Auteur Topic: [Kandidaat] Joris  (gelezen 113692 keer)

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [Kandidaat] Joris
« Reactie #200 Gepost op: 31-01-2008, 22:07:35 »
Zonder antwoorden op zichzelf te betrekken. Dan zouden de camera's nooit een test van de mol kunnen filmen, want dan zou de kijker doorhebben dat hij/zij de mol is!
Alle antwoorden die je in de aflevering ziet zijn nep en er later ingemonteerd.
The British are not impressed.

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: [Kandidaat] Joris
« Reactie #201 Gepost op: 31-01-2008, 22:10:16 »
ik denk dat de mol sowieso altijd groen krijgt (vooraf handmatig ingevoerd) maar dat ze in dit geval best een uitzondering gemaakt kunnen hebben.

immers, de mol kan wel alles op zichzelf invullen, maar de kans bestaat altijd dat iemand anders dat net zo doet. dan gaat het om de tijd en zelfs dat kan de mol nog verliezen.

edit: de mol kan natuurlijk wel alles op zichzelf invullen, maar dan nog wordt het zo ingevoerd dat de mol sowieso groen krijgt.
dat is toch ook hoe die zelf gemaakte programma's werken?
van tevoren vul je degene in die rood moet krijgen en al het andere krijgt groen.
« Laatst bewerkt op: 31-01-2008, 22:11:52 door Lautjuh »

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: [Kandidaat] Joris
« Reactie #202 Gepost op: 31-01-2008, 22:16:09 »
en wat loopt joris nu steeds te mekkeren over dat de pot zo leeg is?

2 afl. terug en nu weer.
eerst flest 'ie de boel en dan vind 'ie het ineens zo erg dat de pot leeg is.  :-\\

Offline Sprien

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Kleine hamsters, grote avonturen!
Re: [Kandidaat] Joris
« Reactie #203 Gepost op: 31-01-2008, 22:16:31 »
Alle antwoorden die je in de aflevering ziet zijn nep en er later ingemonteerd.

Jaa dat moet in dit geval wel anders zou de cameraman over het randje naar beneden zijn gevallen :P
The sun came up and reality set in.

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: [Kandidaat] Joris
« Reactie #204 Gepost op: 31-01-2008, 22:18:17 »
Jaa dat moet in dit geval wel anders zou de cameraman over het randje naar beneden zijn gevallen :P

hahaha.
dit was trouwens bijna de enige keer dat er een cameraman in beeld te zien was (op het dak bij dunya en patrick).
er liep er overigens nog een rond, dat zal een medewerker van dat gebouw geweest zijn denk ik.

Offline smots

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Joris
« Reactie #205 Gepost op: 31-01-2008, 22:19:12 »
Yvon kreeg een paar seizoenen geleden toch ook een rood scherm en ging er niet uit.....toen had iedereen het er ook al over dat de mol geen rood scherm kan krijgen. Dus wel.....Ik denk dat je dat gewoon niet zo letterlijk moet zien.

Offline Sprien

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Kleine hamsters, grote avonturen!
Re: [Kandidaat] Joris
« Reactie #206 Gepost op: 31-01-2008, 22:19:54 »
Yvon kreeg een paar seizoenen geleden toch ook een rood scherm en ging er niet uit.....toen had iedereen het er ook al over dat de mol geen rood scherm kan krijgen. Dus wel.....Ik denk dat je dat gewoon niet zo letterlijk moet zien.

Mja, die kreeg dan weer geen rood scherm maar een percentage te zien. Maar daar hebben we het al vaaaaak genoeg over gehad denk ik.
The sun came up and reality set in.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [Kandidaat] Joris
« Reactie #207 Gepost op: 31-01-2008, 22:21:36 »
Neehee, die kreeg gewoon een groen scherm, de percentages hadden toen nog geen inhoud, omdat het niet vergelijkbaar was met een vorig percentage (omdat dit de 1e keer was) :P
The British are not impressed.

Offline Sprien

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Kleine hamsters, grote avonturen!
Re: [Kandidaat] Joris
« Reactie #208 Gepost op: 31-01-2008, 22:26:56 »
Neehee, die kreeg gewoon een groen scherm, de percentages hadden toen nog geen inhoud, omdat het niet vergelijkbaar was met een vorig percentage (omdat dit de 1e keer was) :P

Ik ga er niet weer over beginnen  8)
Jawel toch? Ze kreeg toch een percentage te zien en daar moesten ze de aflevering erna boven zitten om maar 1 kandidaat naar huis te laten gaan?
The sun came up and reality set in.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [Kandidaat] Joris
« Reactie #209 Gepost op: 31-01-2008, 22:31:18 »
Ja, maar dat percentage had voor die executie nog geen waarde! Executie 1, vorige percentage: nvt, dit percentage: 35% (oid). Dan is dat hoger noch lager dan nvt, dus heeft het nog geen waarde.
En Yvon kreeg gewoon een groen scherm, daarna werd pas het percentage verhaal verteld.
The British are not impressed.

