Auteur Topic: [DE MOL] Margriet van der Linden  (gelezen 377816 keer)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #340 Gepost op: 13-02-2015, 15:44:13 »
Daarom zie ik het ook als hint naar ons toe. (Al kan je er je twijfels bij hebben of de Mol zou weten dat er pagina's uit molboekjes op de website zouden komen waardoor zo'n hint voor de molfans mogelijk is. Aan de andere kant: die pagina's uit molboekjes staan er dit jaar vast niet voor niets.)

Misschien moeten we van elke pagina de 15e letter nemen en die dan door elkaar husselen tot er onschuldig staat? ;D

Als er hints staan in die molboekjes, dan staat er niet 'Joehoe, ik ben de Mol', maar dan gaan we er wel wat moeite voor moeten doen denk ik. Het nadeel voor ons is dat we dus niet weten welke info de kandidaten hebben. Gisteravond zag ik de Chrisverdenkers op het puntje van hun stoel zitten toen hij zei dat hij een enveloppe in Bentota had gemist, maar dat was ook gewoon een testvraag in die aflevering.

Ik ga er dus vanuit dat het iets anders betekent of dat Marlijn achteraf toch alles heeft gezegd buiten beeld, want bij de test heb ik niemand horen zeggen 'Ja en Margriet vertelt daar plots iets over Marlijn en het museum en wij wisten daar niets van'.

Het gebrek aan informatie maakt het lastig. Maar natuurlijk des te spannender en leuker. ;)

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #341 Gepost op: 13-02-2015, 15:44:59 »
Ik bedacht precies hetzelfde! De kandidaten hebben de stembriefjes, volgens mij, niet gezien. Deze lagen in dat huisje bij de stembox.
Ik vond het wel heel verdacht dat Margriet het zo deed, omdat de kandidaten dit dus niet wisten. Het hadden net zo goed stembriefjes met alleen hun naam kunnen zijn.

Nee, want in die landen is het wegens analfabetisme heel gebruikelijk om foto's van kandidaten op stembiljetten te zetten.
Hoewel het analfabetisme op Sri Lanka relatief meevalt, is het juist onder Tamils het hoogste. Het lag dus voor de hand dat er foto's bij de namen zouden staan.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #342 Gepost op: 13-02-2015, 15:49:05 »
Als er hints staan in die molboekjes, dan staat er niet 'Joehoe, ik ben de Mol', maar dan gaan we er wel wat moeite voor moeten doen denk ik.

Ik doe anders moeite genoeg om uit te leggen waarom dit een hint zou kunnen zijn. :P ::rofl::

Ik ga er dus vanuit dat het iets anders betekent of dat Marlijn achteraf toch alles heeft gezegd buiten beeld, want bij de test heb ik niemand horen zeggen 'Ja en Margriet vertelt daar plots iets over Marlijn en het museum en wij wisten daar niets van'.

Daarom noemde ik ook de optie dat dit niet in haar speech voorkwam maar alleen in het boekje is gezet voor ons als hint.

Maar ik ben het met je eens dat het verder speculeren blijft.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #343 Gepost op: 13-02-2015, 16:02:32 »
Nog even mijn bron over analfabetisme: http://www.landenweb.net/sri-lanka/samenleving/

Verder wordt volgende week donderdag m.i. de dag van de waarheid voor velen: Margriet of Chris vliegt er dan uit.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #344 Gepost op: 13-02-2015, 16:16:58 »
Verder wordt volgende week donderdag m.i. de dag van de waarheid voor velen: Margriet of Chris vliegt er dan uit.

Waarom denk je dit?

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #345 Gepost op: 13-02-2015, 17:10:37 »
Ok, Dit is de koffer die Art laat zien bij de uitleg en die Margriet zsm weggrist op het moment dat ze n koffer mogen pakken.
Kunnen we hier iets mee?

Offline evelienh1986

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #346 Gepost op: 13-02-2015, 17:49:57 »
Dat de naam van het station er op staat

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #347 Gepost op: 13-02-2015, 17:53:03 »
Dat de naam van het station er op staat
Dat dat gezegd wordt was duidelijk ja... Ben zelf aan het puzzelen of er misschien iets anders staat maar kom er niet helemaal uit nog

Mijn sinhalees en tamils is niet mijn sterkste kwaliteit  ;D

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #348 Gepost op: 13-02-2015, 18:12:12 »
Ok, Dit is de koffer die Art laat zien bij de uitleg en die Margriet zsm weggrist op het moment dat ze n koffer mogen pakken.
Kunnen we hier iets mee?

