Auteur Topic: Die dag op de helpdesk  (gelezen 379616 keer)

Offline Knudde

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Gekken vindt men overal, zelfs in gestichten
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #1020 Gepost op: 26-02-2003, 09:13:41 »
Echoënde gedachten en flitsende beelden bonken langs alle kanten heen en weer door het verwarde hoofd van broeder Knudde.
De conclusies van ons aller tante houden steek natuurlijk, zoals altijd, en ze zorgen enkel voor nog meer fronsen in mijn zo al getormenteerd voorhoofd. Maar dan komt weer iemand anders op je schouder tikken en schijnt het licht weer een andere kant op. Het feit dat sandra te zien was op de 16mm film bijvoorbeeld waar ze het rolluik van haar jeansstore naar beneden trekt, of de klungelige manier waarmee ze in de eerste aflevering alle voornamen doorheen husselt, of de al even hulpeloze houding bij de plofkoffers waarbij ze de bedoeling van het spel heel duidelijk en ongespeeld niet meteen begrijpt.
Om maar te zeggen: "'t moeileik en zeker niét gemakkeleik".
Tot zover de woorden van de Heer...








De zekerste weg om bedrogen te worden, is denken dat je listiger bent dan anderen. Knudde, Kastelein van het zeventiende molsgat

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #1021 Gepost op: 26-02-2003, 12:16:48 »
Het is rustig in de kloostertuin, waar Verdi de gebeurtenissen van de afgelopen weken nog eens overdenkt. Er is wel een hoop stress van hem afgevallen. Hij heeft namelijk geen mol meer en nieuwe wil hij eigenlijk niet. Dat zou voelen alsof je het kleine kind zijn versleten lievelingsknuffel afpakt (waar het goed bij slaapt) en er een nieuwe voor in de plaats geeft. Natuurlijk een veel mooiere, betere en modernere, maar voor het kind is het eerste knuffelbeest natuurlijk onvervangbaar.

Nog even is er ook de hoop geweest dat de zandhengelaars het scenario van de tien kleine negertjes volgen, maar zelfs Tante Nonneke schijnt hier al niet meer op de hopen. Zij is wanhopig op zoek naar een nieuwe knuffel en liep mij (met de voor haar kenmerkende geestige driftigheid) bijna ondersteboven.

Vanmiddag Broeder Imprimatur maar eens uitnodigen voor de thee (of was het de dee). Ben nogal naar hem uitgevallen.

In het boek van zuster Kyrandia nog steeds niet kunnen vinden wanneer de molfanatendag plaatsgrijpt. Voor de moorkoppen begrijpt U.








“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Nosferatu

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Singulum Diaboli, Nigra sed Formosa
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #1022 Gepost op: 26-02-2003, 14:25:11 »
Beste Verdi,

Graag accepteer ik uw blijk van mildheid en vergevingsgezindheid.  Ik breng tevens wat mede mede, zodat we onze verschillen in een rustieke sfeer kunnen uitroezen.  Ik kijk er al naar uit,

Imprimatur,
Broeder der Verre Oorden







IN HOC SIGNO VINCES

Offline Alive and Kicking

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #1023 Gepost op: 26-02-2003, 15:29:49 »
Tante Nonneke is op de dool, het kan niet anders. Zuster Videotheca stuurt haar alle kanten uit, maar niet de juiste. Wat de juiste dan wel is? Parijs tiens, museum van Rodin, waar het mooie beeld 'Le Penseur' staat. Zuster Viventia brengt het volgende week ergens een bezoekje en zal er zich dan 100% van vergewissen wie die grijze pijdrager is. Zou hij lijken op de heilige St. Augustinus?







banaan begint met een b, soms met een s

Offline bas premium

  • Forumlid
  • * dierenarts Boere: kleine huisdierenpraktijk *
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #1024 Gepost op: 26-02-2003, 16:53:54 »
Tante Nonneke is op de dool
Het valt te vrezen. Met alle sympathie, dierbare Tante, maar u lijkt wel een compas dat naar het zuiden wijst. Uw voorkeur voor Shadia - herinner u mijn vraag: geef mij 1 argument waarom zij de mol zou zijn - werd brutaal verstoord. Tot daar aan toe, wij hebben ook de waarheid en de wijsheid niet in pacht. Maar Sandra? De door alle resterende kandidaten unaniem tot meest betrouwbare uitgeroepen Sandra? Die ene kandidate die werkelijk bij elke proef volle gas geeft en vaak met succesrijk gevolg? Conform de regels onzer orde zou ik zeggen: men mag een beetje dolen, maar niet teveel.

