Poll

Wie is de Mol?

Maaike
39 (16.8%)
Roos
13 (5.6%)
Stijn
180 (77.6%)

Totaal aantal stemmen: 231

Auteur Topic: [Poll] Wie is de Mol?  (gelezen 135262 keer)

Offline Heinz

• Forumlid
  • Niet zeuren, Heinz!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #220 Gepost op: 21-01-2025, 20:20:30 »
Sam

Offline Tunnelgraver

• Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
« Reactie #221 Gepost op: 21-01-2025, 21:01:07 »
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #222 Gepost op: 21-01-2025, 21:02:28 »
Hij heeft op dat moment ook niets gepakt, want terwijl Sam het geld naar Rik brengt zit Stijn gewoon weer met z'n handen op z'n knieën terwijl er in geen velden of wegen geld te bekennen is. Hij heeft pas geld vast als Sam teruggerend komt nadat ie z'n joker op tafel heeft neergelegd. Hij heeft misschien gecheckt of het geld er nog veilig zat toen ie aan z'n broek zat, maar hij heeft het er daarna pas uitgehaald. In ieder geval is duidelijk dat ie waarschijnlijk geen geld kwijt heeft gemaakt.

Offline FS

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #223 Gepost op: 21-01-2025, 21:06:31 »
Sam

Alleen Sam en Nora gingen voor Ray in ronde 1 van wie van de drie.
1 van de 2 moet wel de mol zijn en bij Nora zie ik t niet

Offline Marimol

• Forumlid
« Reactie #224 Gepost op: 21-01-2025, 21:24:19 »
Yep Sam ::jaja::

Offline Demanuitwenen

• Forumlid
« Reactie #225 Gepost op: 21-01-2025, 22:11:24 »
Hoe kan sam de mol zijn terwijl hij aangaf op het heli-platform niet de mol te willen zijn? of was dat niet van belang?

Ik vind sam eerder een fanatieke kandidaat dan de mol, wat heb ik gemist dat veel mensen denken dat sam de mol is?

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #226 Gepost op: 21-01-2025, 22:16:18 »
Ik begrijp ook niet waarom mensen hem nog steeds meenemen, hij wilde de mol niet zijn en die vraag werd niet voor niets gesteld. Daarnaast is het antwoord heilig voor de makers. Als hij van gedachten is veranderd zouden ze dat d.m.v. biecht hebben laten weten, zo integer zijn ze wel richting de kijkers.

Offline Tunnelgraver

• Forumlid
« Reactie #227 Gepost op: 21-01-2025, 23:24:19 »
Het draait toch om liegen? En een kandidaat die openlijk zegt dat hij het niet wil zijn en het dan toch wordt, is werkelijk ideaal, want die heeft een hele goede dekmantel. Kennelijk tuint Nederland er massaal in, dus dan zullen de kandidaten vast ook lang gedacht hebben dat hij aan het nepmollen was.

Ik begrijp ook niet waarom mensen hem nog steeds meenemen, hij wilde de mol niet zijn en die vraag werd niet voor niets gesteld. Daarnaast is het antwoord heilig voor de makers. Als hij van gedachten is veranderd zouden ze dat d.m.v. biecht hebben laten weten, zo integer zijn ze wel richting de kijkers.

Nee hoor, er is niets heiligs aan dat antwoord, dat heb jij er voor jezelf kennelijk van gemaakt. En ze zouden natuurlijk wel gek zijn om Sam in een biecht te laten verklaren dat hij zich bedacht heeft. Het programma heet 'Wie is de Mol', niet 'Pamper de kijker'.
« Laatst bewerkt op: 21-01-2025, 23:28:57 door Tunnelgraver »
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Pac

• Forum Moderator
  • Geslacht: Man
« Reactie #228 Gepost op: 21-01-2025, 23:35:25 »
Ik ga er wel van uit dat die vraag er toe deed. Zoals ik eerder al ergens gezegd heb, was er in 2009 ook een kandidaat die alléén de Mol had willen zijn als ze daar genoeg voorbereidingstijd voor had gekregen. Toen ze overvallen werd met de vraag of ze ter plekke onvoorbereid de Mol wilde worden, bedankte ze.

Sam zat bovendien laat in de volgorde om zijn rol te horen te krijgen, dus een backup-plan maken als hij daar nog steeds nee zegt is dan alleen maar lastiger.
...óf niet!

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #229 Gepost op: 21-01-2025, 23:54:00 »
Verschillende oud-deelnemers hebben verklaard dat het antwoord op die vraag heilig is, ook bij Moltalk. Daarnaast gaat het om liegen door de mol, er was nog geen mol.

Ze moesten die vraag stellen, omdat je niet kunt verwachten dat iemand die in NL nog de mol wilde zijn dat nu nog steeds wil onder compleet andere omstandigheden. Het programma gaat om misleiding, maar dat is de rol van de mol en niet van de productie. Sam is de mol niet.

