Auteur Topic: Marc-Marie is niet de mol, maar winnaar!  (gelezen 343071 keer)

Offline Snowhite

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #900 Gepost op: 5-03-2005, 19:14:12 »
Oo! weer genoten van de aflevering van gister zeg :) wordt dr helemaal blij van. Alleen mn 3 hoofdverdachten blijven staan, waaronder dus ook MM. Ik zie nog steeds verdachte dingen...hij is nu aan het domineren in de groep en dat vind ik wel heel grappig. Ik lach me suf dat ie Isabelle neerschoot aan het eind. En terecht, want angela zegt niet voor niets dat het ieder voor zich is (of zoiets.) Alleen....ik weet t echt niet meer of MM wel de mol is. Er zijn genoeg dingen maar mn gevoel gaat ook een beetje uit naar Yvon. Dit omdat ik haar te veel: OOOO oeps hoor zeggen dat ze weer eens wat breekt of uit haar handen laat vallen. Maar goed...das meer voor topic Yvon.

MM blijft tot nu toe mn mol.....eerst s ff de aflevering rustig nakijken. Doordat je altijd een mol in je hoofd hebt, zie je alles als mol actie. En daarbij hoop ik te veel dat MM de mol is...en dat is wel n beetje een blinde vlek.


Offline Kiekske

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • 3 x 3 is dus toch geen 9...
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #901 Gepost op: 5-03-2005, 19:19:16 »
Ik verhuis de theorie over de 9's even hierheen, hij staat ook al in het algemene topic maar hier hoort ie (ook) thuis.

De vlieger opdracht:

35 meter                  19 meter
154 graden                242 graden

3+5 = 8                   1+9 = 10
1+5+4 = 10                2+4+2 = 8

Verdere uitleg niet nodig  ;).

Jawel:
1*5+4 = 9
1*9 = 9

:-D nou jij weer :P :P :P
"School is 'n ongewenste onderbreking van het weekend." - Kagchi!

Offline Kiekske

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • 3 x 3 is dus toch geen 9...
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #902 Gepost op: 5-03-2005, 19:20:30 »
Nog een ding:

Marc-Marie is in elke aflevering als laatste in beeld, als hij de test invult.
Dit keer WEEEER!!
Zet een echt patroon in....

Deze vind ik leuk!!! Die ga ik meteen tegen atijd mijn vrienden zeggen :-D supergoed gevonden, hahah
"School is 'n ongewenste onderbreking van het weekend." - Kagchi!

Offline suuz87

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Everybody lies!!
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #903 Gepost op: 5-03-2005, 19:29:47 »
Jawel:
1*5+4 = 9
1*9 = 9

:-D nou jij weer :P :P :P
8+10= 18:2=9

Offline Lola

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • _X_
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #904 Gepost op: 5-03-2005, 19:29:59 »
Zeker weten MM is Mol ::jaja::....hij was niet echt enthousiast op het moment dat ie wist dat ie in de finale staat.(ik zou echt uit mijn dak gaan....maar ja als Mol weet je dat soort dingen he?)
back again..

Offline Milk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Vacht up!
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #905 Gepost op: 5-03-2005, 19:31:23 »
Zo te zien heeft Marc-Marie voor de finale een rood geheel aan, speciaal voor de finale aangeschaft? ;)
No Milk today???

Offline Kiekske

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • 3 x 3 is dus toch geen 9...
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #906 Gepost op: 5-03-2005, 19:31:47 »
8+10= 18:2=9

Huh? Hoe kom je aan die getallen?
"School is 'n ongewenste onderbreking van het weekend." - Kagchi!

Offline suuz87

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Everybody lies!!
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #907 Gepost op: 5-03-2005, 19:33:42 »
Huh? Hoe kom je aan die getallen?

3+5 =   8                 1+9 =   10
1+5+4 = 10                2+4+2 = 8

Offline Kiekske

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • 3 x 3 is dus toch geen 9...
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #908 Gepost op: 5-03-2005, 20:10:49 »
en die twee?  ::tandpastasmiley::
"School is 'n ongewenste onderbreking van het weekend." - Kagchi!

