Auteur Topic: [DE MOL] Margriet van der Linden  (gelezen 380607 keer)

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #320 Gepost op: 12-02-2015, 22:38:51 »
Tenzij daar het geld in zit.

Dan zou het geld in coupé 3 of 4 zitten, wat de kandidaten ook kiezen. Dan is het geld in de coupé waar de kandidaten naar toe gaan, niet per se in de wagon die goed is volgens het kaartje.
Zou ik persoonlijk ontzettend flauw vinden.
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Shell

  • Forumlid
  • Hold your breath and count to ten...
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #321 Gepost op: 12-02-2015, 22:39:17 »
De titel van de aflevering is Spoorloos. Margriet zei dat ze door de bus moesten rennen en VLIEGEN. Ze zit op het spoor (in de trein), maar is spoorloos omdat ze vliegt: ze heeft niet helemaal een spoor onder haar voeten. Titelhint?

Ik denk ook een titelhint te hebben naar Margriet. Had 'm net al onder de aflevering gepost. Magriet is de enige van de 5 die niet een keer heeft gezegd dat ze de mol is. Spoorloos...
All the crazy shit I did tonight. Those will be the best memories!

Offline Joeyversteeg12

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Onschuldig, maar niets is wat het lijkt..
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #322 Gepost op: 12-02-2015, 23:28:51 »
Margriet die Rik's speech samenvat met een mega knipoog bij het woordje 'ik' en daarbij ook zichzelf aanwijst (rond 36:20).

"Zou het dan niet ontzettend geweldig zijn als juist ik de man ben die de feiten gaat verdraaien."

Is Margriet degene die de feiten verdraait?


Offline evelienh1986

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #323 Gepost op: 13-02-2015, 00:21:20 »
Weer een opvallende bloem gespot. in de trein in de hand van een jongetje een rode roos

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #324 Gepost op: 13-02-2015, 01:46:43 »
Weer een opvallende bloem gespot. in de trein in de hand van een jongetje een rode roos
Zeer hoog schattigheidsgehalte!
@ 13.28 u!

*op shirt Margriet staat "Mellow Rose"...*

Edit; plaatje shirt voor de liefhebber.
« Laatst bewerkt op: 13-02-2015, 02:30:05 door Loebas »
Omnia vincit amor

Offline molmark

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • P.A. van Momfert (de Mol)
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #325 Gepost op: 13-02-2015, 08:36:31 »
Ik vond de speech van Margriet voor het stemmen een beetje ingestudeerd over komen. De andere kandidaten speechten toch wat meer uit de vrije pols. Kan natuurlijk zijn dat Margriet dit zo snel kan bedenken, maar het rolde er allemaal vrij makkelijk uit en het waren zinnen waar je toch even over na moet denken. Ik althans wel  8).

Daarnaast was zij de enige die niet zij 'Ik Ben De Mol'. Door dit juist niet te benadrukken val je op ten opzichte van de overige kandidaten.
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #326 Gepost op: 13-02-2015, 11:08:54 »
Hint ontdekt in de dagboeken van de Mol! Dankzij dit bericht van Rat:

Mijn vierde resultaat in een Google Search met Margriet & onschuld: "De margriet staat symbool voor liefde en onschuld, bescherming en waarheid."

Liefde, onschuld, bescherming en waarheid. Alles komt langs in de dagboeken van de Mol.

Dagboek 1: Hoe beter ik mijn onschuldige reisgenoten leer kennen, hoe verfijnder ik ze kan bespelen.
(En "En Pieter? Ik ga je missen!" -> liefde.)
Dagboek 2: En wat een hartverwarmende mensen in Pettah, de handelswijk van Colombo. (Liefde.)
Dagboek 3: Aan de ene kant is iedere extra kandidaat een mogelijke dekmantel of bliksemafleider. (Bescherming.)
Dagboek 4: Het beschermengeltje van Ajouad liet hem in de steek.
(En "Ajouad, Vriend! ik had het je zo gegund." -> liefde.)
Dagboek 5: Deze hele trip staat in het teken van waarheid en leugen.
Dagboek 6: Maar ik moet eerlijk bekennen dat ik hele grote risico’s heb genomen. (Waarheid.)
Dagboek 7: De onschuld uit te hangen en net zo hard mee te schrijven in je Molboekje.

