Auteur Topic: [KANDIDAAT] Bruno  (gelezen 79742 keer)

Offline vriendlief

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Bruno
« Reactie #180 Gepost op: 1-03-2016, 16:37:43 »
Zeker niet slecht. Maar sprak Michiel De Vlieger de kandidaten vroeger ook al niet aan als 'beste vrienden'?
Ja dat zou natuurlijk ook wel kunnen.  ;D

Offline Cosmic Fool

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Bruno
« Reactie #181 Gepost op: 1-03-2016, 16:49:18 »
Ja dat zou natuurlijk ook wel kunnen.  ;D

Het kan achteraf uiteraard als verwijzing naar allebei uitgelegd worden. ;)

Zeg Vriendlief, komt er eventueel ook een majestueuze tekening van jou over de Vlaamse Mol? Eentje zou al fantastisch zijn. :D


Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Bruno
« Reactie #182 Gepost op: 1-03-2016, 17:59:54 »


Zeg Vriendlief, komt er eventueel ook een majestueuze tekening van jou over de Vlaamse Mol? Eentje zou al fantastisch zijn. :D



ôôôh, dat zou mooi zijn :-)

En verder: thanks Lukie4, mooie (en wat mij betreft juiste) conclusie ook :-)

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Bruno
« Reactie #183 Gepost op: 1-03-2016, 18:27:07 »
Bruno stijgt op mijn lijstje. Van vorige aflevering ineens goed in beeld gekomen voor mij, naar nu even nr 1. Ben benieuwd naar volgende week  ::bravo::

PS Ik zou een vriendlief-cartoon ook enorm op prijs stellen  ::ok::
« Laatst bewerkt op: 1-03-2016, 19:00:49 door Whiskers »

Offline sunray

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Bruno
« Reactie #184 Gepost op: 1-03-2016, 18:32:57 »
Zeker niet slecht. Maar sprak Michiel De Vlieger de kandidaten vroeger ook al niet aan als 'beste vrienden'?

Volgens mij zei Michiel dat ook altijd. Hoe spreek je anders een groep aan? "Beste mensen" is te afstandelijk. "Beste spelers" is niet in lijn met "het verslag van een reis". Het is een spel EN een reis EN een groepsgebeuren waar mensen vrienden worden.

En om op de hints terug te komen: ben er zeker van dat ze er wel ergens een letter-cijfer code hint in verwerken, maar ik heb dat de vorige 3 Vlaamse reeksen ook altijd genegeerd. De mol is te vinden door denkwerk over de proeven.

Ben er trouwens geheel mee akkoord dat als Bruno de mol is aflevering 5 gewoon een 0 operatie was: effectief 2000 euro uit de pot (met nog eens virtueel 3000 euro gemist: wijn en eten), en 4000 euro gewonnen.

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Bruno
« Reactie #185 Gepost op: 1-03-2016, 19:28:32 »
PS Ik zou een vriendlief-cartoon ook enorm op prijs stellen  ::ok::

Echt hè! Vooral ook omdat een aantal van deze spelers volgens mij zo mooi te karikaturiseren (?) zijn :-)
Maar goed

</offtopic>

Offline AnnabelN

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Bruno
« Reactie #186 Gepost op: 1-03-2016, 23:38:27 »
Tjonge ik zat al diep in de Bruno-tunnel maar na deze aflevering wil ik hem eigenlijk van mijn lijstje schrapen. Thibaud verbeteren bij de schilderijen en ook nog eens zich niet laten afschieten door Gilles?
Hmmmm. Jammer :P was zo overtuigd weer eens maar eigenlijk allemaal echt te onmols.

Overstappen naar Gilles? Cathy? Ik vind het een lastige!!

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Bruno
« Reactie #187 Gepost op: 1-03-2016, 23:55:00 »
Ik vind deze opmerking (in het extra materiaal) van Bruno's vriendin heel interessant: "Eigenlijk zou ik het liefste hebben dat ge mee naar huis gaat", maar vooral ook de reactie van Bruno hierop (met de handen voor zijn mond): "Pas daarmee op, want dat wordt gebruikt". Vergis ik me nu of krijgen ze allebei een rood hoofd? Ook opvallend trouwens hoe Gilles en zijn moeder hierop reageren...

