Auteur Topic: Marc-Marie is niet de mol, maar winnaar!  (gelezen 343186 keer)

Offline limone

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • let love rule
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #540 Gepost op: 20-02-2005, 11:43:00 »
Dat heeft de productie natuurlijk gedaan!! Zij wisten natuurlijk wel dat MM de mol was en hebben het zo gemanipuleerd dat hij wel moest rijden. Als hij als laatste op de lijst stond had hij ook moeten rijden... Ik hoop dat dit nog uitgelegd wordt, de laatste uitzending.
I got that tunnel vision going through my  head

Offline Sneakiej

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #541 Gepost op: 20-02-2005, 11:43:52 »
precies limone ik ben er ook nog steeds van overtuigt dan mm de mol is ook dath ij voorbij kwam lopen in het interview van victoria vind ik raar..
1 uitspraak die in 2 uitzendingen is gebruikt is ook apart... Zijn bijna lach als er iemand uit moet zie je zijn mondhoek net een beetje trekken (vooral in afl 5) of als er geld uit de pot gaat doet hem niet zoveel.. Misschien is het goed geacteerd, maar ik blijf op mm zitten en idd ik denk dat de foto gewoon een echte mollenstreek is en dat ze ons willen geloven dat dat niet zo is omdata we die pas in de laatste uitzending te zien krijgen

amen
Niets is wat het lijkt!!!!

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #542 Gepost op: 20-02-2005, 12:01:32 »
Hij trok ook 2x aan het touw (toeter) zodat Victoria dacht dat zij die tas niet moest pakken, maar dat moest ze wel. Het leek net of Lottie dat deed, maar het was echt MM die 2x trok!!


Ik heb het hier al eens eerder over gehad in het Lottie-topic, maar de afspraak was helemaal niet dat bij 2x fluiten niet gepakt moest worden! Dankzij Victoria die het eerste voorstel (van Lottie!) 1 x fluiten = pakken, 2 x fluiten = niet pakken afwees als zijnde onnodig verwarrend, was de afspraak geworden : fluiten = pakken, niet fluiten = niets doen.
Het is door Lottie die bovenop Marc-Marie springt om het te "verbeteren" als hij 2 keer fluit, dat Marc-Marie gebaren naar achteren gaat maken van : oei ik deed het fout, waardoor de collega's niet meer weten wat te doen. Als Lottie niet gereageerd had, had het voor hen waarschijnlijk gewoon het signaal geweest een zak te pakken.

Neemt niet weg dat Marc-Marie best de mol zou kunnen zijn, maar if so, vind ik dit wel een heel slecht voorbeeld van één van zijn molacties.

Offline limone

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • let love rule
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #543 Gepost op: 20-02-2005, 12:13:06 »
Ja, MM moest zichzelf wel verbeteren, anders wist Lottie natuurlijk gelijk al dat hij de mol was en dat konden ze niet gebruiken. En daardoor ging hij raar gebaren richting Victoria zodat zij in verwarring kwam. Toch nog een molactie...
I got that tunnel vision going through my  head

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #544 Gepost op: 20-02-2005, 12:16:13 »
ik geloof dat mijn hele punt gemist wordt....er víel helemaal niets te verbeteren mijns inziens....want Marc-Marie deed het niet echt "fout"

edit: je bedoelt waarschijnlijk dat áls Marc-Marie de mol is, dat Lottie zich dan vergiste en hij daar handig gebruik van maakte. Ja dat klopt dan  ::jaja::
« Laatst bewerkt op: 20-02-2005, 12:19:37 door tureluurs »

Offline limone

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • let love rule
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #545 Gepost op: 20-02-2005, 12:27:52 »
ik geloof dat mijn hele punt gemist wordt....er víel helemaal niets te verbeteren mijns inziens....want Marc-Marie deed het niet echt "fout"

edit: je bedoelt waarschijnlijk dat áls Marc-Marie de mol is, dat Lottie zich dan vergiste en hij daar handig gebruik van maakte. Ja dat klopt dan  ::jaja::

Idd, dat bedoel ik, maar niet in de vorm van: áls MM de mol is... want hij ís de mol  ;)
I got that tunnel vision going through my  head

Offline demeligeonechte

  • Forumlid
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #546 Gepost op: 20-02-2005, 13:06:52 »
- Verder denk ik dat Marc-Marie vrolijk in het gras rond de fakkels leuke geluiden heeft zitten maken.


