Auteur Topic: Die dag op de helpdesk  (gelezen 379311 keer)

Offline Knudde

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Gekken vindt men overal, zelfs in gestichten
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #720 Gepost op: 14-02-2003, 20:40:20 »
Immers onze nonnen kastijden zichzelve ook ter tijd en stond. Maar dit spreekt me absoluut niet aan !

Broeder Knudde vraagt in zeer humbele mate om vergeving voor dit lustig zijsprongetje. Hij heeft bij deze dan ook de betrokken meesteres ontlast van haar linke opvoedingstaak en haar stante pede vervangen door een iets minder shockerend exemplaar. Nog een geluk dat de transparante muren van dit convent beclijsterd waren door rondspetterende Spaanse duivenpoep en zuster Viventia de tijd nog niet gevonden had om er met de grove borstel door te gaan, of anders ware de goede naam en faam van dit oord misschien wel voor immer en altijd tot het vagevuur veroordeeld. Berouw komt na de zonde. Broeder Knudde bereidt zichzelf dan ook voor op de zelfkastijding der het adfundumeren van een hele paternoster.
Voor broeder D. heb ik een alternatieve remedie gevonden voor zijn nijpend probleem. Misschien dat hij hierdoor aan zijn (Sm)trekken komt:



De enige vraag die zich hier nog opdringt: Wie is wie?









De zekerste weg om bedrogen te worden, is denken dat je listiger bent dan anderen. Knudde, Kastelein van het zeventiende molsgat

Offline DJHouss

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #721 Gepost op: 14-02-2003, 20:52:30 »
Kokertjes van en S & I: Beiden hebben een hoog CD&V gehalte,nl. Credo in Veritas. Jammer genoeg laat ons Tante Nonneke zich door die spreuk, naald en garen is haar beste specialiteit niet, wat teveel afleiden. Ook de postnummers hebben een intrinsieke waarde maar niet zoveel als de geboortedata. Cancer en 22/6 is nu de code.
M.a.w. we gaan nog een stapje verder, het is SMS en SM of MS tegen S.

Er heeft toch niemand iets op tegen dat ik "Love is In the Air" draai?








Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #722 Gepost op: 14-02-2003, 21:20:26 »
-OFF-TOPIC- Sorry dat k zomaar jullie klooster kom binnen vallen, maar kan iemand mij misschien even uitleggen wat er hier gaande is want ik snap van de hele orakel nix :) -OFF-TOPIC-








Offline DJHouss

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #723 Gepost op: 14-02-2003, 21:37:57 »
Een verklarend woordenboek is te koop bij Frere Soi Meme, tevens Broeder Econoom voor een luttele 911,69 oude belgische franken.









Offline mollemans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The fab 4
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #724 Gepost op: 14-02-2003, 21:39:59 »
Lautjuh gij geeft mij de mogelijkheid mijn taak als dictionairius uit te voeren(vertaler).

Wij zijn een groep Moljagers, die een andere insteek zoeken naar de Mol. Wij spreken in cryptogrammen en verwijzende taal. Soms is het niet allemaal even serieus, maar het is vooral amusant. Maar we zoeken dus de Mol en laten hier onze filosofische bomen los, zodat binnekort onze kloostertuin vol mooi groen staat.

Een paar engelse fooien(tips),
de zandhengelaars zijn de mannen van woestijnvis
de plebejers, de deelnemers
de grijze pij is de Mol.
een queeste is onze zoketocht
mea culpa is sorry
SIM, is een kaart in je gsm, maar Ook Shadia Inge Marc (ook te lezen voor elke andere S)
de geheime engelse fooi is SIm, Shadia is Mol

Verder zijn er veel spellekes, die voor een bepaalde users bedoeld zijn etc.
als je verder vragen hebt, bent u natuurlijk vrij mijn prive meeldoos te gebruiken.

