Auteur Topic: Wie is de mol in de media  (gelezen 433446 keer)

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: Wie is de mol in de media
« Reactie #480 Gepost op: 25-02-2015, 15:26:51 »
Dat zei ik dus al de hele tijd maar kreeg iedereen over me heen hier. De mol wordt live bekend gemaakt. Dat is wat ik Art ergens hoorde zeggen.
Wat kan hij daar anders mee bedoelen?
dus, de winnaar en de verliezer zitten nu al maaaandenlang te wachten tot de laatste aflevering omdat zij willen weten wie er gewonnen heeft? lijkt me niet leuk....ik denk dat art bedoeld dat aflevering 10 live is. en dat daarin de beelden worden vertoond van de bekendmaking op sri lanka. Net zoals dat altijd gebeurt in Aflevering 10. de afvallers zijn dan de enige van de groep die een nadeel hebben ten opzichte van de vorige keren, waarbij ze enkele weken van te voren al afl 10 opnemen.

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: Wie is de mol in de media
« Reactie #481 Gepost op: 25-02-2015, 15:38:39 »
De mol wordt live bekend gemaakt. Dat is wat ik Art ergens hoorde zeggen.
Wat kan hij daar anders mee bedoelen?
Ik vermoed dat de mol dan live aan ons bekend gemaakt gaat worden. Het lijkt me niet echt fair naar de kandidaten toe om hen zo lang te laten wachten. Bovendien zouden die tekstjes dan verzonnen moeten zijn.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de mol in de media
« Reactie #482 Gepost op: 25-02-2015, 15:45:05 »
Ik vermoed dat de mol dan live aan ons bekend gemaakt gaat worden. Het lijkt me niet echt fair naar de kandidaten toe om hen zo lang te laten wachten. Bovendien zouden die tekstjes dan verzonnen moeten zijn.

Maar wat doet het er toe of ik naar een live bekendmaking kijk in een reunie of dat het 3 weken eerder is opgenomen. De bekendmaking van de mol is de bekendmaking van de mol. Het grote publiek gaat niet naar het vondelpark. Sterker nog, ik ken geen 1 molkijker in mijn omgeving die het daarover heeft.

Dus dan verandert er niks. Wel voor de molloot die er dan dit jaar live bij kan zijn. Maar voor de 'gewone' kijker verandert er verder weinig dus dan. Jammer

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wie is de mol in de media
« Reactie #483 Gepost op: 25-02-2015, 17:25:28 »
Volgens de nieuwe Televizier(gids) is de ontknoping live tot tegenstelling van lang van tevoren op locatie opgenomen. Maar dit moet een fout zijn lijkt me want anders hadden er nooit interviews met verliezend finalist en winnaar in het molboekje kunnen staan... Verder zal de Mol zich bovenaan de trappen in Vondel CS bekend maken.

De Televizier heb ik niet gekocht maar de nieuwe Avrobode met een interview met Art wel. Dat zal ik zo scannen en plaatsen.

Edit: deel 1 - deel 2
Ik refereerde aan die mogelijkheid, een week of zo geleden. Maar jij herinnerde me aan die twee interviews, dus ik dacht: nee, dat kan dus niet.

Ik dacht daarbij eraan dat de finale test pas op 5 maart gemaakt zou worden, maar dat zou heel lastig zijn, dan zou je als kandidaat 9 maanden lang dingen moeten onthouden. Maar het zou ook nog op een andere manier kunnen: de test is dan wel gemaakt in Sri Lanka, maar de uitslag daarvan weet nog niemand.

Dat er interviews met de finalisten in het boekje staan, zou erop moeten duiden dat de uitslag al bekend is. Zoals Molton ook aangeeft. Goed, dat zou het meest waarschijnlijke zijn dan. Anders zijn die interviews gewoon geregisseerd, om ons op het verkeerde been te zetten. Soit.


Toch heeft een en ander me nooit helemaal losgelaten. De avond zou een ''spectaculair'' verloop krijgen, zo werd eerder aangekondigd.





Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de mol in de media
« Reactie #484 Gepost op: 25-02-2015, 17:40:21 »
Misschien komen de drie finalisten aan een parachute uit de lucht zweven...  :D

 ::rofl::
en degene die landt op de molshoop is de mol

Offline RoyL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spelletje? It's a way of life!
Re: Wie is de mol in de media
« Reactie #485 Gepost op: 25-02-2015, 17:41:53 »
Misschien komen de drie finalisten aan een parachute uit de lucht zweven...  :D

En dan landen ze zeker weer een paar kilometer verderop...  ::tandpastasmiley::

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de mol in de media
« Reactie #486 Gepost op: 25-02-2015, 17:50:14 »
En dan landen ze zeker weer een paar kilometer verderop...  ::tandpastasmiley::
Doordat de mol de parachute heeft gesaboteerd  ::tandpastasmiley::

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Wie is de mol in de media
« Reactie #487 Gepost op: 25-02-2015, 17:50:26 »
Hahahahaha net als seizoen 3 wat gigantisch mislukte ::rofl::

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de mol in de media
« Reactie #488 Gepost op: 25-02-2015, 18:17:40 »
Maar wat doet het er toe of ik naar een live bekendmaking kijk in een reunie of dat het 3 weken eerder is opgenomen. De bekendmaking van de mol is de bekendmaking van de mol. Het grote publiek gaat niet naar het vondelpark. Sterker nog, ik ken geen 1 molkijker in mijn omgeving die het daarover heeft.

