Auteur Topic: Aflevering 7  (gelezen 56756 keer)

Offline -Jutta-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 7
« Reactie #120 Gepost op: 26-02-2005, 19:08:08 »
De afspraak was de dag te voren gemaakt: en was ze toen nog niet ziek. Dus het kan toch best,
En opeens weet je het... Je stemt op Jutta

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: Aflevering 7
« Reactie #121 Gepost op: 26-02-2005, 19:17:13 »
Marc Marie koos toch voor de positie "goed gebekt"?
Dit had niks met zijn taak in het spel te maken, maar stond er op de site niet eerder iets van "elk vogeltje zingt zoals het GEBEKT is?"
In combinatie met de superman van vorige week...  ::oink::

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 7
« Reactie #122 Gepost op: 26-02-2005, 20:42:21 »
Ik heb de fietsopdracht nu ongeveer 10 keer bekeken maar ik kan nog steeds niet afleiden wie van de fietsers er voor zorgt dat er verkeerd gereden wordt. Wel lijkt het alsof Lottie minder actief is in beslissingen nemen, en rijdt Marc-Marie meer voorop, dus je zou zeggen dat MM degene is die de beslissingen neemt. Maar aan de andere kant is het Lottie die doordat ze achteraan rijdt de boel kan vertragen.. Heeft iemand iets gezien in deze opdracht aan de kant van de fietsers wat een mollenstreek zou kunnen zijn? Verkeerd rijden bijvoorbeeld?

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 7
« Reactie #123 Gepost op: 26-02-2005, 20:59:55 »
Wat betreft die haan: een haan is het symbool van de VARA.
The British are not impressed.

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: Aflevering 7
« Reactie #124 Gepost op: 26-02-2005, 21:14:33 »
Tja, dat zou dan dus weer op Lottie slaan...

Offline Quuipo

  • Forumlid
Re: Aflevering 7
« Reactie #125 Gepost op: 26-02-2005, 21:17:51 »
De afspraak was de dag te voren gemaakt: en was ze toen nog niet ziek. Dus het kan toch best,

yvon was volgens mij zeeziek van het op de boot naar de duiklocatie varen.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 7
« Reactie #126 Gepost op: 26-02-2005, 21:23:06 »
yvon was volgens mij zeeziek van het op de boot naar de duiklocatie varen.

Ja die indruk kreeg ik ook en het is iets wat bekend zou kunnen zijn bij de mol, dat Yvon snel zeeziek wordt. De mol wist bij het indelen van de opdracht welk groepje een eindje  de zee op moest, de kandi's hadden geen idee wat er aan vast zat. (leuk! zonder woorden iets uitbeelden!)

Offline Quuipo

  • Forumlid
Re: Aflevering 7
« Reactie #127 Gepost op: 26-02-2005, 21:31:33 »
de kandi's hadden geen idee wat er aan vast zat. (leuk! zonder woorden iets uitbeelden!)

en yvon is kampioen hints!  ::jaja:: dus lijkt wel of ze expres yvon daarvoor wilden... maar hoe kan je weten dat iemand zeeziek wordt? Als ze dit van te voren zo hebben uitgedacht wil ik dat wel graag zien bij de laatste aflevering  ;)

Offline ceetje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 7
« Reactie #128 Gepost op: 26-02-2005, 21:35:07 »
en yvon is kampioen hints!  ::jaja:: dus lijkt wel of ze expres yvon daarvoor wilden... maar hoe kan je weten dat iemand zeeziek wordt? Als ze dit van te voren zo hebben uitgedacht wil ik dat wel graag zien bij de laatste aflevering  ;)

Heb je haar nr. 1 enge dingen gezien? Ik denk dat ze alle kandidaten van te voren hebben uitgehoord over dingen die ze in de opdrachten hadden verwerkt en dus wel degelijk wisten dat Yvon zou afhaken. Heel slim, dan zat de Mol in haar eentje onder water!  ;D

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 7
« Reactie #129 Gepost op: 26-02-2005, 21:43:28 »
Omdat Isabelle en Yvon samen de tekening interpreteerden. Ik zou het nogal zwak vinden als de mol hoopt dat mensen het zouden veranderen of dat mensen hun eigen combinaties zouden gaan toepassen.

Ik zal er verder over ophouden, maar je onderschrijft hier precies wat ik bedoel!
De mol hoefde niet te hópen dat mensen hun eigen combi's zouden gaan toepassen, er zat eenvoudigweg niets anders op dat de kandi's dit zouden gaan doen, simpelweg omdat er geen direkte communicatie mogelijk was! Het bleef hoe dan ook een kwestie van raden en interpreteren voor de Yvon en Isabelle.
Wat je nu probeert te doen is de "schuld" naar Yvon en Isabelle toeschuiven omdat ze de tekening/combi foutief interpreteren. Wat ik doe, is me afvragen hoe het komt dat zij  dat doen. Want als Lottie de mol is, was dat nu juist precies de bedoeling, dat zij het foutief zouden interpreteren.


Offline Quuipo

  • Forumlid
Re: Aflevering 7
« Reactie #130 Gepost op: 26-02-2005, 21:49:09 »
psies!

en dan is dat oog van lottie met de muzieknoten toch een bijzonder vage aanwijzing voor haarzelf? ze doet van alles: acteren, kinderprogramma's, musical, en MM had meteen dat ijsje voor haar: ja want ze had zo'n succes met ICE (of wat was het) -- en lottie zelf komt niet verder dan haar mooie ogen... volgens mij bewust zodat ze dachten dat het ISA was, dan later nog ff een aanwijzing met vlechtjes en muziek, oh dan is DAT dus ISA, hmm wie moet die andere dan zijn? Verwarring.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 7
« Reactie #131 Gepost op: 26-02-2005, 21:54:45 »
en yvon is kampioen hints!  ::jaja:: dus lijkt wel of ze expres yvon daarvoor wilden... maar hoe kan je weten dat iemand zeeziek wordt? Als ze dit van te voren zo hebben uitgedacht wil ik dat wel graag zien bij de laatste aflevering  ;)

Iemand die wel eens wagenziek is of een reispilletje neemt bij langere afstanden met de auto, wordt gegarandeerd snel zeeziek ook. Kwestie van een zwak evenwichtsorgaan.
Wat ook nog kan is dat Yvon niet zozeer zeeziek was, maar misselijk van angst om onder water te gaan.
Idd zou het wel aardig zijn als we aan de weet komen of dit met opzet zo geregeld is!

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 7
« Reactie #132 Gepost op: 26-02-2005, 21:59:50 »
Of gewoon zenuwachtig...
The British are not impressed.

Offline ishtara

  • winnaar WIDMjr-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 7
« Reactie #133 Gepost op: 26-02-2005, 22:38:19 »
eigenschap      Lottie     tekening                MM           symbool      Sander

positief        Lottie     oog,microfoon         Sander (f)   pils         sander (f door wissel MM)
kritisch        MM         been,duim,muziek      Lottie (f)   ijs          Yvon (f door sym+wissel) 
bijdehand       Isa        vlechtjes,radio       Isabelle     peuk         Isa (enige goed)
ongeduldig      Sander     radio                  MM (f)       hoed         MM (f door wissel)
eigenwijs       Yvon       klokhuis               Yvon         kinderjurkje   Lottie (door symbool) 
'Mensen struikelen niet over bergen, alleen over molshopen' (Confucius)

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 7
« Reactie #134 Gepost op: 26-02-2005, 23:45:25 »
Vrijdagochtend video ingesteld (was pas 21.00 thuis), kom 's avonds thuis, video uit!! :o Heeft mijn fijne broertje de Timer uitgeschakeld.. :\'( Dus moest ik tot vanavond wachten op de aflevering online te bekijken, gelukkig prima kwaliteit.

