Auteur Topic: [Kandidaat] Stijn de Vries  (gelezen 79291 keer)

Offline vickypollard

• Forumlid
Re: [Kandidaat] Stijn de Vries
« Reactie #420 Gepost op: 27-02-2025, 20:30:16 »
Ik weet trouwens niet of meerdere mensen dit opvielen.. maar in aflevering 3 bij het fragment waar Stijn zijn joker aan Bridget geeft..? Die biecht? Daar zegt hij "Ik wist dat ik Bridget nodig had om de groep te overtuigen dat ik de waarheid sprak." Bridget is hier als het ware ingeplakt. Zou het kunnen dat dit een molbiecht is en hij eigenlijk zei "Ik wist dat ik iemand nodig had om de groep te overtuigen dat ik de waarheid sprak."? en dat "Thanks Bridget" ook een molbiecht van 'ja, thanks voor het helpen van de mol'?

Wellicht draaf ik door. Mocht je het fragment willen bekijken, hier is het linkje. Timestamp 47:50

Je bent niet gek, daar gebeurt duidelijk iets qua geluid.

Eerlijk gezegd voor mij nog de sterkste hint naar Stijn en de enige die me echt doet twijfelen aan mijn Roos-tunnel  ::rofl::
« Laatst bewerkt op: 27-02-2025, 20:34:44 door vickypollard »

Offline FS

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #421 Gepost op: 27-02-2025, 20:41:52 »
Was me nog niet opgevallen maar het is heel duidelijk idd als je erop let  ::vergroot::

Offline MartinJ

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #422 Gepost op: 27-02-2025, 22:41:37 »
Ik weet trouwens niet of meerdere mensen dit opvielen.. maar in aflevering 3 bij het fragment waar Stijn zijn joker aan Bridget geeft..? Die biecht? Daar zegt hij "Ik wist dat ik Bridget nodig had om de groep te overtuigen dat ik de waarheid sprak." Bridget is hier als het ware ingeplakt. Zou het kunnen dat dit een molbiecht is en hij eigenlijk zei "Ik wist dat ik iemand nodig had om de groep te overtuigen dat ik de waarheid sprak."? en dat "Thanks Bridget" ook een molbiecht van 'ja, thanks voor het helpen van de mol'?

Wellicht draaf ik door. Mocht je het fragment willen bekijken, hier is het linkje. Timestamp 47:50

Scherp! Nee je draaft niet door. Los van de knip klopt de intonatie niet. De nadruk ligt op 'nodig'. 'Bridget' wordt uitgesproken als het einde van een zin. Dat woordje 'Bridget' kan er inderdaad alleen maar zijn ingeplakt.
Ik heb nog even gecheckt of deze ingeplakte 'Bridget' gelijk is aan de 'Bridget' van "Thanks Bridget" door ze uit de video te knippen en achter elkaar te zetten. Maar ik hoor hier wel een (klein) verschil. Dat geplakte 'Bridget' komt blijkbaar dus uit een ander fragment. Stijn zal vaker de naam van Bridget hebben uitgesproken tijdens een biecht. Ook in andere afleveringen, dus nogal wat werk om ze allemaal te vergelijken.

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Opa F
« Reactie #423 Gepost op: 27-02-2025, 23:19:07 »
Bij het woord Bridget gaat de toonhoogte omlaag.

Maar het is nu zo gemonteerd omdat het de opmaat is naar de joker die hij aan Bridget geeft.

Nu is het: ik wist dat ik Bridget nodig had dus geef ik Bridget een joker, die hebben we samen verdiend. Hier wordt Bridget deel gemaakt van het verhaal en lijkt het kandidaatser.

Anders was het: ik wist dat ik iemand nodig had dus geef ik iemand een joker.
Of: ik wist dat ik hulp nodig had dus geef ik Bridget een joker voor haar hulp. Klinkt beide afstandelijker en eenrichtingsverkeer van een alleenstaande mol.

