Auteur Topic: Die dag op de helpdesk  (gelezen 379346 keer)

Offline Teddybear

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Bach rules !
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #440 Gepost op: 4-02-2003, 01:57:21 »
Alleluja. Met drie in plaats van twee L-en.
Drie is volgens sommigen het getal van de Mol.
Goed zo. Houden zo. En nu nog bewijzen.
Ik ben net dank zij de geheime code het klooster terug binnengeglipt. De poort was immers dicht, en ik merk dat er niet veel animo was binnen onze muren. Lezers wel, maar animo niet. Animo betekent volgens mijn kruiswoordraadsel Kooplust. Maar Wie koopt zich vrij, om twee hele dagen de beest te gaan uithangen voor de anderen zich ook maar rekenschap kunnen geven van zijn aan- of afwezigheid ?
Vanavond deerde mij dit alles niet, want ik ben mij gaan laven aan schoonheid. De schoonheid der maagden. Eén en dertig in getale waren ze. En zij vergrepen zich oraal aan klassiekers die zo uit de pijp van DJHousse zouden kunnen gekomen zijn.
De schoonheid der maagden was in elk geval de reden dat ik mij liet meeslepen, want heel dat scala kinderen stond daar stokstijf te kwelen en te zuchten en te staan, zodat de erotiek ervan afdroop als was van een oude kaars van Zuster Portensia. En we weten, dat die al lang niet meer brandt.
Van kaarsen gesproken, denk nog eens even aan Jacques Brel (denk trouwens altijd aan Jacques Brel!) On se croit mêche, on n'est que suif.
Ook dat is een manier om je onsterfelijk te maken, en dan op een origineler manier dan Quebec even op de wereldkaart te zetten, of pekinezen als schapendoezen te kiezen (dat laatste blijft de oorsprong van de eveneens onsterfelijke Vlaamse uitdrukking 'Een Dominiekske doen').
Toch heb ik me tijdens de uitvoering van het nummer Let her down easy, net voor ik in slaap viel, nog even gebogen over de Vijfde Kwestie. Vele broeders en zusters op andere podia en fora meenden terecht dat de tijd te kort was om de Veeboerin daarop te laten antwoorden. Ik heb het gecheckt : het kon in elk geval niet 'live'. Technisch totaal onmogelijk. Eventueel via een gebrande DVD. Ook mogelijk middels een JPEG-file.
Maar het was wel snel.
Slaap nu alle heen in vrede.









Offline Teddybear

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Bach rules !
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #441 Gepost op: 4-02-2003, 02:27:08 »
Dag Tante, waart gij ook op dat schoon concert ?
En zijt gij nu ook wat aan 't bijlezen ?
Have fun. Ik las zonet voor de duizendste keer dat iemand ontdekt had dat Corry de Mol was, omdat als ge de namen in een bepaalde volgorde plaats enzoverder enzovoort.
Er is mij niets bekend over andere bewoners dan wel werkneemsters van Vliegersstadje. De postduif is over uw doos gevlogen, trouwens.









Offline Perlut

  • Forumlid
  • Aan elk een goedendag (net zoals in 1302)
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #442 Gepost op: 4-02-2003, 04:53:32 »
Oye, oye
Eindelijk is er eens een perkament verschenen die het niveau van ons aller Parochieblad overschrijd. Vergeet Het Blunderblad. Gerechtigheid heeft zijn ware gelaat getoond.
Zuster Portesia heeft me, tussen twee nutteloze schoonheidsslaapjes in, laten weten om de bediening uit te rusten met een hoger voltgehalte om zo een vlotte doorgang te verzekeren. Telt de nieuwe regeling voor de vrije energiemarkt ook voor kloosters of moeten wij waarlijks zware bieren aan weerloze burgers tentoon spreiden en alzo beschonken personen de weg naar de poort wijzen?








Offline Xandragon

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Alias Tinkerbell
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #443 Gepost op: 4-02-2003, 12:14:08 »
Xandragon ontving een perkament van onze abdis waardoor onze Kloostermuren zo dun als papier zullen worden. Nu we te kijk staan in een onafhankelijk weekblad en dus wereldberoemd geworden zijn in 't Vlaanderse mollenland, willen we een bestelling plaatsen voor meer roemers. Want deze zullen sneller geledigd worden dan voorheen. De Cht. La Taupe wordt desgewenst aangelengd met Zaventems Water om de beperkte voorraad te vrijwaren.