Prachtige aflevering, briljant camerawerk en 2 geweldige opdrachten. Jammer dat Sander eruit ligt, maar mijn Molletje zit er na 7 afleveringen nog steeds in!! ;D

Go Lottie, Go Lottie, Go Lottie, Go Lottie, Go Lottie!! (en wat was je weer een beauty deze aflevering!! ::)) En ja, je ogen zijn schitterend!! ::vergroot::
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Gotcha

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
Re: Aflevering 7
« Reactie #135 Gepost op: 27-02-2005, 09:01:34 »
...het was wel ff grappig om de geschokte gezichten te zien toen Angela tegen Sander zei: de eigenschappen die LOTTIE toebedeeld heeft aan de kandidaten 
Behalve bij Lottie (die schrok helemaal niet) en Sander uiteraard.
Maar ondertussen in Sander wel verdwenen.
Het is duidelijk dat Marc-Marie, Yvon en Isabelle de opdracht echt niet goed begrepen hadden.
Enkel de Mol (en Sander) kenden de ware toedracht van opdracht.
Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline clever

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 7
« Reactie #136 Gepost op: 27-02-2005, 11:22:25 »
dus geen credits voor mij maar alle eer gaat naar clever ::bravo::

lief dat je dat zegt Moggerz ;), maar om met MM's woorden te spreken: it's not my claim to fame. Ik hoorde alleen een lachje; jij vulde het verder aan.

Om even bij het onderwerp te blijven:
Als je het beeld bij de geluidsfragmenten in de gaten houdt, zie je dat je het (ik noem het: spookhuis-)lachje hoort als:

MM  in beeld is wanneer Isabelle stemt,
Yvon in beeld is wanneer MM stemt,
MM in beeld is wanneer Yvon stemt,
Yvon in beeld is wanneer Sander stemt (let op: Sander zegt op dat moment iets over Lottie, maar je ziet dus Yvon).

Lottie heeft idd geen flashbacks wanneer zij stemt.

Als dit lachen een hint is, zou het in mijn ogen twee dingen kunnen betekenen:
of er zijn twee mollen, te weten MM en Yvon (hetgeen goed zou aansluiten bij de 'dubbele' hints die we door de hele serie heen terugvinden);
of de mol is  Lottie, omdat er bij haar geen flashback komt als zij stemt en er bij haar als enige ook geen lachje hoorbaar is wanneer zij haar stemkeus beredeneert.

Oja maud: super dat je het geluidsfragment hebt uitgezocht!!  ::ok::

« Laatst bewerkt op: 27-02-2005, 11:39:19 door clever »

Offline oompah loompah

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • floating on cloud nine
Re: Aflevering 7
« Reactie #137 Gepost op: 27-02-2005, 12:34:42 »
Ja die indruk kreeg ik ook en het is iets wat bekend zou kunnen zijn bij de mol, dat Yvon snel zeeziek wordt. De mol wist bij het indelen van de opdracht welk groepje een eindje  de zee op moest, de kandi's hadden geen idee wat er aan vast zat. (leuk! zonder woorden iets uitbeelden!)

Niet om meteen de hele theorie weg te gooien maar had juist LOTTIE niet gezegd in de aflevering dat ze van Kangaroo island (was dat het?) naar het vaste land gingen, de aflevering met de treinopdracht, dat ze snel zeeziek werd. Ik kan me herinneren dat ze zei dat ze alleen maar recht naar de horizon bleef staren om niet ziek te worden.

Lottie zou dus juist ziekziek moeten zijn en niet Yvon...
nu weer aan jullie om daar conclusies uit te trekken, maar ik denk dat Yvon echt per ongeluk zeeziek werd, gedeeltelijk door de zenuwen om te duiken en door de boot en of ze nu wel of niet de mol is, het niet haar bedoeling was.

Offline ceetje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 7
« Reactie #138 Gepost op: 27-02-2005, 12:48:32 »
ja dat klopt, maar hoe kan iemand die duikt last van zeeziekte hebben?  ???

Offline oompah loompah

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • floating on cloud nine
Re: Aflevering 7
« Reactie #139 Gepost op: 27-02-2005, 12:54:43 »
ja dat klopt, maar hoe kan iemand die duikt last van zeeziekte hebben?  ???

hoe bedoel je? bedoel je Lottie of Yvon?