Ach, het is toch overduidelijk wie de MOL is? In de grotten liet Lottie zien de MOL te zijn door met de bange Yvon mee te gaan en daarnaast door haar bang te maken toen ze aan het kruipen waren. Lottie zegt zaken in de trant van 'nu komt er een heeeeeeel nauw gangetje', 'volgens mij zijn we verdwaald' en 'het is hier heel laag'. Dit alles in de hoop dat Yvon niet meer durft en teruggaat. Bij het kiezen van de tassen wil Lottie meteen een tas van Yvon. En wie heeft het geld? Als vervolgens die tas weg blijkt te zijn, kiest ze ongeïnteresseerd twee tassen van Marc Marie.
Tijdens de treinreis lijkt Lottie zich heel goed te gedragen, maar intussen molt ze wel degelijk. Steeds als er een rugzak of een bom langs de rails hangt, en er dus geen geld gewonnen kan worden, is Lottie enorm actief. Ze geeft dan aanwijzingen aan de Collega's en gedraagt zich helder aan de telefoon. Als er echter geld te winnen valt, laat Lottie de chaotische Marc Marie het werk doen, of voert ze zinloze telefoongesprekken met Yvon. Dus: wanneer er niets te winnen is, stelt Lottie zich op als fanatieke kandidaat. Dat doet ze echter niet wanneer ze iets in het laatje kan brengen.
Tijdens Wie van de Drie doet Lottie niet erg haar best de jury om de tuin te leiden. Ze antwoord meteen "Dat weet ik niet" en verder zijn haar antwoorden ook te vaag voor woorden. De vrachtwagen bestuurt Lottie wel erg goed! Het is daarnaast buitengewoon typisch dat ze op nummer twee is geeindigd op de lijsten, terwijl we haar twee keer op negen hebben zien staan toen de kandidaten de lijst invulden.
Lottie maakt zich vaak verdacht door niets te doen. Als er chaos is, dan staat ze letterlijk met haar armen over elkaar en kijkt ze lekker toe hoe de groep zich in de nesten werkt. Dat heeft ze gedaan bij het koffertjesspel en bij het openen van de tonnen op het strand. Er hoeft maar een discussie te ontstaan, of Lottie Hellingman verliest haar belangstelling voor de groep. Handig, dat is Mollen zonder te Mollen.
In de eerste aflevering bekijkt Lottie de biechtfilmpjes met de armen over elkaar. Het lijkt haar niets te interesseren wat er wordt gezegd. Tijdens Wie van de Drie zit Lottie op de plaats waar vroeger Albert Mol altijd zat. Lottie komt in aflevering vier als enige door de andere deur (nooduitgang) gelopen.
Tijdens het introfilmpje komen alle kandidaten met twee shots in beeld. De enige kandidaten bij wie dat niet gebeurt, zijn Gijs Staverman (één shot), Isabelle Brinkman (één shot), Lottie (drie shots) en Yvon Jaspers (drie shots). Gijs was de eerste afvaller en heeft één shot. Volgens mijn theorie heeft de laatste afvaller, dus de verliezend finalist, ook één shot. Dat moet dus Isabelle zijn. Mol en winnaar hebben drie shots. Dat maakt Lottie verdacht.
Het dagboek op de officiële site lijkt mij duidelijk geschreven door een vrouw. Bovendien is de spreektaal van Lottie gebruikt. Ook wordt over Yvonne gezegd dat ze bij het koffertjesspel beter om zich heen had moeten kijken. Yvonne heeft duidelijk Isabelle gezien, waarmee deze wordt uitgesloten. Ook de wissel van Jim heeft ze meegekregen. Blijkbaar is er een molactie geweest die Yvonne ontgaan moet zijn, en aangezien de kijker vanuit Yvonnes standpunt de wissels meekrijgt, moeten wij die actie ook gemist hebben. En wie missen wij steeds doordat ze de chaos lekker laat voor wat ze is? Lottie.
Daarom ga ik dus voor haar. Lottie is de MOL.