Auteur Topic: [Kandidaat] Joris  (gelezen 113533 keer)

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [Kandidaat] Joris
« Reactie #140 Gepost op: 26-01-2008, 22:19:54 »
Nou, volgens mij bedoelt yessie, waarom moet het nou juist vrijdag zijn? M.a.w., ze hadden bijvoorbeeld ook kunnen vragen "Welke dag is het vandaag als het de dag voor overmorgen een week na Prinsjesdag is?", waarop het juiste antwoord 'maandag' zou zijn.
The British are not impressed.

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Joris
« Reactie #141 Gepost op: 26-01-2008, 23:31:49 »
eh wat begrijp je nou niet? dat de oplossing vrijdag moest zijn? Dan nogmaals een uitleg (ook de vinden in andere topics): de dag voor eergisteren is dus dinsdag, eergisteren is dan woensdag, gisteren moet donderdag zijn en dan is het vandaag...nou? Juist, vrijdag! niet zo heel moeilijk. Moeilijker lijkt het me, om er andere dagen als oplossing uit te krijgen... ::vergroot::
O, en zullen er niet meerdere kandi's op een vrijdag geboren zijn? Zomaar een gok.
Ik heb alle kandidaten gechekct via de eeuwig durende kalender en alleen Joris heeft geboortedatum vrijdag.
Ik bedoelde er mee te zeggen, waarom kiest men niet dinsdag of woensdag of donderdag or what else als uitkomst en juist vrijdag.
Als men de 3 aanhoudt dan kan je gaan denken aan Prinsjesdag, maar wat dan om uit te komen tot de geboortedag van de mol.
Dan ga je toch hutselen met dagen? Trek er 7 af, 3 erbij, dan eergisteren en 1 dag erbij.
Ik geef maar een voorbeeld.
Dat hutselen met dagen eraf en erbij is m.i. doelbewust gebeurd om tot een vrijdag te komen.
Trouwens ik kwam ook bij zaterdag net als Joris. Ik snap hem nog steeds niet.
En waarom is hier Joris bij betrokken dat hij de opdracht uiteindelijk doet ?
« Laatst bewerkt op: 26-01-2008, 23:53:26 door yessie »

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [Kandidaat] Joris
« Reactie #142 Gepost op: 26-01-2008, 23:51:22 »
Emm, ja, ik weet niet hoe het anders uit te leggen:

Wat is het vandaag als het een dag voor eergister een week na Prinsjesdag was?
Prinsjesdag || 1 week later | eergister | gister    | vandaag
dinsdag     || dinsdag      | woensdag  | donderdag | vrijdag
The British are not impressed.

Offline de_mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Joris
« Reactie #143 Gepost op: 26-01-2008, 23:56:29 »
Ik heb alle kandidaten gechekct via de eeuwig durende kalender en alleen Joris heeft geboortedatum vrijdag.
Ik bedoelde er mee te zeggen, waarom kiest men niet dinsdag of woensdag of donderdag or what else als uitkomst en juist vrijdag.
Als men de 3 aanhoudt dan kan je gaan denken aan Prinsjesdag, maar wat dan om uit te komen tot de geboortedag van de mol.
Dan ga je toch hutselen met dagen? Trek er 7 af, 3 erbij, dan eergisteren en 1 dag erbij.
Ik geef maar een voorbeeld.
Dat hutselen met dagen eraf en erbij is m.i. doelbewust gebeurd om tot een vrijdag te komen.


ok, dan had ik het verkeerd begrepen. Maar dan vind ik die vrijdag nog steeds ver gezocht.
Dan kan je ook zeggen; bij de opdracht van Regina was het juiste draadje zwart. Had ook elk andere kleur kunnen zijn (groen, paars, geel  ::regenboog::) , waarom juist zwart? ff denken; de 'zwartste' van het team is toch wel Dunya. En het zwartste haar heeft Dennis. Maar om dat dan ook als serieuze theorie te beschouwen..? Maar het waren weer wel 3 draadjes, ja.
One for the mol, two for the money, three for the clues, now go, go, go!

Offline de_mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Joris
« Reactie #144 Gepost op: 26-01-2008, 23:59:30 »
Emm, ja, ik weet niet hoe het anders uit te leggen:


ja we zijn er uit hoor; yessie snapte het dus wel (en jij eerst ook), het was alleen haar vraag waarom nou juist de vrijdag als antwoord zou moeten. Ze hadden ook een andere opgave kunnen maken, met als antwoord de donderdag oid. Maar goed, ik vind het iets te ver gezicht, zie ook bovenstaande comment van mij.
One for the mol, two for the money, three for the clues, now go, go, go!