Dus dan verandert er niks. Wel voor de molloot die er dan dit jaar live bij kan zijn. Maar voor de 'gewone' kijker verandert er verder weinig dus dan. Jammer
Wat is het verschil dan wanneer de Mol zich wel pas in VondelCS bekend maakt? Het scheelt twee personen die het weten, maar verder? Het gros van de kijkers ziet nog steeds alleen op televisie een reünie. De twist die het nu is vind ik al leuk genoeg ::ok::
...óf niet!

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de mol in de media
« Reactie #489 Gepost op: 25-02-2015, 18:20:27 »
Als bijv op een podium bekend wordt gemaakt aan zowel de winnaar als verliezer wie de mol is. Nu pas! Dan vind ik dat een hele verandering. Een echte twist...

Het lijkt me ook sterk maar zo had ik het opgevat... :)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de mol in de media
« Reactie #490 Gepost op: 25-02-2015, 18:29:34 »
Als bijv op een podium bekend wordt gemaakt aan zowel de winnaar als verliezer wie de mol is. Nu pas! Dan vind ik dat een hele verandering. Een echte twist...

Het lijkt me ook sterk maar zo had ik het opgevat... :)

Dan moet de finale met 4 gespeeld worden. Dan kan Art zeggen:

- Jij bent niet de Mol.
- Jij bent niet de winnaar.
- Jij bent niet de verliezer.
- Jij bent niet de (1 van de voorgaande 3).

Zo weet niemand zijn exacte positie en houdt de productie nog zeker 2 (mogelijk 3) kandidaten in de strijd voor de kijker voor de ontknoping.

Als ze met 3 de finale in gaan dan kan Art niks zeggen, want dan kent iedereen zijn positie.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de mol in de media
« Reactie #491 Gepost op: 25-02-2015, 18:35:21 »

Als ze met 3 de finale in gaan dan kan Art niks zeggen, want dan kent iedereen zijn positie.

Klopt! Daarom begreep ik de twist ook niet die Art zo duidelijk naar heel nederland aankondigde. Groot spectakel dit jaar. De mol wordt live bekend gemaakt.

Ja mee eens, voor de molloten leuk die in het park willen staan. Die kunnen er live bij zijn. Maar vorig jaar kon je ook bij de reunie zijn. Het was alleen niet live. Het zat helemaal vol de zaal. Alleen nu is het live...
Voor  mij dus geen verandering. Voor de massakijker geen verandering. Die zullen dan dus naar precies hetzelfde kijken als de voorgaande jaren.

Ik hoop nog steeds dat het dus ook voor de massa kijker iets anders is dan de voorgaande jaren zoals Art heeft aangekondigd.

Edit: En als Art zijn mond houdt over jij bent niet de verliezer, jij bent niet de winnaar etc dan weet helemaal niemand wat toch? behalve de mol

« Laatst bewerkt op: 25-02-2015, 18:39:00 door FS »

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Wie is de mol in de media
« Reactie #492 Gepost op: 25-02-2015, 18:43:56 »
Edit: En als Art zijn mond houdt over jij bent niet de verliezer, jij bent niet de winnaar etc dan weet helemaal niemand wat toch? behalve de mol
Hij hoeft zijn mond niet te houden. Ze kunnen op Sri Lanka gewoon de ontknoping hebben gedaan, maar zoals het er in afl 10 wellicht aan toe zal gaan is dat wij nog niks weten, dan komen daar de drie finalisten en wordt de Mol bekend gemaakt. Dan schakelen ze naar de instart van hoe de bekendmaking er op Sri Lanka eigenlijk uit zag en kunnen we het gaan hebben over de molacties en hints onder het genot van een hapje en een drankje.
The British are not impressed.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de mol in de media
« Reactie #493 Gepost op: 25-02-2015, 18:46:40 »
Klopt! Daarom begreep ik de twist ook niet die Art zo duidelijk naar heel nederland aankondigde. Groot spectakel dit jaar. De mol wordt live bekend gemaakt.

Ja mee eens, voor de molloten leuk die in het park willen staan. Die kunnen er live bij zijn. Maar vorig jaar kon je ook bij de reunie zijn. Het was alleen niet live. Het zat helemaal vol de zaal. Alleen nu is het live...
Voor  mij dus geen verandering. Voor de massakijker geen verandering. Die zullen dan dus naar precies hetzelfde kijken als de voorgaande jaren.

