Auteur Topic: Marc-Marie is niet de mol, maar winnaar!  (gelezen 343062 keer)

Offline Kiekske

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • 3 x 3 is dus toch geen 9...
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #940 Gepost op: 7-03-2005, 18:44:35 »
ik meen me te herrinneren dat we tijdens de portugal serie ook hints hadden met cijfers letters en weet ik niet wat !!

Uhu, én dat deden ze in België ook, en tja, de Mol komt toch oorspronkelijk uit België he ;)
"School is 'n ongewenste onderbreking van het weekend." - Kagchi!

Offline nevermind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • autanyel
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #941 Gepost op: 7-03-2005, 19:00:08 »
percies, en zeker weten doe jet toch niet, iig neit voor vrijdag over een week.
so ik zeg, nog maar even doorzoeken, speculeren met zn allen
dennis for mole !

Offline Kiekske

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • 3 x 3 is dus toch geen 9...
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #942 Gepost op: 7-03-2005, 19:04:16 »
percies, en zeker weten doe jet toch niet, iig neit voor vrijdag over een week.
so ik zeg, nog maar even doorzoeken, speculeren met zn allen

Dat vind ik echt één vand e leukste dingen aan de Mol :P
"School is 'n ongewenste onderbreking van het weekend." - Kagchi!

Offline Eck

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #943 Gepost op: 7-03-2005, 19:23:41 »
 :o ik keek net aflevering 4 nog eens terug.
En dan kiest yvonne toch de foto's uit (bi jde truck opdracht).

Eerst die van victoria (nix aan de hand).
Dan die van Marc-marie. daar zie je een 8 en een 1 staan 81.
Het kan ook een gezichtje zijn als je het vande zijkant ziet.
Daarna komt sander. Daar zit verder ook nix op.

Is dit misschien een hint???

Offline smoesje

  • Forumlid
  • whacka whacka!
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #944 Gepost op: 7-03-2005, 19:29:15 »
heb je daar miss een screenshot of iets van, mijn video is jammer genoeg gewist....
Het zou hier Brussel moeten heten, was ik eindelijk is weg

Offline Eck

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #945 Gepost op: 7-03-2005, 19:32:02 »
heb je daar miss een screenshot of iets van, mijn video is jammer genoeg gewist....
Ik probeer wel effe een foto te maken :P

Offline MariekeK

  • Forumlid
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #946 Gepost op: 7-03-2005, 19:35:12 »
die cijfers "81" staan op zijn shirt dat ie ook aan heeft op de groepsfoto. (1881)

Offline Eck

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #947 Gepost op: 7-03-2005, 19:40:32 »
die cijfers "81" staan op zijn shirt dat ie ook aan heeft op de groepsfoto. (1881)

ow ::niet-ok:: d8 ik eindelijk iets gevonden te hebben.

Offline ceetje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #948 Gepost op: 7-03-2005, 19:42:17 »
Deze discussie is al gevoerd, kijk maar een paar pagina's terug of verder (afhankelijk hoe je je instellingen hebt staan). ;)

Offline Eck

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #949 Gepost op: 7-03-2005, 19:50:54 »
trouwens die 9 theorie kan ook op yvon slaan.

Want zij is de negende kandidaat in het voorfilmpje.

Aan de andere kant... Ik zie nu in aflevering 4 dat marc-marie onder het getal 9 staat. (dat pete moet kijken wie het koffertje wisselde).
Ik weet nie of het al ergens staat, maar ik kan het nie vinden.
« Laatst bewerkt op: 7-03-2005, 19:57:54 door Eck »

Offline ishtara

  • winnaar WIDMjr-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #950 Gepost op: 7-03-2005, 20:16:48 »
Speciaal voor Heinz, die in het 'Lottie is de mol'-topic heeft voorgesteld eens uit te zoeken waarom MM het niet zou zijn.
Vreselijk moeilijk om daar bewijzen voor te vinden. Alles kan namelijk toeval zijn, en alles kan de mol zijn, aldus mw. Y. Jaspers. En veel argumenten die op dit forum worden gegeven tegen MM zijn meer gevoelsargumenten en die kan ik zelf ook heel makkelijk weerleggen. Bovendien heb ik het doorzoeken van dit forum na 10 pagina's opgegeven. Dus hier een mager lijstje, met (iets moelijker) weerlegbare argumenten, waarmee ik de MM-is-de-mol-stemmers waarschijk niet meer overhaal. Maar misschien twijfelaars tussen Lottie en MM nog wel. En ook het Lottie is de mol topic blijven lezen he. Want Lottie is de mol! Laat je overtuigen!