Is inderdaad de juiste naam van het plaatsje Pattipola: "පට්ටිපොල"

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #349 Gepost op: 13-02-2015, 18:12:58 »
Is inderdaad de juiste naam van het plaatsje Pattipola: "පට්ටිපොල"

Ok Thx  ::ok::

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #350 Gepost op: 13-02-2015, 18:14:50 »
Ok Thx  ::ok::

Iets te groot risico om met die karakters te spelen denk ik ook. De kandidaten begrijpen zelf ook geen letter Singalees en je loopt dus het risico dat iedereen letter per letter gaat kijken of de namen overeen komen.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #351 Gepost op: 13-02-2015, 18:24:42 »
Waarom denk je dit?

Chris zit vol op Margriet. Zou hij in erin blijven en Margriet ook, dan is al bijna aan het grote publiek weggegeven hoe het dit jaar zit. Dat doen ze vast niet.
Is Chris echter de Mol, dan roept hij maar wat. En denk ik (intuïtie) dat Margriet volgende week aan de beurt is.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #352 Gepost op: 13-02-2015, 18:50:30 »
Hint ontdekt in de dagboeken van de Mol! Dankzij dit bericht van Rat:

Liefde, onschuld, bescherming en waarheid. Alles komt langs in de dagboeken van de Mol.

Dagboek 1: Hoe beter ik mijn onschuldige reisgenoten leer kennen, hoe verfijnder ik ze kan bespelen.
(En "En Pieter? Ik ga je missen!" -> liefde.)
Dagboek 2: En wat een hartverwarmende mensen in Pettah, de handelswijk van Colombo. (Liefde.)
Dagboek 3: Aan de ene kant is iedere extra kandidaat een mogelijke dekmantel of bliksemafleider. (Bescherming.)
Dagboek 4: Het beschermengeltje van Ajouad liet hem in de steek.
(En "Ajouad, Vriend! ik had het je zo gegund." -> liefde.)
Dagboek 5: Deze hele trip staat in het teken van waarheid en leugen.
Dagboek 6: Maar ik moet eerlijk bekennen dat ik hele grote risico’s heb genomen. (Waarheid.)
Dagboek 7: De onschuld uit te hangen en net zo hard mee te schrijven in je Molboekje.

 ::dans:: ::roos:: ::bravo::

Edit: Ik kom ook nog de betekenis "gemoedsrust" tegen. Ook hier zijn verwijzingen naar te vinden. "Ik kan weer opgelucht ademhalen!" "Dat is een fijn gevoel." "[M]eestal overheerst het gevoel van trots en plezier (..)"
Mooi gevonden! ::ok:: Ik weet niet of ik het zelf zo ver door zou durven trekken. Nu ik wat meer tijd heb (de andere post was vanaf mijn werk) en wat rond zoek lijken de meeste sites zich vooral te richten op onschuld en niet op de andere betekenissen die te vinden waren op de site waar ik de quote vanaf had gehaald. Maar jij hebt er volgens mij flink meer tijd in gestoken.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #353 Gepost op: 13-02-2015, 19:07:21 »
Mooi gevonden! ::ok:: Ik weet niet of ik het zelf zo ver door zou durven trekken. Nu ik wat meer tijd heb (de andere post was vanaf mijn werk) en wat rond zoek lijken de meeste sites zich vooral te richten op onschuld en niet op de andere betekenissen die te vinden waren op de site waar ik de quote vanaf had gehaald. Maar jij hebt er volgens mij flink meer tijd in gestoken.