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Joris
« Reactie #145 Gepost op: 27-01-2008, 00:02:11 »
ok, dan had ik het verkeerd begrepen. Maar dan vind ik die vrijdag nog steeds ver gezocht.
Dan kan je ook zeggen; bij de opdracht van Regina was het juiste draadje zwart. Had ook elk andere kleur kunnen zijn (groen, paars, geel  ::regenboog::) , waarom juist zwart? ff denken; de 'zwartste' van het team is toch wel Dunya. En het zwartste haar heeft Dennis. Maar om dat dan ook als serieuze theorie te beschouwen..? Maar het waren weer wel 3 draadjes, ja.
Wat heeft draadjes nu met het antwoord te maken. Ik snap er geen draad meer van.

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Joris
« Reactie #146 Gepost op: 27-01-2008, 00:06:31 »
Emm, ja, ik weet niet hoe het anders uit te leggen:

Wat is het vandaag als het een dag voor eergister een week na Prinsjesdag was?
Prinsjesdag || 1 week later | eergister | gister    | vandaag
dinsdag     || dinsdag      | woensdag  | donderdag | vrijdag

Ok jou volgorde en ik struikel al snel.
Dinsdag -- dinsdag -- zondag ( is dan eergister van dinsdag)

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [Kandidaat] Joris
« Reactie #147 Gepost op: 27-01-2008, 00:09:23 »
Maar dan zou de vraag zijn: de dag na overmorgen is dinsdag.

Je moet niet uitgaan van eergister van dinsdag, maar eergister van vandaag. Dat is twee dagen geleden. Dan de dag ervoor, is drie dagen geleden van vandaag. Drie dagen geleden is dus dinsdag. Dan is twee dagen geleden (dus een dag -na- drie dagen geleden :P ) woensdag. Dan is 1 dag geleden donderdag en dan is vandaag vrijdag.
Niet terugtellen vanaf dinsdag, maar vanaf vandaag. Dus vanaf dinsdag vooruittellen.
The British are not impressed.

Offline de_mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Joris
« Reactie #148 Gepost op: 27-01-2008, 00:14:10 »
Ok jou volgorde en ik struikel al snel.
Dinsdag -- dinsdag -- zondag ( is dan eergister van dinsdag)


Nou nu ben ik ook in het warretje, want begrijp ik nou goed dat je die opdracht en het antwoord tóch niet snapte?  ???
Anyway om de 'draad'weer op te pakken: jij had het over: waarom juist dít antwoord (in jouw geval de vrijdag, en je linkte dat aan joris). Dus ik doe hetzelfde met de draadjesopdracht van regina: waarom juist dit antwoord/ dit draadje: de zwarte, en dat link ik dan weer aan bijvoorbeeld dunya.
Ik bedoel er dus mee te zeggen dat niet elk antwoord altijd een hint is. Een antwoord is ook wel eens gewoon..een antwoord.
One for the mol, two for the money, three for the clues, now go, go, go!

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [Kandidaat] Joris
« Reactie #149 Gepost op: 27-01-2008, 00:19:31 »
Ok jou volgorde en ik struikel al snel.
Dinsdag -- dinsdag -- zondag ( is dan eergister van dinsdag)
Je kan er ook een rekensom van maken :P

vandaag = Prinsjesdag + 7 + 1 + 2 =
vandaag = dinsdag + 10

Dus 10 dagen na dinsdag:
di woe do vr za zo ma di wo do vr
0  1   2  3  4  5  6  7  8  9  10
The British are not impressed.

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Joris
« Reactie #150 Gepost op: 27-01-2008, 00:26:39 »
Nou nu ben ik ook in het warretje, want begrijp ik nou goed dat je die opdracht en het antwoord tóch niet snapte?  ???
Anyway om de 'draad'weer op te pakken: jij had het over: waarom juist dít antwoord (in jouw geval de vrijdag, en je linkte dat aan joris). Dus ik doe hetzelfde met de draadjesopdracht van regina: waarom juist dit antwoord/ dit draadje: de zwarte, en dat link ik dan weer aan bijvoorbeeld dunya.
Ik bedoel er dus mee te zeggen dat niet elk antwoord altijd een hint is. Een antwoord is ook wel eens gewoon..een antwoord.
Ik ben simpel en ik houd van puzzelen  ::rofl::

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Joris
« Reactie #151 Gepost op: 27-01-2008, 00:31:06 »
Maar dan zou de vraag zijn: de dag na overmorgen is dinsdag.

Je moet niet uitgaan van eergister van dinsdag, maar eergister van vandaag. Dat is twee dagen geleden. Dan de dag ervoor, is drie dagen geleden van vandaag. Drie dagen geleden is dus dinsdag. Dan is twee dagen geleden (dus een dag -na- drie dagen geleden :P ) woensdag. Dan is 1 dag geleden donderdag en dan is vandaag vrijdag.
Niet terugtellen vanaf dinsdag, maar vanaf vandaag. Dus vanaf dinsdag vooruittellen.
Ok ik snap alles maar wat is vandaag dan, dat ontbreekt bij mij.
Is dat de dag van de uitzending? Is dat hun dag?
Mij ontgaat het allemaal.
B.t.w. moet dit in het Joris topic ?