Hij is onder de huid gekropen bij Bridget in de aanloop hier naartoe, in de auto, in de karaoke bar, er was razendsnel een klik. In Afl. 4 ziet Sam al een noodzaak voor een tegenbondje van Stijn/Bridget/Maaike.
Een mol doet acties meestal zelf, maar als een mol iets wil laten doen door een ander, dan is deze ‘dikke vriendjes worden’  een goede aanpak. Dit is een strategie om in de gaten te houden.

Offline NVR_95

• Forumlid
« Reactie #424 Gepost op: 28-02-2025, 08:02:56 »
Mooi gevonden zeg! Ja, daar is in geknipt, klinkt heel gek als je er op let.

Waarom zou er in geknipt zijn? Eigenlijk is het alleen maar logisch om bij een mol te knippen. Waarom zou je dat doen bij een kandidaat?

Dat hij inderdaad eigenlijk “iemand” zei ipv “Bridget” lijkt me een goede theorie. Dat lijkt een beetje te duiden op voorkennis, dus dan is de knip enigszins te begrijpen. Al blijft het raar.

Offline cinner

• Forumlid
« Reactie #425 Gepost op: 28-02-2025, 13:50:53 »
Of er zit een knip om hem wat verdachter te maken. We zullen het zien.

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #426 Gepost op: 28-02-2025, 16:53:26 »
Of de knip zit er gewoon, omdat hij de mol is en om hem verdachter te maken  ::rofl::   ;)
Maar goed gevonden:)

Offline MartinJ

• Forumlid
« Reactie #427 Gepost op: 28-02-2025, 17:32:29 »
Ik heb nog even gekeken of beter gezegd geluisterd of de knip gebruik heeft gemaakt van andere audio die in de uitzending zat.
Ik heb tot nu toe maar 2 plekken gevonden waar Stijn (in een biecht) de naam Bridget uitspreekt.
De eerste keer is even later in dezelfde uitzending, waar hij zegt "Thanks Bridget".
De andere keer is in aflevering 4 waar hij het heeft over de indeling van de groepen.

Ik heb allereerst deze 3 stukken audio achter elkaar gezet, zie (luister) bijgevoegd mp3 bestand (extensie mp4 omdat de site het bestand anders niet accepteert).
Daarna heb ik uit elk fragment het woordje Bridget geknipt en diverse keren achter elkaar geplakt.
Allereerst 5 keer het woord uit het eerste fragment, dan 5 keer uit het tweede en daarna 5 keer uit het derde.
Het is duidelijk te horen dat 'Bridget' uit het eerste fragment anders is dan dat uit 'Thanks Bridget'.
Daarom heb ik tenslotte alleen afwisselend 'Bridget' uit het eerste en 'Bridget' uit het laatste fragment achter elkaar gezet. Dit 3 keer. Deze lijken meer op elkaar maar zijn toch niet identiek. Luister zelf maar.
Als iemand nog een andere plek weet te vinden waar Stijn haar naam uitspreekt (in een biecht) dan probeer ik die misschien ook nog wel te matchen.

Offline FS

• Forumlid
« Reactie #428 Gepost op: 28-02-2025, 17:41:15 »
Het hoeft niet uit n biecht te zijn.. en het zou ook heel goed kunnen dat t niet eens een fragment is wat wij gezien hebben. Ze hebben immers honderden uren aan beeldmateriaal.

Het is ook niet heel boeiend verder waar t vandaan komt. Het feit op zichzelf is veelzeggend genoeg

Offline MartinJ

• Forumlid
« Reactie #429 Gepost op: 28-02-2025, 17:42:44 »
Dat snap ik, maar het zou toch wel extra bewijs zijn als blijkt dat de audio één op één gekopieerd is. En daar gaat het mij om.

Offline FS

• Forumlid
« Reactie #430 Gepost op: 28-02-2025, 18:03:20 »
Ah ok.
Voor mij persoonlijk is dit al bewijs want je hoort dat t zo is

Maar zou idd leuk zijn als we precies zouden weten uit welk fragment t komt.

Speld in n hooiberg denk

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #431 Gepost op: 28-02-2025, 20:18:04 »
Net als de enige molbriefing waarvan het zichtbare audiospoor niet klopt bij wat er gezegd wordt. Dat moét met opzet zo gemonteerd zijn, maar probeer er maar eens achter te komen welke audio er dan wel onder moet.

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
« Reactie #432 Gepost op: 28-02-2025, 23:38:02 »

De eerste keer is even later in dezelfde uitzending, waar hij zegt "Thanks Bridget".

Mooi speurwerk met het fragment.
En misschien ligt het aan mij (want ik heb inmiddels behoorlijke tunnelvisie op Stijn   ;) ), maar ik vind hem bij dit fragment wel een beetje mollerig kijken.  ;D En dan meteen: einde biecht, een harde knip. Ik krijg echt het idee dat er nog iets achteraan komt wat we in aflevering 10 gaan zien.

Datzelfde gevoel had ik ook toen Stijn biechtte over 'I see you'. Beetje sneaky (mocht Stijn toch kandidaat zijn: sorry Stijn  ::rofl::). Het zijn voor mij de acties die spreken, maar dit vind ik ook verdacht.

Maar helaas niet zo snel iets anders gevonden waarin Stijn 'Bridget' zei.

« Laatst bewerkt op: 28-02-2025, 23:41:06 door Tunneltelevisie »
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline FS

• Forumlid
« Reactie #433 Gepost op: 28-02-2025, 23:40:54 »
Duper’s delight

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
« Reactie #434 Gepost op: 28-02-2025, 23:48:56 »
Duper’s delight

Ja, lijkt er wel op.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline MartinJ

• Forumlid
« Reactie #435 Gepost op: 1-03-2025, 12:03:00 »
Maar zou idd leuk zijn als we precies zouden weten uit welk fragment t komt.

Speld in n hooiberg denk
Eerder zoeken naar de hooiberg dan naar de speld, denk ik.
Ik gebruik de VLC media player en hiermee kun je m.b.v. toetsen door de beelden scrollen. Dit kan met grotere en kleine stappen en gaat best wel snel omdat je telkens meteen beeld hebt. Op die manier ben ik snel door de afleveringen gescrollt waarin Bridget nog meedeed, op zoek naar biechten van Stijn. Ik had verwacht om juist in de eerste aflevering wel wat te vinden omdat daar eigenschappen aan kandidaten moeten worden toegekend. Maar Stijn horen we hier nauwelijks.  Op die manier heb ik maar één andere plek gevonden dan die 2 'na elkaar'  in aflevering 4.

In seizoen 2023 was er nog een site waar je de ondertiteling van WIDM kon downloaden, maar die is er niet meer. Althans ik kan geen site meer vinden. Daarmee zou het zoeken een stuk makkelijker zijn want dan kun je zoeken op 'Bridget' in het tekstbestand en daarna het aangegeven tijdstip checken.

Offline FS

• Forumlid
« Reactie #436 Gepost op: 1-03-2025, 12:13:55 »
op zoek naar biechten van Stijn.

Mijn punt was dat het niet uit n biecht hoeft te komen. Kan uit elk moment komen dat hij de naam Bridget uitspreekt.
En de grootste kans is dat t waarschijnlijk uit beeldmateriaal/audio komt wat de afl nooit gehaald heeft

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #437 Gepost op: 1-03-2025, 12:18:54 »
Duper’s delight
Weer wat geleerd ::trots:: 8)
De Blondine is de Mol, Michèèèèèèle dus :)

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #438 Gepost op: 1-03-2025, 12:21:00 »
Het belangrijke is, de reden om in de biecht  "iemand" te vervangen voor "Bridget", tijdens het editten van deze aflevering, is het bondje sterker te laten lijken, om Stijn kandidaatser over te laten komen met zijn jokergift. Een andere reden kan ik niet bedenken.

Offline FS

• Forumlid
« Reactie #439 Gepost op: 1-03-2025, 12:24:18 »
Het belangrijke is, de reden om in de biecht  "iemand" te vervangen voor "Bridget"

Probeer maar n reden te bedenken om dit te doen bij iemand die gewoon kandidaat is.
Daar zijn precies 0 redenen voor die logisch zijn