-verspreking van isabelle, de mol is ws een vrouw
-angela corrigeert MM op het strand en richt veel aandacht op hem, bijv. t.a.v. de pot, 'ik weet niet of dat zo'n goed idee is' Ik denk dat angela de mol ongestoord laat mollen.
-mm denkt dat hij een rugzak van zichzelf mee mag nemen. De mol kent de spelregels goed.
-mm kan in de 1e afl yvon en yvonne niet uit elkaar houden. De mol kent de namen van de kandidaten goed.
-mm doet in de koffertjesopdracht goed zijn best om de man nog eens in de war te brengen
-mm gaat wel erg makkelijk voor het goede werkstuk van Yvon, heeft hij daar nou zo hard voor gemold?

Aanvullingen zijn welkom. Liefst objectieve argumenten
'Mensen struikelen niet over bergen, alleen over molshopen' (Confucius)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #951 Gepost op: 7-03-2005, 20:42:18 »
Speciaal voor Heinz
Dank je! ::trots::

Ik vind het alleen niet zulke sterke argumenten (wat niet wil zeggen dat ik niet meer twijfel, ik sta op het puntje om naar Lottie over te stappen!!)

-verspreking van isabelle, de mol is ws een vrouw

Isabelle zegt Hij/zij heeft zeker d'r best gedaan (o.i.d), is inderdaad een beetje vreemd, maar aan de andere kant zeg je niet zo snel hij/zij heeft zeker zijn/haar best gedaan. Dit kan dus een verspreking zijn maar het kan ook geen verspreking zijn.. hebben we dus niet veel aan.

-angela corrigeert MM op het strand en richt veel aandacht op hem, bijv. t.a.v. de pot, 'ik weet niet of dat zo'n goed idee is' Ik denk dat angela de mol ongestoord laat mollen.

Tja ook weer zoiets waar over te discussieren valt. In hoeverre kun je risico's nemen in je uitspraken/handelingen als je Mol bent of weet wie het is (of slechts een vermoeden hebt in dit geval?) Misschien is het trouwens leuk om er achter proberen te komen wie Angela denkt dat de Mol is? Ze zat goed heeft ze een keer gezegd. Denkt ze dat het Marc-Marie is en doet ze daarom dit soort uit spraken of denkt ze juist dat hij het niet is en doet ze daarom dit soort uitspraken? Ik denk dus niet dat we hier veel aan hebben.

-mm denkt dat hij een rugzak van zichzelf mee mag nemen. De mol kent de spelregels goed.

Wie zegt dat de Mol op de hoogte was van dat gedoe met de rugzakken? Is volgens mij niet zo heel belangrijk geweest. Ik denk ook juist dat de Mol niet overal van op de hoogte wordt gebracht (kleine dingetjes dus), juist om er voor te zorgen dat de Mol ook als een kandidaat reageert op bepaalde dingen. Maar ook daar valt over te discussieren natuurlijk.

-mm kan in de 1e afl yvon en yvonne niet uit elkaar houden. De mol kent de namen van de kandidaten goed.

Ook weer zoiets.. Hij weet vast wel wie wie is maar de één zegt nu eenmaal ook 'Yvon' tegen 'Yvonnes'

-mm doet in de koffertjesopdracht goed zijn best om de man nog eens in de war te brengen

Ja, maar ook weer niet zo zijn best dat de man denkt dat MM het koffertje echt gewisseld heeft. Misschien hoopte hij ook dat het zo zou uitpakken dat zijn wissel zo opvallend was dat Pete hem er niet van zou verdenken. En als dit wel positief bedoelt was is het ook nog niet zo gek; een goede actie tussendoor om vertrouwen te winnen moet kunnen.

-mm gaat wel erg makkelijk voor het goede werkstuk van Yvon, heeft hij daar nou zo hard voor gemold?

Ik denk dat het wel erg opvallend zou zijn geweest als hij zijn eigen kunstwerk zou kiezen, maar ik moet je er gelijk in geven dat hij niet echt veel heeft kunnen mollen in deze opdracht.

Als iemand anders nog tegenargumenten heeft hoor ik het graag, want ik twijfel nog steeds heeel erg!

Offline Moggerz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #952 Gepost op: 7-03-2005, 20:46:30 »
-verspreking van isabelle, de mol is ws een vrouw
idd precies IS WAARSCHIJNLIJK.....wat nou als t geplanned was dat ze zich zogenaamd versprak. (zie dagboek)

Citaat
-angela corrigeert MM op het strand en richt veel aandacht op hem, bijv. t.a.v. de pot, 'ik weet niet of dat zo'n goed idee is' Ik denk dat angela de mol ongestoord laat mollen.
Angela zat gaandeweg op de mol (or so i've read) denk dat zij het ook als een spelletje/uitdaging zag.

Citaat
-mm denkt dat hij een rugzak van zichzelf mee mag nemen. De mol kent de spelregels goed.
Wat nou als MM eens een goed acteur is en net doet alsof hij dom is?

Citaat
-mm kan in de 1e afl yvon en yvonne niet uit elkaar houden. De mol kent de namen van de kandidaten goed.
Zie vorige punt.

Citaat
-mm doet in de koffertjesopdracht goed zijn best om de man nog eens in de war te brengen
das waar, als hij de mol is vind ik het slim dat hij het koffertje niet gewisselt heeft(zat een hoger bedrag in)
en waarom als het zoooo opviel, koos Pete MM niet dan?

Citaat
-mm gaat wel erg makkelijk voor het goede werkstuk van Yvon, heeft hij daar nou zo hard voor gemold?
volgens mij hoef je niet overal 100% te mollen hoor

ik weet het natuurlijk ook bij lange na niet zeker maar toch blijft MM mijn mol
wow bob wow

Offline suuz87

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Everybody lies!!
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #953 Gepost op: 7-03-2005, 22:09:29 »
bij aflevering 6.. als angela het percentage zegt (dat lager was dan de vorige keer) zag je iedereen geschokt kijken..behalve mm die zat zijn veters te strikken of iets dergelijks, hij vind het niet erg.. hij wil dat er zoveel mogelijk weggaan.. staat ook in het dagboek van de mol!!
sorry als het al gezegd is :-X :-[

Offline Eck

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #954 Gepost op: 7-03-2005, 22:10:42 »
bij aflevering 6.. als angela het percentage zegt (dat lager was dan de vorige keer) zag je iedereen geschokt kijken..behalve mm die zat zijn veters te strikken of iets dergelijks, hij vind het niet erg.. hij wil dat er zoveel mogelijk weggaan.. staat ook in het dagboek van de mol!!
sorry als het al gezegd is :-X :-[

Ja maar als mol kan je jezelf ook niet verdacht maken door net alsof te doen dat je geschokt bent.

Offline Sneakiej

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #955 Gepost op: 7-03-2005, 22:44:31 »
waarom marc - marie yvon's kunstwerk koos ?
hun kunstwerk kon ook door de kunstkenner er uitgehaald worden, als hij idd op het bloed gelet had en het gras en het stof op de andere kunstwerken etc maar das niet echt een redelijk argument, maar terwijl zij met het kunstwerk bezig waren, was er in de andere groep een hulpmol die toch een duidelijke verspreking zou maken en het geld was ook weg. Dat de groep het kunstwerk niet zo raden was groter, omdat het er wel supermooi en artistiek uit zag.

Maargoed er werd sowieso gemold in de zanggroep en in de kunstgroep was het heel waarschijnlijk dat het kunstwerk niet geraden zou worden door de groep.



Niets is wat het lijkt!!!!

Offline Lady C

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #956 Gepost op: 7-03-2005, 23:19:27 »

-mm kan in de 1e afl yvon en yvonne niet uit elkaar houden. De mol kent de namen van de kandidaten goed.


