Auteur Topic: Marc-Marie is niet de mol, maar winnaar!  (gelezen 343156 keer)

Offline muldvarp

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #700 Gepost op: 26-02-2005, 10:31:10 »
Angela corrigeert MM. Ik denk niet dat zij de mol zou corrigeren. Misschien voelt ze zich schuldig dat ze het spel niet goed heeft uitgelegd? Ik denk dat ze vind dat Marc-Marie nu een beetje te fanatiek de kandidaat speelt die het niks uit maakt of de opdracht lukt, als hij maar mols doet, uithangt. Ze vindt dat mensen wel hun best moeten doen voor een opdracht, en niet zomaar moeten veranderen. Ik vind deze correctie tegen MM als mol pleiten. Angela zou, als dit echt een mollenstreek was, het een mooie mollenstreek vinden, en de mol niet gaan corrigeren.

Maar Angela weet toch nog steeds niet zeker wie de mol is, dat hebben ze haar toch nog niet verteld?

Offline ishtara

  • winnaar WIDMjr-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #701 Gepost op: 26-02-2005, 10:42:04 »
Nee, maar ze vertelt achteraf dat ze al vrij snel goed zat
'Mensen struikelen niet over bergen, alleen over molshopen' (Confucius)

Offline Anonymol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #702 Gepost op: 26-02-2005, 10:43:45 »
Ik vind het nog altijd lastig... Bij MM weet je nooit of hij iets expres verkeerd doet of dat hij gewoon eigenwijs bezig is. Ik had MM lang bovenaan mijn lijstje staan maar vind hem nu te opvallend mollen. Mss is dat wel gewoon een tactiek. En als dat zijn tactiek is dan valt ie voor mij goed uit want hij staat bij mij nu niet meer op 1.

Offline lilith

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • all ears
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #703 Gepost op: 26-02-2005, 11:17:43 »
Om allereerst terug te komen op mijn vraag van vannacht:
MM moest allerlei hints kopen voor bij de iegenschappen. Wie heeft dat betaald. Hij kocht namelijk zo'n jurkje om bij de iegenschap eigenwijs van Yvon te leggen en informeerde nadrukkelijk naar de prijs.

Het is op zijn minst opvallend dat Angela een interventie in het spel doet.
Omdat ik mij aan MM heb geergerd (sorry voor al die lovers van hem  ::schaam::) en misschien deed zij dat ook wel.

Bij de laatste fase van deze opdracht zegt MM als voiceover dat hij niet had begrepen dat het ging om wat Lottie had bedoeld. Als hij het wel had begrepen heeft hij de opdracht opzettelijk gesaborteerd.
Hij reageert dan (ja, hoe reageert hij eigenlijk) ook geirriteerd op Sander. Terwijl Sander de bedoeling van MM aardig doorhad, maar natuurlijk Lotties bedoeling niet meer kon raden.
Je moet op dat strand eens naar de koppen van Yvon en Isbella kijken. Nou die vinden MM op dat moment echt niet meer zo grappig. Angela zegt ook iets over: hier wordt nog lang over nagepraat.

Ik denk dat MM net zoiets probeert als Yvon, namelijk de verdenking op hem laden of in ieder geval zo veel mogelijk verwarring zaaien. Ik denk dat MM weet wie de mol is en de anderen wil verwarren om hen uit het spel te drukken.

MM is een behoorlijk fanatieke speler. Iemand met een groot ego, en zo camaragevoelig, wil alleen maar winnen en voor de roem gaan.
Hij zij in de vorige aflevering toch ook iets over het bondje met Gijs....
"we kunnen niet allemaal in het spel blijven, het moet hard gespeeld worden".
"waar rook is wordt een fikkie gestookt"

Offline wimpie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #704 Gepost op: 26-02-2005, 11:51:25 »
Nee, maar ze vertelt achteraf dat ze al vrij snel goed zat
Ja maar ze wist toen nog niet zeker of ze goed zat.Dat weten wij nu toch ook nog niet,en wij zeggen straks misschien ook wel allemaal dat we goed zaten.

Offline ishtara

  • winnaar WIDMjr-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #705 Gepost op: 26-02-2005, 11:57:12 »
Om allereerst terug te komen op mijn vraag van vannacht:
MM moest allerlei hints kopen voor bij de iegenschappen. Wie heeft dat betaald. Hij kocht namelijk zo'n jurkje om bij de iegenschap eigenwijs van Yvon te leggen en informeerde nadrukkelijk naar de prijs.