Offline chocolat

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #909 Gepost op: 5-03-2005, 21:46:10 »

Offline mistoffelees

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • eindelijk bovengronds
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #910 Gepost op: 6-03-2005, 00:04:46 »
Op de één of andere manier kan ik het me niet voorstellen maar tot nu toe wijzen toch best veel hints naar MM.. (of ik wil dat zien natuurlijk...ik denk dit laatste  ;) )

Bijvoorbeeld de eerste opdracht, zie de tekst op www.wieisdemol.nl

"De eerste kennismaking van de kandidaten is op het Landgoed Keukenhof in Lisse. Het landgoed is gebouwd op de oude strandwallen en de daartussen gelegen veenweide gebieden. Het totale landgoed omvat ca 220 ha grondgebied. Oorspronkelijk gesticht als groot woonhuis in 1641 door de heer Adriaen Martensz. Block, die zijn kapitaal vergaard had als Commandeur der Verenigde Oost-Indische Compagnie.

In 1861/62 werd het huis door de familie Van Pallandt verbouwd tot zijn huidige verschijningsvorm, naar een ontwerp van de architect Saraber. In 1857, is de Engelse landschapsstijl ingevoerd naar ontwerp van de heren J.D. en L.F. Zocher."

Opvallend is dat op de website van het keukenhof zelf (http://www.keukenhof.nl/) de namen van de heren Zocher niet zozeer gemeld worden:

"Ontwerp uit 1857
In 1857 kregen de bekende tuin- en landschapsarchitecten 'Zocher & Zn' de opdracht een park te ontwikkelen. Beide heren hadden eerder in Amsterdam een vergelijkbare taak uitgevoerd: zij ontwierpen het Vondelpark. Wie nu op Keukenhof komt herkent hun hand in het gebied rondom de Beukenlaan. De majestueuze bomen en de vijver stammen uit die tijd. In de jaren daarna is Landgoed Keukenhof steeds verder ontwikkeld tot het huidige, 32 hectare grote park."

De voorletters leveren de volgende cijfers op: J = 10, D = 4, L = 12, F = 6, optellen levert het cijfer 32 op. Het jaartal 1641 optellen levert 12 op en het jaartal 1857 levert 21 op. Hier kom ik later op terug.

Hint opdracht 1 MM:

Hint 2,
Marc-Marie besluit ook niet te potten bij het liegspel, maar beantwoordt zijn vraag niet goed, waardoor het door Gijs verdiende geld niet in de pot komt.


Opdracht 2:

De derde foto van de tweede opdracht is erg apart gekozen. Angela is duidelijk wat aan het vertellen, terwijl iedereen aandachtig naar haar staat te kijken, kijkt MM naar de grond.  :)

De 6e foto is een hele mooie foto, MM die met Angela bij de laptop staat, met volledige een weerspiegeling in het water. (heb ik me nou goed herinnerd dat MM op beide mouwen het cijfer 18 had staan...weerspiegeling?)

De 7e foto is weer een foto van MM (heel apart, want van iedereen is eigenlijk maar 1 foto...alles tweeledig? Weerspiegeling?)

Naar aanleiding van de foto's van opdracht 2 kan ik een leuke theorie verzinnen voor de cijfers van opdracht 1;

Het cijfer 32 verdubbelen maakt 64, het geboortejaar van MM is 1964. Die 12 en 21 kan ik niet zozeer verklaren, maar wellicht dat het naar die weerspiegeling in de foto van MM verwijst?

Iemand nog meer paranoïde hints richting MM ontdekt?  :o

Greetz, Chantal

Lange post, uiteraard, maar dit werd geschreven op 15-01!! Dus de dag na de eerste uitzending, en bevat al bizar grote verwijzingen naar zowel de dubbeltheorie als de 9-theorie, die laatste impliciet, maar toch duidelijk aanwezig. Hierop is natuurlijk steeds voortgeborduurd te worden. Vraag is alleen, is dit de eerste die het helemaal doorhad of is dit een superpoging iedereen op het verkeerde been te krijgen en tuinen we hier massaal in? Het lijkt zover gezocht als je dit leest, als je alles wat verder geschreven is overboord gooit maar... help, ik weet het niet meer!
Revenge is a dish best served not

