Auteur Topic: Het grote WIDM-offtopic-topic!  (gelezen 282839 keer)

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Het grote WIDM-offtopic-topic!
« Reactie #760 Gepost op: 11-06-2009, 22:04:30 »
Neem maar mee hoor.
Punt.
The British are not impressed.

Offline RICKDEMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • -
Re: Het grote WIDM-offtopic-topic!
« Reactie #761 Gepost op: 12-06-2009, 01:42:58 »
Het is wel echt geweldig dat Froukje Jansen ::love:: nu elke dag op tv komt in de zomer draait door. Ik vond het echt jammer toen ze het WIDM moest verlaten. Ze was toen echt de leukste en knapste ::love:: kandidate!

Helaas bakt ze er geen reet van.
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Offline Mollemaarten

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Weg van teruggeweest!
Re: Het grote WIDM-offtopic-topic!
« Reactie #762 Gepost op: 12-06-2009, 15:42:13 »
Helaas bakt ze er geen reet van.

Haha soo agreed :P

Weetje wat ik pas fijn vind? ;D
Dat regina nu véél vaker op tv is :D Met lekker origineel © enzo ;D
Je kunt ze uitroken, wegjagen, soms vang je er zelfs een, maar je weet wat ze zeggen...

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Het grote WIDM-offtopic-topic!
« Reactie #763 Gepost op: 12-06-2009, 18:54:48 »
AMSTERDAM - Frank de Jonge (58), directeur van film- en tv-producent IDTV, is vrijdag in zijn woonplaats Bussum overleden. Dat heeft zijn familie bekendgemaakt. De Jonge leed aan een ernstige ziekte.

Frank de Jonge begon zijn carrière als personeelsmanagementadviseur bij het Ministerie van Binnenlandse Zaken. Al snel won zijn passie voor cultuur en entertainment en werd hij zakelijk leider van Noordelijk Theater De Voorziening. Na elf jaar toneel maakte hij de overstap naar de VARA, waar hij hoofd werd van de afdelingen Drama, Cultuur, Amusement en Jeugd RTV.

In 1998 begon de Jonge als programmadirecteur bij IDTV, in 2001 werd hij directeur van het bedrijf dat sinds vorig jaar gevestigd is in Amsterdam-Noord. In die hoedanigheid was hij onder meer verantwoordelijk voor producties als Lingo, Wie is de mol?, de speelfilm De tweeling, de tv-serie 't Vrije schaep en het Festival Classique. (ANP)


Offline Rutg3rDutchWolf

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • MWAM
Re: Het grote WIDM-offtopic-topic!
« Reactie #764 Gepost op: 12-06-2009, 20:59:36 »
AMSTERDAM - Frank de Jonge (58), directeur van film- en tv-producent IDTV, is vrijdag in zijn woonplaats Bussum overleden. Dat heeft zijn familie bekendgemaakt. De Jonge leed aan een ernstige ziekte.

Frank de Jonge begon zijn carrière als personeelsmanagementadviseur bij het Ministerie van Binnenlandse Zaken. Al snel won zijn passie voor cultuur en entertainment en werd hij zakelijk leider van Noordelijk Theater De Voorziening. Na elf jaar toneel maakte hij de overstap naar de VARA, waar hij hoofd werd van de afdelingen Drama, Cultuur, Amusement en Jeugd RTV.

In 1998 begon de Jonge als programmadirecteur bij IDTV, in 2001 werd hij directeur van het bedrijf dat sinds vorig jaar gevestigd is in Amsterdam-Noord. In die hoedanigheid was hij onder meer verantwoordelijk voor producties als Lingo, Wie is de mol?, de speelfilm De tweeling, de tv-serie 't Vrije schaep en het Festival Classique. (ANP)




 :\'(
Why don't I ever listen to me?

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Het grote WIDM-offtopic-topic!
« Reactie #765 Gepost op: 16-06-2009, 16:31:50 »
Even iets anders; had het woord 'mol' al voor het bestaan van WIDM ('de mol' in Belgie) al de betekenis van een verrader?

Anders heeft het in Belgie door WIDM een nieuwe betekenis gekregen.
http://www.nu.nl/algemeen/1418796/zaak-grootste-belgische-politiemol-is-verjaard.html

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Het grote WIDM-offtopic-topic!
« Reactie #766 Gepost op: 16-06-2009, 16:36:30 »
Even iets anders; had het woord 'mol' al voor het bestaan van WIDM ('de mol' in Belgie) al de betekenis van een verrader?

Ja, anders hadden ze het beter "De Rat" kunnen noemen. (Verwijzing naar "Het Geslacht De Pauw". :P)

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: Het grote WIDM-offtopic-topic!
« Reactie #767 Gepost op: 16-06-2009, 16:36:48 »
Even iets anders; had het woord 'mol' al voor het bestaan van WIDM ('de mol' in Belgie) al de betekenis van een verrader?

