Auteur Topic: Aflevering 9  (gelezen 127192 keer)

Offline Pippi

  • Forumlid
Re: Aflevering 9
« Reactie #320 Gepost op: 6-03-2012, 13:13:01 »
Haviksogen, die Liesbeth ;D

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9
« Reactie #321 Gepost op: 6-03-2012, 13:29:09 »
Puente Nuevo

De Puente Nuevo (Spaans voor Nieuwe Brug) is het nieuwste en de grootste van de drie bruggen die over de 120 meter diepe kloof, waarin de rivier Guadelevín loopt, lopen, en die de stad Ronda verdelen. De architect van deze brug was Jose Martin de Aldehuela, die in Málaga stief in 1802. De belangrijkste bouwer was Juan Antonio Díaz Machuca.
De brug werd gebouwd in 1751 en het kostte in totaal 42 jaar om het geheel te bouwen. Vele bouwers overleden tijdens de bouw. Er is een kamer onder de centrale boog die werd gebruikt voor verschillende doeleinden, waaronder als een gevangenis. Tijdens de burgeroorlog (1936-1939), werd deze gebruikt aan beide zijden van de gevangenis als een martelkamer voor gevangen tegenstanders, het doden van een aantal door hen uit het raam te gooien op de rotsen op de bodem van de ravijn El Tajo. Men betreedt de kamer, waar sprake is van een tentoonstelling die de geschiedenis en de bouw van de brug beschrijft, via een gebouw dat vroeger het wachthuis was. 

http://www.ditisandalusie.nl/ronda/bezienswaardigheden

Offline Pierre1830

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Leve het leven
Re: Aflevering 9
« Reactie #322 Gepost op: 6-03-2012, 13:32:08 »
??? De dichtstbijzijnde rivier die ik zie, is meer dan een kilometer verderop.
Hier zie je op 0:17 toch echt de rivier lopen.
In den beginne was er niets, en dat is toen ook nog ontploft.

Offline TheVeganMole

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9
« Reactie #323 Gepost op: 6-03-2012, 13:43:40 »
Dank allebei ::tandpastasmiley::

Volgens mij wordt het tijd voor een bezoekje aan de opticien... alweer...

'meneer de opticien, ik ben zo blind als een mol, ik zie geen rivieren meer! Ik heb een nieuwe bril nodig!'

Offline leondaris

  • Forumlid
Re: Aflevering 9
« Reactie #324 Gepost op: 6-03-2012, 20:09:15 »
ik denk dat ze het missende uur van afl 1 nu erbij hebben gekregen !!!

Offline saroja

  • Forumlid
Re: Aflevering 9
« Reactie #325 Gepost op: 6-03-2012, 20:50:58 »
Wat heel duidelijk is geworden, Wie is de mol heeft zijn beste tijd gehad. De mol zelf is niet meer het hoogtepunt, maar de mollende kandidaten. Ook de verschillende montagetrucs die worden uitgehaald om mensen maar te linken aan het mollogo of teksten wordt zo breed ingezet bij de verschillende kandidaten dat de oorsprong van Wie is de mol uit het oog is verloren. Na 12 jaar trouw gekeken te hebben en al een wrange nasmaak na Kim en Patrick, is het toch wel duidelijk nu. Helaas, tijd voor een ander programma.

Je hebt wel een beetje gelijk ja. Gedeeltelijk zijn de montagetrucs ook weer te wijten aan het digitale tijdperk. Kijkers kunnen elk shot stilzetten en uploaden, hetgeen een vroegtijdige ontmaskering kan opleveren. Het doel van het spel was de afleveringen bekijken, hooguit nog een keer in de herhaling op tv en lekker de privé detective uithangen. Het forum is daarbij leuk maar niet leuk dat echt elk feitje of weetje op internet gezocht kan worden.
Wat Kim betreft, heb je ook gelijk: in mijn opinie the worst ever! Ik denk niet dat dit was wat jij exact bedoelde maar ook in ben van mening: jammer.

Offline Rennuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tja....
Re: Aflevering 9
« Reactie #326 Gepost op: 7-03-2012, 05:09:28 »
Seizoen 11 kende een geweldig begin, vol met creatieve en spannende opdrachten, nieuwe lay-out en vol informatie waar je uren mee bezig kon zijn. Helaas in de loop van de serie was ik niet meer zo geboeid. Ik vond de opdrachten steeds saaier worden en totaal niet creatief meer.

Seizoen 12 is voor mij juist het tegenovergestelde. Het begin vond ik ook heel erg matig. Weinig afwisseling, weinig interactie met de omgeving, weinig creatieve opdrachten. IJsland als een noorderlijke bestemming was niet de reden voor mij, Noord-Ierland vond ik namelijk geweldig. Al met al had ik het idee dat het budget aardig zo erg om laag was getrokken dat het een negatief effect had op de kwaliteit van het programma. Wat ik overigens onnodig vind, want met minder geld kun je juist ook hele spannende/spectaculaire opdrachten verzinnen. En dat is bevestigd sinds ze eenmaal in Spanje zitten. De opdrachten zijn een stuk creatiever en leuker om naar te kijken en zitten ook vol informatie, naar mijn idee.

Ik wilde gewoon even kwijt dat ik dit seizoen echt top vind  ::ok:: Een opluchting na twee iets mindere seizoenen sinds seizoen negen, dat in mijn ogen ook een pareltje is! ;D
~ 'You mean you can't take less. You can ALWAYS take more' ~

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: Aflevering 9
« Reactie #327 Gepost op: 7-03-2012, 13:44:21 »
Ik hoop dat ze bij de ontknoping net als vorig jaar weer alles laten zien wat ze hebben uitgevreten en dat je dan op het laatst ziet wie die klok een uur vooruit heeft gezet. Net als Patrick in de bus. Of op z'n minst iets anders spectaculairs, maar niet zo zacht: Ik ben de Mol. Zoals Kim en Jon.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 9
« Reactie #328 Gepost op: 7-03-2012, 15:15:54 »
Hoop ik ook, maar denk ik wel, omdat dat nou wel bij widm past en het vorig jaar ook een succes was.
The British are not impressed.

Offline MoleShowdown

  • Forumlid
  • Pilipinas
Re: Aflevering 9
« Reactie #329 Gepost op: 7-03-2012, 16:44:49 »
Aan het einde van aflevering 9 is iedereen verbaasd: waarom wordt de verliezer niet bekend gemaakt zoals in voorgaande seizoenen van WIDM? Nou, hierom... De verliezer wordt alleen bekend gemaakt als de andere twee beide nog mol en winnaar kunnen zijn. Is dit niet het geval en kun je beredeneren (aan de hand van 'wie zit op wie') wie van de twee de mol is en wie de winnaar, dan zou de laatste aflevering niet spannend meer zijn en wordt de verliezer dus niet bekend gemaakt.

Kijk nu even naar 'wie zit op wie': Hadewych --> Anne-Marie <--> Liesbeth

1. Als Hadewych de afvaller is, dan kunnen Anne-Marie en Liesbeth nog zowel mol als winnaar zijn. (Stel A=mol, dan zitten H en L beide goed, maar L maakt test sneller dan H. Of, stel L=mol, dan zit A goed en is winnaar en zit H fout en is verliezer).
2. Als Liesbeth de afvaller is, dan kunnen Hadewych en Anne-Marie nog zowel mol als winnaar zijn. (Stel H=mol, dan zitten A en L beide fout, maar A maakt test sneller dan L, dan A=winnaar en L= verliezer Of, stel A=mol, dan dan zitten H en L beide goed, maar H maakt test sneller dan L, dan H=winnaar en L=verliezer).
3. Als Anne-Marie de afvaller is, dan is Hadewych de mol, zitten Anne-Marie en Liesbeth beide fout en heeft Liesbeth de test sneller gemaakt. (Liesbeth kan dan immers niet de mol zijn, want in dat geval zou Anne-Marie geen verliezer maar winnaar zijn, want A 'zit op' L en H 'zit niet op' L).

Conclusie: In geval 1. en 2. is na bekendmaking van de verliezer nog niet duidelijk wie de mol is en wie de winnaar; dus de laatste aflevering blijft spannend. In geval 1. en 2. had de verliezer dus gewoon bekend gemaakt kunnen worden in aflevering 9.
In geval 3. is na bekendmaking van de verliezer wèl duidelijk wie de mol is en wie de winnaar; dan zou de laatste aflevering niet meer spannend zijn. En dat willen de programmamakers uiteraard niet! Dus maken ze de verliezer niet bekend in aflevering 9!

Dus geval 3. gaat hier op: Anne-Marie is de afvaller, Liesbeth is de winnaar en Hadewych is de  mol!!!


Offline TheVeganMole

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9
« Reactie #330 Gepost op: 7-03-2012, 16:58:55 »
Aan het einde van aflevering 9 is iedereen verbaasd: waarom wordt de verliezer niet bekend gemaakt zoals in voorgaande seizoenen van WIDM? Nou, hierom... De verliezer wordt alleen bekend gemaakt als de andere twee beide nog mol en winnaar kunnen zijn. Is dit niet het geval en kun je beredeneren (aan de hand van 'wie zit op wie') wie van de twee de mol is en wie de winnaar, dan zou de laatste aflevering niet spannend meer zijn en wordt de verliezer dus niet bekend gemaakt.

Kijk nu even naar 'wie zit op wie': Hadewych --> Anne-Marie <--> Liesbeth

1. Als Hadewych de afvaller is, dan kunnen Anne-Marie en Liesbeth nog zowel mol als winnaar zijn. (Stel A=mol, dan zitten H en L beide goed, maar L maakt test sneller dan H. Of, stel L=mol, dan zit A goed en is winnaar en zit H fout en is verliezer).
2. Als Liesbeth de afvaller is, dan kunnen Hadewych en Anne-Marie nog zowel mol als winnaar zijn. (Stel H=mol, dan zitten A en L beide fout, maar A maakt test sneller dan L, dan A=winnaar en L= verliezer Of, stel A=mol, dan dan zitten H en L beide goed, maar H maakt test sneller dan L, dan H=winnaar en L=verliezer).
3. Als Anne-Marie de afvaller is, dan is Hadewych de mol, zitten Anne-Marie en Liesbeth beide fout en heeft Liesbeth de test sneller gemaakt. (Liesbeth kan dan immers niet de mol zijn, want in dat geval zou Anne-Marie geen verliezer maar winnaar zijn, want A 'zit op' L en H 'zit niet op' L).

Conclusie: In geval 1. en 2. is na bekendmaking van de verliezer nog niet duidelijk wie de mol is en wie de winnaar; dus de laatste aflevering blijft spannend. In geval 1. en 2. had de verliezer dus gewoon bekend gemaakt kunnen worden in aflevering 9.
In geval 3. is na bekendmaking van de verliezer wèl duidelijk wie de mol is en wie de winnaar; dan zou de laatste aflevering niet meer spannend zijn. En dat willen de programmamakers uiteraard niet! Dus maken ze de verliezer niet bekend in aflevering 9!

Dus geval 3. gaat hier op: Anne-Marie is de afvaller, Liesbeth is de winnaar en Hadewych is de  mol!!!



Hoop ontzettend dat je gelijk hebt. Dan zou Hade echt een supermol zijn!

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9
« Reactie #331 Gepost op: 7-03-2012, 17:10:34 »
Aan het einde van aflevering 9 is iedereen verbaasd: waarom wordt de verliezer niet bekend gemaakt zoals in voorgaande seizoenen van WIDM? Nou, hierom... De verliezer wordt alleen bekend gemaakt als de andere twee beide nog mol en winnaar kunnen zijn. Is dit niet het geval en kun je beredeneren (aan de hand van 'wie zit op wie') wie van de twee de mol is en wie de winnaar, dan zou de laatste aflevering niet spannend meer zijn en wordt de verliezer dus niet bekend gemaakt.

Kijk nu even naar 'wie zit op wie': Hadewych --> Anne-Marie <--> Liesbeth

1. Als Hadewych de afvaller is, dan kunnen Anne-Marie en Liesbeth nog zowel mol als winnaar zijn. (Stel A=mol, dan zitten H en L beide goed, maar L maakt test sneller dan H. Of, stel L=mol, dan zit A goed en is winnaar en zit H fout en is verliezer).
2. Als Liesbeth de afvaller is, dan kunnen Hadewych en Anne-Marie nog zowel mol als winnaar zijn. (Stel H=mol, dan zitten A en L beide fout, maar A maakt test sneller dan L, dan A=winnaar en L= verliezer Of, stel A=mol, dan dan zitten H en L beide goed, maar H maakt test sneller dan L, dan H=winnaar en L=verliezer).
3. Als Anne-Marie de afvaller is, dan is Hadewych de mol, zitten Anne-Marie en Liesbeth beide fout en heeft Liesbeth de test sneller gemaakt. (Liesbeth kan dan immers niet de mol zijn, want in dat geval zou Anne-Marie geen verliezer maar winnaar zijn, want A 'zit op' L en H 'zit niet op' L).

Conclusie: In geval 1. en 2. is na bekendmaking van de verliezer nog niet duidelijk wie de mol is en wie de winnaar; dus de laatste aflevering blijft spannend. In geval 1. en 2. had de verliezer dus gewoon bekend gemaakt kunnen worden in aflevering 9.
In geval 3. is na bekendmaking van de verliezer wèl duidelijk wie de mol is en wie de winnaar; dan zou de laatste aflevering niet meer spannend zijn. En dat willen de programmamakers uiteraard niet! Dus maken ze de verliezer niet bekend in aflevering 9!

Dus geval 3. gaat hier op: Anne-Marie is de afvaller, Liesbeth is de winnaar en Hadewych is de  mol!!!



Kan er zo snel geen speld tussen krijgen  ::joehoe:: ::joehoe:: ::joehoe::

Maar wat natuurlijk ook kan is dat dat niet de reden is om verliezer niet bekend te maken.

Dus bijvoorbeeld dat ze sowieso weer eens een ontknoping wilden waarbij niets bekend was..  :-X
« Laatst bewerkt op: 7-03-2012, 17:12:49 door Whiskers »

Offline hetoord

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Kleurenblind? Ik?
Re: Aflevering 9
« Reactie #332 Gepost op: 7-03-2012, 17:52:06 »
Soms maken ze de winnaar bekend (bijvoorbeeld 2009 en 2010), soms maken ze niemand bekend (bijvoorbeeld 2006) en soms de verliezer (bijvoorbeeld 2011). Verschilt gewoon per seizoen. Ze kunnen er dit jaar dus gewoon voor gekozen hebben om het spannend te houden tot het einde. Heeft denk ik verder niets te maken met verdenkingen en zo.

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9
« Reactie #333 Gepost op: 7-03-2012, 18:03:26 »
Soms maken ze de winnaar bekend (bijvoorbeeld 2009 en 2010), soms maken ze niemand bekend (bijvoorbeeld 2006) en soms de verliezer (bijvoorbeeld 2011). Verschilt gewoon per seizoen. Ze kunnen er dit jaar dus gewoon voor gekozen hebben om het spannend te houden tot het einde. Heeft denk ik verder niets te maken met verdenkingen en zo.

Ja, dat zei ik dus ook, dat dat mogelijk was.. ;)
Maar er staat me bij dat aangekondigd was dat de verliezer bekend gemaakt zou worden in afl. 9. En dat is niet gebeurd (ja, ja, ik wéét dat het al meer dan een halfjaar geleden opgenomen is).  :)


Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9
« Reactie #334 Gepost op: 7-03-2012, 18:16:02 »
Hoop ik ook, maar denk ik wel, omdat dat nou wel bij widm past en het vorig jaar ook een succes was.
Het verrassingseffect zou wel weg zijn. Vorig jaar dacht ik echt: Nu komt het, nu komt het.......................  ::oink:: Wat is dit?
...óf niet!