 ::dans:: ::roos:: ::bravo::

Edit: Ik kom ook nog de betekenis "gemoedsrust" tegen. Ook hier zijn verwijzingen naar te vinden. "Ik kan weer opgelucht ademhalen!" "Dat is een fijn gevoel." "[M]eestal overheerst het gevoel van trots en plezier (..)"
« Laatst bewerkt op: 13-02-2015, 17:24:33 door Heinz »

Offline Mosquito

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 'ziende blind'
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #327 Gepost op: 13-02-2015, 11:54:51 »
Mij viel op dat Margriet als eerste een koffer pakte
Sterker, het was DE koffer die Art liet zien op het perron!  ::vergroot::
'Ook een fijne dag verder...’

Offline Bruun

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #328 Gepost op: 13-02-2015, 12:09:50 »
Daarnaast was zij de enige die niet zij 'Ik Ben De Mol'. Door dit juist niet te benadrukken val je op ten opzichte van de overige kandidaten.

Margriet benadrukte bij het ronselen van de locals haar gezicht ("Look at this face"). De gezichten van de kandidaten bleken op de stembriefjes te staan. Zou zij op deze manier een 'subliminal image' hebben willen achterlaten bij de locals in de hoop dat zij hierdoor op haar zouden stemmen?

N.B. Aangezien het doel van de Mol en de kandidaten hetzelfde was (zo veel mogelijk stemmen verzamelen) kunnen we hier verder weinig uit afleiden. Interessant is wel dat het op voorkennis zou kunnen duiden betreffende de stembriefjes.

Offline DylanS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #329 Gepost op: 13-02-2015, 12:13:04 »
Margriet benadrukte bij het ronselen van de locals haar gezicht ("Look at this face"). De gezichten van de kandidaten bleken op de stembriefjes te staan. Zou zij op deze manier een 'subliminal image' hebben willen achterlaten bij de locals in de hoop dat zij hierdoor op haar zouden stemmen?

N.B. Aangezien het doel van de Mol en de kandidaten hetzelfde was (zo veel mogelijk stemmen verzamelen) kunnen we hier verder weinig uit afleiden. Interessant is wel dat het op voorkennis zou kunnen duiden betreffende de stembriefjes.


Ik bedacht precies hetzelfde! De kandidaten hebben de stembriefjes, volgens mij, niet gezien. Deze lagen in dat huisje bij de stembox.
Ik vond het wel heel verdacht dat Margriet het zo deed, omdat de kandidaten dit dus niet wisten. Het hadden net zo goed stembriefjes met alleen hun naam kunnen zijn.

Offline Bruun

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #330 Gepost op: 13-02-2015, 12:19:10 »
Ik bedacht precies hetzelfde! De kandidaten hebben de stembriefjes, volgens mij, niet gezien. Deze lagen in dat huisje bij de stembox.
Ik vond het wel heel verdacht dat Margriet het zo deed, omdat de kandidaten dit dus niet wisten. Het hadden net zo goed stembriefjes met alleen hun naam kunnen zijn.

Daar komt nog eens bij dat er op de stembriefjes cirkels om de hoofden van de kandidaten stonden. Margriet maakte een cirkelgebaar om haar gezicht heen.

Offline DylanS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #331 Gepost op: 13-02-2015, 12:22:23 »
Daar komt nog eens bij dat er op de stembriefjes cirkels om de hoofden van de kandidaten stonden. Margriet maakte een cirkelgebaar om haar gezicht heen.

Klopt, het begint allemaal duidelijk te worden...  ::trots::

Offline Bruun

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #332 Gepost op: 13-02-2015, 12:25:43 »
Hint ontdekt in de dagboeken van de Mol! Dankzij dit bericht van Rat:

Liefde, onschuld, bescherming en waarheid. Alles komt langs in de dagboeken van de Mol.

Dagboek 1: Hoe beter ik mijn onschuldige reisgenoten leer kennen, hoe verfijnder ik ze kan bespelen.
(En "En Pieter? Ik ga je missen!" -> liefde.)
Dagboek 2: En wat een hartverwarmende mensen in Pettah, de handelswijk van Colombo. (Liefde.)
Dagboek 3: Aan de ene kant is iedere extra kandidaat een mogelijke dekmantel of bliksemafleider. (Bescherming.)
Dagboek 4: Het beschermengeltje van Ajouad liet hem in de steek.
(En "Ajouad, Vriend! ik had het je zo gegund." -> liefde.)
Dagboek 5: Deze hele trip staat in het teken van waarheid en leugen.
Dagboek 6: Maar ik moet eerlijk bekennen dat ik hele grote risico’s heb genomen. (Waarheid.)
Dagboek 7: De onschuld uit te hangen en net zo hard mee te schrijven in je Molboekje.