Ook Broeder Plavuizia moet zich haasten om het pad te vereffenen met nieuwe stenen alszijnde Engelse fooien vanuit het dorre landschap met geschubde bewoners. Hoewel haasten... Goede betegeling van ons pad naar het Orakel is niet op una due tré gelegd.

Ivm met deze tegels zie ik bij de gepulsde fosforberoering door Broeder VHS een grote blinkende tegel met de inscriptie Talpa.
Degene die zo recht uit de centrifuge van Zuster Factoria is gelopen, staart zich letterlijk blind op het rekenraadsel dat zelfs onze jongste Novice kon oplossen. Niet zo direct het eerste en ook niet het tweede, maar het derde was van een laag niveau waarbij onze Novice Calculatia niet lang over moest nadenken. Ook de plebejer Zuster S kon met haar hoofdje de laatste uitrekenen terwijl zij dit dagelijks door haar subonderdanen laat doen op een digitale manier. En dan de kelken vullen én ledigen was de opdracht onwaardig voor W. Ook de kapelmuur van zijn cel aftasten op een kruisteken bleek één van zijn hoofdbezigheden te zijn.

Een tweede tegel die net af is, is het feit dat plebejer Assubel overgestapt is naar de Vaderlandsche. Om zich daar in te wroeten met zijn mollenpoten. Waarom eerst op de palen klimmen om dan onmiddellijk terug beneden te staan ? Waarschijnlijk om op de zwakste schakel (S. de begoede) te kunnen inpraten hoe moeilijk het wel niet is om te blijven staan. Dat was toch dik tegen zijn spreekwoordelijke viool toen S. doodleuk een deuntje stond te neuriën op den Hooge paal.

Meer tegels ? Waarschijnlijk wel, maar nu even niet... Eerst de innerlijke mens versterken met de Erwtensoep van onze Broeder Tuinman. Of zullen het bonen zijn deze keer ? Ik eet niet graag bonen...







Goudstof genoeg... nu zoek ik een blok goud.

Offline bas premium

  • Forumlid
  • * dierenarts Boere: kleine huisdierenpraktijk *
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #444 Gepost op: 4-02-2003, 13:41:29 »
- de dierenarts: met Quebec te zeggen valt zij voor mij af als kandidaat Mol. Dan zou ze de zwakste aller tijden geweest zijn, en niet zandhengelaarachtig.
Broeder Teddy brengt zijn medegelovigen in verwarring. Lezen wij vandaag niet in het blad van de besnorde granaatwerper dat zijn voorkeur uitgaat naar de uitbaatster van een kleine huisdierenpraktijk (voorwaar op zich een hint die kan tellen)? Wel zeker, broeder lelijke hoest weet ook wel dat de doodslijn voor dit blad van het klank&lichtkastje zich reeds voor de recentste aflevering bevond, maar welke dwingende bewijslast heeft broeder Rooseveltderivaat op enkele dagen geleid van "favoriete mol" naar "slechtste gangengraver ooit"?
Broeders en zusters, luister naar deze wijze woorden: laat u niet in verzoeking brengen, blijf op het rechte pad en durf geloven dat aan het einde van de tunnel het licht in Bilzen brandt.







Wie draagt beter zorg voor de mol, dan een gediplomeerde dierenarts?