Anders heeft het in Belgie door WIDM een nieuwe betekenis gekregen.
http://www.nu.nl/algemeen/1418796/zaak-grootste-belgische-politiemol-is-verjaard.html

http://www.etymologie.nl/ leert dat "mol" al sinds 1601 (in het Engels, later naar het Nederlands over geslagen) bestaat als woord voor infiltrant.
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Het grote WIDM-offtopic-topic!
« Reactie #768 Gepost op: 16-06-2009, 17:48:49 »
Ja, anders hadden ze het beter "De Rat" kunnen noemen. (Verwijzing naar "Het Geslacht De Pauw". :P)

Ik heb even het fragment erbij gepakt. ("Het Geslacht De Pauw was de hilarische fictieve docusoap van Bart de Pauw, een van de bedenkers van "De Mol".)

Bart de Pauw wordt geïnterviewd door een jongen voor zijn schoolkrant en vertelt onder het genot van een boel pintjes het ene opgeblazen verhaal na het andere: "Op een bepaald moment zei ik tegen Michiel, "Michiel," zeg ik, "waarom pak je geen tien mensen mee op reis en een verrader.." "Ah," zegt Michiel.. "De Rat?" Ik zeg "Nee, de Mol..!" ;D


Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Het grote WIDM-offtopic-topic!
« Reactie #769 Gepost op: 16-06-2009, 17:50:38 »
:P
klinkt al iets dat ik had willen zien :P

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Het grote WIDM-offtopic-topic!
« Reactie #770 Gepost op: 16-06-2009, 17:57:29 »
Geslacht De Pauw is een geweldig programma. Altijd met plezier naar gekeken. Komt helaas niet meer hè?
The British are not impressed.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Het grote WIDM-offtopic-topic!
« Reactie #771 Gepost op: 16-06-2009, 18:07:53 »
Geslacht De Pauw is een geweldig programma. Altijd met plezier naar gekeken. Komt helaas niet meer hè?

Nee, na 2 seizoenen is het opgehouden, dat was toch alweer een jaar of drie/vier geleden geloof ik. Het eerste vond ik leuker, het tweede werd me vaak wat al te absurd, al zaten er zeker nog hele leuke stukken in. Ik heb de dvd-box gekocht. ;D

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Het grote WIDM-offtopic-topic!
« Reactie #772 Gepost op: 19-06-2009, 18:45:27 »
Geslacht De Pauw is een geweldig programma. Altijd met plezier naar gekeken. Komt helaas niet meer hè?
Dit was tot een jaar of 5 geleden een van de best bekeken programma's. In feite een parodie op alle Reality-shows.

De enige die zichzelf speelde, was Bart De Pauw, de anderen waren allemaal acteurs. En het heeft heel wat seizoenen geduurd, voordat de kijkers erachter waren. Nou ja, een klein deel wist het wel, maar ze speelden het zo overtuigend, dat het net leek alsof het 100 procent authentiek was.

Dat het na een paar seizoenen stopte, komt door het beleid van Woestijnvis: 3 seizoenen hetzelfde is zelfs voor hen al uitzonderlijk. Op het hoogtepunt stoppen, en daar niet meer op terugkomen, is hun devies. Dat was ook de voornaamste reden dat er geen 4e Vlaamse Mol meer kwam. Niet omdat hun inspiratie op was (qua opdrachten), maar om bovengenoemde reden.

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: Het grote WIDM-offtopic-topic!
« Reactie #773 Gepost op: 19-06-2009, 19:05:23 »
ik heb nog nooit van "de pauw" gehoord
zal wel voor mijn tijd zijn geweest ::)
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Het grote WIDM-offtopic-topic!
« Reactie #774 Gepost op: 19-06-2009, 19:10:31 »
Jij keek in 2004 en 2005 dus geen televisie. Het was niet in Nederland op televisie, overigens.

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: Het grote WIDM-offtopic-topic!
« Reactie #775 Gepost op: 19-06-2009, 19:14:04 »
Jij keek in 2004 en 2005 dus geen televisie. Het was niet in Nederland op televisie, overigens.
keek wel veel tv, maar vooral net5 veronica rtl
geen publieke omroep
vanaf 2005 begon ik ned1 te kijken ( wieisdemol ::) )
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline kabouter

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het grote WIDM-offtopic-topic!
« Reactie #776 Gepost op: 19-06-2009, 19:21:43 »
Ach ja, verstand komt met de jaren ::) ;)

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het grote WIDM-offtopic-topic!
« Reactie #777 Gepost op: 23-06-2009, 15:24:13 »
Zit ik net radio 2 te luisteren.. hoor ik opeens een widm geluidje en dan Wie is de... mac.
Ik kon t eerst niet goed verstaan dus ik helemaal van Oeh.. WIDM!! Maar t was niks dus :P
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Het grote WIDM-offtopic-topic!
« Reactie #778 Gepost op: 23-06-2009, 21:36:00 »
Laten we maar vast een datum prikken voor Beeld&Geluid, dan hebben we de grootste kans dat iedereen kan.
Ik dacht dat een zondag het meest handig is, want er zijn altijd wel mensen die doordeweeks moeten werken.

zondag 19 juli
zondag 26 juli

Zeg het maar!
Of nog een andere datum, dat kan ook.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Het grote WIDM-offtopic-topic!
« Reactie #779 Gepost op: 23-06-2009, 21:49:20 »
Ik heb een Blokker-treinkaart. Misschien een optie voor Molcrazy, om dan via Maastricht te reizen? Het maakt qua tijd niet veel uit, en in dat geval betaal je vanaf Maastricht naar Hilversum slechts 13,75.