Dat denk ik ook...we zullen het in de laatste aflevering hopelijk zien....
De mol zegt in het dagboek dat de kandidaten niet goed opletten terwijl ze er met hun neus bovenop zitten...dit hoeft niet alleen maar naar de gestolen foto te wijzen maar kan ook wijzen naar deze opdracht waar ze met hun neus op de televisie zitten maar niet goed opletten door afleidgeluiden van de mol.
Ik zou het in ieder geval heel leuk vinden als dit een molactie blijkt te zijn geweest...

Offline limone

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • let love rule
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #547 Gepost op: 20-02-2005, 13:18:07 »
Ja, MM lag zogenaamd te slapen... Ik denk ook dat hij die geluiden maakte. En als hij het niet heeft gedaan, dan iemand van de productie ofzo, want ik kan me niet voorstellen dat zulke geluiden door dieren worden gemaakt en dat die dieren dan niet ff hun kop laten zien... ::ohno::
I got that tunnel vision going through my  head

Offline ewoutjah

  • Forumlid
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #548 Gepost op: 20-02-2005, 13:18:56 »
de tactiek van MM is volgens mij juist zo opvallen dat andere mensen dat hij de mol niet kan zijn, omdat het anders " veel te opvallend" zou zijn.

Offline SpuriuS

  • Forumlid
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #549 Gepost op: 20-02-2005, 13:42:07 »
Dag forummers,

Klees elke week wel alle berichtjes om zo wat wijzer te worden wie de mol is. Zelf zat ik in het begin op Marc-Marie (afl 1 en 2) vervolgens op sander (afl 3 en 4) maar daarna weer helemaal terug op Marc-Marie. Vooral omdat alle subtiele hints naar hem wijzen. Bijvoorbeeld de cijferhints, spiegelbeeldhints, hints in rotsformatie met m-vorm enz enz

Zelf heb ik nu ook een subtiele hint gevonden namelijk in de landkaart die wordt getoond van australie

Al eerder kon je zien dat letters waren vergeten bij de landkaart van australie. Nu heb ik van aflevering 6 de landkaart eens bekeken. Er wordt namelijk snel erover gegaan om, terwijl er in de tussenliggende plaatsjes en getallen hints zouden kunnen zitten.

--Je kunt zien dat bij flinders ranges (volgensmij natuur park) een punt van 1188 aan staat gegeven. Na gezocht te hebben op kaart van australie kunnen dat twee punten zijn
1 St. Mary Peak 1165 m
2 Mount Aleck 1095 m
dus geen 1188

Na goed te kijken kun je afleiden dat dat St. Mary Peak is
MARY --> Marc-Marie

1188 wat 2 keer 9 oplevert
en weer verband houdt met die 81 op shirt van MM en andere cijfer hints


--Ook zie je staan Maree op de screenshot
  terwijl het MaRRee is met twee r-en

(ik denk dat alle missende letters iets moeten vormen de naam van Marc-marie bijvoorbeeld)



SpuriuS  ::bravo::

ps mij lukt het niet om goed een screenshot ervan te krijgen hopelijk kan iemand dat doen

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #550 Gepost op: 20-02-2005, 14:02:40 »
Goed gezien, Spurius. Heb je trouwens gechecked of er nog meer plaatsnamen met ontbrekende letters voorbij komen, het zijn er erg veel. Hier dat stukje met Maree:

Offline SpuriuS

  • Forumlid
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #551 Gepost op: 20-02-2005, 14:05:53 »
Ja dat heb ik gechecked

Wat opviel is dat veel plaatsnamen weggelaten zijn die mij belangrijker leken dan diegene die er "opgezet" waren
maar daar kon ik niet echt fouten in vinden
misschien dat iemand second opinion kan uitvoeren door zelf even te kijken

en thx voor de screenshot heinz
ik wil niet lastig zijn maar kan je ook van dat 1188 punt een screenshot maken

greetings SpuriuS

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #552 Gepost op: 20-02-2005, 14:26:05 »
Is zo gedaan, Spurius:

Offline Anzjie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Vroegah" was ik Blackmollie
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #553 Gepost op: 20-02-2005, 14:29:56 »
Hoe kon MM dan manipuleren dat ie mocht rijden? Ik denk niet dat MM de mol is. Hij is gewoon zichzelf. Meestal is de mol degene die je het minst zou verwachten. Isabelle???

Marc-Marie heeft dit niet kunnen manipuleren maar de productie, als Marc-Marie bijoorbeeld als laatste had gestaan hadden ze er een andere draai aan kunnen geven zoals bijv. de laatste mag het bewijzen..
Of als hij zesde was hadden ze kunnen zeggen dat de eerste drie zich niet hoefde te bewijzen etc.

Nog even over het dubble gedoe!!!
Wel toevallig dat juist Marc-Marie als tweede vloog en de dubbele loupe kreeg  ::tandpastasmiley::
Ik zoek niet meer naar vogelpoep in het grote fabeltjesbos

Offline limone

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • let love rule
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #554 Gepost op: 20-02-2005, 14:37:38 »
Marc-Marie heeft dit niet kunnen manipuleren maar de productie, als Marc-Marie bijoorbeeld als laatste had gestaan hadden ze er een andere draai aan kunnen geven zoals bijv. de laatste mag het bewijzen..
Of als hij zesde was hadden ze kunnen zeggen dat de eerste drie zich niet hoefde te bewijzen etc.

Nog even over het dubble gedoe!!!
Wel toevallig dat juist Marc-Marie als tweede vloog en de dubbele loupe kreeg  ::tandpastasmiley::

Héééééél toevallig... hahaha!! Wij hebben hem door!!
I got that tunnel vision going through my  head

Offline SpuriuS

  • Forumlid
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #555 Gepost op: 20-02-2005, 14:41:41 »
Is zo gedaan, Spurius:

Harstikke goed
bedankt

Offline MariekeK

  • Forumlid
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #556 Gepost op: 20-02-2005, 14:42:46 »
Wat hebben we tot nu toe aan letters?
 
M A R CM A R I E    H U I J B R E G T S

Afl 3:
Mangkita moet Nangkita zijn --->       M
Toopermang moet Tooperang zijn --->       M
Gulf St. Vicent moet Gulf St. Vincent zijn --->    N   (koppelteken?)

Afl 4:
VOO ipv VOOR bij de aanwijzing op de borden ---> R
ZYN ipv ZIJN ->   I J
Muzikale hint 4: Morsecode ---> A en C of I en B (div theoriën)

Afl 5 :   
Piep in taxi :   morse:  .  =     E
Tijdens het woord “te’       T
Art(s) school:         S
C van controlroom staat op verkeerde plaats in de plattegrond:   C

Afl 6
               
Plattegrond Australië , top 1188 m
Ook zie je staan Maree op de screenshot
 terwijl het MaRRee is met twee r-en         R


(de rode letters zijn vrij zeker, de onderstreepte letters mogelijk)

we zijn al een end op weg  ::vergroot::

Offline saem

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ga mollenjagen ipv monsters
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #557 Gepost op: 20-02-2005, 14:49:06 »
Wat hebben we tot nu toe aan letters?
 


Afl 5 :   
Tijdens het woord “te’       T

heb ik wat gemist??? wat waar hoe please help!!! ::joehoe::
geweldig gedaan trouwens deze up date aan letters ::bravo::
« Laatst bewerkt op: 20-02-2005, 14:51:33 door saem »
eindelijk heeft het allemaal weer zin gnagna

Offline MariekeK

  • Forumlid
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #558 Gepost op: 20-02-2005, 14:53:50 »
In de taxi met MM en Sander zegt MM dat ie Sander wel erg verdacht vindt doen, hij zegt dan op een gegeven moment ; " Dat is >piep< te kort door de bocht "
Die morsepiep valt ongeveer samen met het woordje "te".

Offline saem

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ga mollenjagen ipv monsters
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #559 Gepost op: 20-02-2005, 14:57:33 »
thanx heb dit hele stukje schijnbaar gemist in de letterspeurtocht.
eindelijk heeft het allemaal weer zin gnagna