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [Kandidaat] Joris
« Reactie #152 Gepost op: 27-01-2008, 00:34:17 »
B.t.w. moet dit in het Joris topic ?
Ja. :P

Zo is nu eenmaal de vraagstelling. Het is een hypotetische situatie. Dit soort vragen zitten er in IQ tests, het is gewoon een verkapte som, je moet je indenken dat het vandaag 'vandaag' is en het enige dat je weet is dat het 10 dagen geleden dinsdag was. Wat is het dan 'vandaag'? Dat kan je dus uitrekenen.
The British are not impressed.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Joris
« Reactie #153 Gepost op: 27-01-2008, 00:45:02 »
Ok jou volgorde en ik struikel al snel.
Dinsdag -- dinsdag -- zondag ( is dan eergister van dinsdag)


Als je door die volgorde struikelt, begrijp je deze dan wellicht beter?

De dag voor eergister is een week na Prinsjedag, wat is het vandaag?
Eergisteren = 2 dagen terug (dat weet iedereen neem ik aan ;))
Dag voor eergisteren = 3 dagen terug (nogal wiedes als eergisteren 2 dagen geleden is)
Prinsjesdag = altijd op dinsdag (ook een algemeen iets)
Week na prinsjesdag = blijft dinsdag (dit verandert simpelweg nooit :P)
Wat is het dan vandaag? 3 dagen na dinsdag = vrijdag (de laatste denkstap die je moet maken. Alles bij elkaar gooien)
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Joris
« Reactie #154 Gepost op: 27-01-2008, 00:58:34 »
Ja. :P

Zo is nu eenmaal de vraagstelling. Het is een hypotetische situatie. Dit soort vragen zitten er in IQ tests, het is gewoon een verkapte som, je moet je indenken dat het vandaag 'vandaag' is en het enige dat je weet is dat het 10 dagen geleden dinsdag was. Wat is het dan 'vandaag'? Dat kan je dus uitrekenen.
Zit ik dan met mijn IQ van 121 en dit niet snap  ::tandpastasmiley::
Maar ik doe weer een nieuwe poging  ::rofl::

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Kandidaat] Joris
« Reactie #155 Gepost op: 27-01-2008, 02:20:19 »
<TUNNELVISIE>Als je kijkt naar het kaars uitmaken bij de cinfrontatie met de mol, dan verloopt dat bij de meeste kandidaten hetzelfde... Er is in alle gevallen een hand te zien die horizontaal aan komt van achter het altaar. Bij Joris is ineens een heel andere camerahoek genomen en zou de hand wel eens van onder kunnen komen in plaats van van achter het altaar.</TUNNELVISIE>

Offline Knabbel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Joris
« Reactie #156 Gepost op: 27-01-2008, 02:23:08 »
Laten we hopen dat Joris NIET de mol is. Wat kan hij slecht acteren zeg, echt niet normaal meer! :-X

En hij maakt zich veel en veel te verdacht.

Milouska uit een vorige serie deed dat ook maar veel geraffineerder! ;D


Edo is nog steeds mijn molletje! ::ok::

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Joris
« Reactie #157 Gepost op: 27-01-2008, 02:33:07 »
<TUNNELVISIE>Als je kijkt naar het kaars uitmaken bij de cinfrontatie met de mol, dan verloopt dat bij de meeste kandidaten hetzelfde... Er is in alle gevallen een hand te zien die horizontaal aan komt van achter het altaar. Bij Joris is ineens een heel andere camerahoek genomen en zou de hand wel eens van onder kunnen komen in plaats van van achter het altaar.</TUNNELVISIE>
Ik let op de stand van de pilaren en niet altijd te volgen.
Antwoord ja en nee is dus erg discutabel.

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Joris
« Reactie #158 Gepost op: 27-01-2008, 02:38:47 »
Laten we hopen dat Joris NIET de mol is. Wat kan hij slecht acteren zeg, echt niet normaal meer! :-X

En hij maakt zich veel en veel te verdacht.

Milouska uit een vorige serie deed dat ook maar veel geraffineerder! ;D


Edo is nog steeds mijn molletje! ::ok::
Als Joris de mol is vind ik hem ook zeer slecht.
Iedereen is zeer spontaan en gaat erg in op de opdrachten.
Als ik let op Joris is hij zeer gemaakt.
Hij doet zogenaamd blij als er geld wordt binnengehaald, hij schuift mol zijn altijd af.
Hij komt voor mij over als controlfreak en daar waar nodig is in de war stuurt.
Ik vind het te opzichtig allemaal.
Ik had vorig jaar Inge goed en die was zeer subtiel. Daar houd ik meer van.


Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Joris
« Reactie #159 Gepost op: 27-01-2008, 02:49:41 »
Waarom heeft Joris ALTIJD een boekje bij zich en anderen niet ?
Ook zo vreemd.
Staan daar zijn opdrachten in ?