Volgens de overzichten van Moltalk kwamen weldegelijk Maaike en Stijn bovenaan drijven met de eigenschappen. Dus ik vond het weldegelijk goed een richting aangeven.
Tja en de kandidaten zelf hadden alleen die eerste dag nog alle kans eruit te komen. Koppen bijelkaar steken. Doet me denken aan die eerste opdracht vorig jaar, het speed daten. Daar had je ook vol kunnen samenwerken, en dat was uiteindelijk ook de clou van de opdracht. Alleen je moet wel even snel doordenken en erop acteren.
De productie ging er natuurlijk vanuit dat de kandidaten dit niet zouden doen, en ja dan blijft er gaandeweg de serie steeds minder informatie over en heb je er steeds minder aan. Ik denk dat die monnik met die enorme lap teksten een afleidingsmanoeuvre was. De productie wilde wel het kansje open laten dat ze eruit zouden komen, maar deed er wel alles aan om het te voorkomen, want immers is er geen bal meer aan als je in aflevering 1 de mol al weet.
Doet me denken aan de Jubileumeditie waarbij Rik een zwamverhaal naar elke individuele kandidaat houdt terwijl Jeroen achter hun de bordjes aan het verzetten is. Nikkie keek toen wel om en zag de mol. Dus het kan wel. Maar Rik deed er natuurlijk alles aan om haar aandacht vast te houden.
Ze zeggen dus niet dat er een grote kans was dat we erachter waren gekomen. Het is gewoon een hele kleine kans. Maar hij was er wel. En groter dan winnen van de Staatsloterij