Verder hoef je hier niet te posten in onze Promolitaanse taal, wij zijn zeer liberaal (iig liberaler als de CD&V)







we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline Knudde

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Gekken vindt men overal, zelfs in gestichten
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #725 Gepost op: 14-02-2003, 22:33:23 »
En Knudde maar denken dat de Plebejers de verpersoonlijking waren der foorkramers aan de onderkant van dit universum...
Broeder D; dat woordenboekske welke ik van U ontvangen heb, is nog gedrukt in oude spelling veronderstel ik??  ::)










De zekerste weg om bedrogen te worden, is denken dat je listiger bent dan anderen. Knudde, Kastelein van het zeventiende molsgat

Offline Dragonius

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ...hoe meer ik weet, hoe meer ik twijfel...
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #726 Gepost op: 14-02-2003, 22:48:44 »
Duive(l)n in Barca

Enigerwijs verkwikt van uitgestaan leed traceerde ik de vrachtwagens volgeladen met duiven.  Aanstonds viel ik aan een hallucinante angst ten prooi.  Onderwegel bleek een onverlaat de duiven geketend te hebben met een Singulum Diaboli.  Het 'Nigra sed Formosa', in zwarte letters geschilderd op de zijkant van de vrachwagens deed de luttele twijfel in mijner gedachtengang verdampen.  KLOKKENLUIDERS: Deze duiven mogen het Klooster niet bereiken!!!!!

Alsnog verblijf ik enigerwijl in Bar Barca, om de verdere verwikkelingen te kunnen rapporteren.

Imprimatur,
Broeder der Verre Oorden

(bijlage: een vreemde god aanbidden ze in Barca, hierbij ene foto van diens tempel)
Hier voel ik mij aangesproken!  Doch enige tweedracht overvalt me. Wat als de duiven bij nacht terugkeren? Zal ik dan luidsklanks de klokken aanroeren, daarmee de broeders en zusters uit hun verkwikkende en rimpelverdrijvende slaap wekken, maar tegelijk de gevederde diabels verdijven? Of moet ik wachten tot het ochtendgloren, daarmee riskerende dat de valkuilen reeds gelegd zijn, en nietsvermoedende paters hun vrome plannen en dagtaken niet zullen kunnen vervullen, vermits ze allen met een verzwikte voet in plaaster omwikkeld zullen rondhuppelen? Ze zullen dan in ieder geval kunnen zeggen 'ik heb absoluut goed geslapen', waarmee ze mijn SIM kaart van het nodige belkrediet voorzien. Even daarna zullen ze een SIS kaart nodig hebben, om de kwakzalver te betalen die de zwachtels aangebracht heeft.
Hoe lang duurt de tocht van Barcelona naar ons Tante Nonneke's optrekje?







Rozemarijn en palmwijn, Monnikslatijn in kwatrijn, Rare pipo in woestijn, Hiero, daaro, toto, tricot...

Offline DJHouss

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #727 Gepost op: 14-02-2003, 22:54:00 »
Goed samengevat Mollemans. Le talpe non possono nuotare in un acquario.
Na het vijfde en zesde (we mogen ook al eens voorbarig zijn) Romeins conclaaf vallen er nog twee kandidaten af: Inge en S. En dan is het gedaan met de sprookjes. Zuster Nostalgia grijpt naast haar Sim kaart, Broeder MichaelV kan enkel nog soep koken van Courgetten, Morilles, Spinazie en Spa Rood.

"Night Swimming" van REM voor broeders en zuster Valentinae?









Offline Dragonius

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ...hoe meer ik weet, hoe meer ik twijfel...
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #728 Gepost op: 14-02-2003, 23:21:49 »
De glazen bol van onze muzikale broeder heeft schele hoofdpijn. De mankepoot eruit in 5, S. in 6, dan blijft er nog een mooie SIS kaart over om in onze geneugten te voldoen.
Brrr, Nightswimming, bij dit weer?







« Laatst bewerkt op: 14-02-2003, 23:22:26 door Dragonius »
Rozemarijn en palmwijn, Monnikslatijn in kwatrijn, Rare pipo in woestijn, Hiero, daaro, toto, tricot...

Offline DJHouss

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #729 Gepost op: 14-02-2003, 23:32:31 »
Broeder Estragon,
Kijk goed.
Kan I. goed zwemmen? Wordt dit fataal?

Speciaal voor u "Swimming Against the Stream" van Latin Quarter.











Offline mollemans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The fab 4
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #730 Gepost op: 14-02-2003, 23:56:51 »
is het zondag de grote IntIfada. zullen wij zondag de Boer op moeten. Weent Limburg op zondag.

Kijkt en huivert, deze zondag op het grote aquarium.