Offline BVerhaeghe

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Bruno
« Reactie #188 Gepost op: 2-03-2016, 12:21:50 »
Iets zots gevonden!!!
De radio-opnames gebeurden in Buenos aires Radio 1, dit kan je zien wanneer ze het gebouw binnenstappen.
Een paar seconden voordien kan je een glimp opvangen van een naam die boven de brievenbussen (?) hangt binnenin het gebouw. Er staat namelijk Edificio Alem 668.
"Edificio" is Spaans voor "gebouw", dus dacht ik dat Alem 668 zou verwijzen naar een adres, en inderdaad!
In de Av. Leandro N. Alem 668 is er op de 2e verdieping een radiostation te vinden, maar niet Buenos Aires Radio 1, wel Arinfo!
De directeur van dit station is zelf Leandro, de man die Gilles de Coster voorstelt aan Bruno & Issa!
Op google streetview is op dit adres meer te zien: op een foto van september 2015 is het paneeltje met de naam van radio Buenos Aires Radio 1 NIET te zien!
Waarom dan een fictieve radiozender opzetten?
Buenos aires Radio 1 = B + R + UNO ...
Check het geheel hier met plaatjes en meer verwijzingen: https://twitter.com/bert_verhaeghe/status/704986587361374208

edit: plaatje hier ook toegevoegd (voor goede kwaliteit, zie twitter-link)
« Laatst bewerkt op: 2-03-2016, 13:25:49 door BVerhaeghe »

Offline Bonanza

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Bruno
« Reactie #189 Gepost op: 2-03-2016, 12:23:40 »
Jep dat afscheid van die vriendin viel me plots ook heel erg op. Moet zeggen: na mijn eerste visie van de (eerder saaie) aflevering 5, begon mijn Bruno theorie wat te wankelen. Maar na een paar keer de wijnproeverij en de lunch te bekijken in combinatie met de extra's, blijf ik echt wel bij Bruno.

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Bruno
« Reactie #190 Gepost op: 2-03-2016, 12:32:57 »
Iets zots gevonden!!!
De radio-opnames gebeurden in Buenos aires Radio 1, dit kan je zien wanneer ze het gebouw binnenstappen.
Een paar seconden voordien kan je een glimp opvangen van een naam die boven de brievenbussen (?) hangt binnenin het gebouw. Er staat namelijk Edificio Alem 668.
"Edificio" is Spaans voor "gebouw", dus dacht ik dat Alem 668 zou verwijzen naar een adres, en inderdaad!
In de Av. Leandro N. Alem 668 is er op de 2e verdieping een radiostation te vinden, maar niet Buenos Aires Radio 1, wel Arinfo!
De directeur van dit station is zelf Leandro, de man die Gilles de Coster voorstelt aan Bruno & Issa!
Op google streetview is op dit adres meer te zien: op een foto van september 2015 is het paneeltje met de naam van radio Buenos Aires Radio 1 NIET te zien!
Waarom dan een fictieve radiozender opzetten?
Buenos aires Radio 1 = B + R + UNO ...
Check het geheel hier met plaatjes en meer verwijzingen: https://twitter.com/bert_verhaeghe/status/704986587361374208

Kijk, dit vind ik nu eens een interessante potentiële hint! Goed gevonden!

En aangezien ik Bruno hier toch wel op z'n allerverdachtst bezig vond (maar in de rest van de serie amper) begin ik er nu toch zelfs stiekem weer aan te twijfelen!

