Auteur Topic: Marc-Marie is niet de mol, maar winnaar!  (gelezen 341219 keer)

Offline oompah loompah

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • floating on cloud nine
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #320 Gepost op: 5-02-2005, 00:52:42 »
hoe dan precies?

Offline brainsquig

  • Forumlid
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #321 Gepost op: 5-02-2005, 00:58:31 »
Gewoon door inderdaad de verkeerde offer mee te nemen in de zenuwen, of een paar verspreekfoutjes te maken tijdens wie van de drie. Bij hem komt dat heel geloofwaardig over omdat hij de hele tijd zo gestressed en zenuwachtig is / speelt.

Hierdoor lijkt hij een perfecte mol, maar van echte fouten heb ik nog niet veel gezien.


Offline oompah loompah

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • floating on cloud nine
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #322 Gepost op: 5-02-2005, 01:05:11 »
Het zou me niks verbazen dat als hij echt het verkeerde koffertje had meegenomen, de 6 anderen die naar hem zaten te kijken hem hadden teruggestuurd om het weer netjes terug te zetten waar het hoort. Dat valt gewoon teveel op.

En misschien probeerde hij juist door die verspreking van :mijn naam is Ji.. juist heel duidelijk de aandacht op zichzelf te vestigen doordat het zooo doorzichtig was.

(nogmaals, devils advocate)

Offline limone

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • let love rule
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #323 Gepost op: 5-02-2005, 11:29:54 »
Die koffer kon hij gewoonweg niet omwisselen, dan had hij de hele groep op hem gehad en dat moet je niet hebben natuurlijk. Een mol hoeft niet alleen fouten te maken, hij moet ook vertrouwen winnen van de kandi's om daarna weer fouten te kunnen permitteren.

Wat ik heel verdacht vond, was toen Yvonne zijn foto pakte, hij zei: "dit is niet slim, zeker niet voor jou..."(oid). En hoppa... Yvonne ligt eruit! Voor mij stapelen de feiten zich steeds meer op. Het zijn subtiele feiten, niet al teveel, maar net genoeg om hem als mol te verdenken.
I got that tunnel vision going through my  head

Offline Gerrit K

  • Forumlid
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #324 Gepost op: 5-02-2005, 13:49:48 »
Waarom dringt hij er zo op aan om Pete nog een keer in verwarring te brengen. MM had er als mol toch baat bij dat hij Jim zou uitzoeken? Beetje rare actie dan.

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #325 Gepost op: 5-02-2005, 14:02:19 »
Waarom dringt hij er zo op aan om Pete nog een keer in verwarring te brengen. MM had er als mol toch baat bij dat hij Jim zou uitzoeken? Beetje rare actie dan.
Vond ik idd ook heel onmols.

Offline Reninho

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #326 Gepost op: 5-02-2005, 14:40:39 »
ik denk dat Marc-MArie al wist dat Jim de koffer verwisseld had en toen zoiets had van: Meer hoef ik als mol niet te doen, nu kan ik wat krediet opbouwen. Bovendien deed hij dat per ongeluk pakken wel zooo opvallend dat Pete hem echt nooit zou verdenken!

Offline dopey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #327 Gepost op: 6-02-2005, 00:04:06 »
MM zegt dat als ze niks verwisselen er zowiezo 3000 euro van de pot afgaat.
Maar Angela zegt helemaal niet dat er geld in de koffer van Pete zit.
"Only thing to do is jump over the moon"

Offline Anzjie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Vroegah" was ik Blackmollie
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #328 Gepost op: 6-02-2005, 00:07:36 »
MM zegt dat als ze niks verwisselen er zowiezo 3000 euro van de pot afgaat.
Maar Angela zegt helemaal niet dat er geld in de koffer van Pete zit.

Wel als de dader herkent word
Ik zoek niet meer naar vogelpoep in het grote fabeltjesbos

Offline dopey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #329 Gepost op: 6-02-2005, 00:10:10 »
maar als ze niks doen, zit er dus geen geld in de koffer van Pete en gaat er niks af... Ik vond het alleen raar dat MM zei dat als ze niks deden er zwz 3000 euri af zou gaan, want dat klopte niet.
"Only thing to do is jump over the moon"

Offline Anzjie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Vroegah" was ik Blackmollie
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #330 Gepost op: 6-02-2005, 00:35:28 »
Idd dat was wel raar dat hij dat zei...Zou hij dan denken dat Isabelle verdacht zou zijn...pfff ik word paranoïa geloof ik
Ik zoek niet meer naar vogelpoep in het grote fabeltjesbos