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #230 Gepost op: 22-01-2025, 00:49:38 »
Nee natuurlijk niet. Onmogelijk. Hoe had dat moeten gaan, dan gaat Rik de mensen af bij de lift, en we kennen de alfabetische volgorde, en als Sam dan aan de beurt is en te horen krijgt dat hij de mol is zegt hij nog eens een keer 'helemaal niet!'. Gaan ze hem dan dwingen of wat ::rofl::? Of gaan ze dan iedereen weer terugroepen uit die auto's en opnieuw het rijtje doen? Dan kunnen de kandidaten wel op hun klompen aanvoelen wat er mis is.

Nee dit risico gaat de productie never nooit niet nemen. Kan best dat Sam eerste werd vanuit de groep. Maar toen hij eenmaal neen zei op het heliplatform schakelde Rik meteen door naar de eerstvolgende. Logisch ::jaja::
De Blondine is de Mol :)

Offline Marimol

• Forumlid
« Reactie #231 Gepost op: 22-01-2025, 09:58:19 »
Niets is wat het lijkt hè  >:D

Sam wordt door velen als winnaar gezien maar het zou ook raar zijn als we in de finale iemand kunnen afschrijven als mol vanwege dit ene antwoord.

In serie 9 vroeg Pieter Jan aan Dennis Storm of hij het zeker wist toen hij "nee" antwoorde op de vraag of hij de mol wilde zijn. (Het antwoord "nee" kostte de pot toen 500 euro). Deze  veiligheidsmarge kan ook nu ingebouwd zijn. Voordat de kandidaten naar Rik gingen kan de vraag nogmaals, onder 4 ogen, aan ze gesteld zijn om zeker te zijn dat hun eerdere antwoord niet door druk van de omstandigheden werd gegeven.
Dat lijkt me  helemaal logisch als Sam als eerste keuze naar voren kwam.

Kijk ook eens naar de biecht van Sam meteen na het gesprek met Rik net vóór de liftscène  ;D
« Laatst bewerkt op: 22-01-2025, 10:10:38 door Marimol »

Offline Lola-aapje

• Forumlid
« Reactie #232 Gepost op: 22-01-2025, 10:12:11 »
Ik snap deze hele discussie niet..er is geld weg? welnee. Sam had gewoon als enige genoeg en de rest niet. Simpel klaar. De overige biljetten zijn  verdeeld over de rest en onder de 250 per persoon. Wat mis ik hier?

Offline Tunnelgraver

• Forumlid
« Reactie #233 Gepost op: 22-01-2025, 10:34:51 »
Nogal naïef om te denken dat je zonder meer een streep door Sam kunt zeggen vanwege zijn 'nee'. Ik zal dat uitleggen.
Stel dat Sam niet de enige was geweest die nee zei, maar dat er meer kandidaten waren geweest. Doen die dan allemaal
voor spek en bonen mee?

Stel eens dat zeven kandidaten 'nee' hadden gezegd en slechts drie 'ja'. En dat die drie die 'ja' zeiden Teun, Gabriël en de
huidige Mol waren, dan zou je nu dus al kunnen uitrekenen wie de Mol is! Seizoen over na aflevering 3...
Dus nee, Sam's 'nee' betekent niet dat je hem kunt doorstrepen. Dat is wel erg naïef.

En dan nog even voor de mensen die denken dat ze vanaf het heli-platform direct naar Rik en de lift en naar de busjes gingen:
is het echt niet opgevallen dat de opname op het heli-platform op klaarlichte dag is gemaakt en dat het buiten donker is als
de kandidaten in de twee busjes stappen? Daar zitten uren tussen. In de tussentijd kan er dus uitgebreid gesproken zijn met de Mol.

Maar ik snap het wel: Sam is brutaal en ook best wel een beetje arrogant. Ik denk dat dit meespeelt bij veel mensen.
Des te glorieuzer wordt de ontknoping: 9 kandidaten die 'ja' zeiden bleven kandidaat en precies degene die 'nee' zei, werd de Mol!

Offline SanderFMC

• Forumlid
« Reactie #234 Gepost op: 22-01-2025, 10:38:22 »
In serie 9 vroeg Pieter Jan aan Dennis Storm of hij het zeker wist toen hij "nee" antwoorde op de vraag of hij de mol wilde zijn. (Het antwoord "nee" kostte de pot toen 500 euro). Deze  veiligheidsmarge kan ook nu ingebouwd zijn. Voordat de kandidaten naar Rik gingen kan de vraag nogmaals, onder 4 ogen, aan ze gesteld zijn om zeker te zijn dat hun eerdere antwoord niet door druk van de omstandigheden werd gegeven.
Dat lijkt me  helemaal logisch als Sam als eerste keuze naar voren kwam.
Zou dat niet heel erg opvallen als iedereen nog een keer vragen of ze het echt zeker weten? Dan zou ik meteen denken dat Sam het is. Als Sam er aan het eind van het spel er nog in zit en duidelijk het meest verdacht is wil ik het nog eens heroverwegen maar voor nu ga ik er echt van uit dat hij het niet is
Ik snap deze hele discussie niet..er is geld weg? welnee. Sam had gewoon als enige genoeg en de rest niet. Simpel klaar. De overige biljetten zijn  verdeeld over de rest en onder de 250 per persoon. Wat mis ik hier?
In totaal was er 750 euro te verdienen bij de tempel en er is maar 500 euro verdiend, inclusief de 250 euro waarmee Sam een joker koopt. Er is dus nog ergens 250 euro verdwenen of simpelweg door niemand gepakt.
« Laatst bewerkt op: 22-01-2025, 10:42:55 door SanderFMC »