Dank je! Valt goed mee; toen ik op de betekenissen die jij noemde googelde kwam ik ze veel tegen. (Doelgericht zoeken dus.) En binnen no time kon ik al die verwijzingen in de dagboeken vinden. Ik denk niet dat ze allemaal als hint bedoeld zijn, maar een flink aantal toch zeker wel. :)

Offline missmolly

  • Forumlid
  • UDIGIT
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #354 Gepost op: 13-02-2015, 19:36:57 »
UIt het molboekje van Margriet:



Dit schrijft ze over wat zij zelf in haar molspeech zei:

"Het is goed slecht te zijn."
"Jatten uit pot."
"Museum/Marlijn." -> Huh? Zegt ze hier dat zij het was die Marlijn in het museum 100 euro uit de pot liet kijken? (

Briefje van de Mol.) ::vergroot::

(Waarom zou je überhaupt zoveel over jezelf opschrijven in je boekje?)

IK LIET GELD LIGGEN BIJ DE STRANDOPDRACHT??

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #355 Gepost op: 13-02-2015, 19:38:42 »
IK LIET GELD LIGGEN BIJ DE STRANDOPDRACHT??

Ja, volgens de aantekeningen zou Chris dat gezegd hebben, zo vat ik het op. (Strandopdracht -> Bentota.) Maar het "ik" is wel een  beetje gek ja en kan eventueel ook opgevat worden als hint van Margriet voor ons. (Strandopdracht -> kokers met geld en min geld.)
« Laatst bewerkt op: 13-02-2015, 19:40:42 door Heinz »

Offline thomasNL

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #356 Gepost op: 13-02-2015, 19:52:04 »
Chris zit vol op Margriet. Zou hij in erin blijven en Margriet ook, dan is al bijna aan het grote publiek weggegeven hoe het dit jaar zit. Dat doen ze vast niet.
Is Chris echter de Mol, dan roept hij maar wat. En denk ik (intuïtie) dat Margriet volgende week aan de beurt is.

Dit is echt de grootste onzin ooit. De meeste winnaars zitten vaak vanaf aflevering 1 of 2 al op de juiste mol. Ik denk dat Chris en Martine allebei op de juiste mol zitten en naar mijn denken is dat margriet. Toen Art vertelde dat we tot na de ontknoping moesten wachten om te weten of chris geld verdient of niet zag ik echt een hele doorgrondende blik tussen Martine en Margriet. Alsof Margriet weet dat Martine doorheeft dat ze de mol is. Misschien plaats ik daar nog een foto van.

Trouwens, ik zag op twitter ergens een afvallers theorie die tot nu toe nog steeds klopt maar ik hoor hier niks daarover?

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #357 Gepost op: 13-02-2015, 19:52:57 »
Chris zit vol op Margriet. Zou hij in erin blijven en Margriet ook, dan is al bijna aan het grote publiek weggegeven hoe het dit jaar zit. Dat doen ze vast niet.

Ach, vorig jaar was er in aflevering 1 al duidelijk dat Susan/Sofie/Freek in de finale stonden :P Ik denk dat het wel kan. Als Margriet de mol is, wint Chris. Voor ons is dat heel duidelijk, maar voor de gemiddelde kijker denk ik niet eens zo. Als Chris de mol is, ligt de winnaar nog wel een beetje open.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #358 Gepost op: 13-02-2015, 19:54:42 »
Trouwens, ik zag op twitter ergens een afvallers theorie die tot nu toe nog steeds klopt maar ik hoor hier niks daarover?

Geen idee welke het betrof, maar die heeft hier vast wel in het afvallerstheorie-topic een eigen plekje gekregen :)
« Laatst bewerkt op: 13-02-2015, 19:56:34 door Joost2 »
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline missmolly

  • Forumlid
  • UDIGIT
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #359 Gepost op: 13-02-2015, 19:55:24 »
Ja, volgens de aantekeningen zou Chris dat gezegd hebben, zo vat ik het op. (Strandopdracht -> Bentota.) Maar het "ik" is wel een  beetje gek ja en kan eventueel ook opgevat worden als hint van Margriet voor ons. (Strandopdracht -> kokers met geld en min geld.)


Zeker, het staat er ook omdat Chris dat zou hebben gezegd

maar het is de enige notitie waar ze het in de IK-vorm noteert en ik moest inderdaad denken aan de strandopdracht met geld aan de touwen.

De opmerking zou dus ook over haarzelf kunnen zijn..

Als de opmerking over Bentota ging, dan had ze kunnen schrijven 'ik heb geld bij Bentota laten liggen' of
 'ik ben voorbij de envelop gelopen'
« Laatst bewerkt op: 13-02-2015, 20:01:32 door missmolly »