Offline ceetje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #911 Gepost op: 6-03-2005, 00:38:48 »
Het is idd frappant dat de cijfers steeds richting MM wijzen. Althans, zo kun je het opvatten, want de naam Lottie levert ook 9 op (12+15+20+20+9+5=81=9). Dus zelfs het getal 81 op het shirt van MM zou naar Lottie kunnen wijzen. Ik vraag me trouwens af of er niet stylisten meegaan op een reis van BN-ers en of die kleding wel zelf gekozen is.
De jaartallen (opgeteld 21 en 12) samen geven de verjaardag van MM aan op 21 december. En toeval bestaat niet, zou je zeggen. Maar hebben ze idd het hele land afgezocht naar een locatie waar de verjaardag van MM in voorkomt? Aan de andere kant, in de geschiedenis van de Keukenhof zijn meer jaartallen relevant, en ze hebben dus kunnen kiezen welke ze zouden noemen.
Jan David Zocher is idd een bekende landschapsarchitect, maar ik vraag me af of L.F. Zocher wel bestaat. Ik denk dat zijn zoon L.P. Zocher (1820-1915) wordt bedoeld, en dan klopt het getal niet meer. Weer een typefout op WIDM.nl dus.
Al met al vraag ik me af of die cijfers wel persé op MM moeten slaan. En bovendien hoeft het niet persé te betekenen dat hij de Mol is, misschien is hij de winnaar. :-\\

Offline japlo

  • Forumlid
  • Dit forum is het helemaal !
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #912 Gepost op: 6-03-2005, 08:05:37 »
Voor mij is MM al vanaf aflevering1 DE MOL 2005 omdat hij zo chaotisch en onnavolgbaar is, dat hij niet eens op kan vallen als MOL zijnde!!   ::)

Offline Kiekske

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • 3 x 3 is dus toch geen 9...
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #913 Gepost op: 6-03-2005, 10:48:22 »
Al met al vraag ik me af of die cijfers wel persé op MM moeten slaan. En bovendien hoeft het niet persé te betekenen dat hij de Mol is, misschien is hij de winnaar. :-\\

Maar dat konden ze aan het begin van de serie toch nog niet weten? Of het is allemaal doorgestoken kaart...
"School is 'n ongewenste onderbreking van het weekend." - Kagchi!

Offline suuz87

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Everybody lies!!
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #914 Gepost op: 6-03-2005, 10:55:01 »
jeetje als helemaal het begin van dit topic leest, dan zitten ze al aardig goed zeg :o

Offline nevermind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • autanyel
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #915 Gepost op: 6-03-2005, 14:51:04 »

als mm de mol is ( en ik begin steeds meer te denken dat hij het mss toch is )
vind ik de eigenschappen opdracht ontzettend raar gedaan. ten eerste heeft hij openlijk de boel verpest ( achteraf liet hij weten de opdracht verkeerd begrepen te hebben. dan is het wel begrijpelijk dat hij de opdracht fout deed. als hij de mol is KAN hij de opdracht niet verkeerd hebben begrepen omdat hij dan WEET hoe alle spellen werken )
ook vind ik ( als hij de mol is ) het ontzettend raar dat ze laten zien hebben dat hij de foto van jim jatte.
als hij de mol is, was dit toch een perfecte molactie, die ze dan beter tot de terugblik aflevering hadden kunnen bewaren ?
ik ben echt in de war, dat zijn redenen voor mij om mm niet te verdenken. zo heb ik er ook een paar voor yvon, en dan .... ja dan blijft lottie over
dennis for mole !

Offline Zillionaire

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #916 Gepost op: 6-03-2005, 14:55:07 »
Marc Marie heeft voorkennis ! ::jaja::

In de laatste aflevering heeft hij een polo aan van Kappa.

Het logo toont twee mensen die met de rug tegen elkaar aanzitten.

Dit is precies wat er op die dag gebeuren gaat :  Ze gaan elkaar interviewen!

Zijn petje toont in de aflevering een drietand. Het symbool van Poseidon; de God der zeeën. En dat was MM dus ook bij de duikopdracht..

Eerder vermeld zijn al de Lacoste (krokodil) en het sweet rice overhemd.