Ik denk dat hij hier, net als bij de kunstopdracht, wat geld voor heeft gekregen van Angela. Ik denk dat ze het zonde van de uitzend-tijd vonden om dat uit te leggen. Met mol-geld betalen kan natuurlijk niet, want dat is geen echt geld.

En Wimpie, je hebt gelijk. Het is ook wel vreemd dat angela (al dan niet echte) mollenacties corrigeert, terwijl ze niet eens zeker weet of het de mol is. Toch denk ik dat ze MM niet verdenkt, aangezien ze hem corrigeert, en achteraf horen wij dat ze het goed had.
'Mensen struikelen niet over bergen, alleen over molshopen' (Confucius)

Offline Mollenvanger

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Now you're a star in heaven...
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #706 Gepost op: 26-02-2005, 12:04:19 »
Ik ben er uit...MM is de mol.... Hij dacht dat de eigenschappen al vast stonden :-\\

Neej, dat is niet echt logish MM....je bent de.... :)
Mollenvanger#1

Offline MariekeK

  • Forumlid
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #707 Gepost op: 26-02-2005, 12:24:09 »
Vorig jaar was dat inderdaad wel de opzet van de opdracht. Misschien vandaar die verwijzing naar het filmpje over vorige jaar bij de hints op widm.nl

Offline tinuzzz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #708 Gepost op: 26-02-2005, 12:34:52 »
MM is gewoon de MOL, klaar!

Offline nevermind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • autanyel
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #709 Gepost op: 26-02-2005, 13:45:57 »
ik denk van niet :)
wat ik niet begrijp, het hele doel van de mol is toch om onopvallend te mollen ? .... het is toch geen hol aan als de mol zo ontzettend gaat mollen dat een kind van drie nog kan zien datie expres de opdracht verziekt.
ik begrijp het echt niet, als hij de mol is ... vind ik hem onnozel bezig en de programma makers nog meer, ( dat zet er neit uit hebben geknipt )
als hij niet de mol is bebrijp ik er nog minder van. waarom ga je als kandidaat expres de opdracht verzieken ? en dat terwijl angela nog heel duidelijk, mm kritisch he, zei
ik snap et neit
isabel blijft mn mol :)
dennis for mole !

Offline Milk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Vacht up!
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #710 Gepost op: 26-02-2005, 13:59:00 »
ik denk van niet :)
wat ik niet begrijp, het hele doel van de mol is toch om onopvallend te mollen ? .... het is toch geen hol aan als de mol zo ontzettend gaat mollen dat een kind van drie nog kan zien datie expres de opdracht verziekt.
ik begrijp het echt niet, als hij de mol is ... vind ik hem onnozel bezig en de programma makers nog meer, ( dat zet er neit uit hebben geknipt )
als hij niet de mol is bebrijp ik er nog minder van. waarom ga je als kandidaat expres de opdracht verzieken ? en dat terwijl angela nog heel duidelijk, mm kritisch he, zei
ik snap et neit
isabel blijft mn mol :)

Wie zegt er dat het doel van de mol is om onopvallend te mollen? Iedere mol heeft zo zijn eigen tactiek, neem ik aan. Ik heb het idee dat ze het anders aanpakken dan andere jaren, voor een mooi einde (laten we even aannemen dat dit het laatste seizoen is). Ik wil ook geen onopvallende mol à la Isabelle (die amper gemold heeft gister trouwens, of dat foto's laten vallen moet geniaal zijn  ::) )en ik denk ook dat veel mensen nog altijd het idee hebben van 'is dat nou een mollenstreek of gewoon Marc-Marie?'.

En ja ik vind Marc-Marie geweldig en ik heb me dan ook een breuk gelachen om zijn kleine onemanshow  ::rofl::
No Milk today???

Offline nevermind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • autanyel
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #711 Gepost op: 26-02-2005, 14:12:39 »
vind je ? ik vond dit geen humor ... kom op zeg je speelt een spel, ik vond dit enorm egoistisch en echt niet leuk. iedereen lomp hard zn best doen ( als marc marie gewoon gedaan had wat isabel gezegd had was er niets aan de hand ) en hij een beetje de opdracht verzieken in zn eentje :)
ik las dat meer mensen dit echt niet leuk meer vonden
dennis for mole !