Edit: kunnen we ergens achterhalen of die hele Buenos Aires Radio 1 überhaupt wel bestaat? Ik kan via Google zo snel iets vinden, wel een Radio One, maar zonder BA, en met een ander logo.
« Laatst bewerkt op: 2-03-2016, 12:36:38 door tumtum »

Offline Bonanza

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Bruno
« Reactie #191 Gepost op: 2-03-2016, 12:34:45 »
Iets zots gevonden!!!
De radio-opnames gebeurden in Buenos aires Radio 1, dit kan je zien wanneer ze het gebouw binnenstappen.
Een paar seconden voordien kan je een glimp opvangen van een naam die boven de brievenbussen (?) hangt binnenin het gebouw. Er staat namelijk Edificio Alem 668.
"Edificio" is Spaans voor "gebouw", dus dacht ik dat Alem 668 zou verwijzen naar een adres, en inderdaad!
In de Av. Leandro N. Alem 668 is er op de 2e verdieping een radiostation te vinden, maar niet Buenos Aires Radio 1, wel Arinfo!
De directeur van dit station is zelf Leandro, de man die Gilles de Coster voorstelt aan Bruno & Issa!
Op google streetview is op dit adres meer te zien: op een foto van september 2015 is het paneeltje met de naam van radio Buenos Aires Radio 1 NIET te zien!
Waarom dan een fictieve radiozender opzetten?
Buenos aires Radio 1 = B + R + UNO ...
Check het geheel hier met plaatjes en meer verwijzingen: https://twitter.com/bert_verhaeghe/status/704986587361374208

Echt een goeike!

Offline BVerhaeghe

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Bruno
« Reactie #192 Gepost op: 2-03-2016, 13:22:40 »
Edit: kunnen we ergens achterhalen of die hele Buenos Aires Radio 1 überhaupt wel bestaat? Ik kan via Google zo snel iets vinden, wel een Radio One, maar zonder BA, en met een ander logo.
Tumtum, Buenos Aires Radio 1 bestaat inderdaad niet, wel http://www.radiouno.com.ar/ (dat logo lijkt trouwens heel hard op dat van onze Radio 1, de lievelingszender van Bruno, maar dat lijkt me toeval...).
Dat probeer ik net duidelijk te maken: de opnames zijn gebeurd in radio ArInfo! Dus waarom een fictieve zender opzetten, lijkt me bewuste misleiding...

Offline BVerhaeghe

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Bruno
« Reactie #193 Gepost op: 2-03-2016, 13:24:19 »
Je uitleg en twitterplaatje maken het er voor mij niet makkelijker op maar wat je uiteindelijk stelt: Buenos aires Radio 1 is fictief, B + R + UNO vind ik erg mooi gevonden!

::ok::

M'n excuses Theoreticus, ik heb het net zo duidelijk mogelijk proberen maken op het plaatje hoe ik alles gevonden heb...

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Bruno
« Reactie #194 Gepost op: 2-03-2016, 13:57:34 »
Tumtum, Buenos Aires Radio 1 bestaat inderdaad niet, wel http://www.radiouno.com.ar/ (dat logo lijkt trouwens heel hard op dat van onze Radio 1, de lievelingszender van Bruno, maar dat lijkt me toeval...).
Dat probeer ik net duidelijk te maken: de opnames zijn gebeurd in radio ArInfo! Dus waarom een fictieve zender opzetten, lijkt me bewuste misleiding...

Hoe weet je dat Radio 1 zijn lievelingszender is? Ik neem aan dat dat op zijn infopagina op demol.vier.be staat .... dat dát vermeldt staat is in deze misschien juist helemaal geen toeval.

Ik vind je hint mooi, wijst duidelijk naar één persoon en kan alsnog toeval zijn (dus niet zoals die verschrikkelijke hint in Nederland! A.u.b. WIDM-team, take note!) ...... maar toch hoop ik dat het niets is. Ik vind Bruno een leuke speler, maar veel te veel het type dat je direct eruit pikt als Mol. Hij heeft zeker wat verdachte en mollige (no pun intended) acties op zijn naam staan maar ik vind hem zo voor de hand liggen. Niet gek dat bij sommige polls en kranten in Vlaanderen (Zie topic 'De Mol in de media') hij met kop en schouders het meest verdacht wordt, terwijl hij als Mol toch eigenlijk zeer subtiel te werk gaat. En dat is zonde voor zo'n gave serie. Ik bedoel dus, dat je de Mol er zo op onderbuikgevoel uit kunt pikken, en niet door zijn acties (reden waarom ik hem min of meer weggestreept heb ... of na deze hint ... had)
« Laatst bewerkt op: 2-03-2016, 14:01:54 door tumtum »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Bruno
« Reactie #195 Gepost op: 2-03-2016, 14:12:31 »
Prachtige mogelijke hint. ::ok::

Offline Cosmic Fool

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Bruno
« Reactie #196 Gepost op: 2-03-2016, 14:35:31 »
Een heel mooie hint! ::bravo::

Was hem eerder vandaag al tegengekomen in de vodcast van Jolien & Jenno. 

