Auteur Topic: Marc-Marie is niet de mol, maar winnaar!  (gelezen 342354 keer)

Offline sammekedemol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • TRUST NOBODY!
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #600 Gepost op: 21-02-2005, 19:51:56 »
het viel mij gewoon op hoor.
maar op de website van wieisdemol.nl
zie je de foto die mm van jim gestolen had.

maar gek genoeg staat alleen marc marie op de foto zelf,
en geen krokodil.

vinden jullie dit ook niet raar ??
groeten sammeke.

TRUST NOBODY!

Offline RockinInk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Guinness is good for you!
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #601 Gepost op: 21-02-2005, 19:55:11 »
Is dat daar links onderaan (achter de stok) dan geen krokodil? t Is inderdaad een beetje onduidelijk.....maar volgens mij kun je 'm daar wel zien!
Life is what happens to you while you're busy making other plans - John Lennon

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #602 Gepost op: 21-02-2005, 19:56:24 »
de krokodil staat wel degelijk op de foto...ik zie dat ik te langzaam ben... maar toch even een plaatje voor de duidelijkheid.

Offline sammekedemol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • TRUST NOBODY!
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #603 Gepost op: 21-02-2005, 19:59:31 »
jep jullie hebben gelijk  ::ok::
mijn excuses   ::schaam::


bedankt.

Sammeke
TRUST NOBODY!

Offline juudith

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #604 Gepost op: 21-02-2005, 20:04:19 »
is DAT een krokodil?  ::oink::

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #605 Gepost op: 21-02-2005, 21:02:51 »
Het is in elk geval geen mol...
The British are not impressed.

Offline MariekeK

  • Forumlid
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #606 Gepost op: 21-02-2005, 21:04:29 »
"it wasn't me"
in het liedje is het een ontkenning van iets wat wél echt gebeurd is.
dus kan het toch op MM slaan.

Het getal 9:

de gevlogen stunts waren nr.4 (Jim&Gijs), nr 2 (LOOOOOOP) en nr 3 (Sander zat te twijfelen tussen 3 en 4, nr 4 was fout):  dan hebben we weer 4+2+3 = 9

 

Offline MariekeK

  • Forumlid
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #607 Gepost op: 21-02-2005, 21:18:23 »
alle negens op een rijtje:

Getal 9
Marc-Marie = 9 letters in z'n naam.

In aflevering 1 draagt Marc-Marie een shirt met de getallen 8 en 1 in verschillende combinaties (1881 achterop, 18 op zijn mouw en 81 op de voorkant) en dit is samen 9.

In aflevering 2 telt M-M dat er 9 kistjes met sleutels zijn gevonden en opent hij zelf ton 9!

In aflevering 3 zit hij als stoker op de trein met het nummer 207 en 2+0+7 is weer 9.

In aflevering 4 rijdt M-M een traject met de truck en dit traject is 423 meter lang en jullie raden het al .. 4+2+3 = 9.
Bovendien heeft hij als enige een 9 cijferige code op het bord van de politiefoto en staat hij onder het nummer 9 in de line-up. De cijfers boven Jim en Gijs 4 en 5 lijken iets groter : 4+5 = 9 (die twee gingen er ook tegelijk uit in aflevering 6)
 
Aflevering 5:
In het dagboek heeft de mol het duidelijk over de verschillende groepjes in getallen: (opdracht 1: 1 van 4 en 2 van 2,  opdracht 2: 2 van 3 en 1 van 2). Dit is volgens mij een duidelijke aanwijzing dat getallen inderdaad belangrijk zijn en als hints moeten worden gezien.

we weten dat de hulpmol in het groepje van 4 heeft gezeten (Jim in de zanggroep)
dan heeft de mol dus in opdracht 1 in het groepje van 2 gezeten,
om het getal 9 te krijgen moet de mol in opdracht 2 in een groepje van 3 hebben gezeten.
4+2+3 = 9   
De mol is dan dus niet: Jim, Lottie, Victoria, Gijs en Yvon.
maar MM, Isabel of Sander
Aangezien alle nummer 9 aanwijzingen richting MM gaan...... zou dit ook kunnen kloppen.

las net ergens dat de nummers in de taxi opgeteld het cijfer ......tromgeroffel.....
9 oplevert

De getallen die gevonden worden in het spel zijn:

links
240 en 48  : 2+4+0+4+8  = 18  8+1 = 9

recht
31 en 482:  3+1+4+8+2 = 18 8+1 = 9

Afl 6.
--Je kunt zien dat bij flinders ranges (volgensmij natuur park) een punt van 1188 aan staat gegeven. Na gezocht te hebben op kaart van australie kunnen dat twee punten zijn
1 St. Mary Peak 1165 m
2 Mount Aleck 1095 m
dus geen 1188

Na goed te kijken kun je afleiden dat dat St. Mary Peak is
MARY --> Marc-Marie

1188 wat 2 keer 9 oplevert
en weer verband houdt met die 81 op shirt van MM en andere cijfer hints


Tijdstip van uitzenden: 20.25: 2+2+5=9

SMS actie: SMS naar 9090


Wie er meer heeft......

