Auteur Topic: Die dag op de helpdesk  (gelezen 378592 keer)

Offline Nosferatu

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Singulum Diaboli, Nigra sed Formosa
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #640 Gepost op: 11-02-2003, 23:56:19 »
Ik kan u met uitsluitende zekerheid stellen dat ik nog steeds een Belgacom ADSL diener ben, en met voorgenoemde geen uitstaans heb.  Laster en eerroof zijn gebruikelijke intimidatieprocedures van welkgene ik zelf in mijn interrogatiepraktijken gener schuw... alvast een goede poging.

Broeder Imprimatur







IN HOC SIGNO VINCES

Offline mollemans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The fab 4
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #641 Gepost op: 12-02-2003, 00:24:51 »
de nieuwe postkaart van zuster toeristica.

Zoals u allen kunt zien de vervallen westflank naar de oude klokketoren. Het geld dat we op deze manier binnenkrijgen is voor de restauratie van de klokketoren
we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline Perlut

  • Forumlid
  • Aan elk een goedendag (net zoals in 1302)
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #642 Gepost op: 12-02-2003, 04:15:47 »
Om eens terug te keren naar de hamer en beitelinscriptie Rome-Antwerpen of Antwerpen–Rome (*) die op kalligrafische wijze aangebracht werd op een onschuldige boomstam. Zoals onze Grote Baas en plaatsvervangende god Woy Tilla altijd al beweerd heeft leiden alle wegen naar Rome. Maar volgens ditzelfde Romeins verleden is de enige weg tussen Het Opperklooster en De Zoo namelijk de “Via Aurelius”, genaamd naar keizer Marcus Aurelius, die de geneugten van Rodaniaanse filosofie niet onbekend was. Deze keizer–filosoof  heeft ook die weg laten aanleggen. Met een kleine uitzondering in afl.1 loopt deze weg hetzelfde parcours af namelijk van Livorno en Genua langs de noordwestelijke kust. Dat is dezelfde richting van Bracciano, Terni, Narni, Vierbo.

(*)=schrappen wat niet past









Offline Gotcha

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #643 Gepost op: 12-02-2003, 06:42:37 »
eh veel belgen verschuilen zich allen achter de tegenhanger van de partij waarbij je wachten niet meer gewoon bent en hebben dus een soortelijk Ip, dat gelijkt op een groot netwerk.

Dus om echte dubbelgangers op te sporen is vrij moeizaam.

Broeder Gotcha heeft dit in een vorig leven tot zijn groot spijt aan de lijve ondervonden toen hij in de biechtstoel verward werd met ene Engel die beter gekend is onder het vervangende synoniem voor de phrase "plezier maken".
Broeder Gotcha en Broeder Ambijans werden zomaar als heidenen behandeld en weggestuurd uit de biecht door bliksemschichten op beider gelovigen te laten inslaan.

Broeder Gotcha is toen al zijn Godsgeloof verloren en heeft toen de sekte van de "Grote livings" opgericht, omdat één en hetzelfde specimen fysisch onmogelijk tegelijkertijd aanwezig kan zijn in 2 woonkamers.
Het eerste bouwwerk is nog steeds te bewonderen en strekt zich uit van Herenthout (Belgie) tot Zonhoven (eveneens Belgie).

En toch waren ze niet bij de orde van "Je bent het wachten niet meer gewoon", maar eerder bij de orde van de "doorverbindende, wacht-maar-effe helpdesk".
Maar de hemelse wegen van laatstgenoemde zijn in deze uithoeken van de hemel zoveel sneller dan van de eerstgenoemde, vandaar dat dit kleine ongemakje erbij wordt genomen.

Zo blijkt maar dat een eerwaarde, ja zelfs opperwezen, zich ook kan vergissen.
Spijtig dat hij daarbij dan onmiddellijk zijn Hemelse Duivels loslaat op de ongelukkige, maar doodeerlijke gelovigen.

Het feit dat beiden, tot grote jaloezie van sommige andere broeders, zeer prematuur de grijze pijdrager hadden ontmaskerd heeft ook een grote invloed gehad bij het verwijderen van beide gelovigen uit de spreekkamer.

Zo zie je maar weer welke Duivelse, ja zelfs grijze pijdrager beschermende krachten er in de hemel aan het werk zijn. Zelfs al beweerden beide gelovigen dat ze regelmatig een portie hemels bloed en donker gerstenat van de paterkes achterover drukken ten bewijze van hun gelovigheid, niets kon helpen.
Verbanning was hun beider lot.

Wat de nieuwste grijze pijdrager betreft aanschouw ik met enige vorm van genot beide bultjes vooraan op de pij. Deze zijn wel erg opvallend.
Kunnen we spreken van een grijze pijdraagster, waarvan de prenomen bestaat uit 4 of 6 letters ?

Amen







« Laatst bewerkt op: 12-02-2003, 07:03:22 door Gotcha »
Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #644 Gepost op: 12-02-2003, 07:33:55 »
Het doel heiligt alle middelen, en de middelen zijn tortuur....

Broeder Imprimatur

De orde krijgt fundamentalistische trekjes?











“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Fernand Tempesta

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Failure is no more fatal than success is permanent
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #645 Gepost op: 12-02-2003, 08:49:14 »
Het net begint zich te sluiten. Ik zie bij het binnekomen zuster Lalupa naar een ongeopende brief staren en ga grijnzend verder naar de ontbijttafel. Het valt mij te binnen dat ik moeder overste nog iets beloofd had. Waar heeft zuster factoria die postduiven nu weer gelaten? Ruik ik daar gebraad....'t zal toch nie waar zijn zeker.







Leer van de fouten van anderen. Je hebt niet genoeg tijd om ze allemaal zelf te maken.

Offline Xandragon

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Alias Tinkerbell
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #646 Gepost op: 12-02-2003, 08:58:19 »
Xandragon ziet met lede ogen toe op de tweestrijd tussen de kloosterlingen van onze Orde. Alszijnde Promoliaat kan ik u enkel vragen de discussie te laten vallen en enkel in hemelse vrede rond te dwalen in onze wandelgangen. De dis zal worden uitgebreid met bloedwijn als het zo verder gaat. En dat kan niet de bedoeling zijn. De mensonterende zaken die in onze kelders doorgaan, zijn dan ook niet gewenst door de hoofdabdis en haar rechterhand. Wij stellen geen onmenselijke daden om de talpa in grijze pij te ontmaskeren omdat daar voor ons geen plezier in te vinden is. Dat noemen wij zelfs duivelse trekjes. Het is geen inquisitie maar een queeste.

Enkel door het woestijnlandschap af te zoeken met onze vernauwde ogen en dus op een sceptische (NIET septische want de immodium heeft gewerkt behalve dan in Italië) manier de tips van de Zandhengelaars van de geschubde soort te ontrafelen uit de digitale pulsen op het stukje fosforescerende kapelmuur in onze persoonlijke kloostercel, zullen wij uiteindelijk de talpa op tijd en stond ontdekken.

M.a.w. de tip van de dag is : Inge
Waarom : Ook op een belachelijke manier kan men zich onverdacht maken door zich kwaadwillend verdacht te willen maken. Antwoord vele malen verkeerd en iedereen denkt dat ge het er voor doet om de aandacht van de mol weg te trekken. Het is een eeuwenoud (lees : 3 seizoenen) truukje.







Goudstof genoeg... nu zoek ik een blok goud.

Offline Dragonius

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ...hoe meer ik weet, hoe meer ik twijfel...
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #647 Gepost op: 12-02-2003, 11:00:40 »
Al geruime tijd volg ik vanop de nabij gelegen heuvel de activiteiten in deze broedergemeenschap. Het gaan en staan van de gewijde personen in dit klooster hebben me overtuigd om eens van de hoogte neder te dalen en aan de deur te kloppen (de geur van erwtensoep, de pathetische zuster met haar potje Sheba aan de poort, het gedempte gekreun van de gefolterden).  
Sta mij toe om vanaf nu, bijna aan de helft van de tocht gekomen, intens mee te zoeken naar de Grijze Boosdoener. Ik moet bijna toegeven dat ik hem begin te missen, als hij een week niet met de plebejers mag meespelen.







Rozemarijn en palmwijn, Monnikslatijn in kwatrijn, Rare pipo in woestijn, Hiero, daaro, toto, tricot...

Offline mollemans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The fab 4
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #648 Gepost op: 12-02-2003, 11:03:31 »
Ik ben het zelden meer met iemand eens geweest als met xandragon, vandaar ook mijn oproep tot gebed een aantal posts geleden. We hebben een queeste te vervullen, de Spaanse Inquisitie heb ik zelf nooit meegemaakt, maar eenmaal in de historiek lijkt me meer d[an voldoende.

Op dit moment heerst er reeds op wereldnivo een heksenjacht en ook dat is meer dan genoeg. Dus laten we hier de geheime boodschap in deze post gebruiken

Sorry dat ik ff wat uit mijn vel sprong, vandaar de rare opmaak en de vurige letterkes.







« Laatst bewerkt op: 12-02-2003, 11:10:05 door mollemans »
we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline Dragonius

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ...hoe meer ik weet, hoe meer ik twijfel...
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #649 Gepost op: 12-02-2003, 11:22:29 »
Dragonius schrok even, en dacht dat hij de reden was van het furieuze getier van pater Mollemans.
Gelukkig blijkt dit op een dwaling te berusten, en is de pater begaan met de wereldvrede, net zoals ikzelf. Ik verschuil me even in het wachthokje naast de toegangspoort, en wacht daar een beetje bang af tot de gewijde stilte in de kloostergangen is wedergekeerd.







Rozemarijn en palmwijn, Monnikslatijn in kwatrijn, Rare pipo in woestijn, Hiero, daaro, toto, tricot...

Offline Xandragon

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Alias Tinkerbell
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #650 Gepost op: 12-02-2003, 11:23:03 »
Xandragon heeft in overleg met Frère Absolutico beslist dat de Orde de folterkamer laat sluiten om een tweede Consolium Abeundi te vermijden. Spijtig voor de geprinte persoonlijkheid en zijn alter ego van de CD&V want die zullen een andere taak moeten opnemen. Misschien dat zij toch nog willen actief blijven binnen dit klooster. Dus dacht ik aan de job van Verkenner der verre Oorden. M.a.w. wat wordt er op de andere forums gezegd en haal hieruit de relevante berichten.







« Laatst bewerkt op: 12-02-2003, 12:22:30 door Xandragon »
Goudstof genoeg... nu zoek ik een blok goud.

Offline mollemans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The fab 4
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #651 Gepost op: 12-02-2003, 12:10:37 »
Dat lijkt me een zeer goed plan, want mijn rendez-vous met Morpheus was danig gestoord door de kreten uit de diepste diepten van ons klooster waar de inquisitie zijn martelingen doorvoerde.

Verder ga ik vandaag of anders morgen nog eens bij zuster videotheca langs.

Verder voor de mannen van de konijnen. de eerste indicatie voor de planning voor ener bezoek groots en gezellig zijn overweldigend positief.
Verwacht binnekort meer nieuws hierover, hetzij in de wandelgangen , hetzij in uwer meeldozen







we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline Tante Nonneke

  • Forumlid
  • Hallelujah , prijs de Mol !
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #652 Gepost op: 12-02-2003, 14:07:52 »
Kom toch binnen, Broeder Dragonius, het vriest de stenen uit de grond !
En tussen haakjes, het gebouwtje aan de toegangspoort dat U als wachthokje omschrijft is in feite een douchecel alwaar de oprechte zielen het stof van de lange reis en de zondaars hun zonden kunnen afspoelen vooraleer ze het klooster betreden.
Dit is een initiatief van Zuster Spicenspania en haar assistentes Zuster Puritentia en Zuster Viventia, kwestie van alles een beetje langer proper te houden.Want nu lopen onze Zusters zich de geVeete benen ( ja, op dat vlak zijn wij ook een beetje ijdel) van onder het frêle lijf om alles netjes te houden en dan komt daar zo een vermoeide reiziger met slijkvoeten door de gangen gebaggerd. En ze beginnen dat stilaan beu te worden, ik kan dat verstaan.
Vandaar dus die douchecel. De handdoeken liggen op het onderste schab, de zeep in de bovenste schuif. Het warm water is ondertussen al uitgevonden,net als het zwart garen, dus ga gerust Uw gang.
Maar blijf alstublieft niet in de kou staan, ge gaat, buiten een hoop plezante kennis, nog een valling opdoen...







Fantasie opent de deuren die realisme sluit...

Offline Alive and Kicking

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #653 Gepost op: 12-02-2003, 14:13:23 »
Xandragon heeft in overleg met Frère Absolutico beslist dat de Orde de folterkamer laat sluiten om een tweede Consolium Abeundi te vermijden. Spijtig voor de geprinte persoonlijkheid en zijn alter ego van de CD&V want die zullen een andere taak moeten opnemen. Misschien dat zij toch nog willen actief blijven binnen dit klooster. Dus dacht ik aan de job van Verkenner der verre Oorden. M.a.w. wat wordt er op de andere forums gezegd en haal hieruit de relevante berichten.

Zuster Viventia dankt bij deze Xandragon, onze hoofdabdis en Frère Absolutico. Het geschreeuw uit de kelders stond haar niet meteen aan en deden het klooster meer op een folterruimte/spookhuis lijken, dan op een vredig oord waar men nobel op zoek gaat naar de identiteit van de grijze pijdrager. Bloedvergieten is niet de oplossing en daar hebben we (zoals Broeder Dictionarius vermeldt) Bush voor.

Dragonius schrok even, en dacht dat hij de reden was van het furieuze getier van pater Mollemans.
Gelukkig blijkt dit op een dwaling te berusten, en is de pater begaan met de wereldvrede, net zoals ikzelf. Ik verschuil me even in het wachthokje naast de toegangspoort, en wacht daar een beetje bang af tot de gewijde stilte in de kloostergangen is wedergekeerd.

Geen paniek, wij zijn vredige nonnen en betreden nooit de kerkers tenzij er wijn staat. Wanneer u bereid bent uit het wachthokje te komen, pas dan op voor Zuster Portasia. Haar hart is niet meer wat het was en zou zich zich wel eens een bult kunnen schrikken. We kunnen natuurlijk wel een klokkenluider gebruiken...

Zuster Viventia verlaat het klooster bij het vallen van de avond en keert ergens in de nacht terug. Perron 93/4 op om dan de express richting één of ander theater te nemen. Ze hoopt dat Lucifer van ene Vondel verlichting kan brengen in het duistere hol van de enige echte mol. M.isschien...








banaan begint met een b, soms met een s

Offline mollemans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The fab 4
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #654 Gepost op: 12-02-2003, 14:52:48 »
lee si het goed, er staat geen M.ol meer in de post van zuster Viventia, nog wel een klein M.isschientje, maar de twijfel treedt op.

Nog even een paar duwtjes en ze gaat om, zoals de aandelenportefeuille-auto niet omging. gewoon omdat het geen aandelenportefeuille-auto was, maar een destruction derby auto en het wel heel evident moest zijn als ie plots rondjes door de lucht ging maken.

Ik sta nu in dubio maar ik neem geen enkel risico, vrij naar de band die Amnesty een goed hart toedraagt. Zolang de teerling niet is gevallen, blijf ik bij mijn eerste verdacht en ook ik ben een SIM-kaart gebruiker. alleen is mijn S ook die van anderen???







we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline Nosferatu

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Singulum Diaboli, Nigra sed Formosa
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #655 Gepost op: 12-02-2003, 16:04:59 »
Xandragon heeft in overleg met Frère Absolutico beslist dat de Orde de folterkamer laat sluiten om een tweede Consolium Abeundi te vermijden. Spijtig voor de geprinte persoonlijkheid en zijn alter ego van de CD&V want die zullen een andere taak moeten opnemen. Misschien dat zij toch nog willen actief blijven binnen dit klooster. Dus dacht ik aan de job van Verkenner der verre Oorden. M.a.w. wat wordt er op de andere forums gezegd en haal hieruit de relevante berichten.

Bedankt Broeders, weest geprezen voor deze barmhartigheid die u allen in het hart draagt.  Geen donkere, bevriezende kerkers meer, geen afzondering van het divijne West - Vleteren, maar als een geschenk des Hemels een waarlijke vakantie naar Verre Oorden.  Met plezier aanvaard ik deze abundante queeste en zal mijn wandelsandalen uit een vergetel hoekje tevoorschijn bidden. :D  Daar rapportering enige discretie vereist, zal deze enigerwijs cryptisch worden omschreven in biblicale geschriften.

Uw Reisgenoot,
Broeder Imprimatur
(wat gedaan met de dertigtal nog (half)levenden beneden?  Clementie?)







IN HOC SIGNO VINCES

Offline Alive and Kicking

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #656 Gepost op: 12-02-2003, 16:06:49 »
lee si het goed, er staat geen M.ol meer in de post van zuster Viventia, nog wel een klein M.isschientje, maar de twijfel treedt op.

Nog even een paar duwtjes en ze gaat om, zoals de aandelenportefeuille-auto niet omging. gewoon omdat het geen aandelenportefeuille-auto was, maar een destruction derby auto en het wel heel evident moest zijn als ie plots rondjes door de lucht ging maken.

Ik sta nu in dubio maar ik neem geen enkel risico, vrij naar de band die Amnesty een goed hart toedraagt. Zolang de teerling niet is gevallen, blijf ik bij mijn eerste verdacht en ook ik ben een SIM-kaart gebruiker. alleen is mijn S ook die van anderen???

Zuster Viventia geeft toe: evenwicht is altijd al een probleem geweest. Een klein duwtje kan al volstaan... M.aar toch blijft ze bij de M van M.ol en niet zozeer omdat ze koppig is ,maar eerder omdat ze niet zou willen dat Sa. of SB. de mol zou zijn. St. lijkt haar nog goed, dat zou ze willen geloven maar het kleine meisje? Nee, dan zou ze licht teleurgesteld zijn en zich terugtrekken op haar kamertje met al haar hebben en houden. Het M.oet gewoon, dat kan niet anders, ergens diep vanbinnen zit de rotsvaste overtuiging dat het zo is. De vraag is en blijft natuurlijk hoelang het beltegoed nog geldig is...
En dan op een dag trek je de conclusie, misschien was het een illusie... Alles voor Het Goede Doel, maar niet de SIM-kaart.








banaan begint met een b, soms met een s

Offline mollemans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The fab 4
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #657 Gepost op: 12-02-2003, 16:08:44 »
volledige clementie broeder van de verre oorden







we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline Fernand Tempesta

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Failure is no more fatal than success is permanent
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #658 Gepost op: 12-02-2003, 17:51:05 »
Deze namiddag liep ik na de biecht zuster Lalupa tegen het lijf. Gelieve mij te verontschuldigen dat ik daardoor de koffie gemist heb. Deze avond moet ik een mis gaan zingen maar morgenvroeg bij hanegekraai kan je mij vinden in de zaal van de kleine zachte boodschapper juist naast de kapel.







Leer van de fouten van anderen. Je hebt niet genoeg tijd om ze allemaal zelf te maken.

Offline ambijans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ambijans prefers blondes! :)
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #659 Gepost op: 12-02-2003, 18:28:51 »
Het feit dat beiden, tot grote jaloezie van sommige andere broeders, zeer prematuur de grijze pijdrager hadden ontmaskerd heeft ook een grote invloed gehad bij het verwijderen van beide gelovigen uit de spreekkamer.

Ik kan dit verhaal van Broeder Gotcha alleen maar bevestigen. Even later heb ik ook mijn pij (nee, niet die grijze pijdrager) over de haag gegooid om terug van de wereldse geneugten te genieten.
De enige zinnige hint richting hoofdverdachte gaat naar een persoon van mannelijke kunne, die voor 1 januari 2002 nog werd aangesproken met een Europese betaalmunt die destijds nog geldig was maar nu helaas reeds verre historie.
Hij heeft zich samen met alle Franken dezer wereld meteen omgedoopt tot Euro (heb ik achteraf vernomen).







Some memories are best forgotten (Memento by Christopher Nolan)