Misschien nog dit: kunt de volledige lijst resterende kandidaten even in volgorde van verdachtheid plaatsen? De kans dat de ware mol onderaan uw lijstje staat lijkt me een sterker argument dan alles wat mijn ganzeveer reeds in de i-files neerpende...







Wie draagt beter zorg voor de mol, dan een gediplomeerde dierenarts?

Offline Perlut

  • Forumlid
  • Aan elk een goedendag (net zoals in 1302)
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #1025 Gepost op: 26-02-2003, 16:59:00 »
En ik zeg nu dat Marc de Mol is ! En als 't Marc niet is dan zal het Sandra zijn ! En als het die niet is dan zal het me Stijn wezen of ik wil zelfs nog geloven dat Dhr Spelleider de Mol is maar juffrouw SABAM is het niet !
En ik zal gelijk hebben, zelfs als ik geen gelijk heb !

Hopende u hiermee van dienst te zijn Broeder Bas.








Offline Knudde

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Gekken vindt men overal, zelfs in gestichten
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #1026 Gepost op: 26-02-2003, 17:02:58 »
Heu, ...
Moest het niet zijn :
TBFKABSM ?

Het werd even wazig voor Knudde's ogen doch een flinke vlaag purperen regen zette hem op het Lichtend Pad. Hoewel de ridder reeds lang zijn lier aan de wilg heeft gehangen, hadden de muzikale wortels van deze laatste toch eerder de knot moeten zien te ontletteren. De diep purperen rook van over de vijver heeft mij wellicht temporair het zicht ontnomen. Een vleugje melancholie maakt zich van de situatie meester.

"Tempora mutantur et nos mutamur in illis"

Zelfs Pithurgus reikte mij zonder het zelf te weten de mosterd aan, welke gezalfd op wat flauwe kul, een pittig smaakje opleverde. Een mens zou er zowaar dorst van krijgen. Benieuwd of broeder Mikaelv aan het roer van zijn blauwe schuit nog wat clandestiene brouwsels te verdelen heeft. Deze queeste smaakt iig naar meer...










De zekerste weg om bedrogen te worden, is denken dat je listiger bent dan anderen. Knudde, Kastelein van het zeventiende molsgat

Offline mikaelv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ook dit gaat voorbij.
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #1027 Gepost op: 26-02-2003, 17:37:38 »
Zeker kan ik wat brouwsels onder de Orde verspreiden.
Maar Eilacie!
Ik merk nu reeds de gevolgen van de aanwezigheid van een mysterieuze substantie in de hier door mij opgevoerde soep. Tante Nonneke is op weg naar ... Ja, naar waar. Dat ze het zelf niet meer weet.
Broeder Beer heeft ooit van de geneugten geproefd van een doos chips die in de gang was achtergebleven. En zie nu wat er met hem gebeurd is.
Dat de Purperen Regen u troost en inzicht geschonken heeft kan mij alleen maar plezieren.
Vanavond is het trouwens peekessoep. Ik heb die gevonden in een aanpalende tuin.
Recept : men stove ze (peekes of peerkes, allemaal gelijk). Men servere ze.
Men ete ze koud.
Net als wraak (hier niet aan de orde/Orde) en Groot Gelijk, zijn het allen gerechten die best koud worden geconsumeerd.
En om het af te leren : Post coïtus, omne animal triste est. (Ook de Mol ?)








« Laatst bewerkt op: 26-02-2003, 17:39:17 door mikaelv »
Graven, broeders en zusters.

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #1028 Gepost op: 26-02-2003, 17:53:22 »
Orde der Promoliaten wordt genoemd op teletekst België. Zie den pagina 266.








Offline Alive and Kicking

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #1029 Gepost op: 26-02-2003, 18:42:10 »
Big Brother in ons klooster zou je haast gaan denken. Op Teletekst nota bene, een simpel klooster... enfin, langs deze weg kunnen we de mensen alleen maar op het juiste pad helpen, recht naar de hemel, tussen alle heiligen...







banaan begint met een b, soms met een s

Offline Knudde

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Gekken vindt men overal, zelfs in gestichten
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #1030 Gepost op: 26-02-2003, 19:57:41 »
Orde der Promoliaten wordt genoemd op teletekst België. Zie den pagina 266.

Thx voor den toelichting Chriz. Ik heb ondertussen een affichken opgehangen bij de buren.
Desondanks missen we hier nog steeds de aanwezigheid van een stichtend lid. Zou hij de verschijning mijner fata morgana niet opgemerkt hebben?











