Auteur Topic: Marc-Marie is niet de mol, maar winnaar!  (gelezen 341201 keer)

Offline Yellow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #500 Gepost op: 18-02-2005, 23:38:07 »
Maar wat doet MM nou concréét om de opdrachten te laten mislukken? Ik heb hem eigenlijk nog hélemaal niet zien mollen... ik zie alleen maar vage, incidentele hints. Marc-Marie is niet de mol.
Watseggie?! Milouska is te dol?!?!

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #501 Gepost op: 18-02-2005, 23:40:49 »

Angela wist van te voren niet wie de mol was, maar tijdens de opnamen kwam zij er achter en had het goed (zelf gezegd). Tijdens die uitspraak dat hij het geld niet moest nemen, vernam ik te horen dat zij dacht dat MM de mol is. Conclusie: MM is en blijft de mol!


Ik vond het een zeer interessante uitspraak. Ik denk dat Angela de mol ook doorheeft. De vraag is of Angela de mol uit zijn/haar tent zou lokken.

Offline Anzjie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Vroegah" was ik Blackmollie
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #502 Gepost op: 19-02-2005, 01:10:17 »
Maar wat doet MM nou concréét om de opdrachten te laten mislukken? Ik heb hem eigenlijk nog hélemaal niet zien mollen... ik zie alleen maar vage, incidentele hints. Marc-Marie is niet de mol.

Juist daarom kan hij heel goed de mol zijn...De mol zie je niet duidelijk sabotteren die doet dat onopvallend.
Ook bijna niemand verdenkt hem, althans dat word niet uitgezonden, juist degene die verdachte acties voeren moet je niet verdenken, althans dat heb ik ervaren uit eerdere molseries...Kijk naar wat je NIET ziet  :)
Ik zoek niet meer naar vogelpoep in het grote fabeltjesbos

Offline Anzjie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Vroegah" was ik Blackmollie
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #503 Gepost op: 19-02-2005, 02:13:36 »
Waarom maakt hij weer een "pact" met Yvon?
Hij doet vaag over verdenkingen, hij wil dat Yvon Lottie gaat verdenken... M.a.w. hij wil niet de verdenking op hem hebben.
Hij geeft de goede aanwijzingen in het vliegtuigje...

Jim en Gijs ook maar die liggen eruit..

Hij weet dat Sander en Lottie (sinds wanneeer communiceren die twee goed met elkaar)Zich beiden erg verdacht willen maken

Verder hebben we niet gezien hoe de opdracht verloopt en is er misschien unaniem gestemd op isabelle en de vliegstunt...De mol kon hier weinig mollen. Isabelle valt bij mij wederom af...
Ik zoek niet meer naar vogelpoep in het grote fabeltjesbos

Offline D**n

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Go Karel!
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #504 Gepost op: 19-02-2005, 06:55:52 »
Voor mij is Marc-Marie afgeschreven. Als hij inderdaad de mol was geweest hadden ze nóóit zo prominent in beeld laten zien dat hij die foto steelt. Dat is gewoon puur onmols gedrag! ::ohno::
Take a glorious bite out of the whole world

Offline Joff

  • Forumlid
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #505 Gepost op: 19-02-2005, 09:52:39 »
Voor mij is Marc-Marie afgeschreven. Als hij inderdaad de mol was geweest hadden ze nóóit zo prominent in beeld laten zien dat hij die foto steelt. Dat is gewoon puur onmols gedrag! ::ohno::

Het is juist ideaal! Kijkers verdenken hem nu minder, omdat het zo prominent in beeld wordt gebracht; de kandidaten hebben geen idee wie het gedaan heeft!

Offline Risjaar

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Eenmaal in een tunnel is 't maar beter doorgassen.
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #506 Gepost op: 19-02-2005, 10:07:35 »
The Murder at the Vicarage'
"The murder of Colonel Protheroe is a shock to everyone in St. Mary Mead, though hardly an unpleasant one"
Lijkt me duidelijk ::jaja::

 
The A.B.C. Murders
A serial killer is on the loose, murdering his victims in alphabetical order, leaving an ABC Railway Guide beside each body... and also playing a game with Hercule Poirot, alerting him in advance to the locations of the murders, but Poirot always arrives too late. Intrigued by the psychopath’s mind and methodology Poirot, with the help of Hastings and Japp, travels the length and breadth of England - determined to track down this ruthless kille

ABC--> muzikale aanwijzing, iets met die treinopdracht  ???