DJ Houss voor mij Guus kom naar hus van alexander curly, want Landbouwers moeten dansen op de boerderij en niet een vermeende grijze pij imiteren







we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline Frêre Soi-même

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #731 Gepost op: 15-02-2003, 01:16:54 »
Dan heb ik mijn Eurocalculator toch te vroeg de vuilbak in gekieperd. Maar niet getreurd. De kreeft blijft immers in promotie. De Courgetten daarentegen zullen helaas en in tegenstelling tot eerdere berichten, wegens een te korte houdbaarheidsdatum de soep van de volgende nieuwe maan niet meer halen. Cijfers en letters, je had het kunnen weten. Als je sterren maar goed staan...







Hoe meer je weet, hoe meer er is dat je nog niet weet.

Offline mollemans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The fab 4
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #732 Gepost op: 15-02-2003, 01:29:12 »
ik had de Centimes reeds eerder ingeruild, maar zou het dan zondag de dag worden??







we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline mikaelv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ook dit gaat voorbij.
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #733 Gepost op: 15-02-2003, 03:05:30 »
Kijk eens aan.
Terug van mijn lange nachttaak - de Vlaamse horeca staat nooit stil, zeker niet op 14/2, en heeft altijd, ALTIJD! muziek nodig - ga ik nog wat soep maken.
Vermits niemand zich iets aantrekt van de gaarde rond dit klooster, raap ik alles op, doe er water en een bouillonblokje bij, een mergpijp en een varkenspoot. Dan het vuur.
De soep trekt, en trek verder uw plan of ge ze opeet of niet.
Een paar bemerkingen.
In een nabijgelegen klooster heeft zich de Mol aangediend als bezoeker. Hij/zij kon het niet laten. Broeder Soi-disant, anders dan Broeder Soi-Même.
Goed gelachen.
Lautjuh die uit Nederland komt en dit klooster niet begrijpt. De taal niet, de bewoordingen niet. Niets niet. Al is dit een dubbele ontkenning, en dus niet geldig.
Weer goed gelachen.
Broeder Dictionarius die, tegen de regels van dees orde in, toch zijn woordenboek ter beschikking stelt.
Schattig. Maar niet voldoende.
Twee vreemde vogels in ons nest : een Andragon/Estragon, en een Broeder Bloedige Spaanse inquisitie.
Minder gelachen. Gedacht : The lunatics are taking over the asylum (DJ ?)
Ook gedacht : ons Heer moet van ieder zijn getal hebben.
Ik hoest, steek nog een Marlboro op om de wilde walmen te verdrijven, en maak Zuster Videotheca wakker.
Michiel die vertelt dat er op het internet (hier ergens in de buurt dus) de oplossing gevonden is, en ook nog om de juiste reden.
Toch nog goed gelachen.
Er zijn nog zes kandidaten over.
Op het Internet heeft elke kandidaat gemiddeld honderd gedeeld door zes procent stemmen achter zich.
Ik heb het even nageteld : er staan 3438 theorieën op de diverse fora. (die bestaan naast fauna en flora). Als daar niet eentje zou van kloppen, zou het erg gesteld zijn, na al dat spoelen en terugspoelen en weer spoelen.
Het zaad van de twijfel zaaien, heet zoiets bij ons, waar ik vroeger woonde.
Maar daar gaat het natuurlijk om, om dat zaad.
Gezien mijn temporare functie in een NoordVlaamse Horecazaak is het ook duidelijk dat we over negen maanden, in dit land de effecten van de op/in verschillende weiden gestrooide zaadjes gaan merken.
Een nieuwe babyboom. Let op mijn woorden.
Zondag wordt het leuk.
Zondag is de dag dat de eerste echte verdachte naar huis mag.
Benieuwd wat dat gaat geven.
Er gaan er veel hun hoed opeten.
Slaap nu allen heen in vrede.
Tot later.









Graven, broeders en zusters.

Offline Knudde

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Gekken vindt men overal, zelfs in gestichten
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #734 Gepost op: 15-02-2003, 10:22:33 »
Gedacht : The lunatics are taking over the asylum (DJ ?)


The lunatics are on the grass
The paper holds their folded faces to the floor
and every day the paperboy brings more.
(Of was het Bruintje?)


Anyway, verslag over het mollendiner in de bonte koe kun je hier lezen.

Michiel beweert zich één keer versproken te hebben. Indien dit zou opgenomen zijn door de pientere schrijvelaar van dienst, dan is 'Vier' de Engelse fooi. De koe kan er natuurlijk ook voor iets tussen zitten...








