Auteur Topic: Die dag op de helpdesk  (gelezen 379313 keer)

Offline Knudde

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Gekken vindt men overal, zelfs in gestichten
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #780 Gepost op: 17-02-2003, 15:24:32 »
Marc (heb je gezien hoe ik mij alweer uitsloof)

Ondanks het velerlei geSiSS, dreigt de SIM-kaart idd zijn grootste aanhang verloren te hebben. Maar de M moet je toch in Makro bekijken. Daar hebben ze overigens zo'n kaart.
Uitsloven ja, maar niet tot aan het gaatje. Net iets ervoor, net iets tekort, net genoeg onvoldoende. Een verzekerde uitsmijter?








De zekerste weg om bedrogen te worden, is denken dat je listiger bent dan anderen. Knudde, Kastelein van het zeventiende molsgat

Offline mollemans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The fab 4
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #781 Gepost op: 17-02-2003, 15:37:58 »
xandragon dank voor de uiteenzetting.

Ik vrees straks toch te moeten geloven in de superkandidaten proef. Hierin is een volgorde getoond, die tot nu toe de volgorde bepaalt avn de afvallers Nicole, Bruno, Walter en nu Mankepoot. Dus volgende week valt de S af, alleen volgens deze theorie s dat de S van de innemelijke It manager. Daar wil ik eigenlijk niet aan .

Mijn afvaller voor volgende week is zij die niet kan paardrijden, maar het stiekum wel kan, die gewoon zoveel mogelijk mensen op zich laat stemmen en niet echt slim is.







we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline mollemans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The fab 4
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #782 Gepost op: 17-02-2003, 15:42:15 »
Deze week is de augustiner monnik al wederom niet voor het executiepeleton gebracht. Als hij nu iets zegt over de spanning als je zon groen scherm krijgt, is de zaak rond, ronder dan de bal die mw Hoge snelheid wel of niet vangt.









we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline bas premium

  • Forumlid
  • * dierenarts Boere: kleine huisdierenpraktijk *
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #783 Gepost op: 17-02-2003, 17:51:34 »
Dus volgende week valt de S af, alleen volgens deze theorie s dat de S van de innemelijke It manager. Daar wil ik eigenlijk niet aan.

En toch broeder Mollemans, herhaal ik mijn vraag: wie kan mij één (1) aantoonbare mollenstreek van de door u geprefereerde IT dame noemen?







Wie draagt beter zorg voor de mol, dan een gediplomeerde dierenarts?

Offline Tante Nonneke

  • Forumlid
  • Hallelujah , prijs de Mol !
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #784 Gepost op: 17-02-2003, 17:57:08 »
Een milde, vergevingsgezinde glimlach...
Dat is wat Tante Nonneke op haar gelaat tovert na deze aflevering én na het aanschouwen van de hersenkrinkels en -winkels van haar geliefde medeBroeders en Zusters.
Want blijkbaar hebben de bezitters van de SIS- en SMS kaarten hun grote gelijk ontdekt in het voorafgaande digitale prentjesboek.
Maar blijkbaar hebben ze toch enkele SIMpele aanwijzingen over het hoofd gezeien.
Want Tante Nonneke merkt nergens het nochtans pompwaterheldere gegeven op dat Shadia B. de UITVERKORENE is...
En het al even glasklare feit dat ze geen geld inzet op zichzelf,maar wel de volgende keren de volle pot inzet,met telkens 50% kans dat ze verliest.Met succes...
In de watergewenningsproef doet Shadia ook al ijverig haar best om tijd te verliezen met de jetski en het motorbootje.En veel hoeft dat al niet te zijn, want als je 10 km moet afleggen in 1,5 uur tijd moet je sowieso al niet te veel pech hebben om uit de bocht te gaan.
Eén ding valt tegen,namelijk dat Shadia niet in het fluopaarse roeischuitje stapt.Maar volgens Tante Nonneke valt dat te verklaren doordat het wel heel hard zou opvallen als Shadia per sé "Schipper mag ik overvaren ?" zou willen spelen terwijl ze met 2 supersportieve lieden die niet van gisteren,maar van de volgende weken zijn zit ingescheept...  








