Auteur Topic: [DE MOL] Margriet van der Linden  (gelezen 377775 keer)

Offline JijBentDeMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #580 Gepost op: 20-02-2015, 21:16:31 »
Marlijn is voor één persoon gegaan horen we haar bij de test zeggen. (Aan de manier waarop ze Margriet in de gaten houdt en hoe ze verbaasd op haar verdiende 500 euro reageert, gecombineerd met biechten uit eerdere afleveringen moet dat Margriet zijn.)
Chris noemt altijd braaf een tweede naam naast Margriet, maar dat wil niet zeggen dat hij niet vol voor Margriet gaat.
Het enige lastige voor mij in het verhaal is Rik die wel duidelijk zegt naast Margriet als hoofdverdachte het plan heeft om Chris als tweede mee te nemen. Dit zegt hij in een biecht die is opgenomen na de opdracht met de fototoestellen. Als hij niet vol voor Margriet is gegaan zou het inderdaad gek zijn dat Martine die dat wel zou doen er nu uit is, in het scenario dat Margriet dus de Mol is.

Je hebt gelijk wat betreft Marlijn, dat had ik verkeerd.
Chris noemt zoals je zegt altijd braaf een tweede naam, maar dat wil natuurlijk ook niet zeggen dat hij dan ook geen testvragen op ze invult. ( Wellicht 75/25 of iets in die richting)
Dus dat Martine dan meer fouten heeft dan Chris kan ik dan begrijpen, maar Rik is eigenlijk nooit duidelijk wie zijn stem écht hebben, aangezien hij naast Margriet als hoofdverdachte en Chris als tweede, hij ook nog steeds twijfelde aan Marlijn.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #581 Gepost op: 20-02-2015, 21:23:54 »
Dus dat Martine dan meer fouten heeft dan Chris kan ik dan begrijpen, maar Rik is eigenlijk nooit duidelijk wie zijn stem écht hebben, aangezien hij naast Margriet als hoofdverdachte en Chris als tweede, hij ook nog steeds twijfelde aan Marlijn.

Rik: "Ik dacht dat ik Margriet als hoofdverdachte zou meenemen en Chris misschien als nummer twee, maar ja, nu ze geld in de pot hebben gebracht weet ik dus niet meer zo goed waar ik aan toe ben. En ja, Marlijn, mijn lieve kamergenootje, heeft ook niks binnengebracht. En ik begin nu ineens te twijfelen of ik inderdaad die ene sukkel ben die al een tijdje de Mol vertrouwt."

Zijn uitspraak laat inderdaad ruimte over om verschillende kanten op uit te leggen. Vol voor Margriet gegaan? Gespreid over Margriet en Chris? Marlijn ook meegenomen? Vandaar natuurlijk ook dat die de montage gehaald heeft.

Offline JijBentDeMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #582 Gepost op: 20-02-2015, 21:33:00 »
Rik: "Ik dacht dat ik Margriet als hoofdverdachte zou meenemen en Chris misschien als nummer twee, maar ja, nu ze geld in de pot hebben gebracht weet ik dus niet meer zo goed waar ik aan toe ben. En ja, Marlijn, mijn lieve kamergenootje, heeft ook niks binnengebracht. En ik begin nu ineens te twijfelen of ik inderdaad die ene sukkel ben die al een tijdje de Mol vertrouwt."

Zijn uitspraak laat inderdaad ruimte over om verschillende kanten op uit te leggen. Vol voor Margriet gegaan? Gespreid over Margriet en Chris? Marlijn ook meegenomen? Vandaar natuurlijk ook dat die de montage gehaald heeft.

Laten we het er maar op houden dat we er niet veel wijzer van worden  :P, al ben ik toch zeer benieuwd wat jou verklaring is dat Margriet onder andere Viktor uit de trein haalt, op het goeie antwoord stemt tijdens de eiland opdracht en nu in de laatste aflevering ook nog eens het maximaal te verdienen bedrag verdiend ( Als mol zou je dan áls je al wat binnen haalt, niet het maximale bedrag doen lijkt mij ).
Bovendien noemen veel afvallers haar al als verdachte.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #583 Gepost op: 20-02-2015, 21:35:44 »
Laten we het er maar op houden dat we er niet veel wijzer van worden  :P, al ben ik toch zeer benieuwd wat jou verklaring is dat Margriet onder andere Viktor uit de trein haalt, op het goeie antwoord stemt tijdens de eiland opdracht en nu in de laatste aflevering ook nog eens het maximaal te verdienen bedrag verdiend ( Als mol zou je dan áls je al wat binnen haalt, niet het maximale bedrag doen lijkt mij ).
Bovendien noemen veel afvallers haar al als verdachte.