De zekerste weg om bedrogen te worden, is denken dat je listiger bent dan anderen. Knudde, Kastelein van het zeventiende molsgat

Offline Nosferatu

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Singulum Diaboli, Nigra sed Formosa
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #735 Gepost op: 15-02-2003, 12:59:54 »
Hinderlijk nachtlawaai der uwer klokken is een toegestaan factum, Broeder.  Liever slapeloze nachten dan duiven  die met een singulum diaboli zijn gemerkt.  Ik hoop dat alle medebroeders en zusters hieromtrent dezelfde mening begeesteren.

Imprimatur,
Broeder der Verre Oorden







IN HOC SIGNO VINCES

Offline Alive and Kicking

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #736 Gepost op: 15-02-2003, 12:59:56 »
Zuster Viventia tuurt eens goed in het rond, kuist haar bril en ziet dat het goed is. Tijdens haar korte afwezigheid zijn de anderen betrekkelijk proper gebleven en veel valt er dus niet te kuisen, op haar eigen kamertje na, waardoor ze dus bij deze door Knudde verplicht wordt ook daar eens met een vod rond te gaan. Ze zet haar raam open en hoopt dat er geen duiven zullen binnenvliegen.

De spanning stijgt ten top. Morgenavond omstreeks een uur of halfnegen krijgen we de kriebels, begint dit klooster te beven. Wie wordt het volgende slachtoffer van de M.ol ? En welke zusters of broeders zien hun theorie vallen, heel diep vallen ?
Noem het wat je wil, maar Zuster Viventia zal niet vallen, onmogelijk. M.ijn M.ol zal blijven en doorgaan, alive maar vooral kicking.

De domicilie van heer assubel is in landelijke dagbladen enkele kilometers verplaatst,, maar in het echt blijkt de heer assubel een provinciegenoot te zijn van de stad waar de telefoon maatschappij juist nu haar diamanten aan Justine en Kim wil schenken maar waar de gezusters Williams weer roet tussen zullen steken.of doen ze dit keer niet meer mee.

De (schone?) Venus heeft Antwerpen al geplunderd maar haar geliefde zusje is niet aanwezig omdat de kans op de diamanten anders gereduceerd wordt. Van hebberigheid gesproken...







banaan begint met een b, soms met een s

Offline Nosferatu

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Singulum Diaboli, Nigra sed Formosa
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #737 Gepost op: 15-02-2003, 13:07:01 »
Gezien de huidige situatie in Moliaanse kwesties en laatste politieke ontwikkelingen lijkt het mij opportuun een bezoek te brengen aan Bagdad, waar alsnog verraad, intrige en onlust hoogtij vieren.  Een passend equivalent van de grijzige pij, naar me dunkt.  Een reisverslag volgt zoals gewoonlijk

Imprimatur,
Broeder der Verre Oorden die gisteren te lang in Bar Barca heeft rondgehangen en een mannelijke kat + circus in zijn hoofd weet geworden.  West - Vleteren, help mij van dezer kwaal.







IN HOC SIGNO VINCES

Offline Fernand Tempesta

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Failure is no more fatal than success is permanent
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #738 Gepost op: 15-02-2003, 15:49:05 »
Wel wel we krijgen fans. Ik liep daarnet een jongeman tegen het lijf die mij een pakje in de armen drukte. Alleen hangt er geen kaartje aan?? Diegene waarvoor het is weet ervan....vreemd...een groene ronde doos met de letters BUNNAHABHAIN zou het een code zijn? Ik laat ze achter bij zuster Portasia.

Wat zou assubel ons nu weer eens lappen? Zou onze cryptoraadseloog weer mogen voorlezen?
....morgen...morgen....







Leer van de fouten van anderen. Je hebt niet genoeg tijd om ze allemaal zelf te maken.

Offline Xandragon

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Alias Tinkerbell
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #739 Gepost op: 15-02-2003, 16:00:26 »
"Night Swimming" van REM voor broeders en zuster Valentinae?
Volgens mikaelv is "Strangers in the Night" meer van toepassing. Was dit een poging om het hele forum en haar bezoekers samen te vatten ? Me dunkt dat hijzelve de vreemde eend in de bijt uithangt en iets te weinig onze wandelgangen inspecteert. Toch fijn dat er af en toe nog iets op de kapelmuren wordt geschreven door bezoekers, kwestie van animo te brengen in het anders saaie kloosterleven... Wij maken hier zelf de ambijans (nog een bezoeker, sic)







Goudstof genoeg... nu zoek ik een blok goud.