Auteur Topic: Die dag op de helpdesk  (gelezen 379337 keer)

Offline Perlut

  • Forumlid
  • Aan elk een goedendag (net zoals in 1302)
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #1000 Gepost op: 25-02-2003, 05:17:19 »
Een grote eer valt me tegemoet. Dit is namelijk de duizendste reactie op Het Orakel. Duizend, of Nonkel Mille, zoals mijn tante het zei, telkens ze een briefje van 1000 uit haar portefeuille wist te vissen aan de kassa van Kolle Ruit (uit haar boodschappentas groeide selderij).
Jammer dat er niets in het offerblok zit, ik had nochthans geopteerd voor een donatie, ware het niet dat ik de geloften der armoede afgelegd heb.
Op naar 1001 nachten.








Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #1001 Gepost op: 25-02-2003, 08:45:54 »
--. . .-.. --- --- ..-.  / -.. . --. . -. . -.  / -.. .. .  / -.. .  / .-- .- .- .-. .... . .. -..  / --.. --- . -.- . -. --..--  / - .-- .. .--- ..-. . .-..  / .- .- -.  / -.. . --. . -. . -.  / -.. .. .  / .... .- .- .-.  / .... . -... -... . -.  / --. . ...- --- -. -.. . -. .-.-.-







“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Xandragon

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Alias Tinkerbell
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #1002 Gepost op: 25-02-2003, 09:21:29 »
Sandra heeft dan nog 1 kans op 4 om zelf de vrijstelling via lottrekking te krijgen, wat haar de mogelijkheid zou bieden om verontwaardigd te gaan ageren tegen de afkopers, wat haar onschuld nogmaals zou bevestigen. Spijtig genoeg voor haar gaat dat feestje niet door, want brave Walter is de pineut van dienst.
Sandra rekende misschien op het feit dat zij wel eens verkozen kon worden door de drie mannen uit altruïsme. Dit was echter buiten Augustinus gerekend en Monsieur Facteur (die het spel hard speelde).

--. . .-.. --- --- ..-.  / -.. . --. . -. . -.  / -.. .. .  / -.. .  / .-- .- .- .-. .... . .. -..  / --.. --- . -.- . -. --..--  / - .-- .. .--- ..-. . .-..  / .- .- -.  / -.. . --. . -. . -.  / -.. .. .  / .... .- .- .-.  / .... . -... -... . -.  / --. . ...- --- -. -.. . -. .-.-.-
GELOOF DEGENEN DIE DE WAARHEID ZOEKEN, TWIJFEL AAN DEGENEN DIE HAAR HEBBEN GEVONDEN.

-.- .- -.  / .. -.-  / -- . .  / .- -.- -.- --- --- .-. -..  / --. .- .- -.  / -... . ... - .  / -... .-. --- . -.. . .-.

Maar laten we voor de rest toch maar Promoliaans gebruiken hé.







Goudstof genoeg... nu zoek ik een blok goud.

Offline Knudde

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Gekken vindt men overal, zelfs in gestichten
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #1003 Gepost op: 25-02-2003, 10:22:55 »
En zo kan er voor elk van de vier overlevenden zowel een positief als een negatief rapport afgeleverd worden.

Sandra met het mysterieuze tikje, die bij aanvang blijk geeft van een soort Carpe Diem-mentaliteit; leven zonder daar al teveel bij na te denken, gewoon overal los de beuk er in. Maar dan plots als de knikkers zich aan de einder tonen, een geniale inval kent. Volgens mij toch eerder het winnaarstype, die de eindstreep rook en alle risico's heeft weg gebannen.

Marc die overkomt als een onhandige Harry maar zeer clever en onopvallend meedraait. Groot diplomaat die geeft en neemt, maar net daardoor een te klein molgehalte etaleert.

Inge die wellicht de meest molse acties op haar naam heeft staan maar dat zo opzichtig doet dat eigenlijk niemand haar tactiek nog au serieux neemt. Na al de tijd en energie die Knudde in de dierendokter gepropt heeft, ziet hij zichzelf echter genoodzaakt dit pad te blijven bewandelen maar hoopt toch stiekem op een outsider. Mijn hoog SM-gehalte zal hiervoor wel verantwoordelijk zijn...