Wel héél toevallig als je in ons koude kikkerlandje zonder voorkennis je koffer aan het inpakken bent..... ::ohno::
Carpe Diem

Offline suuz87

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Everybody lies!!
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #917 Gepost op: 6-03-2005, 15:00:28 »
als mm de mol is.. dan is hij echt goed.. gewoon openlijk en eerlijk vertellen dat hij een mollenstreek heeft uitgehaald, en hij komt er vanaf door een grap, of wat dan ook.
en niemand verdenkt hem van de kandidaten!!

Offline nevermind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • autanyel
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #918 Gepost op: 6-03-2005, 15:02:32 »
als mm de mol is ( en ik begin steeds meer te denken dat hij het mss toch is )
vind ik de eigenschappen opdracht ontzettend raar gedaan. ten eerste heeft hij openlijk de boel verpest ( achteraf liet hij weten de opdracht verkeerd begrepen te hebben. dan is het wel begrijpelijk dat hij de opdracht fout deed. als hij de mol is KAN hij de opdracht niet verkeerd hebben begrepen omdat hij dan WEET hoe alle spellen werken )
ook vind ik ( als hij de mol is ) het ontzettend raar dat ze laten zien hebben dat hij de foto van jim jatte.
als hij de mol is, was dit toch een perfecte molactie, die ze dan beter tot de terugblik aflevering hadden kunnen bewaren ?
ik ben echt in de war, dat zijn redenen voor mij om mm niet te verdenken. zo heb ik er ook een paar voor yvon, en dan .... ja dan blijft lottie over

en dit dat zillionaire, voor mij toch redenen waarom  mm de mol niet zou zijn :)
dennis for mole !

Offline Kiekske

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • 3 x 3 is dus toch geen 9...
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #919 Gepost op: 6-03-2005, 15:47:05 »
'k heb even die fantastsiche 9-theorie voor zover uitgewerkt... Hehe, leuk leuk leuk :D

>Afl. 1
Op Marc-Marie's shirt staat: 81: 8+1 = 9
http://www.realitynet.nl/images/widm/aflevering1/1-21.jpg
>Afl. 2
Op deze ton staat 'n 9
http://www.realitynet.nl/images/widm/aflevering2/2-35.jpg
Hier staan ook 'n paar 9's
http://www.realitynet.nl/images/widm/aflevering2/2-107.jpg
39% > toeval?
http://www.realitynet.nl/images/widm/aflevering2/2-89.jpg
>Afl. 3
Op deze trein staat: 207: 2+(0+)7 = 9
http://www.realitynet.nl/images/widm/aflevering3/3-45.jpg
>Afl. 4
Is ook 'n 9 he ;)
http://www.realitynet.nl/images/widm/aflevering4/4-4.jpg
Daar is die 81 weer, hoewel het natuurlijk wel ongelofelijk toeval was dat Yvonne die foto van Marc-Marie pakte!
http://www.realitynet.nl/images/widm/aflevering4/4-28.jpg
Weer 'n 9, EN Marc-Marie staat op die plaats!
http://www.realitynet.nl/images/widm/aflevering4/4-83.jpg
Ook stonden er in deze aflevering twee nummers achter Angela > 45 > 4+5 = 9, maar daar heb ik op deze site geen foto van kunnen vinden
Weer 39%
http://www.realitynet.nl/images/widm/aflevering4/4-106.jpg
>Afl. 5
Links boven, twee 9's
http://www.realitynet.nl/images/widm/aflevering5/5-30.jpg
4+8+2-3-1 = 9
http://www.realitynet.nl/images/widm/aflevering5/5-100.jpg
>Afl. 6
Op Lottie's shirt: 3*3 = 9. Toeval op worden de kandidaten gestyled?
http://www.realitynet.nl/images/widm/aflevering6/6-85.jpg
>Afl. 7
Marc-Marie had 'n broek aan met 6 en 3 >> 6+3 = 9
Hier is die 6 helaas niet te zien, maar hij was er wel! :D
http://www.realitynet.nl/images/widm/aflevering7/7-24.jpg
>Afl. 8
Hiervan zijn nog geen foto's te vinden op deze .com site, wel op die van .nl:
Hier staat ook 'n 9 op die traktor. (rechtsboven)

Commentaar is welkom ;P
"School is 'n ongewenste onderbreking van het weekend." - Kagchi!