Auteur Topic: Die dag op de helpdesk  (gelezen 378575 keer)

Offline Xandragon

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Alias Tinkerbell
Re:Onze zoektocht naar de Mol
« Reactie #180 Gepost op: 22-01-2003, 20:05:30 »
De orde der promoliaten bereiden zich voor op een veldslag om de talpa vast te binden. Het moet echter gezegd dat de orde nog wat kloosterbroeders en/of zusters kan gebruiken om het orakel op punt te zetten. Hierbij een oproep om de vuige talpa een hak te zetten... Meer info op email/persoonlijk bericht.







Goudstof genoeg... nu zoek ik een blok goud.

Offline Alive and Kicking

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Onze zoektocht naar de Mol
« Reactie #181 Gepost op: 22-01-2003, 20:07:14 »
woehoew, kheb een naam  ;D Dank u Xandragon !
Tante Nonneke had het mij al gemeld dat ik de eer niet zou krijgen om naar jullie te zwaaien maar ik zal wel even naar de toren kijken  ;)

Ik verheug me alvast op de uitspraken van het Orakel en hoop dat jullie morgen wat kunnen regelen  ;)







banaan begint met een b, soms met een s

Offline Knudde

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Gekken vindt men overal, zelfs in gestichten
Re:Onze zoektocht naar de Mol
« Reactie #182 Gepost op: 22-01-2003, 20:22:59 »
Boven de doopvont werd de wild om zich heen schoppende novice als zuster Viventia gezegend.
'Viventia'; klinkt als een klok maar nog meer als een allesreiniger. Eigenlijk kunnen deze verpauperde gewelven wel een frisse opknapbeurt gebruiken. Gewapend met zwabber en zeem zal onze jongste telg dan ook wel haar broedertje staan.

Ondertussen licht het Orakel op uit de duisternis en beginnen de langoorbeertjes naarstig broodjes te smeren terwijl tante Nonneke druk gesticulerend het verkeer in de sacristie aan het regelen is. Begrijp je?
Knudde snuift de geuren en laat de aangename klanken zich welgevallen. Benieuwd of we in de woestijn zullen prediken...








De zekerste weg om bedrogen te worden, is denken dat je listiger bent dan anderen. Knudde, Kastelein van het zeventiende molsgat

Offline Xandragon

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Alias Tinkerbell
Re:Onze zoektocht naar de Mol
« Reactie #183 Gepost op: 22-01-2003, 20:29:02 »
Graag gedaan Zuster Viventia :)

Xandragon heeft zijn gespitste oren te luren gelegd in het hol van de vuige talpa. Een gepaste uiting van verwondering is nog niet toegekomen met de digitale postduif maar daar reken ik ook niet op. Het is enkel een kwestie van aandacht trekken geweest...

Over aflevering 1 valt nog weinig te zeggen naar onze bescheiden mening omdat ons orakel toch al de juiste richting uitwijst. Het zal afwachten zijn of de zandhengelaars hun visje op het droge willen leggen. Misschien is enige overtuigingskracht te vinden in het hol van de mol en haar subordinate plebejers.

Nu enkel nog dat orakel gelanceerd krijgen maar meer daarover vrijdagavond. ;)







Goudstof genoeg... nu zoek ik een blok goud.

Offline mollemans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The fab 4
Re:Onze zoektocht naar de Mol
« Reactie #184 Gepost op: 22-01-2003, 20:45:21 »
Tante Nonneke heeft ook hier wat gegesticuleerd en me wakker gekregen.

Ik ben nu in conclaaf gegaan over het orakel en zijn gebrabbel en hoop dat er een dezer dagen meer duidelijkheid komt in deze zaak. Hoewel kunnen we dan nog van een orakel spreken








we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline Frêre Soi-même

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Onze zoektocht naar de Mol
« Reactie #185 Gepost op: 22-01-2003, 22:59:16 »
Heb alstublieft medelijden met een arme nog-steeds-zichzelf-zijnde broeder.
Is er nog een plaatsje achter deze nog even dikke poort?
Na vele omzwervingen onder de purperen sterrenhemel hoop ik mijn moede knuppel af en toe in het hoenderhok uwer orde te mogen gooien.
De fles bruine vleermuis die in vorige eeuwen op de golven dobberde en nu troosteloos in de barkast van zuster Alcoholica staat zal u dankbaar zijn.