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #608 Gepost op: 21-02-2005, 21:32:08 »
las net ergens dat de nummers in de taxi opgeteld het cijfer ......tromgeroffel.....
9 oplevert
Je bedoelt deze?

Da's 8 en geen 9.

Overigens: geboortedatum MM staat fout op widm.nl site. Tel de cijfers van de foute en de goede bij elkaar en je komt uit op 9. Overigens schelen de twee data 2 jaar. 2... dubel... Maar dat is een andere theorie ;D
The British are not impressed.

Offline toxicity

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Paul is de mol!
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #609 Gepost op: 21-02-2005, 21:37:49 »
alle negens op een rijtje:

Getal 9
Marc-Marie = 9 letters in z'n naam.

In aflevering 1 draagt Marc-Marie een shirt met de getallen 8 en 1 in verschillende combinaties (1881 achterop, 18 op zijn mouw en 81 op de voorkant) en dit is samen 9.

In aflevering 2 telt M-M dat er 9 kistjes met sleutels zijn gevonden en opent hij zelf ton 9!

In aflevering 3 zit hij als stoker op de trein met het nummer 207 en 2+0+7 is weer 9.

In aflevering 4 rijdt M-M een traject met de truck en dit traject is 423 meter lang en jullie raden het al .. 4+2+3 = 9.
Bovendien heeft hij als enige een 9 cijferige code op het bord van de politiefoto en staat hij onder het nummer 9 in de line-up. De cijfers boven Jim en Gijs 4 en 5 lijken iets groter : 4+5 = 9 (die twee gingen er ook tegelijk uit in aflevering 6)
 
Aflevering 5:
In het dagboek heeft de mol het duidelijk over de verschillende groepjes in getallen: (opdracht 1: 1 van 4 en 2 van 2,  opdracht 2: 2 van 3 en 1 van 2). Dit is volgens mij een duidelijke aanwijzing dat getallen inderdaad belangrijk zijn en als hints moeten worden gezien.

we weten dat de hulpmol in het groepje van 4 heeft gezeten (Jim in de zanggroep)
dan heeft de mol dus in opdracht 1 in het groepje van 2 gezeten,
om het getal 9 te krijgen moet de mol in opdracht 2 in een groepje van 3 hebben gezeten.
4+2+3 = 9   
De mol is dan dus niet: Jim, Lottie, Victoria, Gijs en Yvon.
maar MM, Isabel of Sander
Aangezien alle nummer 9 aanwijzingen richting MM gaan...... zou dit ook kunnen kloppen.

las net ergens dat de nummers in de taxi opgeteld het cijfer ......tromgeroffel.....
9 oplevert

De getallen die gevonden worden in het spel zijn:

links
240 en 48  : 2+4+0+4+8  = 18  8+1 = 9

recht
31 en 482:  3+1+4+8+2 = 18 8+1 = 9

Afl 6.
--Je kunt zien dat bij flinders ranges (volgensmij natuur park) een punt van 1188 aan staat gegeven. Na gezocht te hebben op kaart van australie kunnen dat twee punten zijn
1 St. Mary Peak 1165 m
2 Mount Aleck 1095 m
dus geen 1188

Na goed te kijken kun je afleiden dat dat St. Mary Peak is
MARY --> Marc-Marie

1188 wat 2 keer 9 oplevert
en weer verband houdt met die 81 op shirt van MM en andere cijfer hints


Tijdstip van uitzenden: 20.25: 2+2+5=9

SMS actie: SMS naar 9090


Wie er meer heeft......

Ik denk dat je gewoon een beetje paranoia bent :P

Offline MariekeK

  • Forumlid
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #610 Gepost op: 21-02-2005, 21:45:14 »
Ik denk dat je gewoon een beetje paranoia bent :P

't is gewoon verzamelen wat er hier allemaal op het forum en op widm.nl gezegd wordt.

Cijfertjes zijn gewoon leuk.

Offline Jona

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #611 Gepost op: 21-02-2005, 22:15:43 »
Ik vind die 9 theorie helemaal top! Dit voegt absoluut toe aan mijn verdenkingen naar Marc-Marie!
 ::ok:: ::ok:: ::zwaai:: ::zwaai:: ::ok:: ::ok::

Offline oompah loompah

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • floating on cloud nine
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #612 Gepost op: 21-02-2005, 23:31:40 »
Ik vind het allemaal ontzettend goed gevonden, maar ik ga het zo sneu vinden als later blijkt dat het niet klopt... ik hoop dat het waar is...

Offline lilith

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • all ears
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #613 Gepost op: 21-02-2005, 23:52:22 »
It wasn't me..

Waarom dat naar MM verwijst is net zo speculatief als dat het naar lottie (of Yvon) wijst.