Ik hoop nog steeds dat het dus ook voor de massa kijker iets anders is dan de voorgaande jaren zoals Art heeft aangekondigd.

Edit: En als Art zijn mond houdt over jij bent niet de verliezer, jij bent niet de winnaar etc dan weet helemaal niemand wat toch? behalve de mol


Je edit klopt uiteraard. Dat is het punt. Als je er vanuit gaat dat Art graag een tipje van de sluier oplicht aan het eind van aflevering 9, dan kan het niet zo zijn dat hij tegen de 3 kandidaten zegt: En de rest horen jullie in Nederland. Want dan weet of de winnaar of de verliezer wat hij is en die gaan geen 9 maanden zwijgen tegen elkaar.

Als ze met 4 zijn dan zijn alle 3 de niet-Mollen in het ongewisse en weten ze hun positie niet, enkel wat ze niet zijn.

Maar mijn uiteindelijke conclusie is die van zovelen hier: Je kan niet maken om test en/of ontknoping (voor de finalisten) uit te stellen tot maart. Lijkt me helemaal niet praktisch, want je houdt niet tegen dat bij 1 van die gezellige onderonsjes bij Marlijn thuis er onder de finalisten gepraat wordt.
Dus ze gaan alle 3/4 weten hoe de vork aan de steel zit.

Enkel voor de niet-finalisten gaat het spannender zijn dan andere jaren.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de mol in de media
« Reactie #494 Gepost op: 25-02-2015, 18:51:10 »
Lijkt me helemaal niet praktisch, want je houdt niet tegen dat bij 1 van die gezellige onderonsjes bij Marlijn thuis er onder de finalisten gepraat wordt.
Dus ze gaan alle 3/4 weten hoe de vork aan de steel zit.


Dat is een goed punt idd. Dat zou niet praktisch zijn.. Onderonsjes hou je niet tegen zo'n lange tijd..

Conclusie: Voor mij, iemand die met een gezellig groepje thuis op de bank kijkt, verandert er dus niks dan. Er zal niks spannenders zijn want de kandidaten wisten vorig jaar ook pas wie de mol was bij de ontknoping..(behalve de finalisten)

Voor ons groepje maakt het echt niet uit of de uitzending live uit de lucht komt. Dat gevoel hadden we vorig jaar ook al en de jaren daarvoor ook. (nee was 3 weken eerder opgenomen maar bedoel het kijkgevoel)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de mol in de media
« Reactie #495 Gepost op: 25-02-2015, 18:57:54 »
Dat is een goed punt idd. Dat zou niet praktisch zijn.. Onderonsjes hou je niet tegen zo'n lange tijd..

Conclusie: Voor mij, iemand die met een gezellig groepje thuis op de bank kijkt, verandert er dus niks dan. Er zal niks spannenders zijn want de kandidaten wisten vorig jaar ook pas wie de mol was bij de ontknoping..(behalve de finalisten)

Voor ons groepje maakt het echt niet uit of de uitzending live uit de lucht komt. Dat gevoel hadden we vorig jaar ook al en de jaren daarvoor ook. (nee was 3 weken eerder opgenomen maar bedoel het kijkgevoel)

Wat 'feitjes' betreft gaat er inderdaad niets veranderen. We gaan morgen waarschijnlijk 2/3 potentiële Mollen over houden en 5 maart weten we allemaal wie winnaar, verliezer en Mol is.

Maar het kan altijd zijn dat men het show gehalte van die reünie uitzending wat opvoert. Andere jaren werd er geknipt in de reünie uitzending en werd niet elke aflevering behandeld. Nu zal er bijvoorbeeld niet geknipt worden, waardoor de uitzending misschien langer wordt en we het hele relaas krijgen van begin tot eind?
Meer zal er voor de kijker thuis inderdaad niet veranderen. Misschien wel voor de mensen die gaan kijken? Interactie met het publiek op 1 of andere manier?

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de mol in de media
« Reactie #496 Gepost op: 25-02-2015, 18:58:56 »

Meer zal er voor de kijker thuis inderdaad niet veranderen. Misschien wel voor de mensen die gaan kijken? Interactie met het publiek op 1 of andere manier?

Ik wens iedereen daar heel veel plezier  ::bravo::

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Wie is de mol in de media
« Reactie #497 Gepost op: 25-02-2015, 19:05:55 »
Chris heeft ZOveel gemold dat ze er meer dan een uur voor nodig hebben ;D

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de mol in de media
« Reactie #498 Gepost op: 25-02-2015, 19:08:22 »
Chris heeft ZOveel gemold dat ze er meer dan een uur voor nodig hebben ;D

Met zo'n lage pot denk ik dat iedere Mol een hoop te vertellen heeft. Ze moeten ook zeker een tiental minuten uitrekenen voor de tweethint naar Margriet deftig uit te leggen. ;D

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de mol in de media
« Reactie #499 Gepost op: 25-02-2015, 19:09:45 »
Ik hoop dat het weer meewerkt voor degene die buiten staan te kijken.