Offline Sprien

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Kleine hamsters, grote avonturen!
Re: [Kandidaat] Joris
« Reactie #210 Gepost op: 31-01-2008, 22:33:30 »
Ja, maar dat percentage had voor die executie nog geen waarde! Executie 1, vorige percentage: nvt, dit percentage: 35% (oid). Dan is dat hoger noch lager dan nvt, dus heeft het nog geen waarde.
En Yvon kreeg gewoon een groen scherm, daarna werd pas het percentage verhaal verteld.

Oke. Dat was ik eventjes vergeten ;).
Nja ik denk dat je het inderdaad niet te letterlijk moet nemen en hieraan niet kan afleiden of Joris nu wel of niet mol is. Ik denk in ieder geval nog steeds van niet.
The sun came up and reality set in.

Offline Knabbel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Joris
« Reactie #211 Gepost op: 31-01-2008, 22:44:51 »
Edo is nog steeds mijn mol ;D! Als hij het niet is hoop ik dat hij er tot het eind toe in blijft. ::ok::

Mocht Joris toch de mol blijken te zijn , vind ik de toevoeging acteur in zijn profiel niet op zijn plaats! ::niet-ok::
Want wat sowieso opvalt bij Joris: hij heeft tot nog toe óf door opzet, óf door toeval een sleutelpositie bezet. ???
En al is hij alleen, dus zonder andere kandidaten: hij is niet zichzelf zoals andere kandidaten dat naar mijn gevoel wel of in ieder geval veel meer zijn.

Joris blijft een rol neerzetten ofwel spelen. >:D


De meest geweldige mol zou toch Dennis zijn! ::)


 ::zwaai::

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Joris
« Reactie #212 Gepost op: 31-01-2008, 22:46:16 »
Joris is de mol die een kandidaat speelt die de mol speelt.  ;D

Zou zo maar kunnen, maar toch denk ik gezien deze aflevering we Joris definitief kunnen aanmerken als kandidaat.

Aangezien je als mol altijd in het spel blijft. Dat staat gelijk aan het nooit krijgen van een rood scherm. Bovendien viel deze opmerking van Joris mij erg op nadat hij zag dat hij inderdaad het rode scherm kreeg.

"En dit is de laatste keer dat ik die nog zal zien" in die trant.

M.a.w. is hij dan zelfverzekerd van zijn zaak als kandidaat of is hij echt de mol?  :-X
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Joris
« Reactie #213 Gepost op: 31-01-2008, 22:52:58 »
Zou zo maar kunnen, maar toch denk ik gezien deze aflevering we Joris definitief kunnen aanmerken als kandidaat.

Aangezien je als mol altijd in het spel blijft. Dat staat gelijk aan het nooit krijgen van een rood scherm. Bovendien viel deze opmerking van Joris mij erg op nadat hij zag dat hij inderdaad het rode scherm kreeg.

"En dit is de laatste keer dat ik die nog zal zien" in die trant.

M.a.w. is hij dan zelfverzekerd van zijn zaak als kandidaat of is hij echt de mol?  :-X

Ik denk wel dat als Joris niet de mol is, dat hij niet zo stom is geweest alles op hemzelf te doen, maar optimaal gebruik heeft gemaakt van deze test. Niet spreiden, alles op 1 van je verdachten. En in dat geval kan deze nu definitief weggestreept worden door Joris, vandaar mogelijk zijn zelfverzekerdheid.

Offline RJBanthum

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Joris
« Reactie #214 Gepost op: 31-01-2008, 23:17:01 »
Denk ik ook :P... Hij maakte waarschijnlijk een grapje zo van 'haha, ik heb dan al wel 1x een rood scherm gezien, ik kan tóch nog winnen!' Bovendien ziet iedereen als het goed is 1x zijn eigen scherm, behalve in dit geval, met de vrijstelling :P...

Als dit uiteindelijk een lame actie zou blijken te zijn... dan vind ik dat zeer onterecht! Ook WIDM moet zich aan de spelregels houden! Geen rood scherm voor mollen! Nevernooitniet! Wel dom van Joris om zich aan te melden vind ik :-X Het heeft voor hem weinig zin om zich nog verdacht te maken :P Er valt voor de anderen dus ook 1 iemand af (weliswaar een onverdacht persoon, in hun ogen).