Stijn tenslotte heeft dan wel zijn leeftijd tegen maar kan geteerd hebben op het mollenpatroon van de anderen. Heeft bij mijn weten helemaal niets bij gebracht aan de pot, in tegendeel zelfs, en kon ongestoord zijn gangetje gaan.
De uitdrukking op zijn gezicht trouwens tijdens zijn videoboodschap op afzondering bezorgde mij kippenvel. Daar straalde zoveel zelfbewustzijn en macht van af, dat hij mij deed twijfelen.

Het stemgedrag van de plebejers heeft reeds alle kanten van Umbrie aangedaan en hun info van de laatste dagen zal doorslaggevend zijn. Indien Stijn werkelijk de mol blijkt, heeft Sandra een straatlengte voorsprong en wordt ze afgescheiden winnaar. In het andere geval... né, dat laat ik aan mijn broeders over.









De zekerste weg om bedrogen te worden, is denken dat je listiger bent dan anderen. Knudde, Kastelein van het zeventiende molsgat

Offline Nosferatu

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Singulum Diaboli, Nigra sed Formosa
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #1004 Gepost op: 25-02-2003, 11:44:18 »
Verdi heeft zijn hand overspeelt.

Beste,

Ver moest uw geest beneveld zijn door de zoektocht naar de grijze pij (of andere genotsmiddelen) dat u zulkse dt - fout kunt gebezigen.  Beschouw dit alsmede niet als persoonlijke blamage, eerder als een geïnteresseerde en opbouwende vaststelling, ter nivellering onzer intellectuele kloosterpeil.  Als Imprimatur kan ik me het tevens ook niet veroorloven boeken te drukken met schrijffouten in.  Zoals u weet ben ik bezig met het 'Kroniek Der Promoliaten', een levenswerk dat de geschriften van onze medebroeders en -zusters weergeeft, in een fraai en rijkelijk gedocumenteerd boekwerk.

Bedankt,

Imprimatur,
Broeder der Verre Oorden







« Laatst bewerkt op: 25-02-2003, 11:54:50 door Imprimatur »
IN HOC SIGNO VINCES

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #1005 Gepost op: 25-02-2003, 12:29:52 »
Beste,

Ver moest uw geest beneveld zijn door de zoektocht naar de grijze pij (of andere genotsmiddelen) dat u zulkse dt - fout kunt gebezigen.
Imprimatur,
Broeder der Verre Oorden

Imprimatur, nog steeds niet geslagen met de gesel der mildheid merk ik. Ik ben natuurlijk geen universitair geschoold theoloog maar een kunstenaar en mijn schrijfkunst beperkt zich voornamelijk tot nootjes op een overzichtelijke 5-lijnige balk. Ik zal Uw berisping dan maar opvatten als een frigide vervorming van Uw orthopedagogische activiteiten. Bespaart U mij verdere debiliserende hoon.

Uw "broeder" (die Uw pogingen de inquisitie nieuw leven in te blazen nog niet vergeten is).







“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Nosferatu

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Singulum Diaboli, Nigra sed Formosa
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #1006 Gepost op: 25-02-2003, 12:55:21 »


Uw "broeder" (die Uw pogingen de inquisitie nieuw leven in te blazen nog niet vergeten is).

Beste broeder,

Alsnog wil ik enige onwaarheden rechtzetten: nooit heb ik enige scholing mogen genieten, de woorden werden me in de mond gelegd.  Aldus zijn mijn boude exaltaties irrelevant, waarvoor ik me in mijn eerdere postulatie verexcuseerde.  Als weeskind leefde ik in de suburbiale uithoeken van grootsteden, maar autodidactisch heb ik mezelf kunnen bewaarstelligen.  Neem geen aanstoot aan het in uw gedaan onrecht, Broeder.

Nederig vraag ik om uwer vergiffenis, dit omdat ik als imprimatur geen dt - fouten kan verantwoorden...


Imprimatur,
Broeder der Verre Oorden







IN HOC SIGNO VINCES

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #1007 Gepost op: 25-02-2003, 13:25:12 »
De muziek van Verdi is niet zo slecht als ze klinkt. U begrijpt wel, het eten van hete soep.







“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Knudde

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Gekken vindt men overal, zelfs in gestichten
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #1008 Gepost op: 25-02-2003, 14:31:02 »
Indien Stijn werkelijk de mol blijkt, heeft Sandra een straatlengte voorsprong en wordt ze afgescheiden winnaar.


Een eerste kort bezoek aan zuster Videotheca noopt Knudde er toe reeds een eerste rechtzetting te publiceren: Het onderling geinterview verliep namelijk iets anders dan Knudde had gememoriseerd  :-[

Shadia vroeg dus Inge uit
Marc en Inge vroegen elkaar uit
Stijn deed het met Sandra
en Sandra deed het op haar beurt met Marc, haar reputatie als panter natuurlijk alle eer aan doend.

Hoe kies je nu tactisch in dit spel? Ofwel ga je gewoon voor jouw mol zitten, ofwel denk je reeds genoeg zekerheid te bezitten en ondervraag je iemand waarover je nog enige twijfels wilt weg werken?

Iig: Marc was nogal gedreven tegenover Inge en zat dus waarschijnlijk tegenover zíjn mol. Indien Marc nu daadwerkelijk zou moeten vertrekken zondag, kunnen we haast automatisch impliceren dat zowel Shadia als Marc voor Inge gingen en deze laatste dus ook niet de mol is. En dan wordt het alsnog een S. Van een verrassing gesproken!
En rekening houdend met de frequentie waarmee onze klungelende dierendokter in beeld werd gebracht, mogen we toch wel verwachten dat ze de finale speelt.

Maw: we staan nu zó dicht bij de ontknoping en nog steeds weten we geen bal. Over die bal gesproken overigens: volgens Michiel mocht het al dan niet vangen door sandra niet in beeld worden gebracht. Waarom niet? 't Zal toch geen waar zijn zeker...








De zekerste weg om bedrogen te worden, is denken dat je listiger bent dan anderen. Knudde, Kastelein van het zeventiende molsgat

Offline Knudde

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Gekken vindt men overal, zelfs in gestichten
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #1009 Gepost op: 25-02-2003, 16:06:12 »
Een tweede terugzien met de engel der beeldende kunsten geeft een beter inzicht waarom enige tijd geleden op zomaar eventjes zes mollen werd gegokt: het goede spoor blijft nog steeds even helder voor iedereen als de brilleglazen van broeder D.

De toon der interviews werd op het einde van de aflevering zo afgezwakt richting Stijn dat wellicht massaal op twee paarden wordt gegokt. Wie de uiteindelijke naam meekrijgt, is dus koffiedik kijken. Ik gun mezelf nog enkele rake zweepslagen en blijf mijn dierendokter alsnog trouw. Een pleister voor op mijn houten kop is dan nooit ver weg.








« Laatst bewerkt op: 25-02-2003, 17:48:25 door Knudde »
De zekerste weg om bedrogen te worden, is denken dat je listiger bent dan anderen. Knudde, Kastelein van het zeventiende molsgat

Offline Alive and Kicking

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #1010 Gepost op: 25-02-2003, 18:15:21 »
Enfin enfin enfin

Zuster Viventia hoopte dat haar medebroeders en zusters wel zouden geleerd zijn na het afvallen van Shadia but nooooo... zelfs geen ietsiepietsietinnieminie! Tante Nonneke, komaan u kunt beter dan dat ! Aflevering 3 is voor morgen zei u? Dan is er nog hoop ! Zuster Viventia verwacht morgen een ommezwaai.
En hoe zit dat met die dierenartsliefhebbers? Nog steeds op de dool ja? WV heeft gewoon met een dikke alcoholstift op haar rug MOL geschreven in de hoop mensen te misleiden, en het lukt hen nog ook...

Zuster Viventia heft haar pij op en knielt eerbiedig neer bij het beeld van de heilige St. Augustinus. Wanhoop niet, men zal u gauw genoeg ontmaskeren...








banaan begint met een b, soms met een s

Offline Quofsh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #1011 Gepost op: 25-02-2003, 20:07:04 »
Net terug van een boetereisje naar Parigi, alwaar ik mijn vastentijd afsloot in de schaduw van de gargouilles die me gelukkig niet onderzeken, vraag ik nederig aan Zuster Portasia om mijn zelvenste persoon terug toegang te verlenen tot de kloostergangen, teneinde de hervatting mijner zoektocht in ultieme contemplatieverige mijmerachtigheden bewaarheid te mogen zien.
Het was een tijd van opperste esthetische verrukkelijkheden, ons verleend door den Italiaander Amedeo M., wiens langhalzige portretten ons reikend deden uitkijken naar de afvalligheden in de koers der grijze pijen.
Wat weerklonk er over de oevers van de Seine anderszins dan geween en geknars van tanden? Wat werd mij door het wonder der mobiele praatpaal overgeleverd net nadat ik in de weiden van sint Germanus een succulent bordje sashimi tot mezelve had genomen? Mijn favoritissima was onderweg naar Borgerhoutse oorden en zo werd mijn prognostische gesteldheid door één laptoppige druk van de Gevleugelde naar de Quasimodo geklopt.
Het is dan ook met neergeslagen blik dat ik langs de kloostermuren zal schuifelen, in diep gepeins verzonken en verzakend aan alle verlokkelijkheden als daar zijn roemers wijn of wat was dat allemaal met die kippensoep?
Lamebinne!
Het is de hoogste tijd om de boerinnekensdans te slaan, verzekerd te zijn van Gevaarlijk Blondlokkig Gejongte en om de minst verdachte aller overgeblevenen nog eens in ogenschouw te nemen op het flitsflatsteutkenfleutmachien.

gegroet en mits Uw aller goedmoedige heraanvaarding begeef ik me naar mijn dortoirtje.









Talpa est homo homini

Offline Frêre Soi-même

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #1012 Gepost op: 25-02-2003, 20:32:12 »
Broeders en zusters,
't Heeft weer niet mogen zijn. In ver verleden tijden is een drink-establissement, waar sommigen onder ons wel eens durfden te toeven, geëindigd met een groot bord 'te koop' tegen de gevel. En bij deze moet ik ook deze orde tot 'bedelorde' omdopen. Alle witte kassen zijn leeg. Maar gelukkig hebben de meeste van jullie al rijkelijk de donkergrijze geldbakjes gevuld en zal er dus voorlopig nog geen probleem zijn. Ik hoop dat jullie het mij niet kwalijk nemen dat er hier en daar wat cijfertjes getypext zijn in de boeken... Ik moet ook leven, hé. Dus bij deze is de post van Broeder Econoom aan vakantie toe. Ik ben vanaf nu weer mijn-eigen-volledige-zelf. Ahum.
*(Hoogstwaarschijnlijk overbodige) Opmerking over verdwenen maar ongeopende kokerrol: De mol zal ook als opdracht hebben gehad om er voor te zorgen dat het daar driewerf gezellig was in het 'prison'. Een raadsel los je nooit alleen (op). Gelukkig waren de anderen nieuwsgierig genoeg. (In geval van Broeder Augustinus 'idioot' genoeg, not).
*Het naar kreeften geurende spoor dat raadselgewijs meermaals 22 en 6 (kruispunt-proef maar ook prison-raadsel) opleverde wens ik hierbij, zij het volkomen belangeloos, op mijn eigen buik te schrijven, zoals u al terugspoelend in onze eigen archieven kunt nagaan. De sterrebeelden, gecombineerd met de nodige geboortedata, ziet u trouwens terug in aflevering 'U-had-het-kunnen-weten'. (Zij het niet in de vorm die ik mezelf er enkele weken geleden bij voorstelde.)
*En ongetwijfeld hebben de Broeders en Zusters Terugspoelers ook nog eens genoten van het, jammer genoeg met overal-naartoe-verplaatsbare-boekenposters overplakte, (sedert onlangs) wereldvermaarde bibliotheekske.
*Nog iets... moeten er nog kasteelkes zijn of heeft u er al genoeg gehad voor deze talpa-reeks? Nee dus... TBFKABE.








Hoe meer je weet, hoe meer er is dat je nog niet weet.

Offline mikaelv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ook dit gaat voorbij.
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #1013 Gepost op: 25-02-2003, 21:59:31 »
Heu, ...
Moest het niet zijn :
TBFKABSM ?
Uw lettertype, uw avatar, uw schaakbert, uw stijl en vooral uw emailadres kwamen mij bekend voor.
Een kasteelke is altijd welgekomen, zij het in zijn Franse vorm, of zijn meer democratische Vlaamse. Hoewel, aan de prijs van Kasteelbier dees dagen is er niet veel democratisch meer aan.
Als Broeder tuinier die af en toe ook een baan heeft buiten de kloosters kan ik u verzekeren dat dat letterlijk een slok op een borrel scheelt op het drinkgeld.







Graven, broeders en zusters.

Offline Frêre Soi-même

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #1014 Gepost op: 25-02-2003, 22:57:19 »
Broeder (mag ik dat eigenlijk wel zeggen of denken ?) Mikaelv, ik kan voor u toch ook niks verbergen, hé. De manier waarop ik mijn pint vastpak... de manier waarop ik aan de toog zit... die helm op mijn hoofd... die brandweerwagen voor de deur... once a pompier, always a pompier zou ik willen zeggen, maar ik doe het niet. Branden waar het blust. Zoeken naar dingen die niet verborgen zijn. Dat of niks.
O ja, TBFKAFSM of zelfs TBFKAFSM had ook nog gekund.
Maar TBFKABSM... alhoewel... ter hoogte van nummer 27 kan alles natuurlijk. Een borrel of een bier. Het drinkgeld is zowiezo op (zwier). TBFKABE.








Hoe meer je weet, hoe meer er is dat je nog niet weet.

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #1015 Gepost op: 25-02-2003, 23:37:13 »

Is de Mol naar huis gegaan of gek geworden.
Dat staat er in het Italiaans.


Tante Nonneke, in welke prullenbak ligt de SIM-kaart!









“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Frêre Soi-même

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #1016 Gepost op: 25-02-2003, 23:54:05 »
Dienstmededelingen voor wie het aanbelangt:
*De SIM-kaart ligt in dezelfde prullenbak als de MIS-wijn...
*De echte naam van Mario Lanza is Reno Alzetta. Allez, niet helemaal, maar misschien valt er wel iets mee te doen. Is 't niet vandaag dan misschien tot morgen. TBFKABE.








Hoe meer je weet, hoe meer er is dat je nog niet weet.

Offline Tante Nonneke

  • Forumlid
  • Hallelujah , prijs de Mol !
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #1017 Gepost op: 26-02-2003, 00:02:18 »
Allez, Tante Nonneke geeft er nog eens een lap op ! Nee, de kerstman komt nog niet langs maar wel de Sandriaanse versie van aflevering 3. Tot meerder vertier en hersenpijniging van U allen...

In aflevering 3 gaat Sandra op het eerste zicht vlotweg door de Mollige Mand, maar is dat wel zo ?
Wel, Tante Nonneke heeft er zo haar twijfels bij.
Ze paalklimt vlotweg naar boven en staat er in weer en wind een beetje de levendige bliksemafleider te spelen alsof ze heel haar leven nog niks anders gedaan heeft. Maar waarom doet ze dat als ze de Mol is ?
De enige plausibele verklaring kan Tante Nonneke vinden in haar sportiviteit.Die haar in een moeilijk parket brengt.
Bruno, Shadia, Inge en uiteraard plaasteren Corry vallen qua sportiviteit in het bij wijlen met bakken neergutsende water tegen Sandra,de zwarte panter.
Bruno wegens hoogtevrees, Shadia wappert halfstok al als de Marokkaanse vlag aan een mast in een windtunnel, Inge wegens gewoon niet erg sportief en bij Corry moet ik geen papier machée figuurtje maken denk ik.
Er blijft Sandra misschien geen andere uitweg over dan mee te doen voor de poen?
Want ze weet dat er op één van de palen een inscriptie A'pen-Rome staat die waarschijnlijk gevonden zal worden door de Zoekende Zielen alhier verzameld én die door WV getoond moet worden als echte bliksemafleider en dan uiteraard in combinatie met iemand anders dan de Mol..
Dus kan ze zich niet tevreden stellen met de testrol die Marc op zich neemt,maar moet ze meedoen voor de piasters.En met succes,want ze hadden een zee van tijd.Als ondergrondse bonus wint Sandra dan nogmaals het vertrouwen van de anderen, en dat is altijd een leuk surplus.
En dan nu het buiskesgefoefelgedoe...
Of nee, da's voor subiet want het is weer van dat...







Fantasie opent de deuren die realisme sluit...

Offline Tante Nonneke

  • Forumlid
  • Hallelujah , prijs de Mol !
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #1018 Gepost op: 26-02-2003, 02:38:43 »
Het buiskesfoefelgedoe...
Kijk, dat is nu echt een moeilijke. Hilarisch, dat wel, maar moeilijk om Sandra aldaar enige Molaire activiteit toe te kennen.
Tenzij we ze combineren met het gekokkerel met de kokerrollen van die ochtend ( neen,niet in de krantenwinkel maar op het gazon in Terni )
We weten wat het openen van de koker betekent: den amigo in voor een paar uren !
Ook hier zou je zeggen : Steek de mol in 't cachot, laat hem het raadsel mislukken en je verliest minstens 2.000 €.
Pak eerst zijn koker af en er gaat nog eens 500 € af, totaal 2.500 € Niet slecht hé ?
Maar zoals steeds is er een maar...
We praten hier immers niet over 2.500 €, maar wel over mogelijk 16.000 € Inderdaad, 8 x 2.000 € ofwel in't cachot als ze allemaal de koker openen ofwel in de privé cheques als niemand dat doet ofwel verdeeld over de 2 zoals de Mol het wil.
Ah ja, want anders hebben ze geen proef meer.
En is er niemand die eventueel vrijgekocht moet worden...
Er moet dus met zekerheid minstens 1 iemand in de cel belanden. En wat heeft Sandra desbetreffend ondernomen ? Wel, kijk eens goed naar de kokeropening van Shadia op de boottocht op het Canale Grande. Je zal merken dat niet Shadia maar Sandra begint over de koker open te doen. Als je de montage nader bekijkt zie je dat de beelden beginnen tijdens het gesprek en dat er al iets over de kokers aan voorafging. Shadia dreef door en opende haar koker. Bingo ! voor Sandra, opdracht gelukt! Van dan af aan had Sandra de keuze om zichzelf bij Shadia te voegen of niet,afhankelijk van hoeveel stouterikken hun koker nog zouden openen.
En vanaf het ogenblik dat Sandra weet dat er 3 stouterds zijn neemt ze plaats bij de gelukkigen voor de diner met privé -chequeskes, om indien mogelijk, de gevangenen vrij te kopen voor 6.000 €.
En dat is aardig wat meer dan 2.500 €
Wegens het eigenzinnig gedrag van Inge en Marc lukt dat echter niet en moet Sandra inderdaad haar mening 180°herzien,want ze wordt betrapt door Inge die helemaal niet dom is, maar ook helemaal niet de mol is. In de voice-over na de opdracht zegt Inge dat heel duidelijk.
En ze zegt ook dat ze 'slechte gevoelens heeft bij dit' Een verwijzing naar het gedrag van Sandra?
Gelukkig voor Sandra kunnen de 'gangsters' geen enkel raadsel oplossen en verliezen ze zo nog 6.000 € en verdwijnt de lapsus van Sandra tussen de plooien van de Eurobriefkes...
En nog maar eens...








Fantasie opent de deuren die realisme sluit...

Offline Tante Nonneke

  • Forumlid
  • Hallelujah , prijs de Mol !
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #1019 Gepost op: 26-02-2003, 03:01:11 »
Tenslotte het wandelraadsel: 5 x mis en toch nog winnen en Sandra is deze keer echt niet verdacht. Of wel?
Bij vraag 1 zegt ze echter dat ze van niks weet en bij vraag 2 blijft ze opzettelijk ( zogezegd om de anderen op te wachten) achter nadat ze een keuze gemaakt hebben welke (foutieve)weg ze gaan volgen.
Zo elimineert ze al Inge en Walter.
Bij vraag 3 geeft ze Bruno onopvallend steun in zijn fout idee over de denker van Rodin zodat ook die vraag de mist in gaat.
Dan moet ze echter afhaken, want qua kennis staan Bruno en Stijn een flink trapje hoger dan zij, en het zou te opvallend zijn mocht ze te ijverig proberen om toch nog verder mee te gaan.
"3 vragen fout op 3, met nog 2 te gaan, da's toch al goed genoeg,niet?" zal ze gedacht hebben...

En 't is nog niet gedaan, straks komen de volgende afleveringen er aan...







« Laatst bewerkt op: 26-02-2003, 03:06:43 door Tante Nonneke »
Fantasie opent de deuren die realisme sluit...