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Bruno
« Reactie #197 Gepost op: 2-03-2016, 15:31:13 »
Tijdens het eten met Thibaud kijkt Bruno (na de opmerking van Thibaud dat hij over Gilles als Mol heeft gedroomd) niet naar Thibaud, maar recht in de verborgen camera en grijnst daarbij. Vervolgens steekt hij, nog steeds grijnzend, zijn wijsvinger omhoog.

Offline thomasNL

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Bruno
« Reactie #198 Gepost op: 2-03-2016, 15:49:41 »
Bruno afschrijven, no way! Net nu moet je molradar gaan aanspringen. Dit is precies wat een Mol doet. Geven en nemen, alles mooi in balans. En niet vergeten, ook zijn vriendin was goed bezig met de tangram. Misschien had Gilles' moeder het gewoon beter in de vingers? Uiteindelijk blijft het in handen liggen van de bezoekers. De kandidaat kan het nog zo goed uitleggen, als hun bezoeker niet stressbestendig genoeg is of geen puzzelaar, maak je maar weinig kans meer.

En niemand vind het vreemd dat net Bruno door de presentator zomaar wordt aangesteld om de wijnproef te doen. Daarbij heeft hij ook nog eens vijftien jaar ervaring bij een wijnclub. En vind hij dus een €200 fles een flutwijntje. Hij kon niet ruiken vorige aflevering, maar proeven en ruiken gaat dan weer wel. En weeral gaat hij mee in de mening van een ander. Feit blijft dat er eerst € 2000 uit ging vooraleer ze geld verdienden.

Zaten er misschien te veel mensen op Bruno en moest hij er een paar van zich afschudden? Dan zou dat wel te verklaren zijn waarom hij plots in deze aflevering samen met Thibaud de enige is die geld verdient! Hiervoor deed hij geen klop, en plots is hij de man die als enige de finish haalt. Afl. 3 werd hij nog stoemelings afgeschoten en nu blijkt hij een natuurtalent. En met de schilderijen leek het precies ook een beetje op last-minute iets goed doen. Hier klopt iets niet.

In De Mol 3 deed De Mol ook zoiets waardoor er een kandidaat afviel die als eerste op de juiste Mol inzette in de test, die sloeg toen aan het twijfelen en viel dezelfde aflevering af. Zou een perfect rookgordijn kunnen zijn.

Oh ja, wat zei Gilles ook weer vorige week? Ik heb in Stijn zijn molboekje een lijst gezien van al het geld dat werd binnengebracht. En Bruno bengelt ergens onderaan. ;) Goed omgedraaid van Bruno. ::tandpastasmiley::

ja maar dan hadden we thibaud PRECIES op dezelfde manier hebben kunnen verdenken als ie er niet uit was gegaan, ook hij vond de 4e fles niet lekker en herkende t eten niet van zn vriendin en dat was ook geen molactie. Daarbij verbaasde het me niks dat die duurste fles helemaal niet zo lekker was, waarom zou t? denk dat de makers dat expres hebben gedaan ;)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [KANDIDAAT] Bruno
« Reactie #199 Gepost op: 2-03-2016, 15:51:15 »
Misschien moet Bruno naar de WC......


Ik vond het ook al erg opvallend dat er erg lauw werd gereageerd op dat eten. Vooral omdat het wel heel opmerkelijk is dat je iets, dat je toch wel als streekgerecht mag opvatten, ineens aan de andere kant van de wereld op je bord geserveerd krijgt.

Mwa, vergissing van 2000 euro. Indien Bruno niet de mol is, zal hem die maaltijd nog zwaar op de maag hebben gelegen.