Lottie is de mol, en ziet de fotodiefstal door MM en zegt (op de vraag van Jim) waar de foto is:

Ik was het niet..... ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
"waar rook is wordt een fikkie gestookt"

Offline Mr._Jones

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #614 Gepost op: 22-02-2005, 09:27:21 »
Tot dit moment was MM voor mij al lang afgevallen als mol. Hij doet op cruciale dingen heel erg goed:
- Wie van de 3
- Bij het koffertjes spel een nepruil te doen om verwarring bij die man te maken
(Hoe verklaren de mensen die MM als mol hebben deze acties?)
- Aandragen dat een cijfer omgedraaid moet worden om een telefoonnummer van te maken


Maar nu begin ik ernstig te twijfelen, omdat:
- ik de "9 theorie" BRILJANT vind!!! Het komt heel veel te vaak terug om niets te betekenen. MM is dan de enige link die ik kan leggen.
- de muzikale hint van deze week (It wasn't me) waarin iets ontkent wordt, waar die persoon wel degelijk schuldig aan is, lijkt absoluut te wijzen op het jatten van de foto.

Hulde aan de persoon die de 9 theorie bedacht heeft. Ik ga MM nu weer nauwlettend in de gaten houden (maar hou het voorlopig nog maar even op Lottie).
You don't wanna fall apart this time

Offline limone

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • let love rule
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #615 Gepost op: 22-02-2005, 09:53:25 »
Tot dit moment was MM voor mij al lang afgevallen als mol. Hij doet op cruciale dingen heel erg goed:
- Wie van de 3
- Bij het koffertjes spel een nepruil te doen om verwarring bij die man te maken
(Hoe verklaren de mensen die MM als mol hebben deze acties?)
- Aandragen dat een cijfer omgedraaid moet worden om een telefoonnummer van te maken

Simpel: de mol KAN niet altijd mollenstreken uithalen. Soms moet hij wel een goede actie doen om vertrouwen van de groep te winnen. Dus dat houdt dan in dat hij een paar opdrachten goed moet volbrengen, geld moet verdienen (maar doet hij dat echt??? vaak wint hij geld, maar weet hij dat een ander het geld verliest, wat inhoudt dat er geen geld in de pot komt, maar eruit gehaald wordt) om zo minder verdacht te worden.
I got that tunnel vision going through my  head

Offline muldvarp

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #616 Gepost op: 22-02-2005, 09:58:07 »
Is het eigenlijk ook niet raar, dat MM de foto die Jim heeft genomen weghaalt, dat hij daar zelf opstaat met de krokodil en daar dan ook nog eens onderzet: wel opletten, de M.   ::tandpastasmiley::

Offline Mr._Jones

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #617 Gepost op: 22-02-2005, 10:12:17 »
Ik ben zo blind als een mol, maar...
kan iemand MM omcirkelen op die foto van Jim? Ik zie hem niet...

Limone, ik ben met je eens dat een mol dingen goed moet doen om vertrouwen te winnen, maar waarom doet MM dat bij wie van de 3, waardoor er 3000 in de pot komt. De pot nam op dat moment 27% toe!!!
You don't wanna fall apart this time

Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #618 Gepost op: 22-02-2005, 10:30:51 »
MM heeft er (mede) voor gezorgd dat er voor ongeveer 8.000 aan tonnen opengemaakt werden.
Bij de allereerste opdracht potte hij niet, wat 500 kostte. Bij de opdracht met de vrachtwagen rijd hij precies hetzelfde aantal pillonen als Lottie om, dit kost (geloof ik) 5000 euro. Hij jat de foto van Jim, kost 250 euro en hij weet het antwoord op de vraag over Crocodile Dundee niet, wat ook 250 euro kost.
De opdracht met het stoken in de trein maakt hij een foutje waardoor een rugzak die geld kon opleveren niet gepakt werd, 1000 euro.
Bij de opdracht met het 'rondjeslopen' drukt hij de telefoon weg als Yvon opneemt (hoewel ook Yvon hier schuldig aan kan zijn) en zegt vervolgens dat het nummer in gesprek is.
Televisiekijken op Goat-island, daar heb ik al eerder MM van verdacht in het gras te liggen en geluiden te maken, waardoor de kandidaten makkelijk afgeleid zijn. (deze verdenking is door mij niet hard te maken, behalve dat MM sliep op dat moment)

Kortom, MM kan al flink wat molacties op zijn naam hebben staan.

Online tureluurs

  • Forumlid
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #619 Gepost op: 22-02-2005, 11:41:46 »
Is het eigenlijk ook niet raar, dat MM de foto die Jim heeft genomen weghaalt, dat hij daar zelf opstaat met de krokodil en daar dan ook nog eens onderzet: wel opletten, de M.   ::tandpastasmiley::

Ja dit doet bij mij ook vraagtekens rijzen!
Jim beweert n.l. dat hij de foto aan iemand achter hem gaf. Als Marc-Marie op de foto staat stond hij in ieder geval voor hem en kan MM dus niet degene zijn aan wie Jim de foto gaf.
Mogelijke scenario's zijn :
-de foto is rondgegaan en op een gegeven moment bij MM beland.
-De mol heeft de foto meteen achter gehouden en pas nadat het te laat was om geld mee te verdienen ergens achter gelaten, is gevonden door MM, die er dacht er een leuk grapje mee uit te halen, misschien als mogelijkheid om zichzelf verdacht te maken.

edit:typo
« Laatst bewerkt op: 22-02-2005, 11:54:38 door tureluurs »