Vind je het heel onbeleefd als ik je verzoek dit topic een beetje door te spitten? Op de meeste vragen heb ik namelijk al best vaak een antwoord gegeven. :) Edit: Zie bijvoorbeeld pagina 8 en 9 met uitgebreide posts van mij hierover.
« Laatst bewerkt op: 20-02-2015, 21:38:02 door Heinz »

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #584 Gepost op: 20-02-2015, 21:40:06 »
Maar die verspreking van Marlijn blijft dan raar. De mol zit op kamer 202. Als ze zelf de mol niet is, is er nog wel een mogelijkheid dat ze wel voor Rik is gegaan, denk ik. Ook omdat dat wel een beetje de rode draad in haar verdenkingen is geweest... Hoewel, dat willen ze ons laten geloven in ieder geval.

(ik praat dit overigens niet vanuit een tunnel, want in dit scenario: Margriet op Rik, Marlijn op Rik, Rik op Margriet/Chris/Marlijn, Chris op Margriet zou Chris volgende week moeten afvallen voor de finale en dat is het laatste wat ik wil :-X )

Offline JijBentDeMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #585 Gepost op: 20-02-2015, 21:40:40 »
Vind je het heel onbeleefd als ik je verzoek dit topic een beetje door te spitten? Op de meeste vragen heb ik namelijk al best vaak een antwoord gegeven. :) Edit: Zie bijvoorbeeld pagina 8 en 9 met uitgebreide posts van mij hierover.

Dat vind ik zeker niet onbeleefd, helemaal top dat je zelfs de pagina nummers voor me hebt aangegeven  ::ok::

Offline Mollige

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Daar trap ik mooi niet in
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #586 Gepost op: 20-02-2015, 22:00:12 »
Kheb even een overzichtje gemaakt met verdachte margriet molacties in aflevering 8.. Aanvullingen zijn welkom!  ::vergroot::
Opdracht 8 th€€ plukken
Tactiek van margriet was pakken wat je pakken kan, heeft veel lage bedragen ingebracht maar niet toegegeven,

Margriet nu op kamer met chris

Opdracht stad
Margriet zag als eerste bord met de A en bord met de D.. aan einde vd opdracht in het gebouw ging ze voor de envelop staan.. expres?
Margriet probeert martine verdacht te maken mbt de stift tov chris

Veel margrieten en bloemen in huis

Opdracht foto's
Margriet ging als tweede, heeft 3 enveloppen gepakt, niet geflitst, € 500,- verdiend.

Margriet Verdenkt rik


 



Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #587 Gepost op: 20-02-2015, 22:32:26 »
Ik heb de hint gevonden jongens!

Ach Margrietje, de rozen zullen bloeien, ook al zie je mij niet meer ::vergroot::

...óf niet!

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #588 Gepost op: 20-02-2015, 22:37:37 »
 ::rofl::
Had die eigenlijk al eerder verwacht te zien in dit topic 😃

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #589 Gepost op: 20-02-2015, 22:43:04 »
Ik ben om! ::jaja::

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #590 Gepost op: 20-02-2015, 22:50:21 »
Markant detail: Louis Neefs bezong Margrietje in 1971, maar hij lijkt in 1979 naar Martine geswitcht te zijn.

'Oh Martine Oh Martine, ik hield altijd van brunettes maar ik hou het nu op blond'

...óf niet!

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #591 Gepost op: 20-02-2015, 23:23:45 »
 ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #592 Gepost op: 21-02-2015, 02:01:31 »
Die Louis toch  ::rofl::

Kunnen we hier nog wat mee
http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Sint-Margriet

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #593 Gepost op: 21-02-2015, 11:52:18 »
Opdracht stad
aan einde vd opdracht in het gebouw ging ze voor de envelop staan.. expres?

Het is idd mols dat zij de envelop niet ziet. Ook is het mols dat zij de locatie herkent maar wel precies nadat een ander het herkent (vind ik echt een moltactiek; vgl. toen ze Spruitje herkende net nadat Chris Kukelpapa zag). Verder was volgens Marlijn Margriet aan het tijdrekken. (En met die stift, daar verdenk ik toch Martine.)