Fantasie opent de deuren die realisme sluit...

Offline bas premium

  • Forumlid
  • * dierenarts Boere: kleine huisdierenpraktijk *
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #785 Gepost op: 17-02-2003, 18:20:03 »
Kom kom beste tante, uw bewijsvoering is zo dun als het zilte zeewater. Ik zou graag vernemen wat men in godsnaam kan bewijzen met het feit dat Shadia geen geld op zichzelf inzette? Welke mollestreek kan daar achter schuilen? Mijn verklaring is simpel: ze probeert de 3 pasvragen te winnen, zonder de verantwoordelijkheid te dragen voor eventueel geldverlies.

En tijd verliezen? Je kan net zo goed argumenteren dat Marc tijd verloor op zijn rots (tussenstop) over Sandra bij het doorgeven van de fakkel tussen jetski en motorboot. Vergelijk dat trouwens eens met het serieuze tijdverlies bij Inge en Stijn, dat noem ik het betere mollenwerk.

Nee ik blijf erbij: nog niet één mollenstreek van Shadia werd hier klaar en duidelijk aangetoond. Wat mij betreft: een flets meisje dat in de luwte meehuppelt in de hoop zoveel mogelijk afleveringen te overleven. In het beste geval een goede observator die zelf al de mol heeft ontdekt.







Wie draagt beter zorg voor de mol, dan een gediplomeerde dierenarts?

Offline Tante Nonneke

  • Forumlid
  • Hallelujah , prijs de Mol !
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #786 Gepost op: 17-02-2003, 18:53:09 »
En toch broeder Mollemans, herhaal ik mijn vraag: wie kan mij één (1) aantoonbare mollenstreek van de door u geprefereerde IT dame noemen?
Ikke, Beste Bas, ikke, met een aan nederigheid grenzende bescheidenheid.
Ik vrees voor U dat ge een beetje last aan het krijgen zijt van een zeer zeldzame ziekte die enkel optreedt tijdens het zogeheten Mollenseizoen.Dit loopt volgens de Romeinse scheurkalender voor Het Jaar Des Heren 2003 van 19 januari tot 8 maart.
Die ziekte is enkel gekend bij ingewijden en draagt de toepasselijke naam "IngeBoereblindheid" en heeft als uiterlijke kenmerken dat de patiënt informatie die hij via zijn ogen van buitenaf opvangt filtert via bepaalde hersenkanalen, de zogeheten Kanaaltjes van Ontkenning, de Beekjes van Overtuiging en de Stroompjes van Adoratie.
Deze 3 zeer weinig gekende orgaantjes zorgen er voor dat de patiënt er niet langer in slaagt om informatie die niet in zijn plaatje past realistisch te analyseren.

In deze bestaan er dus ook nog afgeleide vormen.
Zo ontsluierden wetenschappers zeer recent nog "Het Marc Assubel Syndroom" en de " Stijnse Slag van de Molen"
Een mildere vorm, " Het Corry Van De Ronde gekwaak" is sinds gisteren geïsoleerd en kan als uitgeroeid beschouwd worden.

Maar om nu, na deze zeer wetenschappelijk gefundeerde uitleg, terug te keren tot de kern van Uw vraag, Beste Broeder Bas,in een vorig bericht hebt U al kunnen lezen welke Molse argumenten ik aandraag.
Verder zit er een zeer sterk Shadiaans argument in de fameuze Stock Car Race, voor onze Nederlandse broeders en zusters dus de Demolition Derby.
En ook in de Porto Flavia proef gaat Shadia absoluut niet ongemerkt voorbij. Om van de kokertjes nog niet te spreken.
Ge ziet, dat zijn er niet 1 maar meerdere aantoonbare mollenstreken die ik U hier vernoem.

En ge moet U niet ongerust maken, Beste Broeder Bas, na 8 maart verdwijnt die IngeBoereblindheid even snel als ze gekomen is...







« Laatst bewerkt op: 17-02-2003, 18:56:30 door Tante Nonneke »
Fantasie opent de deuren die realisme sluit...