Offline oompah loompah

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • floating on cloud nine
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #712 Gepost op: 26-02-2005, 14:19:17 »
Angela zei op zo'n lacherige manier tegen Marc-Marie dat hij toch echt kritisch moet zijn dat ze zelf ook wel wist dat hij van plan was om de boel te verzieken/in zijn ogen corrigeren.
Waarschijnlijk stond Angela ergens op het strand en het hele strand kon horen dat Isabelle schreeuwde: MARC-MARIE IS KRITISCH! MARC-MARIE IS KRITISCH! Met andere woorden: het was zoooooo overduidelijk dat Marc-Marie kritisch moest zijn dat Angela best er een grapje over kon maken door het nogmaals tegen hem te zeggen (Marc-Marie is kritisch he! haha) omdat ze dus wist dat hij zich er niks van zou aantrekken.

Weet niet of dit een hint is van Angela of dat ze gewoon even erom konden lachen. maar ik denk niet dat ze hem corrigeert.
ben ik nog te begrijpen... het is ook vroeg  ;)

Offline Sneakiej

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #713 Gepost op: 26-02-2005, 14:20:38 »
ik vond het wel een goede actie of hij nu mol is of niet....
en ja ik kies nog steeds voor marc marie als mol en dat is natuurlijk niet alleen gebaseerd op deze uitzending, maar ook die van de truuk en de stoomtrein (waarin hij aannam dat de zakken op de volgorde lagen als op het briefje stond) en eigenlijk alle andere afleveringen. dat jij isabelle als mol kiest respecteer ik, maar ik vind niet dat je iedereen die marc marie als mol heeft de grond in moet drukken en zeggen dat de programma makers dan niet goed wijs zijn. als ze elk jaar een onopvallende mol kiezen is het ook wel duidelijk denk ik zo........  maargoed we zullen zien wie aan het langste eind trekt  ;) 
Niets is wat het lijkt!!!!

Offline Milk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Vacht up!
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #714 Gepost op: 26-02-2005, 14:21:39 »
Ik vond het wel humor. Jammer voor de mensen die dat niet vonden, die moeten hem misschien niet zo serieus nemen.
No Milk today???

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #715 Gepost op: 26-02-2005, 14:23:46 »
Ik vond het wel humor. Jammer voor de mensen die dat niet vonden, die moeten hem misschien niet zo serieus nemen.

Als mol kun je je natuurlijk geen betere situatie voorstellen dan dat je door niemand serieus genomen wordt.

Offline nevermind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • autanyel
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #716 Gepost op: 26-02-2005, 14:25:40 »
dat jij isabelle als mol kiest respecteer ik, maar ik vind niet dat je iedereen die marc marie als mol heeft de grond in moet drukken en zeggen dat de programma makers dan niet goed wijs zijn.

dit heb ik 2 paginas terug al gezegd :) half het forum heeft me daar op aangesproken, ik heb gezegd dat ik het niet zo bedoeld heb .... so, wat is voor jouw de reden om er nu weer op door te gaan ?
jullie hebben marc marie als mol ? :) prima, we zullen zien
dennis for mole !

Offline Milk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Vacht up!
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #717 Gepost op: 26-02-2005, 14:26:40 »
Als mol kun je je natuurlijk geen betere situatie voorstellen dan dat je door niemand serieus genomen wordt.

Tuurlijk.
Maar ik had het meer over hoe hij de eerste opdracht speelde dan over mol zijn in het algemeen ;)
No Milk today???

Offline ceetje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #718 Gepost op: 26-02-2005, 14:37:19 »
Stemde MM eigenlijk wel op Yvon, zoals ie zegt? Het lijkt wel of zijn cursor richting Lottie gaat...

Offline Ambla

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #719 Gepost op: 26-02-2005, 15:30:32 »
Ik hoop echt dat MM de mol is, wat een briljante tactiek, openlijk mollen en (bijna) niemand die je verdenkt, omdat ze denken dat je altijd zo chaotisch etc bent. Dat hij de pot is kwijtgeraakt, daar keek ook niemand raar van op, ik had toch een hoop geschreeuw en gescheld daarover verwacht. Idd vond ik het ook een beetje raar dat hij aan de anderen vroeg wat ze met het geld zouden doen, en pas nadat Lottie hem gevraagd heeft geeft hij zo'n raar antwoord...

Als mol kun je je natuurlijk geen betere situatie voorstellen dan dat je door niemand serieus genomen wordt.

Inderdaad! Volkomen mee eens!

Ik ga nog steeds voor MM, met 2e Lottie en 3e (al met potlood doorgestreept) Yvon. Als Isabelle de mol is zou ik dat een teleurstelling vinden, ze doet niks mollerigs.
MSI : Mole Scene Investigation