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #594 Gepost op: 21-02-2015, 12:57:23 »
Die stift heeft Martine ook achter over gedrukt. Dat heeft ze zelf toegegeven :)

Offline Mollige

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Daar trap ik mooi niet in
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #595 Gepost op: 21-02-2015, 18:18:59 »
Het is idd mols dat zij de envelop niet ziet. Ook is het mols dat zij de locatie herkent maar wel precies nadat een ander het herkent (vind ik echt een moltactiek; vgl. toen ze Spruitje herkende net nadat Chris Kukelpapa zag). Verder was volgens Marlijn Margriet aan het tijdrekken. (En met die stift, daar verdenk ik toch Martine.)

Ja vind ik ook echt een moltactiek! Zij heeft wel vaker de neiging zich eerst stil te houden en daarna mee te gaan in wat iemand anders zegt en dan het zo laten overkomen alsof ze een groot aandeel heeft in het bedenken ervan.. Erg verdacht!  ::vergroot::

Offline RICKDEMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • -
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #596 Gepost op: 21-02-2015, 18:43:26 »
Ja vind ik ook echt een moltactiek! Zij heeft wel vaker de neiging zich eerst stil te houden en daarna mee te gaan in wat iemand anders zegt en dan het zo laten overkomen alsof ze een groot aandeel heeft in het bedenken ervan.. Erg verdacht!  ::vergroot::

Zijn daar eigenlijk meer (duidelijke) voorbeelden van dan bij die bijnamen en dat 'PVD' de afgelopen aflevering? Ben wel benieuwd eigenlijk.
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Offline Mollige

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Daar trap ik mooi niet in
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #597 Gepost op: 21-02-2015, 21:20:59 »
Zijn daar eigenlijk meer (duidelijke) voorbeelden van dan bij die bijnamen en dat 'PVD' de afgelopen aflevering? Ben wel benieuwd eigenlijk.

Ja best wel veel eigenlijk.. Staan hier en daar al benoemd, maar ik zal proberen uit mijn hoofd een opsomming te maken van degenen die mij het meest zijn bijgebleven.

Bij de meet and Greet opdracht, koos de helft voor 30 - 50 en zij zei steeds niks totdat iemand het verkeerde antwoord gaf, toen ging ze er actief in mee.

Bij de pakketten opdracht krijgt ze door dat Rik en zij naar duur moeten en dit begrijpt zij duidelijk.. Het is In de buurt van Enschede dus Rik zegt we moeten naar Enschede en zij gaat daar in eens helemaal in mee terwijl ze weet dat het niet klopt

Bij het geld parkeren stelde zij zich afwachtend op en ging direct mee in voorstel voor raar bedrag van 1974 euro.

Offline Hellevuur

  • Forumlid
  • Trust nobody!
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #598 Gepost op: 21-02-2015, 22:20:16 »
Ik zou graag de tunnel van Margriet in gaan, maar iets zit me dwars. Hoe kon Margriet mollen in de controle kamer tijdens de rode lijnen opdracht? Of werd er zodanig gemold door de andere kandidaten of Margriet heeft aan kabels lopen trekken. Heeft ze misschien de kans gehad om kabels uit de televisies te trekken? Dat laatste lijkt mij bijna onmogelijk, omdat ze in de getoonde beelden nooit alleen is geweest.
« Laatst bewerkt op: 21-02-2015, 22:23:54 door Hellevuur »

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #599 Gepost op: 21-02-2015, 22:44:21 »
Hoe kon Margriet mollen in de controle kamer tijdens de rode lijnen opdracht?

Volgens Pieter luisterde Margriet amper naar portoverkeer...dat kunnen wij als kijker ook wel zien..Een tijdje tijd lopen rekken omdat ze naar het verkeerde beeld keken...Martine en Margriet stonden tegen Chris te praten (Margriet gaat hier lekker in mee) maar dat was het beeld van Pieter. Verwarring, verwarring. Martine wees uiteindelijk op het goede beeld. Margriet tegen Pieter: Oja daar ben je. Die moest zelfs een selfie maken om het duidelijk te krijgen... Kostte weer lekker veel tijd... Ik vind haar erg verdacht bij die opdracht.