 ::dans:: ::roos:: ::bravo::

Edit: Ik kom ook nog de betekenis "gemoedsrust" tegen. Ook hier zijn verwijzingen naar te vinden. "Ik kan weer opgelucht ademhalen!" "Dat is een fijn gevoel." "[M]eestal overheerst het gevoel van trots en plezier (..)"

Mooi gevonden. Het bewijsmateriaal stapelt zich op...

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #333 Gepost op: 13-02-2015, 15:01:58 »
Ik vond de speech van Margriet voor het stemmen een beetje ingestudeerd over komen.

Ik zou ook denken dat Margriet er van te voren over heeft nagedacht. (Dus dat zou dan duiden op voorkennis).

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #334 Gepost op: 13-02-2015, 15:05:11 »
UIt het molboekje van Margriet:



Dit schrijft ze over wat zij zelf in haar molspeech zei:

"Het is goed slecht te zijn."
"Jatten uit pot."
"Museum/Marlijn." -> Huh? Zegt ze hier dat zij het was die Marlijn in het museum 100 euro uit de pot liet kijken? (Briefje van de Mol.) ::vergroot::

(Waarom zou je überhaupt zoveel over jezelf opschrijven in je boekje?)

Offline Mosquito

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 'ziende blind'
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #335 Gepost op: 13-02-2015, 15:13:35 »
Kijk ook eens naar het pijltje bij het verhaaltje over IK (goed om slecht te zijn)... Dat wijst naar een opmerking dat hoort bij Rik.  ;D
'Ook een fijne dag verder...’

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #336 Gepost op: 13-02-2015, 15:14:33 »
Ik vergeet steeds de molboekjes

Maar inderdaad raar dat ze dat opschrijft. Komt volgens mij niet in haar speech terug toch??

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #337 Gepost op: 13-02-2015, 15:22:52 »
Maar inderdaad raar dat ze dat opschrijft. Komt volgens mij niet in haar speech terug toch??

Niet in de uitzending. Het kan er uitgeknipt zijn. Maar als het er in zat over Marlijn en het museum en ze heeft echt gezegd dat zij het was die Marlijn daar 100 euro uit de pot liet kijken, dan moet het dus wel in de groep uitgelekt zijn dat dat een opdracht van de Mol aan Marlijn was. Anders zou Margriet zich natuurlijk echt verraden.

Maar als het helemaal niet in haar speech zat (wat we helaas niet zeker weten) lijkt het me een mooie hint voor ons. En nogmaals: sowieso gek om veel over jezelf op te schrijven. Die informatie heb je bij de test niet nodig.
« Laatst bewerkt op: 13-02-2015, 15:25:22 door Heinz »

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #338 Gepost op: 13-02-2015, 15:34:57 »
Niet in de uitzending. Het kan er uitgeknipt zijn. Maar als het er in zat over Marlijn en het museum en ze heeft echt gezegd dat zij het was die Marlijn daar 100 euro uit de pot liet kijken, dan moet het dus wel in de groep uitgelekt zijn dat dat een opdracht van de Mol aan Marlijn was. Anders zou Margriet zich natuurlijk echt verraden.

Maar als het helemaal niet in haar speech zat (wat we helaas niet zeker weten) lijkt het me een mooie hint voor ons. En nogmaals: sowieso gek om veel over jezelf op te schrijven. Die informatie heb je bij de test niet nodig.

Ik denk dat ze met Museum/Marlijn gewoon bedoeld dat ze gezegd heeft in het museum te lopen Mollen en dat ze Marlijn haar jokers heeft laten afpakken bij de rondleiding.

Dus dat het los van elkaar staat.

Marlijn gaf in aflevering 5 namelijk aan dat ze niet zou delen met de rest (buiten Rik, want die stond er halfnaakt naar te kijken) dat ze hulpmol was geweest. Dus als Margriet die info had, dan is ze de Mol.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #339 Gepost op: 13-02-2015, 15:38:04 »
Marlijn gaf in aflevering 5 namelijk aan dat ze niet zou delen met de rest (buiten Rik, want die stond er halfnaakt naar te kijken) dat ze hulpmol was geweest. Dus als Margriet die info had, dan is ze de Mol.

Daarom zie ik het ook als hint naar ons toe. (Al kan je er je twijfels bij hebben of de Mol zou weten dat er pagina's uit molboekjes op de website zouden komen waardoor zo'n hint voor de molfans mogelijk is. Aan de andere kant: die pagina's uit molboekjes staan er dit jaar vast niet voor niets.)