Auteur Topic: Die dag op de helpdesk  (gelezen 378585 keer)

Offline Tante Nonneke

  • Forumlid
  • Hallelujah , prijs de Mol !
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #620 Gepost op: 11-02-2003, 18:16:25 »
Niet slecht, niet slecht, die Suzy Q, ware het niet dat U enkele continenten en beschavingen verwijderd bent van mijn waarachtigheid.

Quofsh,Quofsh, toch... Of zeg ik beter Makeda?
Ik had U nog zo verwittigd, in dit klooster is niks wat het lijkt.
Maar allez, ge moogt blijven hoor, ge moet niet terug naar Ethiopië en zeker niet naar Jeruzalem.Tenzij dat ge dat echt zelf nog zou willen. Sardinië is veel leuker !
Als dat nu geen Salomonsoordeel is,weet ik het ook niet meer...







« Laatst bewerkt op: 11-02-2003, 18:26:01 door Tante Nonneke »
Fantasie opent de deuren die realisme sluit...

Offline Nosferatu

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Singulum Diaboli, Nigra sed Formosa
Auto Da Fe Gestart
« Reactie #621 Gepost op: 11-02-2003, 19:25:10 »
Gegroet Broeders,

In het jaar des heeren 2003 omtrent 19.15 verklaar ik het auto da fe ofterwelle de Heilige Inquisitie voor geopend.  Bedwelmd door kokende oliën en temidden het gekerm van verdwaasde informatie-achterhouders drink ik rustig mijn West - Vleteren, een divijn geschenk mijner collega-broeders uit Vlaamsch-Brabant.  Dit als een nederig offer onzer doelnastreving.  Illustere ideeën ter vervolmaking mijner queeste zijn welgekomen op mijn persoonlijken adres.

Uw Nederige Dienaar,
Broeder Imprimatur
IN HOC SIGNO VINCES

Offline Tante Nonneke

  • Forumlid
  • Hallelujah , prijs de Mol !
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #622 Gepost op: 11-02-2003, 20:06:50 »
Goeie poging, Cédricske.
Maar het zal niet helpen...







Fantasie opent de deuren die realisme sluit...

Offline Alive and Kicking

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #623 Gepost op: 11-02-2003, 20:42:33 »
Uw Nederige Dienaar,
Broeder Imprimatur

Nederige Dienaar? Moeha, na de molverdenkingen krijg Zuster Viventia nu al een dienaar ook ! (oké oké, iedereen maar toch ;)) Wat zalig om lid van de Orde te zijn, al was het maar om 's nachts de onzedige broeders en zusters te bespieden die door de gang waggelen en allerlei theorieën uitkramen. Zolang het maar bij uit-kramen blijft denkt ze dan maar in hoop dat ze haar dweil en Javel straks niet hoeft uit te halen. Broeder Xandragon was alvast zo vriendelijk zelf te kuisen.

Zuster Viventia fronst even haar wenkbrauwen bij het zien en horen van alles wat er door het klooster sluipt. Vreemdelingen die voorbij de poort van Zuster Portasia dringen (Ik smeek u, koop haar een kat) en ons dan op theorieën wijzen waarvan we al lang op de hoogte zijn. De buitenwereld moet rare dingen denken van de bezigheden in dit klooster... Laat ons hopen dat I. er nog wat inblijft, of de SIM-kaart van Tante Nonneke zal een ware invasie van blauwe mannetjes veroorzaken die zich zullen afvragen welke praktijken wij hier uitoefenen. En voor je het weet zit je aan een tafeltje en vraagt er je iemand: waar hebt u uw man ontmoet? Nonnen zijn wij, vredige nonnen die geen mol noch vlieg kwaad doen...