Offline Pierce_Brosnan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9
« Reactie #335 Gepost op: 7-03-2012, 18:18:10 »
Het is ook niet vanaf de andere kant gefilmd, het is gewoon dezelfde opname, softwarematig gespiegeld:

Links: eind aflevering 9    ::vergroot::     Rechts: promo aflevering 10

1ste Liesbeth de mol, Annemarie de winnaar en Hadewich de verliezer
Dit is hoe het vorige week ook veel stond hier in de pool. Zou de gespiegelde kan kunnen zijn en dan is de 2de.  Hadewich De mol, Annemarie de winnaar en  Liesbeth de mol de verliezer misschien de juiste of !! juist nog een draai slag moet geven. Annemarie de mol,  Liesbeth de winnaar en Hadewich de verliezer als je begint met de 2de voorbeeld of Annemarie de Mol, Hadewich de winnaar en Liesbeth de mol de verliezer met het 1ste. Als Annemarie als ze links staat weer spiegels staat ze weer tegen over Liesbeth en nooit en te nimmer tegen over Hadewich. Ben je weer terug bij af als je denkt dat Annemarie verliest omdat Hadewich de mol is.
« Laatst bewerkt op: 7-03-2012, 18:21:19 door Pierce_Brosnan »

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9
« Reactie #336 Gepost op: 7-03-2012, 18:18:53 »
Het verrassingseffect zou wel weg zijn. Vorig jaar dacht ik echt: Nu komt het, nu komt het.......................  ::oink:: Wat is dit?

Wat bedoel je precies? Ik kan het even niet volgen  :-[

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9
« Reactie #337 Gepost op: 7-03-2012, 18:27:48 »
Voor wat het nog waard is, mij viel nog iets op wat ik nog niet heb gelezen bij afl.9

Als Anne-Marie en Hadewych bij het hotel Liesbeth aan de lijn hebben, krijgen ze door dat ze maar een paar keer mogen bellen.

Hadwewych gaat vraagt aan Liesbeth: mogen we je 5 keer bellen? 6 keer? 7 keer? Maar na 9 stopt ze ...

Even verder in de auto als ze ophangen na een gesprek zegt Hadewych nog een keer: We hebben nu 4 keer gebeld, nog 5 over dus. Anne-Marie beaamt dit.

Kortom, waarom stopte Hadewych bij 9 keer? Een subtiele molactie?


Dat viel mij ook op hoor (en meerderen met ons denk ik).  ;)
Rare is dat ze dat ook in de bus deed toen Tim en Liesbeth elkaars mollenboekje gingen lezen. Ze telde tot 9 ipv tot 10...

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Aflevering 9
« Reactie #338 Gepost op: 7-03-2012, 18:57:57 »
Dat viel mij ook op hoor (en meerderen met ons denk ik).  ;)
Rare is dat ze dat ook in de bus deed toen Tim en Liesbeth elkaars mollenboekje gingen lezen. Ze telde tot 9 ipv tot 10...
Klopt...
Negen is 'tuurluk een palindroom, maar goed, wat heeft dat met Hadewych te maken?
Ze hadden al een x gebeld dus was het een aanname dat er maximaal 10x gebeld kon worden?
Maar daar vanuit gaan is niet handig, wie weet mocht het 25 x?
-had ik zeker nodig gehad  ;)-
Maar ja, als Mol heb je niet veel nodig.... ;D
Nog 1 nachtje slapen, veel plezier allen!!!!

-o wat ga ik in een groot zwart gat vallen morgen!!!-
« Laatst bewerkt op: 7-03-2012, 19:00:40 door Loebas »
Omnia vincit amor

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 9
« Reactie #339 Gepost op: 7-03-2012, 19:08:54 »

Ze hadden al een x gebeld dus was het een aanname dat er maximaal 10x gebeld kon worden?



Het is heel goed mogelijk dat Hadewych wel door is gegaan,  maar dat dit niet in de uitzending is geweest. Waarom? Wel heel simpel, om op het allerlaatst toch wat mogelijke verdachte acties voor Hadewych te hebben, zodat zij nog prima voor mol aangezien kan worden.
Liesbeth kan dan bij 10x "nee" hebben gezegd omdat ze al 1 keer gebeld hadden, dus er waren er sowieso nog maar 9 over. Dit kan overigens wel weer een misverstand opgeleverd hebben over het totaal.