Ik ken het boek. Moordenaar heeft wel degelijk een motief: wil zijn broer, die initialen met C.C. heeft en in een plaatsje woont dat met een C begint, vermoorden vanwege een enorme erfenis. Om het motief van die moord te verhullen moord hij eerst twee willekeurige mensen die de initialen A.A. en B.B. hebben en respectievelijk in een plaatsnaam A. en B. wonen. Bij de D. moord wordt hij opgepakt.

Maar wat dit met de Mol heeft te maken?
C'est le Fruit!

Offline Castor_en_Pollux

  • Forumlid
  • 1 die 2 is
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #507 Gepost op: 19-02-2005, 10:14:07 »
Voor mij is Marc-Marie afgeschreven. Als hij inderdaad de mol was geweest hadden ze nóóit zo prominent in beeld laten zien dat hij die foto steelt. Dat is gewoon puur onmols gedrag! ::ohno::

Marc-Marie jat geld van de andere kandidaten en jat een kans op vrijstelling van Jim. Dit doet hij niet om zelf bij de kandidaten als mol verdacht te worden (die schaadt hij alleen maar), want niemand behalve de kijker weet dat Marc-Marie dit gedaan heeft.

Naar mijn mening zijn er twee mogelijke redenen voor zijn aktie:
  • Marc-Marie is niet de mol maar heeft een vervelend karaktertrekje, af en toe ziekt hij zonder reden. Wat overigens iedereen altijd en overal kan doen en dus geen prestatie is. Marc-Marie heeft in dat geval kennelijk gebrek aan aandacht en gedraagt zich kinderachtig. Dit soort zieken is overigens makkelijk, hij loopt geen enkel risico, als het al ontdekt wordt heeft het geen enkele consequentie. Het is niet dapper en niet leuk
  • Marc-Marie is de mol. De programmamaker laat Marc-Marie de kijker open en bloot vertellen dat hij de mol is. Juist om de reden die Daan noemt denkt alleen niemand dat hij de mol is.  Dit zou dan een variant zijn op George die zichzelf belt. In mijn opinie kinderachtig van de programmamaker en duidt op gebrek aan creativiteit. Er zijn voldoende creative mogelijkheden binnen het programmaconcept om WIDM aantrekkelijk te maken zonder dit soort schmieren.

Als ik nou echt moet kiezen dan kies ik optie 2. Tot zover heb ik het gedrag dat in mogelijheid 1 beschreven is niet eerder bij Marc-Marie gezien.
« Laatst bewerkt op: 19-02-2005, 10:26:26 door Castor_en_Pollux »

Offline Risjaar

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Eenmaal in een tunnel is 't maar beter doorgassen.
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #508 Gepost op: 19-02-2005, 10:39:53 »
Marc-Marie jat geld van de andere kandidaten en jat een kans op vrijstelling van Jim. Dit doet hij...

...{bla bla bla}...

...kiezen dan kies ik optie 2. Tot zover heb ik het gedrag dat in mogelijheid 1 beschreven is niet eerder bij Marc-Marie gezien.

Ik bedenk me opeens iets opmerkelijks: MMH heeft in zijn vorige show een hele duidelijke lijn ingezet over ZIEK ZIJN. En als je de autobiografische elementen in zijn show een beetje eruit weet te pikken, dan kom je haast tot de conclusie dat de man HIV besmet is. Hij lijkt die directheid altijd te hebben. En opvallend in zijn shows -en dat past ook wel bij zijn karakter- is dat hij graag On The Edge zit van wat kan en niet kan. (MMH: "Ja, da's pittige humor, hè, mevrouw, maar ik dacht: ik doe het toch, want ik vind hem zelf leuk.")

Dus zijn actie met de foto van Jim en vooral het feit dat hij het toegeeft is vooral typisch een MMH-actie en kan daarmee ook echt een mollenstreek zijn.

En  wat ik nou wilde zeggen, met die HIV lijn weet ik niet meer, maar daar is iets mee. Of zoals Hercule Poirot zou zeggen: Het is de psyche van de Mol, die wij moeten leren begrijpen."

Ik ben echt heel vaag nu en me daar ook nog eens bewust van :)

Zucht.

C'est le Fruit!