Offline MariekeK

  • Forumlid
Re: Marc-Marie is de mol!
« Reactie #331 Gepost op: 6-02-2005, 13:11:15 »
Marc Marie is volgens mij toch de mol. Tijdens het invullen van de lijstjes (wie staat het stevigst in de schoenen)zegt MM "we zetten de mol op 1, dan kunnen we straks gewoon zien wie de mol is" . Vervolgens zien we een aantal keer shots van lijstjes die ingevuld worden (van o.a. victoria, sander, yvonne) ook komt er een shot van een lijstje waar yvon en lottie onderaan gezet zijn en daarna nog een blanco papier (dus niet het papier met de voorgedrukte stippellijntjes) waarop op 1, 2 en 3 resp. MM, vic en Gijs is geschreven. Dit wordt geschreven met een witte pen, terwijl bij het gezamenlijk invullen van de lijsten niemand een witte pen had (iedereen had een zwarte pen, behalve yvonne, die had een blauw/zilveren pen). Zie bijlage

Dit is duidelijk op eenlater tijdstip geschreven als aanwijzing dat MM de mol is


Offline dopey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #332 Gepost op: 6-02-2005, 13:41:26 »
Degene die Lottie en Yvon onder aan had geschreven met witte pen, had een zwarte trui aan (zwarte mouwen) Het handschrift was wel anders dan het handschrift op het plaatje van MariekeK. Heeft iemand daar een shotje van?
"Only thing to do is jump over the moon"

Offline MariekeK

  • Forumlid
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #333 Gepost op: 6-02-2005, 13:46:38 »
die heb ik ook.

Let op de 'v' die is wel dezelfde als die in 'vic', alleen de ene lijst is misschien wat haastiger of expres anders geschreven.

Offline MariekeK

  • Forumlid
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #334 Gepost op: 6-02-2005, 13:49:02 »
oja, en het is dezelfde hand

Offline xmoix

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #335 Gepost op: 6-02-2005, 13:51:40 »
Ik denk dat MM zijn lijstje later ook gewoon in dat boekje heft geschreven om later nog de volgorde te weten ofzo.... je weet maar nooit wat vragen in de test zijn....

Offline dopey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #336 Gepost op: 6-02-2005, 15:10:48 »
oja, en het is dezelfde hand
maar wel een ander briefje, en dus een ander tijdstip.
Met zelfde hand bedoel je: beiden rechts?
"Only thing to do is jump over the moon"

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #337 Gepost op: 6-02-2005, 15:30:39 »
maar wel een ander briefje, en dus een ander tijdstip.
Met zelfde hand bedoel je: beiden rechts?

Ter verduidelijking van de plaatjes van MariekeK, hier de twee handen bij elkaar. Dezelfde hand = Volledig dezelfde hand...

Offline dopey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #338 Gepost op: 6-02-2005, 15:44:21 »
De V is overigens miet hetzelfde. Die V van Yvon is hoekiger.
Maar ja hoeveel manieren zijn er om een V te schrijven.

Daarnaast is het hele handschrift anders...
Em ik heb een s even geeken, maar als ik een pen vastheb, zie je ook een groef...
"Only thing to do is jump over the moon"

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #339 Gepost op: 6-02-2005, 15:50:39 »
De V is overigens miet hetzelfde. Die V van Yvon is hoekiger.
Maar ja hoeveel manieren zijn er om een V te schrijven.

Daarnaast is het hele handschrift anders...
Em ik heb een s even geeken, maar als ik een pen vastheb, zie je ook een groef...
Ik heb alleen deze twee plaatjes bekeken, die andere met tekst niet, omdat daar geen specifieke kenmerken van de hand op te zien zijn. Wat lettertype betreft vind ik de twee niet op elkaar lijken. (Ik weet dus ook niet of er plaatjes uit hetzelfde shot komen.)
Het enige dat ik zeker weet is dat de handen op de plaatjes die ik onder elkaar heb gezet dezelfde hand is. Tuurlijk is deze persoon niet de enige met een groef, maar de groef is exact gelijk. Verder is de greep, waarmee de persoon de pen vast heeft hetzelfde. Daarnaast zijn er ook nog flink wat kenmerken op de duim.
Van mij hoef je het niet te geloven, maar ik weet het 100% zeker.