Auteur Topic: Die dag op de helpdesk  (gelezen 379344 keer)

Offline Frêre Soi-même

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Onze zoektocht naar de Mol
« Reactie #200 Gepost op: 24-01-2003, 14:07:54 »
Het is weer zover. Na slechts één zon en twee manen in dit klooster toeven hebben nacht en dag hebben alweer elkaars plaats ingenomen. Om alle fouthersenen, aanschijn van vals zweet en problemen met kopiistenrechten te vermijden dient nog gezegd dat de syllabus, waarvan sprake in mijn vorig met muisinkt en toetsenveer op deze plaveien neergepootte schrijfsel, niet uit mijn eigen veelkleurige breincellen is ontsproten. Recht is weer recht.
Na weer een nachtje dwalen op donkere en nevelige moeraspaden zou deze broeder graag weten als deze kloosterorde zich reeds in conclaaf heeft begeven om zich te beraden over de theorie van de heilige, steeds tegenwoordige drievuldigheid die deze week in het hol van de vlinder werd gepreveld over zij die op haar geboorteakte dezelfde letter van het omegabet draagt op dezelfde plaats als de twee andere met succes naar pierenland gejaagde taupen. Vermetele stunt of wijde fuik? Moge uw, ongetwijfeld al getrokken conclusies, ook de mijne worden.
Zonder ook maar een ogenblik te twijfelen aan het verkiezen van pasteien boven kruimels toch nog een hersenspinsel dat ik mezelf niet wil onthouden. Met de vestimentaire opmerkingen van frater Jacobus in het achterhoofd vroeg ik mij eventjes af of de bokkenrijders van karossen van de zandhengelaars ook niet bij voorkeur een loodkleurige pij dragen? Of zijn er betere redenen om aan de teugels te mogen trekken van de niet van enig koopmans-liedjes-gespeende vierwielers? En terwijl we toch bezig zijn: wat met de opmerking in het moeder-aarde-klooster over het tweekleurig, veelpaardig vervoermiddel dat zich placht op te houden in de buurt van potaarde-vogel-vuur-standen? Stop nu. Genoeg voor mezelf en nog ongetwijfelder voor mijn medebroeders en -zusters.
De op schrijfsel van welwillende medebroeders en -zusters wachtende Broeder Him-Sêlf wenst u prettige voortzetting van uw dag.








Hoe meer je weet, hoe meer er is dat je nog niet weet.

Offline mollemans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The fab 4
Re:Onze zoektocht naar de Mol
« Reactie #201 Gepost op: 24-01-2003, 14:18:12 »
Broeder zich zelf ik ben nog niet geheel ontwaakt, maar meen toch te mogen stellen dat de kleur van het uniform der plebejers mij niet de ide geeft om een Duivelse sluwaard te kunnen vangen.

Verder zegt men in ander oorden ook dat een accessoire van een plebejer het ware gelaat van de duivel reeds heeft vertoond, mar al wat ik zag was het guitig gezicht van een teddybear( geen verwijzing naar een eerwaardig lid van de orde)

Verder zegt gij iets te hebben vernomen van der Buchstabe die de Mollen gemeen hebben; een zeer intressante denkpiste; en zeker omdat er deze keer maar weer een persoon is die aan dat criterium volledig kan voldoen.

Over de berijder van het tweekleurig voertuig kan ik u niets vertellen omdat deze denkpiste niet door wil sijpelen tot mijn brein. vandaar dat ik daarover grag enige uitleg ontvang in mijne meeldoos of alhier. Ik voel me soms te dom , te beneveld of juist te helder voor de denkpatronen van mijn broeders en zusters.

Daar ik mijn naam hoog moet houden zal ik dus af en toe wat uitleg vragen om als een goede gids de mensen wegwijs te maken doorheen ons klooster, dat al tal van prachtige troonzalen der lyriek heeft grootgebracht en de echoen van tal van theorien herbergt. Voor hen die het wil horen en voor hen die het kan verstaan voorheen en prachtig geluid.