Met mijn laatste krachten getekend,
Frère Soi-même








Hoe meer je weet, hoe meer er is dat je nog niet weet.

Offline Teddybear

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Bach rules !
Re:Onze zoektocht naar de Mol
« Reactie #186 Gepost op: 23-01-2003, 00:12:46 »
Weest welgekomen, Frère soi-meme.
Mijn verontschuldigingen, maar vermits ik met hoofd en ledenen nog in de duistere middeleeuwen zit, is het mij vooralsnog niet mogelijk om het hoedje op uw 'e' te krijgen.
^ dat gaat, maar verder prutswerk brengt mij hoogstens bij ^€ of ^e^. Ziet u. Och, waren er nog maar kopiisten. Hunne zielen waren hier nog rond, over de nog steeds niet geboende vloer van dit klooster. Maar daar zal, met behulp van ons jongste kloosterlid en Broeder Proper en Broeder Spicenspanius wellicht binnenkort verbetering in komen, zo heb ik me althans laten wijsmaken.
Morgen zal een orakel zich openbaren aan een paar zusters-op-retraite. Benieuwd of al dat soebatten ons verder zal helpen in onze queeste. En of die queeste ons ook naar de duivelin Nicola zal leiden.
Frère soi-meme (maar u zal me wel begrijpen), ik hoop dat we die 'laatste krachten' van u niet al te letterlijk moeten nemen. Anders krijgt u die inderdaad zware poort niet meer open. En kunnen wij niet meegenieten van uwe wijsheid, noch van uwe donkere gevleermuisde.









Offline Knudde

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Gekken vindt men overal, zelfs in gestichten
Re:Onze zoektocht naar de Mol
« Reactie #187 Gepost op: 23-01-2003, 10:34:08 »
Na enkele aanvaringen met de donker gevleesmuisde moet Knudde even naar frisse adem happen. De roze klanken van de uit mijn boxen schallende 'Breathe in the air' klinken plots als 'Breeze...'. Mijn adem ruikt er zelfs nog naar.
Zolang het hoofd maar fris is tegen het weekend. Dan zullen de hengelaars uit de duistere zandvlakte wellicht een ander belegd broodje verkruimelen om zo klein duimpje, in casu, de vermetele mollenjagers die alweer elke straatsteen aan het omkeren zijn,om de tuin te leiden. Grijze gewaden zullen schijnbaar worden afgelegd om anderen ermee te tooien, tactiek en misleiding zullen het peper en zout vormen in de vol alligators stekende soep.
Benieuwd of broeder Gardenica zijn achtertuin weet schoon te houden en de verse voetsporen welke zijn pas gepote aardappelen zullen proberen te vertrappelen, zal kunnen ontrakelen.
De lucht begint weer purper te kleuren. Vreemd. Wat een kleine volksverhuizing al niet teweeg kan brengen.








De zekerste weg om bedrogen te worden, is denken dat je listiger bent dan anderen. Knudde, Kastelein van het zeventiende molsgat

Offline mollemans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The fab 4
Re:Onze zoektocht naar de Mol
« Reactie #188 Gepost op: 23-01-2003, 12:09:32 »
het bericht wat hier door Bas was geplaatst is al weggehaald omdat dit al eerder in volle glorie hier is geplaatst en al zijn aandacht heeft gehad.

Leeshttp://www.geocities.com/knudde2003/allerlei2.html?1043050090810







we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline bas premium

  • Forumlid
  • * dierenarts Boere: kleine huisdierenpraktijk *
Re:Onze zoektocht naar de Mol
« Reactie #189 Gepost op: 23-01-2003, 12:16:27 »
Zeer nederige excuses, ik had dit eerdere bericht niet opgemerkt. Wie krantenartikels wil nalezen - om het even welke krant - geeft maar een seintje, ze vallen per kerende in uw bus.

Bas







Wie draagt beter zorg voor de mol, dan een gediplomeerde dierenarts?

Offline mollemans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The fab 4
Re:Onze zoektocht naar de Mol
« Reactie #190 Gepost op: 23-01-2003, 12:33:13 »
geen enkel probleem, broeder bas;

Ik ben hier bibliothecaris van dienst en heb van hoger hand de opdracht gekregen af en toe proberen de berichtenstroom te sturen, vandaar..

Ik wens u een prettig toeven toe in onze kloosterorde, geniet van de roemers wijn;, de vertellingen en de ontboezemingen, en van de gezamelijke zoektoch naar de grijze pij drager.









we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline Annemieke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Onze zoektocht naar de Mol
« Reactie #191 Gepost op: 23-01-2003, 13:22:42 »
Gewapend met zwabber en zeem zal onze jongste telg dan ook wel haar broedertje staan.
Hoho, Broeder Knudde, Zuster Viventia is wel onze jongste Zuster, maar niet onze jongste telg: vergeet Broeder Ster niet... ::) (Hoewel hij idd wel bijzonder lang niet gesignaleerd is in de kloostergangen :o)
Btw Broeder Knudde, ik kan uw avatar niet zien, zou u daar iets aan kunnen doen...??

Maar eigenlijk heb ik nu geen tijd om de Engelse fooien van alle plebejers uit mijn hoofd te leren, in plaats daarvan moet ik de inhouden van hun omwentelingslichamen en hun differentiaalvergelijkingen kunnen berekenen... ??? Misschien tot bij de erwtensoep (blegh, alweer...) en anders tot morgen...

Zuster Oh Popoi







« Laatst bewerkt op: 23-01-2003, 13:23:07 door e »

Offline Xandragon

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Alias Tinkerbell
Re:Onze zoektocht naar de Mol
« Reactie #192 Gepost op: 23-01-2003, 14:17:22 »
Xandragon heeft de dag slapend doorgebracht. Maar dat is gedaan nu om wakker te blijven zodat wij de gepelsde een steek kunnen geven. ;D Teddybear kan zich aan ons verwachten als zijnde medeconjuraat in de Tuin van de gebloemde Boom. Geen roemers maar menig kelken zullen genuttigd worden om het Orakel een vaste vorm te geven...  :P







Goudstof genoeg... nu zoek ik een blok goud.

Offline Xandragon

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Alias Tinkerbell
Re:Onze zoektocht naar de Mol
« Reactie #193 Gepost op: 23-01-2003, 16:33:41 »
Een pixelachtige verschijning moet hier wel zand strooien in ogen van onze zusters en broeders...Wat voor een vissenwaarheid kunnen we hiervan op het droge leggen ?














Goudstof genoeg... nu zoek ik een blok goud.

Offline bas premium

  • Forumlid
  • * dierenarts Boere: kleine huisdierenpraktijk *
Re:Onze zoektocht naar de Mol
« Reactie #194 Gepost op: 23-01-2003, 17:20:19 »
Broeder X, waar komt dat eerste beeld vandaan? En vooral: van waar komen die woorden en die bolletjes op het scherm? Zelf opgetekend met uw favoriete viltstift, of gewoon gekiekt zoals het er stond?







Wie draagt beter zorg voor de mol, dan een gediplomeerde dierenarts?

Offline Teddybear

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Bach rules !
Re:Onze zoektocht naar de Mol
« Reactie #195 Gepost op: 23-01-2003, 18:09:43 »
Beste Broeder Bas Premium, ik matig mij aan in de hoedanigheid van Frère Jacques, u in de plaats van Xandragon te antwoorden. Hij zal mij dat wellicht niet ten kwade duiden.
De 'bollekes' zijn de route van V. naar M.
Het feit dat zij over heer W. vallen moet op zichzelf niets betekenen. Maar het heeft ergens iets losgemaakt, achter in de grijze massa die nog een beetje doorgaat voor wat eens mijn brein was.
Heer W. loopt namelijk altijd in een korte broek rond. dat is zijn goed recht, en het was mooi weer toen, bezuiden de Alpen.
Maar heer W. ging ook naar de executie in datzelfde kloffie.
Ooit heb ik me eens laten verleiden door de gedachte, dat wie zeker weet dat hij niet zal weggestemd worden (en dat is er maar één, uweetwelwie) zich niets moet aantrekken van enige vestimentaire hulpmiddelen als daar zijn een broek en een trui. Want des avonds kan het daar wèl koud zijn, bezuiden die Alpen.
Immers, als het rode doek valt, moet de getroffene onherroepelijk en onverbiddelijk weg. Geen tijd voor 'proper kleren'.
Ik heb het warm water niet uitgevonden (ook het koude niet), want ik meen me te herinneren dat vriend Kolonel Luitenant Majoor Hugo, onze vorige mol, ook altijd op zijn sletskes en met korte broek naar de executie trok.
Het woord Mol, geprojecteerd over ons madam, zou flauw zijn als Engelse fooi van de zandhengelaars.
Zij zijn tot meer in staat. Hun leuze is trouwens niet voor niets : 'Plus est en vous'. En ik kan het weten, ik heb daar ooit ook mijn gedesemd brood verdiend.








Offline wolfje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Onze zoektocht naar de Mol
« Reactie #196 Gepost op: 23-01-2003, 19:08:26 »
Broeder X, waar komt dat eerste beeld vandaan?

ja, dat vraag ik mij ook af.  8) :P








Offline Frêre Soi-même

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Onze zoektocht naar de Mol
« Reactie #197 Gepost op: 23-01-2003, 22:52:37 »
Negenwerf hoera.

Laatste krachten zijn gelukkig niet meer wat ze geweest zijn. Bovendien is enig brood-en-speel-gedrag in het aanschijn van de fles der flessen mij niet vreemd. Frater Jacobus wordt ten zeerste bedankt voor het calorieke welkom.
Ondertussen heb ik me in de analen van het woelige huiskamer-verleden van dit klooster verdiept. Bloed zwemt waar het niet lopen kan. Wilde haren verstopt onder zedige kapjes. Duistere schimmen in gestreken habijten. Gegroet gij allen die eerder met mij de stenen vloeren hebben gedeeld omdat de nachten te koud en te duister waren. Ook gegroet zij die ik nog niet heb ontmoet en misschien nooit ontmoeten zal.

Op zoek nu naar het geheime pad dat ons door de nevelen leidt naar het land van de appels.
Biddend en prevelend dat mijn pad niet nog een keer het pad moet zijn van de dwalende zot die de as moet strooien waaruit de gevleugelde vogel zal herrijzen, orakelend en vast-beraden. Alhoewel...

Dit nog: de kopiisten zijn nog niet helemaal uit dit aardse tranendal verdwenen. Meng de geur van zweet en tranen met uw eigen bloed op
http://lcg-www.uia.ac.be/~erikt/demol/vl2003a1.html
of net niet natuurlijk.

Broeder Zich-Zêlf








Hoe meer je weet, hoe meer er is dat je nog niet weet.

Offline Knudde

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Gekken vindt men overal, zelfs in gestichten
Re:Onze zoektocht naar de Mol
« Reactie #198 Gepost op: 24-01-2003, 11:14:35 »
De zichzelf bevrijdende broeder wurmde zich een weg, langs meesterlijk gevormde kanalen door de annalen van deze nog jonge geschiedenis, zoals trollen zich rollen in het aanschijn van het duistere onbekende. Ook hij wordt getooid met de pij der lyrische prevelaars, welke alhoewel soberder dan de tunica’s van de plejebers, toch een tip van de grijze sluier bevatten.
Daarom laten de voorbij stuivende syllabussen  de broeders bij gebrek aan brood, korstjes van pasteien eten waardoor het spel op de wagen zit.

Nog twee keer volle maan en de wagen begint weer te rijden. Benieuwd of de hengelaars bot zullen vangen dan wel het orakel der Promoliaten. De klepels worden in de klokken gehangen, het vuur aan de schenen gelegd. Het uur van de bezinnende waarheid nadert...










De zekerste weg om bedrogen te worden, is denken dat je listiger bent dan anderen. Knudde, Kastelein van het zeventiende molsgat

Offline Xandragon

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Alias Tinkerbell
Re:Onze zoektocht naar de Mol
« Reactie #199 Gepost op: 24-01-2003, 14:04:38 »
Xandragon heeft een digitale postduif naar Tante Nonneke haar meeldoos gestuurd.







Goudstof genoeg... nu zoek ik een blok goud.