Offline Joff

  • Forumlid
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #509 Gepost op: 19-02-2005, 10:49:22 »
Marc-Marie jat geld van de andere kandidaten en jat een kans op vrijstelling van Jim. Dit doet hij niet om zelf bij de kandidaten als mol verdacht te worden (die schaadt hij alleen maar), want niemand behalve de kijker weet dat Marc-Marie dit gedaan heeft.

Naar mijn mening zijn er twee mogelijke redenen voor zijn aktie:
  • Marc-Marie is niet de mol maar heeft een vervelend karaktertrekje, af en toe ziekt hij zonder reden. Wat overigens iedereen altijd en overal kan doen en dus geen prestatie is. Marc-Marie heeft in dat geval kennelijk gebrek aan aandacht en gedraagt zich kinderachtig. Dit soort zieken is overigens makkelijk, hij loopt geen enkel risico, als het al ontdekt wordt heeft het geen enkele consequentie. Het is niet dapper en niet leuk
  • Marc-Marie is de mol. De programmamaker laat Marc-Marie de kijker open en bloot vertellen dat hij de mol is. Juist om de reden die Daan noemt denkt alleen niemand dat hij de mol is.  Dit zou dan een variant zijn op George die zichzelf belt. In mijn opinie kinderachtig van de programmamaker en duidt op gebrek aan creativiteit. Er zijn voldoende creative mogelijkheden binnen het programmaconcept om WIDM aantrekkelijk te maken zonder dit soort schmieren.

Als ik nou echt moet kiezen dan kies ik optie 2. Tot zover heb ik het gedrag dat in mogelijheid 1 beschreven is niet eerder bij Marc-Marie gezien.

Volgens mij houd jij of zó weinig of zóveel van Wie is de Mol dat je de humor er niet meer van kunt inzien.

Offline limone

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • let love rule
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #510 Gepost op: 19-02-2005, 10:51:27 »
Zoals ik al eerder zei, Angela wist van te voren niet wie de Mol was. Tijdens de opnamen kwam zij er achter en had het tot het eind goed. Toen Gijs afviel en hij het geld afgaf, zei MM gelijk: "ik beheer het geld wel." Waarop Angela meteen zei: "ik denk niet dat jij de aangewezen persoon bent"... MM glimlachte sneaky en zei: "Ja, dat denk ik wel... >:D"

Voor mij was dit een overduidelijke verwijzing richting MM als mol. Wat nl. ook heel vreemd was (en ik weet niet of het in vorige afl. ook zo was): tijdens de executie bleek dat het percentage 38% was, dus 2 kandi's eruit. Iedereen was in shock (gillen, handen voor monden etc.), maar MM was zijn veters aan het strikken!!!  ::oink::  En dat doe je toch alleen maar als je weet wat het percentage is en dat je weet dat er 2 uitmoeten...

Nog een opvallend feit: MM zal zich weinig tot nooit vrijwillig opgeven voor de executie. Hij is bijna altijd als laatste aan de beurt, of helemaal niet (zoals deze uitzending).

Mijn mol blijft dus Marc-Marie  ::jaja::
I got that tunnel vision going through my  head

Offline Castor_en_Pollux

  • Forumlid
  • 1 die 2 is
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #511 Gepost op: 19-02-2005, 11:06:44 »
Volgens mij houd jij of zó weinig of zóveel van Wie is de Mol dat je de humor er niet meer van kunt inzien.
Als dit het beste is wat Marc Marie in huis heeft aan humor is het gewoon een slechte komiek. Zo´n denderende grap is het niet. Maar je bent zo te zien snel tevreden.

Maar een goede grap bedenken kost natuurlijk een hoop creativiteit. Een oudbollige grap afstoffen is natuurlijk wel zo makkelijk. 

Offline muldvarp

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #512 Gepost op: 19-02-2005, 11:15:54 »
Wat me opvalt betreffende het mollendagboek:

afl. 3 - Ik zie mogelijkheden, kijk goed.
afl. 4 - Yvonne lette niet op, ze lette iig niet op mij.
afl. 5 - Hoe groot is de kans dat je mij aan het werk ziet? En als je me ziet,
         zie je me dan?  ;) ( dit vind ik trouwens een echte MM- uitspraak).
afl. 6 - Ze letten niet zo goed op, terwijl ze er bovenop zitten. Ik ben benieuwd of jullie
         het allemaal een beetje doorhebben.