Enfin, na lang en veel nadenken (de sneeuwvloktheorie van Koch die Zuster Viventia vandaag heeft moeten instuderen heeft niet veel geholpen) is uw medezuster tot de conclusie gekomen dat M. totaal geen mol kan zijn, zich teveel amuseert en de winnaar van het spel hoort te zijn. En juist hierdoor blijft hij bovenaan haar lijstje staan. Op nummer 1 maar vraag niet waarom...







banaan begint met een b, soms met een s

Offline Nosferatu

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Singulum Diaboli, Nigra sed Formosa
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #624 Gepost op: 11-02-2003, 20:58:11 »
Nederige Dienaar?

beste Alive and kicking,

In onrust verkrampen mijn verkleumde ledematen bij het aanhoren zulkse boude uitingen.  Ziet u het hogere doel niet dat moet worden nagestreefd, zelfs als daar nederigheid en gruwelijke tortuur voor nodig is?  Het doel heiligt alle middelen, en de middelen zijn tortuur, nederigheid en vooral West - Vleteren, het divijne abdijbier.

In de hoop u hiermede van enig zinvol respons te hebben gediend,

Broeder Imprimatur







IN HOC SIGNO VINCES

Offline Knudde

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Gekken vindt men overal, zelfs in gestichten
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #625 Gepost op: 11-02-2003, 20:58:59 »
Geen kat te zien vanavond. Nu sta ik hier aan de poort met mijn potteke Sheba. Diep zuchtend keert Knudde terug en plaatst zich achter het schaakbord. Zijn opponent blijkt een intelligente botspop te zijn. "Mmmm mmm", murmelt hij. Vrij vertaald zou dat een sissende sampam moeten zijn, doch het pad blijkt niet verlicht deze keer. Druk gesticulerend gebaart hij zijn koningin een stap opzij te zetten. Zonder daar veel woorden aan vuil te maken, heft ze haar rokken op en doet wat haar gevraagd wordt. Het valt Knudde op dat haar benen nogal behaard zijn. Niets is wat het lijkt. Misschien moet hij zijn toren er maar op los laten maar zal hij dan niet van te hoog blazen? Of moet hij zijn Veet-o stellen?
De koningin kijkt om en spreekt in raadsels vooraleer langs het heet zinken dak in de duisternis te verdwijnen. De Spaanse Lolita is dood; leve de nieuwe Lola! Wijsheid en rijkdom zij ons deel!







De zekerste weg om bedrogen te worden, is denken dat je listiger bent dan anderen. Knudde, Kastelein van het zeventiende molsgat

Offline Alive and Kicking

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #626 Gepost op: 11-02-2003, 21:15:26 »
beste Alive and kicking,

In onrust verkrampen mijn verkleumde ledematen bij het aanhoren zulkse boude uitingen.  Ziet u het hogere doel niet dat moet worden nagestreefd, zelfs als daar nederigheid en gruwelijke tortuur voor nodig is?  Het doel heiligt alle middelen, en de middelen zijn tortuur, nederigheid en vooral West - Vleteren, het divijne abdijbier.

Ach mijn beste, trek u niet teveel aan van mijn woorden. Wanneer een zuster zoals ik elke dag met haar kop boven de Javel hangt, kan ze het woord 'dienaar' in combinatie met 'nederig' niet zomaar aan zich laten voorbijgaan, dat snapt u best wel. Gelooft u mij maar, geen enkel woord of zin die hier aan Zuster Viventia ontsnapt heeft kwade bedoelingen of dient om u te kleineren. Integendeel, deze zuster heeft respect voor haar medekloosterlingen. (gelieve mij binnen het klooster dan ook als Zuster Viventia aan te spreken, de andere naam gebruik ik in de omliggende percelen en om mezelf verdacht te maken gedurende de uitzendingen)

Enfin, zelfs Knudde merkt geen kat op vanavond. Dat potje Sheba dan toch houden in de hoop dat Zuster Portasia er zich één aanschaft? Een Siamese misschien, de koningin der katten.









banaan begint met een b, soms met een s

Offline Nosferatu

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Singulum Diaboli, Nigra sed Formosa
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #627 Gepost op: 11-02-2003, 21:22:51 »
Eerwaarde Zuster Viventia,

Gebolgen in de kerkers dezes oord vervul ik taken die zelfs Satan zouden doen huiveren.  De Inquisitie is een grenzeloze aaneenschakeling van gruwelen die de ledematen doen verstrammen van ijzingwekkende afschuw.  Onschuldige mannen, vrouwen en kinderen laat ik de meest horrificante fysische en mentale tortuur ondergaan, dit enkel om de Grijzige Pij te ontmaskeren. Fier ben ik er niet op, maar iemand moet de klus klaren.  Tante Nonneke heeft binnengelaten en in de kerkers gestopt.  Een verse West - Vleteren zou mijn ondergrondse taak ten stelligste verzachten.  En mijn nederige excuses u te beschuldigen van boude uitingen mijnentwege.

Broeder Imprimatur







IN HOC SIGNO VINCES

Offline Alive and Kicking

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #628 Gepost op: 11-02-2003, 21:26:00 »
Zuster Viventia heeft geen problemen met uw praktijken in de kelder zolang ze maar geen geschreeuw door haar (schoonheids)slaapje heen hoort of bloed moet opkuisen. Haar Javel verdwijnt hier af en toe eens en ruikt verdacht naar alcohol dus bij deze denkt ze niet dat het nog zou helpen tegen bloedvlekken op die schone kloostergrond.

Doet gij maar en weet ons op tijd te vertellen wie de mol is (hoewel we het natuurlijk al lang weten...)







banaan begint met een b, soms met een s

Offline Nosferatu

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Singulum Diaboli, Nigra sed Formosa
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #629 Gepost op: 11-02-2003, 21:35:25 »
Best Zuster Viventia,

Weten is een intuïtieve aangelegenheid die niet wetenschappelijk kan gestaafd worden.  Empirisch onderzoek zal uitwijzen wie de Grijzige Pij is, en niet het euvele giswerk van een paar losgeslagen salonfilosofen.  Als geestelijke en dienaar van de Inquisitie zal ik er persoonlijk op toezien dat de waarheid letterlijk uit de verrader wordt geperst! (En sorry voor de Javel, het gaat er hier soms nogal 'bleu' aan toe (en bien cuit ook... )alhoewel ze saignant binnen komen...

Broeder Imprimatur







IN HOC SIGNO VINCES

Offline mikaelv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ook dit gaat voorbij.
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #630 Gepost op: 11-02-2003, 22:11:03 »
Mensen toch!
Wat heeft zich daar allemaal afgespeeld in de kelders van Pallieter ?
Bacchanalen zijn zinvol, zolang ze maar oplossingen aandragen.
Broeder Beer heeft inderdaad telkens een andere oplossing te formuleren. Tante Nonneke is standvastiger, maar zij dwaalt.
Zuster Viventia is al zo beneveld door haar javel dat ze het ook niet meer weet. Maar Moeten Meerdere Mensen Mmmmm Mmmmm Mmmmmm Mompelen, V. ?
Aan allen dus een groet, vooral aan Zuster DJ. Die is zelfs bereid om mij een kwart Indonesiër te betalen.
In ruil voor inlichtingen over mijn identiteit, neem ik aan.
Augustinus kijkt dit alles aan, in de wetenschap dat de laatste lacher doorgaans de beste is.
En de laatste lacher woont in Zaventem; maar dat wisten we tenminste allemaal.
En wat de vraag van Teddybear betreft ivm Shadia : als u toch geregeld heeft kennis gemaakt met de Perzen, bedenk dan eens (twee minuten nadenken, T.) bedenk dan eens wie dat soort informatie aan dat soort mensen zou kunnen doorgeven.
De Zandhengelaars, precies.







Graven, broeders en zusters.

Offline Alive and Kicking

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #631 Gepost op: 11-02-2003, 22:26:07 »
Maar Moeten Meerdere Mensen Mmmmm Mmmmm Mmmmmm Mompelen, V. ?

Als onze tuinman wil geweten hebben dat zijn soep lekker is...







banaan begint met een b, soms met een s

Offline Nosferatu

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Singulum Diaboli, Nigra sed Formosa
Versteltenis alom
« Reactie #632 Gepost op: 11-02-2003, 22:41:01 »
Beste Broeders en zusters,

Na enige tonglosmakende interrogaties bij medebroeders en -zusters blijkt dat S. op de pijnbank heel wat minder presteert dan op het werkveld.  Enige intelligentiestoornissen onder invloed van bepaalde reinigingsproducten werden de desbetreffende fataal.  Trek uwe conclusies en meldt verdere onregelmatigheden.  Gelieve een kruik West - Vleteren naar de Kerker te sturen... Ik heb dorst...

Uw hard pijnigende,
Broeder Imprimatur







IN HOC SIGNO VINCES

Offline mollemans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The fab 4
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #633 Gepost op: 11-02-2003, 22:55:41 »
broeder pluche heeft zich bekeerd tot de augustiner monnik als grijze pij drager, wow. hulde voor uw lef (het veelgeprezen enkelvoud van leven







we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline Nosferatu

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Singulum Diaboli, Nigra sed Formosa
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #634 Gepost op: 11-02-2003, 22:59:03 »
Zend hem even naar beneden, waarde...







IN HOC SIGNO VINCES

Offline Frêre Soi-même

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #635 Gepost op: 11-02-2003, 23:23:55 »
Broeder Prematuur.
Ik ben blij dat jij vanaf nu de publieke honneurs en de dienst algemene torturen waarneemt. Een mens moet zich tenslotte met iets bezighouden. Niet vergeten op regelmatige tijdstippen je contributies in de kloosterkas te storten. Gelieve geen geluidsoverlast te berokkenen, daar hebben we al iemand voor. Alvast bedankt voor onze moeite. BZZ








Hoe meer je weet, hoe meer er is dat je nog niet weet.

Offline alcantara

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #636 Gepost op: 11-02-2003, 23:38:10 »
Goeie poging, Cédricske.
Maar het zal niet helpen...
Ho maar, waarde achterbetovergroottante. Als Cédric iets te melden heeft, doet hij dat met open vizier en onder eigen lijf en leden. Geen dubbele identiteiten voor de Spaanse inquisitie. Al durf ik uw vermoeden delen dat de genaamde Imprimatur een doorslagje van een andere promoliaat is. Ik wens u bij uw volgende poging een doeltreffender speurzin toe. Kan Broeder Mollemans misschien even een blik IP-nummers openen teneinde dit vermoeden te staven?








Offline mollemans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The fab 4
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #637 Gepost op: 11-02-2003, 23:40:48 »
eh veel belgen verschuilen zich allen achter de tegenhanger van de partij waarbij je wachten niet meer gewoon bent en hebben dus een soortelijk Ip, dat gelijkt op een groot netwerk.

Dus om echte dubbelgangers op te sporen is vrij moeizaam.







we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline alcantara

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #638 Gepost op: 11-02-2003, 23:44:55 »
Mijn technische kennis is beperkt, zeer gerespecteerde broeder M. Maar kan je op basis van IP-nummers uitsluiten dat de genaamde Imperatur en mijn nederige zelf één en dezelfde persoon zijn. Zulks zou mij reeds plezieren. Geen groter belediging voor de inquisiteur der dubbele tongen dan een verwijt van eigen deeg, zoals u zult begrijpen.








Offline mollemans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The fab 4
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #639 Gepost op: 11-02-2003, 23:46:29 »
Cedric als uwer persoon en de imprimator allebei member zijn van telenet zal dat erg lastig zijn.









we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld