Auteur Topic: Die dag op de helpdesk  (gelezen 378605 keer)

Offline Knudde

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Gekken vindt men overal, zelfs in gestichten
Re:Onze zoektocht naar de Mol
« Reactie #140 Gepost op: 20-01-2003, 09:47:30 »
In de moestuin van broeder M. beginnen de Nicola aardappelen reeds aardig te schieten. En nu met de man die de grote Jan wou uithangen, ook de grote trom verdwenen is, kunnen we ons in alle rust gezamenlijk weiden/wijden aan de verzorging van onze priemende stekjes.

En Hallelujah, oh Hallelujah!!

Een complexloze afbeelding van de gecontesteerde bidplaats van ons aller Tante Nonneke werd met verve geborduurd in de wollen geborgenheid van een Perzisch Tapijt, in casu dit persartikel.
Zouden de Arme Klaren dan toch eieren lusten?








De zekerste weg om bedrogen te worden, is denken dat je listiger bent dan anderen. Knudde, Kastelein van het zeventiende molsgat

Offline mikaelv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ook dit gaat voorbij.
Re:Onze zoektocht naar de Mol
« Reactie #141 Gepost op: 20-01-2003, 13:17:34 »
Halleluja !
De tekst klopt zelfs bijna.
Maar broeder Teddybear haalt wel aflevering 1 en 2 door elkaar.
Teveel Malt, wellicht.







Graven, broeders en zusters.

Offline Nadia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Leuk leuk hier
Re:Onze zoektocht naar de Mol
« Reactie #142 Gepost op: 20-01-2003, 13:35:43 »
Dag Mollenvangertjes !!
Ik heb nog geen idee wie de mol is, maar Nicole is het volgens mij niet omdat er veel te veel nadruk wordt gelegd op haar... maar de tijd zal raad geven..;








Offline Perlut

  • Forumlid
  • Aan elk een goedendag (net zoals in 1302)
Re:Onze zoektocht naar de Mol
« Reactie #143 Gepost op: 20-01-2003, 15:14:24 »
Juist telefoon gekregen van een huisdier dat wel eens op mensen durft te bijten. Ze vragen medewerking aan enkele grote gelovigen. Als je intresse hebt, stuur als de bliksem je duif naar mijn hete meel.








Offline Annemieke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Onze zoektocht naar de Mol
« Reactie #144 Gepost op: 20-01-2003, 15:29:06 »
Een complexloze afbeelding van de gecontesteerde bidplaats van ons aller Tante Nonneke werd met verve geborduurd in de wollen geborgenheid van een Perzisch Tapijt, in casu dit persartikel.
Hahaha, wat leuk zeg! "In de huiskamer" deed mij in eerste instantie wel even aan bepaalde gewelven hier in de buurt denken i.p.v. wat er werkelijk bedoeld werd ;D.








Offline Tante Nonneke

  • Forumlid
  • Hallelujah , prijs de Mol !
Re:Onze zoektocht naar de Mol
« Reactie #145 Gepost op: 20-01-2003, 15:44:20 »
Met tranen in de ogen en een zucht van ontgoocheling die van uit haar tenen opborrelt gooit Tante Nonneke haar kloosterpij in haar versleten,neplederen, reiskoffertje. Ze kijkt nog eens rond in haar oude, getrouwe, zolderkamer en sluit dan stilletjes het deksel.
Een nieuwe reis doorheen Het Duistere Doolhof staat haar te wachten, net nu ze zo zeker was dat ze het Lichtend Pad had gevonden.
Aanleiding tot die nieuwe reis was een artikel in de ochtendkrant die Zuster Factoria bij het lekkere en uitgebreide ontbijt van Zuster Kwisina had gebracht.
Zuster Factoria probeerde Tante Nonneke al bij voorbaat te troosten met de gevleugelde woorden :" Laat het niet te veel aan Uw hart komen " maar haar gezicht sprak boekdelen.
Na het lezen van bedoeld artikel rispte bij Tante Nonneke één enkele gedachte op : " Nu weet ik eindelijk hoe het Grote Niets er uit ziet."
Niets.Bestaat er iets dat nog minder is dan Niets ?
Tante Nonneke denkt van niet.
Geen letter,geen druppel inkt of geen snipper papier,zelfs geen doordeweeks beletselteken.
Gewoonweg Het Grote Niets,De Absolute Leegte.
Dat zal dan wel de Journalistiek met grote J van heden ten dage zijn zeker ?
De Château La Taupe Primeur boven alles, terechte erkenning voor geleverde inspanningen overbodig.

Plots wordt er geklopt op de deur van Tantes gezellige zolderkamertje. Voor de deur staan de Zusters Portasia,Alcolica,Heksemia,Factoria,Anonyma,Spicenspania,Puritentia,Fiscalia,Kwisina,Jurisprudentia,Jetairia en alle andere trouwe Zusters van de Orde der PromoliaTen die tot nu toe nog niet in het verhaal zijn opgedoken,maar die wel steeds latent aanwezig waren.Ze dragen een rouwkrans in hun handen met de vermelding "Bedankt voor alles"
Het wordt Tante Nonneke een beetje te veel en ze vleit zich neer op haar trouwe waterbed voor een laatste rustpauze voor ze haar nieuwe reis aanvat.
Journalistiek wanbesef of professionele pluimenjacht ?
Tante Nonneke weet het niet, maar beseft dat er anderen zijn die het wel weten.
En haar gedachten dwalen even af richting Knudde, die in het zelfde schuitje zit. Maar gaat ons schuitje op of onder de brug varen ? Wederom moet Tante Nonneke het antwoord schuldig blijven...  







« Laatst bewerkt op: 20-01-2003, 16:05:38 door Tante Nonneke »
Fantasie opent de deuren die realisme sluit...

Offline Knudde

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Gekken vindt men overal, zelfs in gestichten
Re:Onze zoektocht naar de Mol
« Reactie #146 Gepost op: 20-01-2003, 16:11:56 »
Tja, ooit bekend door een andere meer humanitaire zoektocht genaamd 'Spoorloos' is de mannelijk versie van ons tante Terry blijkbaar zelf het spoor bijster. Als dan een stem uit de naburige vijver komt geschald, is het makkelijk vissen met andermans aas. Een variante op het verhaal van de koekoek zeg maar. Of had de boodschapper misschien de weg naar het klooster gezocht via het plannetje van het San Marcoplein? Of stond hij zich aan de verkeerde bron te laven? De ondergrondse wetten zijn soms even duister als hun personages.

Ondertussen zit tante Nonneke te prevelen in de kapel en luistert naar het geblaf dat uit de diepten der woestijn komt opgestegen. Vertwijfeld staart ze Knudde aan in de deuropening. Het binnenvallend licht achter hem werpt een verblindende schijn op de muren. Staat hierin haar nieuwe missie geschreven of dienen eerst nog enkele kaarsen gebrand? Een zucht van Verlichting weerklinkt...








De zekerste weg om bedrogen te worden, is denken dat je listiger bent dan anderen. Knudde, Kastelein van het zeventiende molsgat

Offline mollemans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The fab 4
Re:Onze zoektocht naar de Mol
« Reactie #147 Gepost op: 20-01-2003, 16:40:49 »
Mensen mensen wat een treurnis deze dagen, ik besef een overheersend verdriet bij vele medegelovigen.

Wat hier de reden van kan zijn, kan ik enkel gissen. Het artikel van het dul konijn heb ik zojuist gelezen en ik ben enigszins geerd met mijn verwijzing maar vind die niet terecht. De kloosterorde dat zijn we allemaal tezamen en niet een of 2 personen.

Verder is het hier de afgelopen nacht verdacht stil geweest. Ik vermoed dat de meesten zitten broeden op een concluderend verhaal na aflevering 1 of hun bespiegelingen elders voort willen zetten. als dit laatste zo zou mogen zijn, zou ik graag per prive meel van de reden op de hoogte willen worden gehouden.

Verder hen ik nog geen nekle commentaar op tante nonnekes allereerste weerspiegelingen kunnen vinden , die deze stelling ontkrachten zelfs in tegendeel.

Dus ik zou zeggen we hebben het licht gevonden en volgen nu dat spoor.







we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline Tante Nonneke

  • Forumlid
  • Hallelujah , prijs de Mol !
Re:Onze zoektocht naar de Mol
« Reactie #148 Gepost op: 20-01-2003, 16:42:34 »
Tante Nonneke zou Tante Nonneke niet zijn als ze voor alles niet een gepaste repliek zou hebben.
Sinds gisteren beschikt ze over volledige klaarheid over de ware identiteit van de Mol en de poorten van Héliopolis zijn volledig geopend ( niet door Zuster Portasia want het is een beetje te ver en te warm aan de poorten van Héliopolis voor Zuster Portasia. En haar op haar leeftijd nog door het gat in de ozonlaag sturen lijkt me een beetje onverantwoord).
En om haar stelling te staven biedt Tante Nonneke hier binnen afzienbare tijd een rasechte uitdaging, genaamd het Orakel van Tante Nonneke, aan voor elke zichzelf respecterende maar rechtgeaarde, mollenvanger.
Het Orakel,dat de argumentatie van Tante Nonneke tot hier toe bevat,kan ook,zonder deelname aan de uitdaging, gratis ende voor niets bekomen worden op simpele aanvraag aan de kloosterpoort,mits het respecteren van de copyrights.. :(Zoals ge nu ondertussen wel weet,hard genoeg roepen en als het kan, met een paar tegelijk komen want ook Zuster Factoria is tegenwoordig rap vermoeid van altijd die trappen op en af te moeten hollen.
Geïnteresseerden die zich geroepen voelen om de aanstaande uitdaging,eventueel in verscheidene facetten, aan te gaan kunnen zich aanmelden op het geafficheerde meelbakje van Tante Nonneke.
Ik ben benieuwd...







Fantasie opent de deuren die realisme sluit...

Offline Knudde

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Gekken vindt men overal, zelfs in gestichten
Re:Onze zoektocht naar de Mol
« Reactie #149 Gepost op: 20-01-2003, 17:45:15 »
Verder is het hier de afgelopen nacht verdacht stil geweest. Ik vermoed dat de meesten zitten broeden op een concluderend verhaal na aflevering 1 of hun bespiegelingen elders voort willen zetten. als dit laatste zo zou mogen zijn, zou ik graag per prive meel van de reden op de hoogte willen worden gehouden.


Omdat het algemeen spreekgestoelte zelve een wirwar van gangen geworden is waar constant nieuwe bordjes worden aan opgehangen, onthoudt Knudde zich liever uit deze marktplaats tot de eerste stormen wat geluwd zijn. Het kan frustrerend werken om telkenmale dezelfde boekjes te moeten openen en herlezen. Men kan er zelfs koppijn door bemachtigen...
Vandaar dat Knudde zijn bevindingen in een eigen notitieboekje heeft gebundeld welke hier kan geraadpleegd worden.
Gezien de duisternis welke reeds opnieuw is ingetreden en een getik uit het behang mij eraan doet denken dat er weer iets voorbij vliegt wat ook nog eens nuttig dient te worden ingevuld, zit het er dik in dat er enkele blaadjes ontbreken aan mijn bloemlezing welke echter zeker en vast zullen ontspruiten aan de takken van het Orakel onzer Tante Nonneke.
So long Nifomo's; may the mole be with you!

(Knudde has left the building)








De zekerste weg om bedrogen te worden, is denken dat je listiger bent dan anderen. Knudde, Kastelein van het zeventiende molsgat

Offline mollemans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The fab 4
Re:Onze zoektocht naar de Mol
« Reactie #150 Gepost op: 20-01-2003, 17:50:56 »
Onomstotelijk bewijs, dat hioef ik niet te hebben wnatd an valt er zo weinig te geloven.

Ik heb zojuist t perzisch tapijt opnieuw uitgerold dat knudde me had aangereikt en lees het bedroevende nivo dat dit wekrje heeft, ze doen hiermee geen recht aan deze orde.

Verder heb ik een rare vraag ne de bekijking van afl 1. wat is nu typisch voor de grijze pij drager om te doen, hoeveel punten geeft je voor jezelf.

Bruno is gekend als striptekenaar , maar toch geeft men hem weinig punten. Dit is enkel verklaarbaar doordat de Mol dat zou hebben gedaan. Als stijn Mol was had ie zichzelf zonder mogelijkheid tot verraad een voudig hoger kunnen inschatten.

De positie van shadia met 6 punten blijft me zorgen baren, wat als shaida niks had gedaan, kreeg de groep dan die 6 of niet, was de odpracht niet, doe niks en heeft shadia dat niet feilloos uit kunnen voeren. Nee de vrouw met de geopende koker moets ruilen met de eerste afvallige der plebejers, waarom???  Nu zou ze lang hebben kunnen lopen in het land van Morpheus maar is dat de waarhied of hebben de zandhengelaasr hier zand in onze ogen willen strooien.

Verder natuurlijk ons aller Nicole die samen Goede morgen Morgen zingt, kompassen overboord zwiert, het verschil tussen welke via dan ook en aqua niet herkent.









we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline Teddybear

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Bach rules !
Re:Onze zoektocht naar de Mol
« Reactie #151 Gepost op: 20-01-2003, 18:24:36 »
Loof de heer. Ik ben binnen. Na ruim een stonde proberen. Maar mijn technologie staat niet parallel geschakeld met die van dit klooster, me dunkt.
Al weet ik niet of mijn bezoek, dan wel lidmaatschap (laat staan lidmaatschap) wel in dank aanvaard zal worden.
De tranen die door Tante Nonneke geplengd werden hebben ook mijn huiskamer bevochtigd. En mijn gemoed diep bewogen.
Om maar te zeggen : deze broeder (of zijn het hier allemaal zusters - straks nog eens nalezen) zou het anders wel begrijpen dat het weer zijn fout is.
Want wie schetst er deze oude beer/barman zijn verbazing, toen hij vanochtend geconfronteerd werd met een vroege levering van een achterneef van Zuster Factoria ? (Bruno wellicht, want die kan goed tekenen.)
Het druksel nieuwsblad (weinig nieuws, veel blad) meende een weergave te kunnen plegen van een onderhoud met een mens die als een kloon op me lijkt.
De weergave van dat onderhoud, dat zowat een derde van een uur duurde, leek op het echte onderhoud zoals warm water waar een kip ooit is doorgevlogen op echte kippensoep.
Promolianen ?
Die echt samenkomen in een drankhuis in B. (ik ben daar één keer geweest, begot).
Bruno die in het paneel van twee zotten zat ? Ik weet wel iets beter.
En dan het betere werk : "Uiteindelijk lukte dat niet (de sabotage van TL) omdat Magda Ral nota bene van aflevering 1) als actrice in het telefoonboek stond" Of iets van die strekking, inderdaad.
Het is niet omdat ik inderdaad nog af en toe, maar minder dan weleer, mijn toevlucht neem tot Schotse Geneugten, dat mijn grijze hersencellen helemaal foetsie zijn.
Ik was van plan mij deze keer langs de muren van het klooster te begeven en aldaar de paden te bewandelen, en eventueel eens over de muur te komen piepen. Maar gezien het verdriet van de zusters en broeders van het eerste uur, voelde ik me nu toch genoodzaakt om even binnen de muren te wippen. Een apologia ? Misschien, maar niet helemaal. Want ik ben namelijk niet bereid om de beker met dollekervel tot de bodem te ledigen. Geef mij maar een Laphroig. Ik heb zuster Ecossia net zien passeren, en die weet wat ik bedoel.








Offline mollemans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The fab 4
Re:Onze zoektocht naar de Mol
« Reactie #152 Gepost op: 20-01-2003, 18:31:25 »
eh geeerde teddybear, iemand moet toch info hebben verschaft over onze orde, de naam broeder D ten onrecht als enige hebben genoemd en verder de naam van de orde redelijk geweld aan hebben gedaan.
De tranen die zijn geplengd kunnen  niet worden gedroogd, dat besef ik, de onwaarheden in het artikel kunnen wel worden gerectificeerd, dus ik weet niet met wie dat onderhoud geweest is, maar ik kan begrijpen dat mensen met mij er niet blij mee zijn. en ja ik weet dat een journalist a meen te horen zeggen, terwijl er b gezegd wordt en dat ie dan ook nog wel eens c meent te herinneren na het nuttigen van enkel roemers.


Voor mij is de orde open voor eenieder, en staat het iederee toe ons te helpen in de queeste, maar ik zou het zo plezant vinden dat wij als 1 zuster of 1 broeder naar buiten treden ende onze omwentelingen naar de perzische tapijtenhal dus enigszins kunnen structureren.








we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline Tante Nonneke

  • Forumlid
  • Hallelujah , prijs de Mol !
Re:Onze zoektocht naar de Mol
« Reactie #153 Gepost op: 20-01-2003, 18:57:35 »
Tante Nonneke slaakt een zulkdanige zucht van Verlichting dat er bij haar een lichtje begint te branden.
In haar hart kon ze niet geloven dat de pluchen wollebol zoiets zou doen met de Zusters en Broeders ( en hiermee bespaart ze Teddybear een ellenlange zoektocht)van de zo geliefde Orde en weten we nog maar eens dat niet alle tapijten die als Perzisch gecatalogeerd zijn, ook het kwaliteitslabel van Perzië dragen.
Bij deze begroet Tante Nonneke dan ook haar oude vriend Teddybear en heet hem van harte welkom aan de dis voor het gekende sobere maal.Misschien is de naam Frère Jacques voor hem wel toepasselijk?
En speciaal voor deze gelegenheid wil Tante Nonneke haar goed hart eens laten zien en iets bovenhalen waar noch Zuster Fiscalia, noch Zuster Alcolica enige weet van hebben : Een bestofte kruik die al 27 jaar de hut koffer van Tante Nonneke niet is uitgeweest en die luistert naar de naam Isle of Jura.
Of was het Killwood ?  







Fantasie opent de deuren die realisme sluit...

Offline mollemans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The fab 4
Re:Onze zoektocht naar de Mol
« Reactie #154 Gepost op: 20-01-2003, 19:07:00 »
ah if its scotch its scotch.

maar ik houd me er nog een dag verre van. kwestie van uitgerust en nuchter te verschijnen voor de poorten van mijne examen om collega te kunnen worden van Marc , met de profielloze schoentjes, die een muur op klimt , maar niet echt en de kama sutra van buiten kent.







we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline Perlut

  • Forumlid
  • Aan elk een goedendag (net zoals in 1302)
Re:Onze zoektocht naar de Mol
« Reactie #155 Gepost op: 20-01-2003, 19:27:36 »
Ik voel enkele kwaadaardige blikken in mijn richting, doch geen enkele trappist.
Men heeft mij inderdaad gebeld omdat er al eerder een druksel van hun hand verschenen ten tijde van de vorige reeks. Ze waren toen bij mij te gast, op vraag van David Devogele. Enkele jagers die zich toen ophielden in een virtuele herberg waren hier toen ook te gast, waaronder de kastelein. Daardoor zijn ze bij de kastelein en mij terechtgekomen. Ook bij mij is de kip aan hoge snelheid door de soep gevlogen. Men vroeg me of ik nog broeders of zusters waren en of ik misschien hun naam kon vrijgeven alvorens ze hun geloften aflegden. Ik heb ze toen de weg naar het klooster gewezen en hun de raad gegeven hun postduiven in gereedheid te brengen. Het resultaat was vandaag te zien.

*beweegt zich met licht gebogen hoofd richting kerker*








Offline mollemans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The fab 4
Re:Onze zoektocht naar de Mol
« Reactie #156 Gepost op: 20-01-2003, 19:34:27 »
geen enkel probleem Perlut, het is niet mijne bedoeling hier zusters en of broeders aan de schandpaal te nagelen daar ik dit een middeleeuwse gebruik vind wat in tegenstelling tot bacchanalen, zijn nut niet heeft kunnen bewijzen in de moderne tijd.

Ik denk dat we het allemaal met elkaar eens zijn, journalisten zijn het voetvolk der plebejers, zij zijn de trawanten van de zandhengelaars en verdraaien hunner zinnen nog erger dan de Mol in kwestie.

Laten we hier met zijn alleen de queeste verder zetten en mocht er meer bezoek uit Perzie komen, dan misschien ff op voorhand hier aangeven wat we willen dat er geschreven wordt, want voor je het weet zijn we een bende gepensioneerde en schromelijk overschatte personen die geen baan hebben en enkel hunner tijd verdoen met het afstruinen van de via Grappia op zoek naar de Grijze Pij.

Gegroet allen, nieuwe ende oud, ik proost op u. en op ons succes in de futuris







we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline Xandragon

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Alias Tinkerbell
Re:Onze zoektocht naar de Mol
« Reactie #157 Gepost op: 20-01-2003, 19:55:16 »
Xandragon sluipt met veel moeilijkheid maar met volle doorzettingsvermogen naar de poort van de in duister gehulde nederzetting op de bergflank van het groen omgeven landschap. De strijd uit de vorige veldslagen heeft uiteindelijk zijn tol geëist en de koene doch half verslagen Talpakenner en -vanger druipt af naar herbergzame oorden. Van een gereformeerde promoliaat uit zijn persoonlijke kennissenkring hoorde hij van dit oord waar het gezelschap van de nederige gosdsdienaars een heilzame en geestesverruimende invloed zouden hebben op zijner neergeslagen persoon. Na vele jaren onder de vuigste dierensoort te hebben geleefd, wil hij nu toevlucht zoeken. Aangekomen bij de poort ontwaart hij een in donkere gewaden gehulde persoon onder de naam van zuster Portasia, welke moegeterd de deur maar laten openstaan heeft omdat het klooster een grotere aantrekkingskracht blijkt te hebben dan verwacht. Het feit dat dit sanctuarium goed verborgen is bij bevriende uitheemse stammen zal de uitgedroogde pescessoorten van bedenkelijk allooi hopelijk buitenhouden. Het verder schrijden tot het altaar verloopt vlotjes om daar rond 22u vandaag de hoofdpromoliaat te ontmoeten. Gegroet zij de orde der Promoliaten en hierbij vraag ik asiel aan... ::)







« Laatst bewerkt op: 15-02-2003, 19:11:16 door Xandragon »
Goudstof genoeg... nu zoek ik een blok goud.

Offline Tante Nonneke

  • Forumlid
  • Hallelujah , prijs de Mol !
Re:Onze zoektocht naar de Mol
« Reactie #158 Gepost op: 20-01-2003, 20:25:18 »
Asiel is U gegund , mijn beste Xandragon.
Wees welkom in ons midden en schuif aan aan onze ondertussen rijkgevulde dis.
Zorg wel dat ge U niet overeet,want ik weet uw aanwezigheid bij het ontrafelen van de Legoblokjes van de Duitse plastic zakjes van het Franse Kruispunt wel te waarderen.
Al was het maar om hier zelf in hoogsteigen persoon aanwezig te kunnen zijn. :D







Fantasie opent de deuren die realisme sluit...

Offline Teddybear

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Bach rules !
Re:Onze zoektocht naar de Mol
« Reactie #159 Gepost op: 20-01-2003, 21:19:36 »
Gegroet, gij allen.
Frère Jacques ben ik gedoopt, en sla mij dood, ik zou niet weten waarom. Iets uit een vorig leven misschien ?
Yep, een klooster waarin reïncarnatie wel degelijk een rol speelt.
Van spelen gesproken, en van drinken, ik moet bekennen dat ik opgelucht notie kon nemen van de verschillende berichten die de diverse postduiven mij bezorgd hebben.
Uiteindelijk kan ik hier vertellen wat ik wil, want de meesten onder u (ja toch?) weten dat ik mij toch voornamelijk laat leiden door de 27-jaar oude Isle of Jura van Tante Nonneke.
Ik weet niet of ik hier straks, klokke tien zal aanwezig zijn, want in mijn gemeente, waar ik sinds kort een klein klooster beheer, hebben we afgesproken dat we vanavond gaan drinken en ook klinken op de verse spruit van mijn medebroeder-in-crime Broeder Velocia, ook wel Broeder 211 genoemd.
Was ik aanvankelijk niet van plan om hier te komen resideren, dan is mijn drang (drank ?) omgeslagen, nu.
Na een leven van drankmisbruik en onkuisheid is het inderdaad niet slecht van tot de Orde geroepen te worden. Als alle journalisten nu ook zo maar dachten.
Mijn café is gesloten, de rommel is nog niet helemaal opgekuist, en een pak noordelijke krakers heeft zich de eigendom toege-... juist.
Ik heb geen kandidaat mol. Of toch, ik heb er negen.
Maar omdat je naar het schijnt zo altijd kan winnen, hou ik Bruno over.
Met al mijn ervaring!, hoor ik de rest van de gemeenschap al bulderen.
Yeppus.
Kwestie van reversed psychology.
Bruno is bij de zandhengelaars (zeg ik het goed ?) al bekend van een paneel niet zo grote morzel gronds bij de Noordzee. Daarom kan hij uiteraard niet de Mol zijn.
Welnu, in de omgekeerde psichologie is hij het dus net wel. Moeilijk, hoor.
En wat we toch in het oog zouden moeten houden, al is het niet mijn idee, is die spiegelgeschreven Reno Alzetta.
Reizen op en over de Alpen leerden mij dat het hier om een doodsbrief gaat. De plaatselijke zusters Facturias dragen die niet rond, anders zou het niet Italië zijn. Neen, ze plakken die brieven tegen de muren. Maar in spiegelschrift heb ik dat nog nooit gezien.
Nog twee dingen : wat vertellen ons de graffiti op de muren van de Dogestad ?
En om een hint uit Perzië aan te halen : waarom zit de Mol in een projectiekamer.
De regisseur van dit feuilleton is een filmmens, maar speculazen dat Eric, de Keizer van Herentals de Mol zou zijn, zijn wellicht sterk overdreven.
Frère Jacques (dat geheugen van Tante Nonneke !) gaat nu zijn tanden poetsen, en maakt zich op voor een Kreunend bacchanaal.