Online tureluurs

• Forumlid
« Reactie #235 Gepost op: 22-01-2025, 11:15:50 »
Na al dat gerommel heeft Stijn op 54:05 gewoon geld in zijn hand hoor, wat hij niet heeft weggemoffeld dus.

Als ik de mol was zou ik zoveel mogelijk geld verzamelen, wegmoffelen en een klein bedrag inleveren om niet op te vallen. Geldt natuurlijk niet alleen voor Stijn, maar voor alle kandidaten die geld hebben gepakt.

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #236 Gepost op: 22-01-2025, 11:58:03 »
Nogal naïef om te denken dat je zonder meer een streep door Sam kunt zeggen vanwege zijn 'nee'. Ik zal dat uitleggen.
Stel dat Sam niet de enige was geweest die nee zei, maar dat er meer kandidaten waren geweest. Doen die dan allemaal
voor spek en bonen mee?

Stel eens dat zeven kandidaten 'nee' hadden gezegd en slechts drie 'ja'. En dat die drie die 'ja' zeiden Teun, Gabriël en de
huidige Mol waren, dan zou je nu dus al kunnen uitrekenen wie de Mol is! Seizoen over na aflevering 3...
Dus nee, Sam's 'nee' betekent niet dat je hem kunt doorstrepen. Dat is wel erg naïef.

Waarom is dat in godsnaam naïef, het is toch gewoon mogelijk dat vier kandidaten het echt niet willen? Dat is het risico dat ze genomen hebben. Ik ga ervanuit dat ze tijdens de selectie van de kandidaten echt wel rekening hebben gehouden met dit scenario (een last minute mol).

Sam is een volwassen vent en als hij nee zegt is het waarschijnlijk gewoon nee. Hij weet hier niet of hij überhaupt nog kan terugkrabbelen hè, dus hij neemt een aardig risico als hij het wel zou hebben gewild. Hier is werkelijk helemaal niets naïefs aan.

Offline Run

• winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
« Reactie #237 Gepost op: 22-01-2025, 12:21:51 »
Nee hoor, er is niets heiligs aan dat antwoord, dat heb jij er voor jezelf kennelijk van gemaakt. En ze zouden natuurlijk wel gek zijn om Sam in een biecht te laten verklaren dat hij zich bedacht heeft. Het programma heet 'Wie is de Mol', niet 'Pamper de kijker'.
::rofl::

Offline Tunnelgraver

• Forumlid
« Reactie #238 Gepost op: 22-01-2025, 12:24:47 »
Het is naïef om te denken dat als iemand 'nee' zegt op de vraag of hij/zij de Mol wil worden je deze persoon dan gelijk kunt schrappen.
Ik heb vanochtend al met het voorbeeld van wat er zou kunnen gebeuren als zeven mensen 'nee' hadden gezegd zonder meer zou betekenen dat die dan ook niet de Mol zouden kunnen zijn. Dat is dus aantoonbaar gewoon niet zo. Ook als iemand 'nee' zegt, kan hij/zijn toch de Mol zijn. Je kunt hem daarom niet schrappen.
Duidelijker kan ik het niet maken...

Offline Run

• winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
« Reactie #239 Gepost op: 22-01-2025, 12:27:23 »
Het is naïef om te denken dat als iemand 'nee' zegt op de vraag of hij/zij de Mol wil worden je deze persoon dan gelijk kunt schrappen.
Ik heb vanochtend al met het voorbeeld van wat er zou kunnen gebeuren als zeven mensen 'nee' hadden gezegd zonder meer zou betekenen dat die dan ook niet de Mol zouden kunnen zijn. Dat is dus aantoonbaar gewoon niet zo. Ook als iemand 'nee' zegt, kan hij/zijn toch de Mol zijn. Je kunt hem daarom niet schrappen.
Duidelijker kan ik het niet maken...
Tuurlijk. Ik zie het zo voor me dat Rik gevraagd heeft 1 op 1 of hij echt niet (meer) de mol wil zijn en dat het antwoord was: ‘ik ben al begonnen met liegen! Ik wil héél graag de mol zijn!’
Dus zijn vader heeft dezelfde vraag gesteld aan de mol in seizoen 9? Dan begin ik ook weer te twijfelen, mijn mol was Ray maar dit is wel toevallig.
« Laatst bewerkt op: 22-01-2025, 12:30:12 door Run »