Maar voor hen die het niet kan bevatten, is er Broeder D, die echter ook niet altijd mee is en dus uitleg nodig heeft; Mea culpa







we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline Teddybear

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Bach rules !
Re:Onze zoektocht naar de Mol
« Reactie #202 Gepost op: 24-01-2003, 18:55:35 »
Neen, dit kan echt niet meer.
Broeder Jacob is zozeer onder de indruk van de schrijvens van de eerbiedwaardige Broeder Zijneigen, dat hij de indruk krijgt dat hij (en met hem vele anderen) langs links, rechts, boven en onder voorbijgestoken wordt qua literair gehalte.
Daarenboven was het vannacht niet vroeg, en vanochtend dan weer wel, zodat ik zelfs met het Groot Woordenboek der Kloostertaal bijlange na niet kan vatten wat Broeder Z. bedoelt. Misschien zijn enige dagen rust wel aangewezen. Want straks komt er weer een clown aanzetten met Duitse plastieken zakjes van het Franse Kruispunt, en daar hadden mijn grijzende cellen ook al geen vat op.
Het orakel heeft in elk geval gesproken, en ik laat het woord aan de andere zusters die erbij waren, want mij past hier immers, gezien de taalkundige bedrevenheid alleen maar deemoed.








Offline Knudde

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Gekken vindt men overal, zelfs in gestichten
Re:Onze zoektocht naar de Mol
« Reactie #203 Gepost op: 24-01-2003, 19:20:39 »
De taal der legoblokjes zal U vorige nacht wel duidelijk geworden zijn, meen ik beste Teddy, en terwijl Knudde hier verder rond dwaalt als gezant van de heilige drievuldigheid, meent hij tussen de beklemmende kloostermuren her en der geluiden uit de oerknal te ontwaren toen de dozen van Pandora nog gevouwen dienden te worden.

Inderdaad, knipperend tegen het verblindende licht dat van de digitale lippen onzer eigengereide broeder komt gestroomd, dwaalden mijn gedachten ook eerst af richting Westvlaamse ondertiteling maar plots begon het te dagen in het oosten...
De potaarde-vogel-vuur-simulatie, kortweg "pull!-pang-pang" in de volksmond, deden plots toeters en bellen rinkelen en de berg rockende stenen die hierdoor de heuvel kwamen afgerold konden nog net de springende Zjaak Flitser ontwijken. Boven op de top stond Plinius de Oude nog na te hijgen; zijn nieuwsgierigheid had hem net niet het vuur in gejaagd: hebben wij hier nu naast een Tante N. ook een Nonkel P? De teerlingen lijken geworpen.
Het tweekleurig karos daarentegen is waarschijnlijk voorbij geslopen toen Knudde zijn sandalen aanbond want dit plaatje raakt niet gesnopen.

Begrijpe wie begrijpe kan. Breek U het hoofd niet over Plinius of andere flitsende figuranten; zij maken deel uit van inside-bullshit en in deze hoedanigheid dus ook enkel vatbaar voor gewezen bondgenoten.
Het uitgesponnen woord is nu aan tante Nonneke die vanop haar spinnewiel het orakelende draaiboek aan het weven is. Moge het van degelijke kwaliteit zijn.









« Laatst bewerkt op: 24-01-2003, 19:43:46 door Knudde »
De zekerste weg om bedrogen te worden, is denken dat je listiger bent dan anderen. Knudde, Kastelein van het zeventiende molsgat

Offline Xandragon

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Alias Tinkerbell
Re:Onze zoektocht naar de Mol
« Reactie #204 Gepost op: 24-01-2003, 19:21:23 »
Xandragon wil Broeder Jacob geruststellen. De menige kelken purperrode wijn uit de roemers van de Tuin van de gebloemde Boom hebben ook hier zijn effect gehad. Ik heb heel het klooster afgezocht naar medicinale kruiden om de pijn te verzachten maar heb enkel wat stofnetten ontwaard. Hiervoor zullen we Zuster Viventia en Zuster Spickenspansia eens onder handen moeten nemen. :D
De zandhengelaars hebben blijkbaar hun snuifdoos met psychedelische ingrediënten nog niet totaal geledigd, want ze hebben het orakel nog geen echte gratie verleend. Voorlopig dwalen wij dus mee met Broeder Soi-Même over de moerasige paden der duisternis. Het conclaaf is echter al voltrokken zoals prior vermeld was. Willen de broeders en zusters die met zulke hersenspinsels leven om het Orakel bij te treden dan wensen wij als Orde een digitale postduif in onze meeldoos (Promoliaten@Pandora.be) te ontvangen.







Goudstof genoeg... nu zoek ik een blok goud.

Offline Xandragon

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Alias Tinkerbell
Re:Onze zoektocht naar de Mol
« Reactie #205 Gepost op: 24-01-2003, 21:29:19 »
De moerasige buurten rond het klooster hangen vol drijvende mistslierten die het zicht op de ondergaande zon obstrueren. De vele woestijnwinden die naar hier zouden moeten waaien blijven uit. De hoop dat die nog zàl waaien is tanende...Hun visjes zijn inderdaad op het droge en ze hoeven ons geen strohalm te geven... Het zou echter die vervelde mist doen verdwijnen met de noorderzon. Dan kan onze herbergzame wederopbloeien zoals vorig seizoen.







Goudstof genoeg... nu zoek ik een blok goud.

Offline Xandragon

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Alias Tinkerbell
Re:Onze zoektocht naar de Mol
« Reactie #206 Gepost op: 24-01-2003, 22:10:51 »
Me dunkt dat sommigen in dit klooster hun bedstede verlaten als het bijna tijd is om mijn vermoeide zoektocht te staken... Is Broeder Jacob op iets aan het broeden ?







Goudstof genoeg... nu zoek ik een blok goud.

Offline mollemans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The fab 4
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #207 Gepost op: 24-01-2003, 22:25:10 »
nee ik ben bezig geweest om de plaats van onze orde te waarborgen.

Ik heb de naam iets moeten aanpassen, en hoop dat we daar tevreden mee kunnen zijn. De voorgestelde naam waarin een persoon de terechte eer kreeg is iets te lang bevonden, vandaar dat we het zo hebben gehouden. Ik hoopp dat de persoonlijke audientie van vanavond leuke acties teweeg kan brengen en ik hoor ze graag aan en als ik iets voor iemand kan doen in mijn betekenis van verhuurder van ruimte aan het klooster of van Dictionairius mijn meeldoos is ter uwer beschikking.


Gegroet en ik leg voor nu mijn hoofd te rusten








we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline Frêre Soi-même

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #208 Gepost op: 24-01-2003, 22:33:24 »
De meeldoos van deze broeder staat voortaan naast de uwe in de kast van Zuster Provianda. Uw aller complimenten voor mijn tongriemsnijdselen hebben mij diep ontroerd. En gezien de winden van de zandhengelaars enkel in hun eigen gezicht dreigen te waaien zullen we fuiken en vallen vanonder het stof moeten halen.
Misschien zal strooien van kruimels in plaats van gooien met pasteien tijdelijk en node de strategie van deze kruistocht worden. Maar ze zullen ons niet temmen. En Broeder Zichzelf heeft eerder bewezen dat ernaast slaan zonder orakel evenveel aflaten kan opleveren dan met het gefluister van de wind er knal bovenop.
Dat de orakelste moge winnen.
Broeder Zich-Zêlf.








Hoe meer je weet, hoe meer er is dat je nog niet weet.

Offline alcantara

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #209 Gepost op: 24-01-2003, 22:46:43 »
De terugkeer van Cedric D'Alcantara zal op tandengeknars worden onthaald. Wee de dubbele zielen op dit forum. Dra worden zij ontmaskerd.








Offline Frêre Soi-même

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #210 Gepost op: 24-01-2003, 23:02:23 »
Me dunkt dat we nu alleen nog de met monderne etsen zwaaiende beeldridder ontbreken. U weet wel, hij waarvan zijn naam lijkt op de meestal-in-rode-tomatensaus-vertoevende vis. De hemel trekt dicht. De sterren verdwijnen. De plaveien kleuren rood. Luidt de klokken. Zwaai dicht die poorten. Zuster Portsia weest op uw hoede. In de verte klink het gelach van de gek door de nevelen op het meer. Broeder Zich-Zêlf trekt zijn kap wat dieper over zijn hoofd. De brandstapels zijn dichtbij en toch zo veraf. Maar branden zal hij, de grijze-pij-dragende. Mijn licht wordt geest, mijn geest wordt licht. En Broeder Zich-Zêlf... hij ploegde voort.








Hoe meer je weet, hoe meer er is dat je nog niet weet.

Offline mollemans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The fab 4
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #211 Gepost op: 24-01-2003, 23:09:22 »
Wie is er op komst dat de donderwolken het heen en weer krijgen en de bliksem sneller de donder overtreft dan de donder de bliksem. want als het gespuis is kan ik vragen of zuster portensia de poort kan sluiten , alleen vrees ik dat ik te zacht spreek en zij mij niet zal horen,


Verder dacht ik dat we een open orde waren en idereen ontvingen; Zelfs bekenden uit een ver verleden zijn hier welkom om te drinken uit onze roemers en te eten van onze karige dis en als die persoon dan ook nog vis meeneemt, hoe kunnen we hem dan weigeren







we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline bas premium

  • Forumlid
  • * dierenarts Boere: kleine huisdierenpraktijk *
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #212 Gepost op: 24-01-2003, 23:41:01 »
Broeders en zusters, de eerste episode van de i-files staat online. U vindt deze hier: http://members.lycos.nl/baspremium/

Commentaar kan altijd in mijn mailbus.







Wie draagt beter zorg voor de mol, dan een gediplomeerde dierenarts?

Offline Tante Nonneke

  • Forumlid
  • Hallelujah , prijs de Mol !
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #213 Gepost op: 24-01-2003, 23:43:41 »
Tante Nonneke bekijkt zichzelf nog eens in spiegelbeeld  en telt de walletjes onder haar ogen.Neen, niet die van Zuster Viventia's studentikoze uitstapje, maar de vermoeide rimpels die haar aangezicht teisteren.Ze  strekt even haar uitgeputte ledematen en denkt diep na.Ondanks dagen- en nachtenlange gebeden,vespers en middernachtmissen zal Het Orakel der Promoliaten niet spreken. Presidenten zonder Precedenten hebben er anders over beslist...
Tante Nonneke begrijpt enerzijds de instelling van de Deserterende Visvangers, maar had toch gehoopt dat ze in betere fysieke conditie zouden zijn.Maar nu blijkt hun sportiviteit toch op een vrij laag pitje te staan.
Zeker omdat de Zandhengelaars toch zweren bij originele interactiviteit en handig gebruik maken van onze gratis virtuele diensten om dit te benadrukken.
En daarenboven lag hun slaagkans in de uitdaging van Het Orakel zo maar even 8 x keer hoger dan die van de Promoliaten. 8/1 zou Zuster Loteria,de verantwoordelijke voor de kansspelen binnen onze kloostermuren,dan zeggen.
Maar soit, de President zonder Precedent heeft beslist en zo zal het dan wel zijn zeker ?

Tot overmaat van ramp stelt Tante Nonneke vast dat haar verzorgdende anti-rimpelcrème op en haar ebbenhouten haarborstel verdwenen is.
" Je zou voor minder je geloof verliezen" denkt ze stil bij zichzelf,getroffen door deze golf van Plagen van Egypte die haar overspoelen.
Tante Nonneke blijft echter geloven in de Goedheid van de Mens,en misschien kunnen de Promoliaten Het Orakel toch nog laten spreken, maar dan in een noodgedwongen flink afgeslankte versie.
Zuster Anonyma, die haar anonimiteit heeft opgegeven en zich nu Xandragon noemt, heeft daartoe reeds de nodige stappen gezet.Ook Zuster Factoria is druk in de weer geweest met de nodige voorbereidselen en was zodanig gedreven bezig dat ze uit enthousiasme zelfs een gedagtekende brief aan zichzelf heeft gestuurd, als het ware om zichzelf uit te nodigen."Beleefd is anders, maar misschien dat het toch nog van pas komt" zal ze waarschijnlijk gedacht hebben.

Een ietwat pijnlijke maar toch milde glimlach lacht Tante Nonneke toe vanuit de ouderwetse, gebarsten spiegel.
Nog een barst, nog een breuklijn, denkt Tante Nonneke weemoedig. Zouden ze nog te lijmen zijn ?....  








Fantasie opent de deuren die realisme sluit...

Offline Tante Nonneke

  • Forumlid
  • Hallelujah , prijs de Mol !
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #214 Gepost op: 25-01-2003, 00:29:51 »
De zwoele nachtelijke wind waait door de openstaande vensters de geluiden van een bekende stem het zolderkamertje van Tante Nonneke binnen.
De zachte,zangerige ondertoon verraadt een bronsgroen eikenhouten afkomst.
Weer een bekende reiziger die na een lange en vermoeiende zoektocht de poort van ons klooster heeft teruggevonden.
Daarom wenst Tante Nonneke de Broeder die nog nooit iemand anders is geweest een hartelijk welkom toe en biedt hem,weliswaar onder het afkeurend oog van Zuster Alcolica, een roemer Château La Taupe,onze beste miswijn,aan.
Spontaan borrelt een nostalgisch liedje bij haar op. " We'll meet again, don't know where, don't know when... galmt het door de lege gangen.
Nog een ander liedje, van de bekende Limburgse charmezanger Springende Zjaak Flitser, dwarrelt door haar geheugen. De tekst ontgaat Tante Nonneke echter, ze herinnert zich enkel de literair hoogstaande woorden "Yeah, Yeah,Yeah"...







Fantasie opent de deuren die realisme sluit...

Offline Frêre Soi-même

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #215 Gepost op: 25-01-2003, 00:55:35 »
Een beker La Taupe, het tevreden gezoem van Tante Nonneke, klanken uit een ver verleden... Zucht. Een sprong in het duistere maar warme verleden met een blik op de onzekere, kille toekomst. Zucht. Slaaptijd? Zou kunnen... ales mag, niets moet. Broeder Zich-Zêlf legt zijn vermoeide hoofd te rusten. Yeah, Yeah, Yeah. Voor één keer was het het leuk geflitst worden. Let op voor de gevleerde, uw hoofd zal er wel bij varen.







Hoe meer je weet, hoe meer er is dat je nog niet weet.

Offline Teddybear

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Bach rules !
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #216 Gepost op: 25-01-2003, 04:02:14 »
Yeah, yeah, yeah.
Na liters Duvel, is Broeder Jacob eindelijk terug in het Klooster gesukkeld. Hij heeft - mits enige moeite- (de letters liggen ook zo dicht bij elkaar op zijn klavier) een antwoord gegeven. Doe onnoembare dingen met het directorium der zandhengelaars. Pak hen desnoods in al hunne lichaamsopeningen. Het orakel blijft bestaan.
De liters Duvel werden versterkt door Aguardente de cana. Blijf daar af, lieve zusters, tenzij gijlieden de volle spraak van het forum tot de uwe wilt nemen.
Lange eenzame nachten waren mijn deel,  gemengd met uitspraken van plebejers die rijker bleken dan Bill Vanderpoorten himself. (echt waar).
Het orakel heeft gesproken, en weliswaar kunnen ook Orakels zich vergissen, maar daarvoor worden zij eigenlijk weer niet betaald. Ergo , het orakel is als Karol Woytila, die plots van mens, Petrus verving en onfeilbaarheid verkreeg door een simpele stemming van wit papier. Habemus Papam, en wij Habemus Oraculum. Enkel de zondagse beeldstede zal ons opnieuw soelaas kunnen brengen.
Let op de spiegelschriften, let op Nicola, maar vergeet ook niet te letten op Broeder W., met zijn basketsloefkes aan.
Voor onze Nederlandse vrienden : u gaat dit nooit begrijpen. Of toch, want De Belgisch Duitse doelmannen worden nu ook bij jullie uitgezonden. Een Engelse fooi : het gaat om de schoonzoon van El Sympatico.
Verder is alles zoals vroeger : onenigheid en verwarring. Trek op dan, nevels, als u mij tenminste toelaat uwe queeste verder te ontwarren. Al weet ik dat, refererend naar  de heroïschen Gordius, u dat niet licht zal vallen.
Geen nachtdienst hebbende, en daarom wezsende blijvende plakkende met de baas van een Afrikaans legioen uit De Woestijn van De Leeuw, groet ik jullie allen, en  ga voor het slapen nog wat in het dictionarium bladeren.
Maar orakel of niet. NIKOL is de MOL.
En ik zal dat later nog wel bewijzen, of zeer deemoedig het hoofd buigen, moest zij de rode mantel over zich gegooid krijgen.
Bij deze :Nifomo.









Offline Frêre Soi-même

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #217 Gepost op: 25-01-2003, 10:11:57 »
Broeder Zich-Zêlf sluipt eventjes weg vanuit de met gesnurk, gewauwel en alcoholdampen gevulde slaapzaal. Vanuit zijn eigen cel waterplankt hij nog eventjes de Via af. Groot is zijn verwondering als blijkt dat één van de oases waar hij in zijn pre-pijse periode wel eens durfde toeven om van hoofse schrijfsels te genieten omgebouwd is tot een één-mans-klooster ver weg van alle door de horden en Perzen vertrappelde paden. De bronsgroene bewoner heeft zich gehuld in de pij van Dominikaan. Op zijn muren staan nu schrijfsels waar Orakels alle kleuren van krijgen. Staan deze schrijfsels ook op een muur in een voor mij onbekende kamer in dit gebenedijde klooster? Of zijn ze opgezogen door het Orakel zelve, die nu alles herkauwt om ten gepaste tijde alles uit te spuwen in een zegevierende regen van snippers papier en - met vele liters La Taupe doorgespoelde - haastig gekauwde pasteien? Wie zal het zeggen? Ik niet.







Hoe meer je weet, hoe meer er is dat je nog niet weet.

Offline Knudde

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Gekken vindt men overal, zelfs in gestichten
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #218 Gepost op: 25-01-2003, 11:14:25 »
De binaire vlaktes van de vroeger o zo populaire internautische planeet liggen er inderdaad dor en verlaten bij. Her en der nog een vastgeketende van tomatensaus doorspekte ziel die krampachtig vasthoudt aan de vermolmde takken van ontwortelde bomen, doch de kreet om putchar-Pilchards wordt gesmoord in de eenzaamheid der achtergeblevenen.
Misschien moeten we maar eens een ansichtkaartje sturen van dit ondertussen net niet uit zijn voegen barstend klooster. Hoe meer zielen, hoe meer bezinning.Hoe meer zin, hoe meer vreugde. De cirkel raakt ooit wel weer rond, welke omwegen en kruispunten een mens ook moet trotseren.
Ondertussen worden de diepste zieleroerselen van het orakel stevig achter slot en grendel bewaard teneinde de serene sfeer en de rust die dit nederige klooster uitstraalt niet in opspraak te brengen. Het staat U echter vrij Broeder Zichzelf om daar bij die molen een zakje zelfrijzende te gaan bestellen. Indien U de regels van deze Orde aanvaardt, zal het U gratis en voor niks worden aangeboden.








De zekerste weg om bedrogen te worden, is denken dat je listiger bent dan anderen. Knudde, Kastelein van het zeventiende molsgat

Offline Xandragon

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Alias Tinkerbell
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #219 Gepost op: 25-01-2003, 11:40:28 »
Allereerst wenst Xandragon de Broeder Dictionarus te danken voor de inspanningen om het tabernakel van de Orde een nieuw laagje verf te geven. Verder wil ik iedere broeder en zuster de kans geven om de Orde uitgebreid te overspoelen met hun ideëen op het digitale thuisadres van de Orde, nl. Promoliaten@Pandora.be. Theoriën die de plausibiliteit van ons Orakel overstijgen worden altijd in dank aangenomen edoch zullen wij ons niet van onze destinatie laten afwaaien door Woestijnwinden vanuit het Zuidelijke halfrond van deze Grijs Gepelde Wereld der Duisternis. Helena van Troje zag, kwam en overwon waar menig Caesar voorgegaan was. Zij heeft dan ook de ziel van broeder Xandragon op licht plezante ende op epicuristische wijze bereden tot het gouden pad oplichtte. Misschien daardoor dat de stemming van ondergetekende als een pijl de hoogte in geschoten is, want gister was de halfkrochtige, vermaledijde Reaper zijn best aan het doen om mijn zieltogende aureool naar benee te halen. Halleluja driewerf Halleluja zou Tante Nonneke nogmaals laten schallen in deze gewelven en ik zing driestig ende terug volgetogen mee !







Goudstof genoeg... nu zoek ik een blok goud.