MM kent Yvon irl goed, dus of yvon wordt ook yvonne genoemt, of hij doet alsof hij dom is  8)
*·._.·* Wie niet in wonderen en dromen gelooft, is geen realist *·._.·*

Offline Goovi

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #957 Gepost op: 7-03-2005, 23:48:49 »
Yvon was toch mevr. "vrijstelling"??  :P

(ik heb omtrend sommige hints op MM ook bij "hints op widm.nl" gepost. We mogen niet crossposten, dus zet ik ze niet hier. Maar dan weten jullie dat >:D)

Offline Cosma

  • Forumlid
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #958 Gepost op: 8-03-2005, 01:10:48 »
Na de lange reeks MM-hints dit keer de laatste in het moldagboek;

Isabelle is naar huis. Er zijn mensen (ik noem geen namen) die graag in haar schoenen hadden gestaan. Hij (oeps) had er wel raad mee geweten

Ik geloof werkelijk niet dat Yvon of Lottie denken dat MM graag in de schoenen van Isabelle zou hebben gestaan.
Indien MM de mol niet is kan hij 20.000 winnen 'om arme mensen te helpen' of wat zijn doel ook moge zijn, dus waarom zou hij zo graag naar huis willen?

Misschien omdat hij het erg spannend vindt om te moeten opbiechten dat hij de anderen zo in de maling heeft genomen (en het vertrouwen van met name Yvon) heeft 'misbruikt'?
Al is het maar een spelletje, MM is misschien toch een beetje zenuwachtig, dus ik denk dat het op hemzelf slaat, ik kan gewoon geen reden bedenken waarom Lottie of Yvon de indruk hebben dat MM graag naar huis zou hebben gewild (en welke andere 'hij' kennen wij?)

Bij de laatste aflevering ontbrak MM bij het segment: de kandidaten mogen elkaar vragen stellen, natuurlijk hebben de anderen hem wel vragen gesteld, maar de reden dat hij is weggelaten is eigenlijk een duidelijke hint naar de kijker, MM is niet 1 van de kanidaten, MM is de mol. (maybe)

Plus het werk van opa richting MM, en elke opdracht welke door MM 's toedoen is mislukt cq tonnen die door MM's toedoen zijn opengemaakt.

Zijn er eigenlijk wel hints die niet richting MM gaan?

*(deze post had in 3 topics gepast, hints op .nl aflevering 8 en deze, dus hier maar een samenvatting geplaatst want het gaat toch om MM)

Offline Gotcha

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #959 Gepost op: 8-03-2005, 03:58:26 »
Isabelle is naar huis. Er zijn mensen (ik noem geen namen) die graag in haar schoenen hadden gestaan. Hij (oeps) had er wel raad mee geweten

Die Hij (oeps) slaat imho op de Mol. De Mol is een mannelijk naamwoord, vandaar de Hij. Ik vind trouwens de oeps erg grappig. Met er zijn mensen worden waarschijnlijk niet zozeer de kandi's bedoeld, maar eerder leden van de Crew die ook wel erg vermoeid moeten zijn en naar huis verlangen. De Mol "weet er inderdaad wel raad mee" hoe hij iemand naar huis zou moeten sturen.

Bij de laatste aflevering ontbrak MM bij het segment: de kandidaten mogen elkaar vragen stellen, natuurlijk hebben de anderen hem wel vragen gesteld, maar de reden dat hij is weggelaten is eigenlijk een duidelijke hint naar de kijker, MM is niet 1 van de kanidaten, MM is de mol. (maybe)

Ik geloof niet dat MM is weggelaten. Alle kandi's mochten slechts 1 andere kandi ondervragen.
Niemand verdenkt MM of er zijn kandi's die zeker zijn dat MM de Mol is en dus ondervragen ze een andere kandi, hun 2e Mol, om zeker te zijn dat die de Mol niet is. Zo ondervoreg Isabelle imho Yvon om er zeker van te zijn dat ze de Mol net niet is. Idem dito voor MM die Lottie ondervroeg. En ook zo voor Yvon die Isabelle ondervroeg. Enkel op de ondervraging van Yvon door Lottie krijg ik geen vat. Ze lijkt ook van die weinig betekenisvolle vragen te stellen aan Yvon. Raar.

Plus het werk van opa richting MM, en elke opdracht welke door MM 's toedoen is mislukt cq tonnen die door MM's toedoen zijn opengemaakt.

Bij de tonnen was het zeker niet alleen MM die ze wilde openenen. Er waren diverse kandi's voorstander van het openenen van alle tonnen (wie zei alweer: "dan kunnen we tenminste goed slapen") en er waren ook kandi's die absoluut de duurste ton(nen) eerst wilden openen.
« Laatst bewerkt op: 8-03-2005, 04:00:37 door Gotcha »
Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen