Auteur Topic: [Kandidaat] Joris  (gelezen 113690 keer)

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Kandidaat] Joris
« Reactie #220 Gepost op: 1-02-2008, 00:56:17 »
Ik vind sommige dingen van Joris wel vreemd. Als Edo en Dennis hun papieren weer bij elkaar gefrommeld hebben zegt Joris: Leg die 4 laatste cijfers nu op de grond, kom op. Dus hij heeft de 6 nog niet gezien.
Als Edo en Dennis dan op een andere plek beginnen met de 2 neer te leggen dan zegt Joris: een 2, wat 2, een 6 hebben we toch?
Dit lijkt mij een verspreking en op de hoogte is van het nummer. Want eerst mist hij 4 cijfers en weet wel dat een 6 moet komen. Vind ik zeer vreemd.
Bij twee andere cijfrs vindt ik hem ook een beetje verdacht... in elk geval als er niet te veel weggehaalt is in de montage. Hij voorsteld de tweede 7 al als er nog maar vier papiertjes liggen (dat zou bijv. ook een vijf kunnen worden) en zegt ook bij (volgens mij het laatste cijfer) de 3 iets als: "Dan moet dat een 3 worden." Voordat er echt veel ligt.
Maar zoals bekend kunnen ze niet de hele opdracht uitzenden...

Offline de_mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Joris
« Reactie #221 Gepost op: 1-02-2008, 01:04:05 »
Ik vind sommige dingen van Joris wel vreemd. Als Edo en Dennis hun papieren weer bij elkaar gefrommeld hebben zegt Joris: Leg die 4 laatste cijfers nu op de grond, kom op. Dus hij heeft de 6 nog niet gezien.
Als Edo en Dennis dan op een andere plek beginnen met de 2 neer te leggen dan zegt Joris: een 2, wat 2, een 6 hebben we toch?
Dit lijkt mij een verspreking en op de hoogte is van het nummer. Want eerst mist hij 4 cijfers en weet wel dat een 6 moet komen. Vind ik zeer vreemd.
Bij twee andere cijfrs vindt ik hem ook een beetje verdacht... in elk geval als er niet te veel weggehaalt is in de montage. Hij voorsteld de tweede 7 al als er nog maar vier papiertjes liggen (dat zou bijv. ook een vijf kunnen worden) en zegt ook bij (volgens mij het laatste cijfer) de 3 iets als: "Dan moet dat een 3 worden." Voordat er echt veel ligt.
Maar zoals bekend kunnen ze niet de hele opdracht uitzenden...
Yessie: maar uiteindelijk had hij het nummer wel helemaal goed...das dan weer niet mols hé? Misschien bedacht hij het later.
Rat: als je de schuine lijn van de 7 maakt, kan het geen 5 worden, misschien nog een 9, maar goed, je weet niet wat er al op de grond lag toen hij dat zei. en die 3 was wel behoorlijk duidelijk. Bovendien is dat toch ook geen mollenactie? Of denk je dat hij het nummer uit zijn hoofd geleerd heeft?  ;)  Dan nog...
One for the mol, two for the money, three for the clues, now go, go, go!

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Joris
« Reactie #222 Gepost op: 1-02-2008, 01:06:33 »
Yessie: maar uiteindelijk had hij het nummer wel helemaal goed...das dan weer niet mols hé? Misschien bedacht hij het later.
Rat: als je de schuine lijn van de 7 maakt, kan het geen 5 worden, misschien nog een 9, maar goed, je weet niet wat er al op de grond lag toen hij dat zei. en die 3 was wel behoorlijk duidelijk. Bovendien is dat toch ook geen mollenactie? Of denk je dat hij het nummer uit zijn hoofd geleerd heeft?  ;)  Dan nog...
Ik denk dat het wel mols is, want het goede nummer te hebben betekent dat Regina wordt gevonden en de vrijstelling beschikbaar komt voor de groep (weet Joris) en Joris daar weer verder kon mollen, hoppa weg 1000,00

Offline de_mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Joris
« Reactie #223 Gepost op: 1-02-2008, 01:07:47 »
Ik denk dat het wel mols is, want het goede nummer te hebben betekent dat Regina wordt gevonden en de vrijstelling beschikbaar komt voor de groep (weet Joris) en Joris daar weer verder kon mollen, hoppa weg 1000,00

Als Regina die vrijstelling zou houden, was de €1000 net zo goed uit de pot  ::)
One for the mol, two for the money, three for the clues, now go, go, go!

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Joris
« Reactie #224 Gepost op: 1-02-2008, 01:34:00 »
Als Regina die vrijstelling zou houden, was de €1000 net zo goed uit de pot  ::)
Eerst ging er 1000 uit de pot door Regina, door die vrijstelling terug te kunnen pakken (zorgt Joris dus voor), kan die vrijstelling weer gebruikt worden en weer 1000,00 uit de pot. Joris deed het met alles perfect.
2500,00 verdienen, hij wordt dan niet verdacht, maar ondertussen er weer 2000,00 vanaf gaat diir de vrijstellingen.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Kandidaat] Joris
« Reactie #225 Gepost op: 1-02-2008, 01:40:54 »
Rat: als je de schuine lijn van de 7 maakt, kan het geen 5 worden, misschien nog een 9, maar goed, je weet niet wat er al op de grond lag toen hij dat zei. en die 3 was wel behoorlijk duidelijk. Bovendien is dat toch ook geen mollenactie? Of denk je dat hij het nummer uit zijn hoofd geleerd heeft?  ;)  Dan nog...
Volgens mij begonnen ze met de bovenste lijn van de 7?

Ik denk ook niet dat het een molactie was, maar wel leuk om terug te zien in de laatste aflevering als Joris de mol blijkt.
Hij zou het nummer gewoon op een briefje kunnen hebben...

Ik had trouwens niet verwacht dat Dennis en Edo nog binnen de 10 minuten die nog over waren bij Regina zouden aankomen. Misschien de mol ook wel niet.
« Laatst bewerkt op: 1-02-2008, 01:42:46 door Rat »

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Joris
« Reactie #226 Gepost op: 1-02-2008, 09:39:26 »
Ja, maar dat percentage had voor die executie nog geen waarde! Executie 1, vorige percentage: nvt, dit percentage: 35% (oid). Dan is dat hoger noch lager dan nvt, dus heeft het nog geen waarde.
En Yvon kreeg gewoon een groen scherm, daarna werd pas het percentage verhaal verteld.
Ok het heeft helemaal niets met deze reeks te maken, maar toch:
Ik heb die aflevering overlaatst nog eens gezien. Yvon krijgt een percentage. Geen groen scherm, geen rood scherm.
Haar naam wordt ingetypt en BAF een percentage verschijnt. Angela zegt iets van 'Jongens jullie dachten toch niet dat we na die hele reis al iemand weg zouden sturen?'
Daarna begint ze uit te leggen wat het percentage inhoudt. Dat ze volgende keer dus hoger moeten hebben dan het percentage dat nu in beeld is omdat er anders 2 uit vliegen.
Het percentage kwam dus wél in de 1e aflevering in beeld, want het moet gewoon ooit eens voor de 1e keer in beeld komen. Als ze er in de 2e aflevering ineens mee kwamen, hadden ze nog niks laten zien om mee te vergelijken.
Ik heb het niet digitaal, anders zette ik het filmpje nu op youtube.


Terug naar deze reeks: Heeft ooit iemand die regel gehoord dat de Mol nooit een rood scherm krijgt? Die is nooit gezegd geweest, enkel verzonnen vanwege de logica erachter.
Maar er is al een reeks (in buitenland dan wel) geweest waar de Mol geëlimineerd werd en de volgende aflevering terug in het spel kwam. Dus zelfs die regel 'De Mol erlaat het spel nooit' is onzeker. Als ie de volgende opdracht er weer gewoon bij is, is ie ook nooit helemaal uit het spel geweest.

Ik denk toch ook steeds meer Joris, al vind ik we ldat ie dan zo gemaakt acteert.  :-\\

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Joris
« Reactie #227 Gepost op: 1-02-2008, 09:49:52 »
Terug naar deze reeks: Heeft ooit iemand die regel gehoord dat de Mol nooit een rood scherm krijgt? Die is nooit gezegd geweest, enkel verzonnen vanwege de logica erachter.
Maar er is al een reeks (in buitenland dan wel) geweest waar de Mol geëlimineerd werd en de volgende aflevering terug in het spel kwam. Dus zelfs die regel 'De Mol erlaat het spel nooit' is onzeker. Als ie de volgende opdracht er weer gewoon bij is, is ie ook nooit helemaal uit het spel geweest.

Ik denk toch ook steeds meer Joris, al vind ik we ldat ie dan zo gemaakt acteert.  :-\\

Ik denk juist dat Joris fantastisch acteert, de anderen zetten hem steeds in sleutelposities en vertrouwen hem blijkbaar volledig. En die andere deelnemers, dat zijn toch juist de mensen voor wie hij het beste moet acteren, als mol?
Keep calm and eat chocolates!

Offline IDM

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Joris
« Reactie #228 Gepost op: 1-02-2008, 10:57:42 »
Ik twijfel tussen dat het heel erg achterlijk is wanneer Joris de mol is en dat het gewoon echt briljant is. Met boter en suiker...
Hoe hij telkens deze posities krijgt en zo makkelijk wegkomt met de vrijstelling... dat zou als mol gewoon geniaal zijn.
Overigens denk ik 'de mol verlaat nooit het spel'. Niet: de mol krijgt nooit een rood scherm. Zoals Daedalus zegt, het had evengoed groen kunnen zijn. Blijven doet hij toch.
Laten we jabberen.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [Kandidaat] Joris
« Reactie #229 Gepost op: 1-02-2008, 11:05:47 »
Als Joris de mol niet is, weet ik al precies hoe Karel het zou zeggen: "De mol kan geen rood scherm krijgen, je kan het risico niet lopen!"
Hoewel ze hem dan ook volgende week terug hadden kunnen laten komen.
The British are not impressed.

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: [Kandidaat] Joris
« Reactie #230 Gepost op: 1-02-2008, 11:34:47 »
Als Joris de mol niet is, dan is het wel een verschrikkelijk irritant figuur. ;D
En dan zouden ze bij WIDM toch eens heel serieus na moeten gaan denken hoe ze in de toekomst gaan voorkomen dat 'gewone kandidaten' met een eigen mollenstreken het spel verpesten.
Als Joris de mol namelijk niet is, dan valt er voor de echte mol weinig eer meer te behalen: die kan de opdrachten niet eens meer saboteren als Joris hem steeds voor is.

Hopen dus dat Joris de mol wél is, zowel voor hem als voor ons. ;)
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline RJBanthum

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Joris
« Reactie #231 Gepost op: 1-02-2008, 12:18:38 »
Als Joris de mol niet is, dan is het wel een verschrikkelijk irritant figuur. ;D
En dan zouden ze bij WIDM toch eens heel serieus na moeten gaan denken hoe ze in de toekomst gaan voorkomen dat 'gewone kandidaten' met een eigen mollenstreken het spel verpesten.
Als Joris de mol namelijk niet is, dan valt er voor de echte mol weinig eer meer te behalen: die kan de opdrachten niet eens meer saboteren als Joris hem steeds voor is.

Hopen dus dat Joris de mol wél is, zowel voor hem als voor ons. ;)

Compleet mee eens :P Maar dan vind ik wel dat dit een klein beetje afdoet aan de eer van WIDM 2008... Ik vind dat ze dan beter hadden kunnen zeggen: Nou, dan kijken we eerst in de enveloppe, welke naam erin zit, mocht Joris de mol zijn en hij zit in de enveloppe, dan laten we zijn scherm niet zien. Dan doen we hem als laatst. Dan gebeurt het dus dat iedereen groen krijgt, en dus Joris wel de rode móet krijgen. Die hoeven ze dan niet te laten zien... Is wel verdacht natuurlijk :P Feit blijft dat er een of andere verdachte omweg gezocht moest worden ALS joris inderdaad de mol is. Ik denk dat Joris zich dan in de eerste plaats neit had moeten aangeven om de test te verprutsen... Het past gewoon niet, dat Joris, de mol, en WIDM 2008 zo'n revolutionair iets als 'de mol krijgt nooit een rood scherm', wat elke kandidaat weet en vanuit gaat dat dit klopt, in de war schoppen...

Maar goed, ik moet Joris inderdaad nageven dat hij meer molacties heeft gedaan dan welke kandidaat ook :P En ik vind inderdaad ook dat zulke kandidaten 1 keer leuk zijn, maar een volgende serie hoef ik zoiets niet weer :P

Offline nevermind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • autanyel
Re: [Kandidaat] Joris
« Reactie #232 Gepost op: 1-02-2008, 13:44:35 »
precies, en zon figuur hadden we de vorige keer al. nl nadja ...
maar goed, ik hoop dat hij de mol niet is, en er heeeel snel uitvliegt ! iedereen mag van mij de mol zijn ( dennis graag, hijs mijn mol :) ) maar als joris het is dan baal ik toch !!
dennis for mole !

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: [Kandidaat] Joris
« Reactie #233 Gepost op: 1-02-2008, 13:47:07 »
Joris is het niet, want de mol kan gewoon geen rood scherm hebben. Hij is voor mij nu definitief afgevallen.

Offline Telminator

  • Winnaar pixelprikken PE 2006, pool Pelgrimscode 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Tour 06,07,12,15,18,22&23; Klassiekers 24
Re: [Kandidaat] Joris
« Reactie #234 Gepost op: 1-02-2008, 15:19:56 »
Als Joris de mol niet is, dan is het wel een verschrikkelijk irritant figuur. ;D
En dan zouden ze bij WIDM toch eens heel serieus na moeten gaan denken hoe ze in de toekomst gaan voorkomen dat 'gewone kandidaten' met een eigen mollenstreken het spel verpesten.
Als Joris de mol namelijk niet is, dan valt er voor de echte mol weinig eer meer te behalen: die kan de opdrachten niet eens meer saboteren als Joris hem steeds voor is.