De mol heeft het steeds al over kijken. De kandidaten letten niet goed op, dat heeft de mol ons in afl. 6  laten zien ;D  
« Laatst bewerkt op: 19-02-2005, 11:18:23 door muldvarp »

Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #513 Gepost op: 19-02-2005, 11:16:51 »
Goed, Marc-Marie is de mol. Nog ff een verlate rekensom uit deel 1:
- als je de tijden bij elkaar optelt (zoek zelf maar op) dan kom je op 67.67  Dit betekent 13.13 = M.M Deze aanwijzing heb ik nog niet op het forum gevonden, ik zal hem ook nog ff bij aflevering 1 posten.
- Verder denk ik dat Marc-Marie vrolijk in het gras rond de fakkels leuke geluiden heeft zitten maken. Lekker met een stok door het gras heen maaien zodat Lottie en Yvon daarvan schrokken. Marc-Marie was er toen zogenaamd even niet, omdat hij probeerde te slapen. Verder is het opvallend dat Marc-Marie doet alsof hij gestoord werd, maar in tegenstelling tot Lottie en Yvon hoor je geen ritselend geluid.

Offline Joff

  • Forumlid
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #514 Gepost op: 19-02-2005, 11:32:34 »
Goed, Marc-Marie is de mol. Nog ff een verlate rekensom uit deel 1:
- als je de tijden bij elkaar optelt (zoek zelf maar op) dan kom je op 67.67  Dit betekent 13.13 = M.M Deze aanwijzing heb ik nog niet op het forum gevonden, ik zal hem ook nog ff bij aflevering 1 posten.
- Verder denk ik dat Marc-Marie vrolijk in het gras rond de fakkels leuke geluiden heeft zitten maken. Lekker met een stok door het gras heen maaien zodat Lottie en Yvon daarvan schrokken. Marc-Marie was er toen zogenaamd even niet, omdat hij probeerde te slapen. Verder is het opvallend dat Marc-Marie doet alsof hij gestoord werd, maar in tegenstelling tot Lottie en Yvon hoor je geen ritselend geluid.

Hee ja daar zeg je wat van dat slapen inderdaad. Goed opgemerkt.

@Castor_en_Pollux: Ik vond het gewoon erg grappig dat hij gewoon rustig in die boot onopvallend zit te doen en dat hij dan de foto al achterover gedrukt heeft.


Trouwens hoe zit het met Bali en Gijs? Klopt dat?

Offline Castor_en_Pollux

  • Forumlid
  • 1 die 2 is
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #515 Gepost op: 19-02-2005, 12:06:19 »
- Verder denk ik dat Marc-Marie vrolijk in het gras rond de fakkels leuke geluiden heeft zitten maken. Lekker met een stok door het gras heen maaien zodat Lottie en Yvon daarvan schrokken.

Citaat
van een ander forum


Waaaaaaaaaaat ruiiiiiiiiist er door heeeeeeeet struiiiiiiiiiiiiiiikgewas.. het is ene.. 


Nou wat is het 

Toch fasinerend dat generaties lang mensen zich afvragen wat er nou door het struikgewas ruist.
Maar de enige die dat weet is Toon Hermans
Marc Marie.

 ;D ;)
« Laatst bewerkt op: 19-02-2005, 12:21:13 door Castor_en_Pollux »

Offline MariekeK

  • Forumlid
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #516 Gepost op: 19-02-2005, 13:27:39 »
en dan die opmerking van MM over Lourdes....
Lourdes staat bekend om de verschijning van de heilige maagd Maria (HMM <-> MMH ?)
MM is, naar de katholieke traditie, vernoemd naar Maria. (was er niet ergens in een topic de opmerking dat in de vragen van de test wel vaak vragen waren die verband houden met het (katholieke) geloof?


Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #517 Gepost op: 19-02-2005, 13:41:12 »
Goed gevonden, mariekek!

Offline Moggerz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #518 Gepost op: 19-02-2005, 14:15:24 »
MM had een Lacoste petje op bij de kroko opdracht  ;) ::rofl:: ::rofl::
wow bob wow

Offline maud

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #519 Gepost op: 19-02-2005, 14:57:19 »



Trouwens hoe zit het met Bali en Gijs? Klopt dat?

Interview met Gijs en Jim is op bali opgenomen. Misschien dat ze van daar uit door naar huis zijn gereisd.

groetjes Maud ::joehoe::
"Geef nooit uitleg. Je vrienden begrijpen je wel en je tegenstanders geloven je toch niet."