Edo verdenk ik nog steeds niet, vanwege Coen ;-)
Dunya en Regina ook niet.. (doen te veel goed, komen te vaak met de juiste ideeën)
Joris valt voor mij nu ook af...
Rest nog Patrick en Dennis... Spannend!

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Kandidaat] Joris
« Reactie #215 Gepost op: 31-01-2008, 23:39:13 »
hahaha.
dit was trouwens bijna de enige keer dat er een cameraman in beeld te zien was (op het dak bij dunya en patrick).
er liep er overigens nog een rond, dat zal een medewerker van dat gebouw geweest zijn denk ik.
Dat komt ook omdat ze in het maisveld steeds weggeshopt waren. Maar goed, ik vind dat ze het erg goed doen.

Ik wou eigenlijk even een screenshotje plaatsen van het 'hoofdrekenen' van Joris (ja, ik weet dat iemand dit al ergens genoemd heeft), zo noemt hij het zelf in elk geval. Ik zie trouwens weinig op het papiertje staan.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [Kandidaat] Joris
« Reactie #216 Gepost op: 31-01-2008, 23:42:00 »
Dat komt doordat de pennelijntjes te dun zijn op dat papier in die zon. Probeer zelf eens zoiets te filmen, dat krijg je nooit goed.
The British are not impressed.

Offline RJBanthum

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Joris
« Reactie #217 Gepost op: 31-01-2008, 23:45:01 »
Typisch Joris: "Ik kan de som goed doen, en de verdenking op mezelf verkleinen, of een fout antwoord geven en geld winnen" "We hebben zo verdomd weinig geld, bijna historisch lage pot, daar ben ik niet blij mee" Jaja, mafkees! Het wordt nog gekker: "Ik wil de test wel compleet verprutsen voor die vrijstelling" Joris... Wat wil je nou? Jezelf verdacht maken? Of dat rode scherm waardoor je gedegradeerd wordt door Kandidaat...

Door al die theorieën ga ik geloven dat dat Rode scherm helemaal niet uitgesloten is voor de mol :-/... Het zou toch andersom moeten zijn: Door dat rode scherm ga je denken dat Joris de mol NIET is XD

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Joris
« Reactie #218 Gepost op: 31-01-2008, 23:50:36 »
Ik denk wel dat als Joris niet de mol is, dat hij niet zo stom is geweest alles op hemzelf te doen, maar optimaal gebruik heeft gemaakt van deze test. Niet spreiden, alles op 1 van je verdachten. En in dat geval kan deze nu definitief weggestreept worden door Joris, vandaar mogelijk zijn zelfverzekerdheid.

Oftewel, we kunnen Joris dus afschrijven als mol. Want als kandidaat kon hij nu alles op 1 van zijn 2 verdachten (geen idee hoeveel hij verdacht vond) inzetten met als resultaat: rood scherm. Dus die is de mol niet, de ander wel. En aangezien hij door deze uitgelezen kans nu meer duidelijkheid heeft weten te krijgen in zake wie de mol is, zei hij die uitspraak dus.

Wel zo logisch en maar goed ook. Zou toch erg zijn als Joris daadwerkelijk de mol is? a) hypocriet zijn in de biechten ("Blabla, laagste pot in jaren en per serie daalt het. We moeten dus meer geld in de pot krijgen" en aan de andere kant: "Blabla, ik wil me graag verdacht maken en dus verknal ik nu al (seinopdracht, rekenopdracht bij achtbaan) enkele opdrachten") b) hij weet zich elke keer in sleutelposities terug te vinden zoals ie zelf ook zegt. Ga maar na, sein opdracht als laatste aan de keten, op de toren in het maisveld, nu op de toren en hij had net zo goed niet Regina kunnen bellen maar de politie :P

Nee, Joris schopt het (lijkt me) tot de finale en kan (denk ik) als penningmeester het geld in eigen zak houden  :)

@RJB:

tja, ik ben het met je eens. Wat moeten we met Joris nu aan na deze aflevering? Weet jij het?  ::)  :-\\
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Joris
« Reactie #219 Gepost op: 1-02-2008, 00:45:37 »
Ik vind sommige dingen van Joris wel vreemd. Als Edo en Dennis hun papieren weer bij elkaar gefrommeld hebben zegt Joris: Leg die 4 laatste cijfers nu op de grond, kom op. Dus hij heeft de 6 nog niet gezien.
Als Edo en Dennis dan op een andere plek beginnen met de 2 neer te leggen dan zegt Joris: een 2, wat 2, een 6 hebben we toch?
Dit lijkt mij een verspreking en op de hoogte is van het nummer. Want eerst mist hij 4 cijfers en weet wel dat een 6 moet komen. Vind ik zeer vreemd.