Offline Tante Nonneke

  • Forumlid
  • Hallelujah , prijs de Mol !
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #445 Gepost op: 4-02-2003, 14:17:29 »
Tante Nonneke is al even opgelucht als Xandragon en Perlut. Eindelijk een correcte optekening van onze Promoliaanse activiteiten.
Ik stel voor dat we juffrouw De Bie,de interviewster van dienst, een klein, maar origineel standbeeld geven in onze lommerrijke kloostertuin.
Want hoe snel de Molse leugen en het Blunderbladse geklungel ook mogen zijn, de Promoliaanse eerlijkheid en speurzin achterhaalt ze wel...
Is 't niet vandaag, dan wel Morgen.
Zo wist Zuster Videotheca nog enkele leuke Engelse fooien op te vissen uit de florerende Oase van Zuster Lalupa.
Zo was er het vertrek ( om met het einde te beginnen) van Bruno Van 't Zevende Gebod.
Net als Dhr. Spelleider rechtstaat om Bruno zijn uitvaart te begeleiden ziet U op de muur achter hem een woord in spiegelschrift ( en toch net niet) verschijnen. Het lijkt op Cirrus of zoiets, maar Zuster Videotheca weigert te stoppen op niet voorziene haltes in het parcours,net als de koets van de Schone van de Pont d'Avignon,waardoor Tante Nonneke haar handicap de afmetingen begint aan te nemen van die van Corry Van De Ronde.
Maar ze is er van overtuigd dat Frère Jacques met zijn hitech machienen dit alles al wel naadloos geregistreerd heeft en er alles kan over vertellen.
Gecombineerd met de afwezig aanwezig zijnde andere 'Mots Manquées' van de broer van Marie-Josée, de Franse nationale hinde, zou dit wel eens tot de algehele en totale vroegtijdige ontmaskering van Het Zwarte Beest kunnen leiden.
Ja, beste lezers, als U eens zou weten wat er zich achter de schermen van ons bescheiden kloostertje allemaal afspeelt...
Da's straffer als De Pfaff's,Eddy Wally in Space,Big Brother dag 19 en Het leven zoals het is: Zaventem Airport samen in 't kwadraat.
Misschien moeten we er eens over nadenken om gegidste rondleidingen te geven in, voor, tussen, onder en achter onze Kloostermuren...
Kandidaten?







Fantasie opent de deuren die realisme sluit...

Offline Xandragon

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Alias Tinkerbell
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #446 Gepost op: 4-02-2003, 16:04:11 »
Xandragon is van mening dat de gestelde, moedige en gedurfde uitdaging van de Promoliaten aan herhaling toe is. Hier volgt een excerpt uit de posting van Tante Nonneke enige weken geleden :


Het Orakel der Promoliaten is een uitdaging aan alle Zoekende Zielen die er van overtuigd zijn dat hun kennis van de Mol groter is dan die van ons ,Broeders en Zusters Promoliaten.

En die uitdaging gaat als volgt :
Wij, de Orde der Promoliaten, hebben vorige vrijdag, 24 januari 2003,dus vóór aflevering 2, de naam van onze Mol gedeponeerd via een verzegeld en gedagtekend schrijven. Deze gesloten enveloppe zal echter gesloten blijven tot ze geopend wordt. Dat gebeurt vaker bij gesloten enveloppes. De datum waarop deze enveloppe geopend zal worden staat nog niet exact vast, maar situeert zich zeker na 9 maart,de dag van de finale en wel in Danscafé 't Dul Konijn in Bissegem,alom gekend als bedevaartsoord voor Mollenvangers.

Onze uitdaging aan alle Mollevangers,waar ook ter wereld, is dan ook duidelijk.

Stel vanaf nu Uw Molkeuze tegenover die van ons en bewijs dat U een grotere Molkenner bent dan wij. Argumentatie bijvoegen hoeft niet,wij geloven U zo ook wel.
Je kan dat doen door een e-mail te sturen naarmet vermelding van Uw nickname en volgende gegevens :
1. Je Mol
2. Je winnaar
3. Je verliezende finalist
4. Het aantal stemmen dat de hoogstgeklasseerde winnaar zal hebben in de week van 2 maart op de stempagina van de Molsite van www.dulkonijn.be
5.Het totaal aantal keer dat ons topic (Orakel der Promoliaten)op dit forum gelezen zal zijn op 9 maart om exact 21.00 uur.

Ik zie jullie al denken " een makkie, ik wacht gewoon tot 9 maart dan weet ik de 3 finalisten al zeker en ken ik ook het aantal  stemmen en berichten en stuur dan rap-rap een mailtje" Maar zulke trucjes van Luie Sjarel pakken geen verf bij de Promoliaten. De e-mails worden maar tot een bepaald aantal aanvaard en daarna niet meer.
Wie eerst komt, wordt eerst bediend. Fair is fair.
Er hangt, van onze kant, immers iets vast aan Het Orakel. En wel 1 prachtige hoofdprijs en 1 mooie troostprijs.Wat die prijzen zijn gaan we lekker niet aan jullie nieuwsgierige neusjes hangen,maar ze zijn gegarandeerd waardevol én uiteraard van Promoliaanse originaliteit.
En die prijzen worden uitgereikt vlak nadat wij onze enveloppe openen en onze Mol bekend maken.
Als wij een foute Mol hebben, winnen jullie en wordt er aan de hand van de gegevens die jullie ons gestuurd hebben én de inschrijvingsdatum bepaald wie er in de prijzen valt. Niet letterlijk liefst, want anders loopt dat mogelijk slecht af.
Als wij echter de juiste Mol hebben winnen wij,en dan mogen jullie,sportief als jullie zijn, ons een pintje tracteren als jullie dat willen. Of twee,of...
Maar omdat de Promoliaten hele brave jongens en meisjes zijn schenken wij ook in dat geval toch nog onze prijzen weg aan de rechthebbenden.
Als jullie nog vragen hebben over ons Orakel kan je je steeds richten tot Tante Nonneke op het mailadres  en NIET naar , want dat dient enkel voor de verwerking van de Orakelse wedstrijdmails.

Tante Nonneke en de Promoliaten wensen U tenslotte nog veel moed,doorzettingsvermogen en succes en geen stijve vingers van het typen of een muispols.Wij hopen van harte dat U een leuke portie plezier beleeft aan ons Orakel ( wij in elk geval wel !) en misschien zien we elkaar nog eens weer op ons forum of in 't Dul Konijn
Was getekend en getypt,
Tante Nonneke en de Promoliaten


Aldaar de uitdaging, aan u om ze aan te gaan met ons.







Goudstof genoeg... nu zoek ik een blok goud.

Offline Xandragon

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Alias Tinkerbell
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #447 Gepost op: 4-02-2003, 16:16:34 »
Om een of andere reden zijn de emailadressen niet mee genomen door de kopiisten van onze Orde. Ik geef ze u nogmaals :

wedstrijd : Promoliaten@pandora.be

vragen : Tantenonnetje@hotmail.com

Zo... en nu maar stemmen







Goudstof genoeg... nu zoek ik een blok goud.

Offline Tante Nonneke

  • Forumlid
  • Hallelujah , prijs de Mol !
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #448 Gepost op: 4-02-2003, 16:18:21 »
Tante Nonneke stelt zich enkele vragen bij het verhaal van Vraag 5 en de foute Vraag 1.
In eerste instantie is het voor Tante Nonneke heel logisch dat ze de groep in 2 x 4 opsplitsen.
Zo ben je toch altijd zeker dat er 1 groep juist zit.
En aangezien ze met slechts 3 moeten arriveren ( wat ook logisch is want 8 deelnemers-5 mogelijk foute antwoorden,dus afvallers = 3 aankomers)kan de groep die vraag 1 juist heeft al minimaal tot aan vraag 5 komen.De andere groep ( die dan nog met 3 overblijven) hoeft dan enkel het spoor van de eerste groep te volgen tot aan vraag 5 en daar minstens de laatste overblijver op te pikken.Bij vraag 5 kunnen ze dan nog 1 iemand verliezen maar dan zijn ze nog altijd met 3 over. Heel logisch en de snelste aanpak als je vertrekt.
Logisch is ook van Corry achter te laten. Er moet toch altijd 1 van beide groepen terug langs Corry passeren op weg van de foute vraag 1 naar vraag 2.
En die weg leidt langs het vertrekpunt,waar Corry in haar stoeltje zit te wachten.Meenemen en klaar is kees.Goed denkwerk wederom,zeker als je beperkt in tijd bent, en je ziet dat je een steile helling op moet.
Wat vraag 5 betreft : Als de spelers geen enkele fout maken leggen ze een parcours af van 8 km, zoniet loopt het op tot 10 km.Volgens Michiel Spelleider.
Inge valt af na laat ons zeggen 200m  ( 2 km omweg gedeeld door 2 voor heen/terug bij fout en door 5 vragen )Aan een gemiddeld tempo van 4 km/h (parcours bergop + oplossen raadsels)betekent dat dat Inge afvalt na 3 minuten wedstrijd.
De 2 groepen smelten samen tussen Vraag 3 en Vraag 4 en daar daalt het tempo wegens Corry, die echter bij Vraag 4 wordt gedumpt.
Bij vraag 5 komen ze dan aan na theoretisch ongeveer 114 minuten.Maar door de aanwezigheid van Corry gaat uiteraard veel tijd verloren.
Als we daar even geen rekening mee houden, evenmin als met de vermoeidheid, hebben de Woestijnvissers minstens 2 uur tijd om de opname van Inge te maken. Dat kan zelfs Tante Nonneke nog met haar digitaal Kodakske.Een filmpje maken van 15 seconden, op laptop zetten, schrijven op een CDeetje en wegvoeren of zelfs gewoon doorsturen naar Vraag 5. En dat alles op 2 uur tijd : een fluitje van een cent voor iemand die wat handig is met computertoestanden...
Dus Tante Nonneke ziet niet goed het nut in van deze discussie...
In tweede instantie valt ook op dat Inge weer eens het aftandse buitenbeentje speelt met haar regenjaskomedie. Volgens mij volgt Inge imitatielessen bij Hugo Daemen , een oude bekende.Spijtig genoeg zaten de andere deelnemers in de zaal bij haar generale repetitie. Dus adieu, Inge...
In derde instantie viel er echter nog iets Tante Nonneke op :
Terwijl ze weg wandelen van de oude man en de fles,richting fout antwoord, zegt Shadia, zo langs haar neus weg : "Iemand een wijntje ??" En een tijdje later krijgen ze er inderdaad een aangeboden.In quizverpakking...

Nee volgens Tante Nonneke is het veel belangrijker om na te gaan waar de Mol zou moeten zitten in dit wandelraadsel.
Dat antwoord is duidelijk : In de groep die vraag 1 fout beantwoordt. Want de andere groep kan toch nooit zonder hen de arrivo halen ...
Dus Shadia B.,Corry Van De Ronde, Marc Assubel en Inge Landbouwster.
Er begint stilaan een lichtstraaltje door het duistere doolhof te priemen...







« Laatst bewerkt op: 4-02-2003, 16:43:27 door Tante Nonneke »
Fantasie opent de deuren die realisme sluit...

Offline mollemans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The fab 4
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #449 Gepost op: 4-02-2003, 17:31:50 »
en als je dit zelfde op laat gaan voor de slapers, kom je al weer een stapske verder. Want dat de Grijze pij drager iets te zoeken had naast Mr Plop himself lijkt me zeer vreemd.

Dus was de grijze pij aan het schieten op weerloze duiven of lag hij in de armen van Morpheus. In het laatste geval een directe invloed op het gebeuren. er waren nl 2 punten voor Augustinus, 4 voor stiftje en potlood, 19 voor de rambo plebejers en 21 voor de doornroosjes.

Zelfs al slaagden augustinus, potlood en penseel en de rambo dan nog was de proef niet geslaagd, 2 en 4 en 19 maakt zelfs zonder hulp van zuster calulatie 25 en geen 26.

Is de lichtstraal al wat breder nu of zie ik hallucinaties.

Voeg daarbij de omdraaiing van 2 evenoude plebejers in ener tete a tete met Michiel de gevleugelde en de spreekwoordelijk weg naar Rome die via de stad met de diamanten schittering aan de rivier te maken heeft met onze queeste en ziehier het licht dat weerkaatst op het nieuwe beeld in onze tuin. Zou dit wonder onze voorraad roemers kunnen vergroten.







we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline Xandragon

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Alias Tinkerbell
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #450 Gepost op: 4-02-2003, 17:47:48 »
Xandragon kan Tante Nonneke goed volgen tot op de laatste zin. Maar misschien kijkt zij over het feit dat het wel de bedoeling is dat ze den arrivo niet halen hé. Dus waarom moet de mol dan persé bij groep 1 zitten. Hier riskeert de mol van uitgeschakeld te worden en daar te moeten blijven. (Marc, Shadia, Inge en Corry). Ik dacht ook te merken dat enige Vaderlandsche haatuitstraling na het verkeerd beantwoorden van vraag 4 toen hij noodgedwongen achter bleef.







Goudstof genoeg... nu zoek ik een blok goud.

Offline bas premium

  • Forumlid
  • * dierenarts Boere: kleine huisdierenpraktijk *
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #451 Gepost op: 4-02-2003, 17:49:53 »
Broeder mollemans, uw redenering omtrent de puntentelling lijkt plausibel, maar kan ook anders, zoals reeds werd aangetoond op de site-die-we-nu-even-niet-mogen-vermelden. Ik citeer:

"Van zodra Stijn faalt in de proef met de lamp, weet Inge mathematisch zeker dat haar proef volstrekt irrelevant is geworden. Immers, de tekenproef kan 4 punten opleveren, de klim&schiet-proef 19 punten en de slaapproef 21 punten. Om aan de vereiste 26 punten te komen moeten deze beide laatste proeven tot een goed einde worden gebracht. De combinatie van de tekenproef en een andere proef kan immers geen 26 punten opleveren. Inge ziet haar kans schoon en levert - geholpen door tekenaar Bruno - een vlekkeloze proef af. Hoera, simpele zielen zien hierin het bewijs van haar onschuld. Niet dus."

Kortom: zelfde telling, andere conclusie. Met mijn excuses voor het herversmallen van uw lichtstraal.







Wie draagt beter zorg voor de mol, dan een gediplomeerde dierenarts?

Offline bas premium

  • Forumlid
  • * dierenarts Boere: kleine huisdierenpraktijk *
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #452 Gepost op: 4-02-2003, 17:55:05 »
Hier riskeert de mol van uitgeschakeld te worden en daar te moeten blijven.

Precies, mijn waarde broeder X. Dat is ook een punt dat alreeds werd opgetekend op de onnoembare site van broeder mezelf. Citaat: "Af en toe heeft de mol ook pech. Inge probeert in de dilemma-proef duidelijk Shadia in de rol te krijgen van degene die achterblijft bij de mislukte proef (let op haar lichaamstaal), maar finaal beslissen Marc en Shadia blijkbaar dat Inge daar blijft."

Terecht voegt broeder Xanvuurspuwendbeest (af en toe eens eentje over de brug moet kunnen) daaraan toe dat Marc hetzelfde overkwam: tegen zijn zin blijven zitten. (Binnenkort mag hij daar van Marleentje beroep tegen aantekenen, doch dit geheel terzijde).







« Laatst bewerkt op: 4-02-2003, 17:56:37 door bas premium »
Wie draagt beter zorg voor de mol, dan een gediplomeerde dierenarts?

Offline alcantara

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #453 Gepost op: 4-02-2003, 18:15:17 »
Wat te denken van dit beeld (afkomstig van de Woestijnvis-molsite)?

Vraag: wie is het geheimzinnige personage in het deurgat?
Vraag: wat hangt er achter deze persoon? Een micro?
Vraag: waarom zit zijn/haar hoofd keurig achter de lamp verborgen?
Vraag: waarom is op dit beeld het deurgat verlicht, terwijl het op alle andere donker is?
Vraag: waarom wordt Shadia als enige gefouilleerd? Waarom is bij Shadia een tweede "politie-agent" aanwezig?

Nu nog de antwoorden en we zijn er. Of niet.








Offline alcantara

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #454 Gepost op: 4-02-2003, 18:25:56 »
Molsite nog eens opnieuw bekeken en beluisterd. Wat blijkt? Walter en de nep-agent zeggen ons gewoon wie we zoeken:
Walter: "A little girl."
Agent: "A little girl?
Walter: "Yeah".








Offline Knudde

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Gekken vindt men overal, zelfs in gestichten
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #455 Gepost op: 4-02-2003, 18:29:31 »
Bij het rode kruis zullen we helaas niet veel wijzer worden. Wel is het zo dat een man nu eenmaal geen vrouw mag 'aftasten' en omgekeerd. Vandaar de extra escorte bij Shadia. The little girl was just driving the car.
Nog vragen?








« Laatst bewerkt op: 4-02-2003, 18:31:20 door Knudde »
De zekerste weg om bedrogen te worden, is denken dat je listiger bent dan anderen. Knudde, Kastelein van het zeventiende molsgat

Offline Tante Nonneke

  • Forumlid
  • Hallelujah , prijs de Mol !
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #456 Gepost op: 4-02-2003, 18:34:55 »
Tante Nonneke heeft nog eens heel straf nagedacht over haar vorig verhaal en heeft gemerkt dat er toch nog enkele hiaten in zitten.
De Parmezaanse hamvraag gaat nog wel op, maar krijgt er een onverwacht broertje  bij :

Wat als de groep compleet was vertrokken en het correcte pad had gevolgd ? Of gewoon het antwoord had gekend ?
Dan was er geen Vraag 5 geweest...
En ook vraag 2 had dan een redelijke kans op slagen gehad,want als er 4 mensen een verschillende mol hadden dan zou de vraag juist beantwoordt kunnen worden.
Dan was er weer geen vraag 5 geweest...
Dan volgt de Denker van Rodin, misschien wel de makkelijkste van de 4 eerste vragen.
Als ze die dan nog juist hebben wordt het wel heel moeilijk om vraag 5 nog te kunnen stellen.
Want om van vraag 4 naar vraag 5 te gaan is er maar ongeveer een halfuurtje nodig.
En dan is de kans zeer klein dat Inge achterblijft.Want ze sleuren Corry al heel de weg mee...
Maar WV heeft daar in hun scenario ongetwijfeld rekening mee gehouden en had zeker een alternatieve vraag klaar.
Maar dit onderstreept duidelijk het belang van de verdeling in groepen voor De Mol.
Wie waren de drijvende krachten achter de groepsindeling ? In eerste instantie Marc, bijgestaan door Shadia en verder ook nog Inge,die vooral Corry wou laten staan.
En die komen nu zeer toevallig samen in 1 groep te zitten. Met Corry als ballastblok aan hun been.
Rare dingen voor de zoekende mens...

Tante Nonneke ziet de poorten van Héliopolis zich steeds verder openen boven Het Duistere Doolhof.
Donkere silhouetten ritselen weg, de schaduwen in, om onbemerkt te blijven voor de spiedende ogen van de vele wandelaars in Het Doolhof.
De Quarté wordt terug een Tiercé, maar dan één met eigenlijk maar 2 hoofdrolspelers: Shadia B. en Marc Assubel.
De finale komt in zicht, voor allebei...  








Fantasie opent de deuren die realisme sluit...

Offline alcantara

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #457 Gepost op: 4-02-2003, 18:35:24 »
Zeker beste Knudde. De vraag blijft waarom Shadia werd gefouilleerd. En dat zij met de wagen reed is duidelijk, de echte vraag is: waarom laat Woestijnvis dit clipje eindigen met deze woorden?








Offline alcantara

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #458 Gepost op: 4-02-2003, 18:38:55 »
één met eigenlijk maar 2 hoofdrolspelers: Shadia B. en Marc Assubel.

Gooi er Marc nog uit en we gaan nog overeenkomen.








Offline Frêre Soi-même

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #459 Gepost op: 4-02-2003, 18:42:18 »
Broeder Zich-Zêlf eigent zich het recht toe om het splitsen in twee groepen bij het eerste ingeblikte mysterie eveneens eerder als een Talpazet dan een slimme zet te beschouwen. Als een fout antwoord 3000 (en een kauwgom) elletuit-vinger-afstanden bedraagt, dan is de blikken doos met de rode letters 500 dubbele (en dus telbare) stappen weg van het kruispunt. Zelfs als ze elk mysterie verkeerd beantwoorden en ze allemaal tesamen gebleven zijn, komen er 'maar' 8000 stapkes bij. Neem dat ze stroke trekken dan nog hebben ze plusminus de helft juist. Bovendien zorgt uitsplitsen ervoor dat er zeker één afvalt terwijl je anders uno kans op duo hebt op een compleet blijvend heir. En met hoe meer je bent hoe meer kans dat het juiste cijfer uit een plebejermond rolt. Bovendien kan je dan de gerolstoelde achterlaten bij de eerste echte rode, zij het silentieuze, knal. Door het vroeg uitsplitsen moesten ze, met hun doel nog bijlange niet in zicht, Vliegermans in zijn digitale doosje onbemand en nietszeggend bepijld achterlaten. Chaos en wanorde compleet en gegarandeerd vele duurbetaalde stapjes. Bovendien hadden  ze met een groter heir de Spartaanse loopkanonnen in stelling kunnen brengen met de eindmeet in zicht. Maar helaas, zelfs in chaos schijnt altijd enige, al dan niet zo bedoelde, orde te bespeuren en de laatste stapkes waren er te veel (of net te weinig) aan voor de al dan niet grijs gepijde.
BZZ








Hoe meer je weet, hoe meer er is dat je nog niet weet.