over op onze Ray of light.

Offline FS

• Forumlid
« Reactie #189 Gepost op: 20-01-2025, 18:03:51 »
Ik stap over op Stijn. Bij inzoomen zie je toch echt wel dat hij geld wegstopt in zn broek. Kan dat verder niet op andere wijze verklaren

Offline SanderFMC

• Forumlid
« Reactie #190 Gepost op: 20-01-2025, 18:09:12 »
Bij inzoomen zie je toch echt wel dat hij geld wegstopt in zn broek.
Interessant, waar in de uitzending zie je dat precies?

Offline FS

• Forumlid
« Reactie #191 Gepost op: 20-01-2025, 18:10:08 »
Bij de eliminatie
Mollevi heeft n hele goede close up ervan op insta

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #192 Gepost op: 20-01-2025, 18:29:39 »
Ik heb dat verschillende keren teruggekeken, maar ik zie niets in z'n handen en het duurt maar zo kort dat er amper tijd voor is. Het ziet eruit alsof ie kijkt naar iets in z'n broekband, kan evengoed zijn omdat het waslabel prikt.

Offline SanderFMC

• Forumlid
« Reactie #193 Gepost op: 20-01-2025, 18:31:03 »
Ik zit op Stijn dus wil het graag geloven, maar ik vind het wel een wazig filmpje. Weet je op welke tijd het precies zit in de uitzending?

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #194 Gepost op: 20-01-2025, 18:35:10 »

Offline FS

• Forumlid
« Reactie #195 Gepost op: 20-01-2025, 18:44:38 »
Ik zit op Stijn dus wil het graag geloven, maar ik vind het wel een wazig filmpje. Weet je op welke tijd het precies zit in de uitzending?

Zoals ik zei.. mollevi heeft op zn insta een close up.
In de uitzending zelf zie je t amper. Dacht zelf dat ie met zn mic zat te prutsen maar in close up heel duidelijk.

Dus ff daar naartoe

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #196 Gepost op: 20-01-2025, 18:56:56 »
Dan is ‘m er gloeiend bij hé!

Case closed! Boeken toe! De WIDM-hamvraag is beantwoord. Op naar volgend seizoen! ::zwaai::

Offline FS

• Forumlid
« Reactie #197 Gepost op: 20-01-2025, 18:59:37 »
Dan is ‘m er gloeiend bij hé!

Case closed! Boeken toe! De WIDM-hamvraag is beantwoord. Op naar volgend seizoen! ::zwaai::

Of hij wil t gewoon ff bewaren voor de lol.. als kandidaat  ::pinokkio::

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #198 Gepost op: 20-01-2025, 19:02:21 »
Zoals ik zei.. mollevi heeft op zn insta een close up.
In de uitzending zelf zie je t amper. Dacht zelf dat ie met zn mic zat te prutsen maar in close up heel duidelijk.

Dus ff daar naartoe

Die heb ik ook bekeken, maar daar zie ik het ook niet.

Offline FS

• Forumlid
« Reactie #199 Gepost op: 20-01-2025, 19:04:50 »
Die heb ik ook bekeken, maar daar zie ik het ook niet.

Gelukkig dan is je seizoen nog niet verpest.

Ik zie m duidelijk iets vouwen en wegstoppen maar in werkelijkheid hoeft dat natuurlijk niet persé geld te zijn voor de volle 100%