« Laatst bewerkt op: 26-02-2003, 20:31:59 door Knudde »
De zekerste weg om bedrogen te worden, is denken dat je listiger bent dan anderen. Knudde, Kastelein van het zeventiende molsgat

Offline Frêre Soi-même

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #1031 Gepost op: 26-02-2003, 21:18:29 »
Gelukkig hebben jullie mij erkend en dankzij de purperen tips heb ik mezelf terug gevonden. Ik heb een mooie bij. Gevonden tussen een paar 'scheefgeslagen' boeken. De meeste boeken zijn nu spijtig genoeg vervangen door modieuze zandhengelboekenposterkes.

Is de mol naar huis of is ie gek geworden?

Vrij vertaald door de Translatus-Ex-Machina  Ikeas-Nederlands klinkt dat als volgt:

Is de mol naar huis of is ie een vijs kwijt?

Zou toch kunnen hé? BZZ








« Laatst bewerkt op: 26-02-2003, 21:57:07 door Frêre Soi-même »
Hoe meer je weet, hoe meer er is dat je nog niet weet.

Offline Alive and Kicking

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #1032 Gepost op: 26-02-2003, 21:30:12 »
goed gezien Broeder uzelf, heel goed gezien... maar men kan het weer op 2 manieren interpreteren vreest Zuster Viventia. Inge en Sandra waren een vijs kwijt maar ook Marc en Stijn (jaja, die Stijn) door hun opdracht niet goed te vervullen...







banaan begint met een b, soms met een s

Offline Frêre Soi-même

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #1033 Gepost op: 26-02-2003, 21:40:49 »
Zuster Viventia, ik denk dat ze ons inderdaad weer bij ons Petrus hebben maar het zou kunnen verklaren wat het punt-streep-piep-tuut-gedoe daar net nu komt doen. Sorry dat ik niet direct heb geantwoord, maar ik ben net, zij het ternauwernood, weer bijgekomen van het lachen na een occasioneel bezoekje aan de gevleugelde webstek van de vis-in-rode-saus. Mevrouw Welvaert zou last hebben gehad van een bult in haar broek en daarom haar vestje rap hebben aan gedaan. Wordt ongetwijfeld vervolgd... BBZ







Hoe meer je weet, hoe meer er is dat je nog niet weet.

Offline Dragonius

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ...hoe meer ik weet, hoe meer ik twijfel...
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #1034 Gepost op: 26-02-2003, 23:11:41 »
Dragonius is terug van een verre reis. Een verre reis naar het verleden. Naar het allereerste begin van ons aller queeste. Net zoals Tante Nonneke. Ik ben haar trouwens tegengekomen. Jammer genoeg herkende ze me niet. Waarschijnlijk dacht ze dat ik iemand anders was. Dat gebeurt nogal eens de laatste tijd.
Enfin, terzake, de reis met de teletijdmachine. Ik kan kort zijn, net zoals de mode. Niet veel nieuws, tenzij tweespalt en twijfelachtigheden.
De welstand in vroegere tijden was niet wat ze vandaag is. Dat zei Tanteke ook al.
Broeder Augustinus komt de grootste nood lenigen. Soms heeft hij er plezier in, soms doet hij het met tegenzin.
Misschien mag hij van zijn overste-visser-in-het-zand soms wat meer helpen? Om de vetpotten toch wat aan te sterken?
Nee, een dierendokter kwam er niet aan te pas. Evenmin als een verzekeringsafsluiter. Daarvoor was er vroeger gewoon niet genoeg luxe.
Ja, we zijn verwend, hier in onze gangen, in den huidigen tijd. We beseffen het alleen niet genoeg.
Maar misschien en perhaps, who knows, nice game, heeft de dierendokter een verzekering afgesloten, of heeft broeder Assubel een ziek knuffeldiertje thuis. En trekken ze samen ten strijde op een gezamelijke queeste naar de grijze pij?
Ik wil maar zeggen: niets is wat het lijkt, maar daar lijkt het toch maar op.







Rozemarijn en palmwijn, Monnikslatijn in kwatrijn, Rare pipo in woestijn, Hiero, daaro, toto, tricot...

Offline Tante Nonneke

  • Forumlid
  • Hallelujah , prijs de Mol !
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #1035 Gepost op: 26-02-2003, 23:51:56 »
Tsjonge, tsjonge...
Tante Nonneke is serieus verschoten vandaag.
Vanmorgen plots telefoon van een reporter van de geschreven TV zeg.Om te vragen of ik akkoord was dat hij een stukje huisvlijt over ons kloosterke op zijne breedbeeldcamera zou zetten.
Ik heb maar gezegd dat het goed was, zolang dat hij maar niet op zijnen TV schreef dat ik er 's morgens vroeg niet op mijn best uitzie, met mijn haar op halfzeven en zonder mijn dagelijkse portie anti-rimpelcrème.
Ja, zeg, nonnekes mogen toch ook wel een beetje ijdel zijn ,niet ?
En nu kom ik juist thuis van een namiddag en avond met de Legoblokjes spelen en wat lees ik op bladzijde 266 van onzen TV? Heel ons kloosterverhaal keurig uit de doeken gedaan. Voorwaar proficiat, beste Lange Afstands Schrijver, prima gedaan. Ge krijgt er nog een dikke merci bovenop.
En nu terug naar de Orde van de dag.
En een kleine verklarende uitleg is hier misschien wel als eerste agendapunt noodzakelijk.
Deze avond spreek ik enkel nog tot U over SWAHILI.
Sommigen onder U zullen nu misschien denken : " Heeft Tante Nonneke vroeger nog missionarisse geweest in de Congo en breekt bij haar nu de tropenkolder uit en begint ze in dat onverstaanbaar Afrikaans taaltje te ratelen?"
Wel, ik kan U allen geruststellen,beste Broeders en Zusters, niets is minder waar.Integendeel,zou ik zelfs durven beweren.
Want SWAHILI betekent gewoonweg " Sandra Welvaert Als Hele Intelligente Lepe Insubordinateur"
Maar zoals jullie al wel gemerkt hebben hou ik het graag kort en bondig en ben ik verzot op kernachtige oneliners à la Burgemeester van Stellatown. Vandaar dus SWAHILI...
En voor Broeder Bas Premium nog dit :

In dit klooster is niks wat het lijkt,waarde Broeder...
De wegen van Tante Nonneke zijn ondoorgrondelijk en ze heeft in haar hutkoffer nog enkele blikken gedroogde,licht gepekelde maar kakelverse Verrassingen klaar liggen voor speciale gelegenheden.
Wordt vervolgd...







Fantasie opent de deuren die realisme sluit...

Lowprofile

  • Gast
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #1036 Gepost op: 27-02-2003, 00:09:34 »
De keuze van Tante Nonneke ligt volledig in de lijn van de grote verklaringen van de kerk:
- haar priesters gaan niet vreemd;
- de pil en de condom zijn verwerperlijk;
- homosexualiteit is des duivels;
- Sandra is de mol.
Er blijven gelukkig vaste waarden in het leven.








Offline Dragonius

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ...hoe meer ik weet, hoe meer ik twijfel...
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #1037 Gepost op: 27-02-2003, 00:10:58 »
Ja, zeg, nonnekes mogen toch ook wel een beetje ijdel zijn...
Want SWAHILI betekent gewoonweg
...dat Tante Nonneke weer voor haar spiegel zit. Ze heeft de letters goed, maar in de verkeerde volgorde. Misschien teveel met die Reno Alzetta aan het konkelfoezen geweest?
Het is niet SWAHILI, maar
ILIHAWS.
Goed, akkoord, ik geef toe, je breekt er je tong over. Maar als je vlot Swahili leert spreken, dat doet ook geen deugd. We zullen Imprimatur eens op pad sturen, dan zal hij het wel bevestigen. Eerst nog een goed drankje zoeken, dan heeft hij wat proviand mee.
Nee, niet Swahili.
Ik Leef In Hoop: Ambetanterik Was Stijn! ILIHAWS!







Rozemarijn en palmwijn, Monnikslatijn in kwatrijn, Rare pipo in woestijn, Hiero, daaro, toto, tricot...

Offline mikaelv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ook dit gaat voorbij.
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #1038 Gepost op: 27-02-2003, 01:50:30 »
Och, wat dwalen wij.
Dat wij Zuster Sandra ( bij gebrek aan beter) verdacht maken ?
Tante Nonneke, ik heb u al gezegd : ik heb diezelfde oefening gedaan, en ben halverwege gestopt.
Tot mijn spijt, tot mijn spijt, tot mijn grote spijt.(Er zal wel een Latinist in de buurt zijn om dat te vertalen, zeker ? )
I loved her as a mole. maar eilacie, (tweede keer reeds) : nope.
Niet genoeg aanwijzingen gevonden.
Concentreren wij ons heden op Broeder Augustinus, Zuster Maxima Animali, et Broeder Assurancetourix.
Quod erat demonstrandum.







Graven, broeders en zusters.

Offline Knudde

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Gekken vindt men overal, zelfs in gestichten
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #1039 Gepost op: 27-02-2003, 18:42:47 »
Zuster Portasia! ZUSTER PORTASIA!
Z-U-S-T-E-R  P-O-R-T-A-S-I-A !!!

Doe die die deur nu toch eens open. Er kan hier geen mens meer binnen!








De zekerste weg om bedrogen te worden, is denken dat je listiger bent dan anderen. Knudde, Kastelein van het zeventiende molsgat