Hopen dus dat Joris de mol wél is, zowel voor hem als voor ons. ;)

 ::jaja:: ::jaja:: ::jaja::
Joris kan heel goed de mol zijn

Offline Puar

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ik weet wie de mol is! (na de volgende week)
Re: [Kandidaat] Joris
« Reactie #235 Gepost op: 1-02-2008, 15:30:48 »
Ik vind het eigenlijk een beetje onnodig om Joris aan te vallen op zijn molacties, het spel is namelijk niet alleen geld in de pot krijgen en de mol ontmaskeren, het is ook de bedoeling om te zorgen dat jij als kandidaat die pot wint  ;)
Je kunt ze uitroken, je kunt ze opjagen en soms kan je er een vangen, maar ze komen altijd terug

Offline de_mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Joris
« Reactie #236 Gepost op: 1-02-2008, 15:51:31 »
Waarom streept iedereen Joris toch af als mol, enkel omdat hij een rood scherm heeft gekregen. De opmerking: 'dat is de laatste keer dat ik een rood scherm te zien krijg', is dat dan niet verdacht? Ik vind het juist een geweldige mollenactie, om zelf de vrijstelling te krijgen  ::rofl:: Bovendien verdenkt niemand in het spel hem meer, omdat het hem zo goed is gelukt dat rode scherm te krijgen. En als er ook nog kandidaten zijn die óók geloven dat de mol nooit een rood scherm kan krijgen, dan is hij automatisch minder verdacht. Het kan niet zo zijn dat met deze opdracht de mol nog steeds geen rood scherm kan krijgen. Daar heeft de mol-crew heus wel rekening mee gehouden. Als kandidaat vind ik het juist logischer om voor een groen scherm te zorgen, zodat er een concurrent uit gaat.
En wat te denken van de dagboekaantekening van de mol: "dus voor deze ene keer kan ik als mol wel over mijn hart strijken". wie kon er als enige over zijn hart strijken en iedereen in het spel laten? Juist; Joris!  ::oink:: Hij was de enige die in de hand had of hij voor een rood scherm of een groen scherm zou gaan. En hij was dus ook de enige die besliste of er misschien iemand alsnog het spel moest verlaten. Lijkt mij niet duidelijker te kunnen: Joris is de mol!! ::vergroot:: Jaja, let op mijn woorden.  :D
One for the mol, two for the money, three for the clues, now go, go, go!

Offline tjeerd1

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Joris
« Reactie #237 Gepost op: 1-02-2008, 16:48:04 »
Ik verbaas me hoe simpel sommige mensen denken over tactiek in het programma. Natuurlijk is het slim van Joris om de test op hem te laten nemen! Iedereen denkt nu, omdat hij een rood scherm heeft gekregen, dat hij (express) de test fout heeft beantwoord om alle vragen over de mol naar hem in te vullen. Echter, naar mijn idee, heeft hij een ander persoon genomen en daar alles op ingezet: hij maakt de test als slechts omdat hijzelf de mol is. Alle antwoorden fout: het test slechts gemaakt. Zo moeilijk gedacht is dat toch niet?

Offline saem

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ga mollenjagen ipv monsters
Re: [Kandidaat] Joris
« Reactie #238 Gepost op: 1-02-2008, 16:50:30 »
Ik vind het nogal wat , niemand maar dan ook niemand heeft zwart op wit dat de mol NOOIT een rood scherm krijgt. Het enige wat absoluut is : De mol verlaat nooit het spel.
Dat er door iedereeen van gemaakt word de mol krijgt nooit een rood scherm is dus een interpretatie, niets meer niets minder.
Doordat Joris een vrijstelling had wist hij en de crew met 100% zekerheid dat hij nooit het spel zou verlaten en laat dat nou de regel van het spel zijn waarvan we zeker weten dat hij er is.
Ergo Joris kan wel degelijk nog steeds de mol zijn.
eindelijk heeft het allemaal weer zin gnagna

Offline tjeerd1

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Joris
« Reactie #239 Gepost op: 1-02-2008, 16:54:15 »
Ik vind het nogal wat , niemand maar dan ook niemand heeft zwart op wit dat de mol NOOIT een rood scherm krijgt. Het enige wat absoluut is : De mol verlaat nooit het spel.
Dat er door iedereeen van gemaakt word de mol krijgt nooit een rood scherm is dus een interpretatie, niets meer niets minder.
Doordat Joris een vrijstelling had wist hij en de crew met 100% zekerheid dat hij nooit het spel zou verlaten en laat dat nou de regel van het spel zijn waarvan we zeker weten dat hij er is.
Ergo Joris kan wel degelijk nog steeds de mol zijn.

Daar sluit ik mij op aan. De mol kan geen rood scherm maken, omdat hij de vraag altijd foutloos beantwoord.