Offline mollemans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The fab 4
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #787 Gepost op: 17-02-2003, 19:24:47 »
Tel daarbij op dat Shadia lijdt aan een vreselijke slaapziekte, waardoor zij het appel na het balvangen niet meemaakt. Tel daarbij op dat ze nog liever lui is dan moe en dus niks wil doen, omdat ze weet/vermoedt dat ze dan mag slapen in de duurste proef en die dan ook verpest.

Ik denk al met al sterker bewijzen dan een amazone die geen amazone is, een gegeven paard dat ge niet in de bek moet kijken en zeker niet met vuur moet lastig vallen.

Of shadia de grijze pij drager is, weet ik echter niet. Maar als de Boeredomheid van uwer verdacht zou leiden tot de ontmaskering van de grijze pij drager, ben ik geneigd haar tot slechtste Mol aller tijden te bestempelen en ik heb al vele Molseries achter de kiezen (3 nederlandse, 2.5 belgische , 1 engelse, 1 duitse en 1 australische serie)

Maar alles kan, dankzij de zandhengelaars en hun magische zand. een fata morgana is zo gemaakt.

O had ik de jetski al vermeld. zon klein meiske wat niet genoeg kracht heeft om de ronde in een rolstoel voort te duwen, kwakt zomaar de jetski omver, net naast de fakkel.

Wees gerust Bas den Irste ik weet wat mij bezighoudt een gallisch hondje en een boontje voor deze bekoorlijke it manager







« Laatst bewerkt op: 17-02-2003, 19:28:56 door mollemans »
we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline Xandragon

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Alias Tinkerbell
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #788 Gepost op: 17-02-2003, 19:46:56 »
Xandragon heeft een nieuwe tegel gelegd naar het pad van het Orakel. Het is een te volgen link naar de linke orde van rechts-centrale strekking met een humoristische noot. Hierin vindt u de nodige uitleg over het Klooster en haar Orde. Voorlopig enkel nog besproken door Tante Nonneke, ikzelf en... DE MOL. Ja u hoort het goed, de mol herself. Klik hier om de Promoliaten-tegel te bekijken.







« Laatst bewerkt op: 17-02-2003, 20:08:23 door Xandragon »
Goudstof genoeg... nu zoek ik een blok goud.

Offline Tante Nonneke

  • Forumlid
  • Hallelujah , prijs de Mol !
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #789 Gepost op: 17-02-2003, 19:47:42 »
Ik zou graag vernemen wat men in godsnaam kan bewijzen met het feit dat Shadia geen geld op zichzelf inzette? Welke mollestreek kan daar achter schuilen? Mijn verklaring is simpel: ze probeert de 3 pasvragen te winnen, zonder de verantwoordelijkheid te dragen voor eventueel geldverlies.
Het begint bij de proef met de brief. Shadia ( als ze dan zo  flets is doet ze het hier dan toch wel een stuk slimmer én sneller dan superclevere Inge...die vervolgens in een cel kan zitten wachten op wat fletse Shadia voor haar in petto heeft.Ook zeer mols van Inge vermoed ik?)
Dan de verdeling van de groepen.Een zeer logische indeling,want als Shadia de mol is, moet ze daar zeer voorzichtig in te werk gaan.Corry bij de sportieven bvb zou wel iets te weeg brengen vrees ik.
Shadia heeft 3 kansen om de cellenproef te laten mislukken. 1 bij zichzelf, en 2 bij de 2 andere mogelijkheden.
Als Shadia de mol is kent ze alle vragen en weet ze dat ze gaat winnen tegen Marc. Ze heeft in die proef 2 problemen op te lossen : Op wie gaat ze stemmen en hoeveel geld gaat ze inzetten? Vraag 2 is het makkelijkst op te lossen.Als mol moet ze er voor zorgen dat er zo weinig mogelijk geld wordt gewonnen. Dat staat in haar taakomschrijving.Dus dat doet ze dan ook perfect. Ze zet niks in,want deze proef is een omgekeerde test. Er kan geld gewonnen worden door iets goed te doen en niet dat er geld verloren wordt als je iets slecht doet.
Als ze niks inzet wint ze niks.Da's logisch.Maar onder den toog verliest ze wel 4000€. Want 1000€ x2 x2 x2 = 8000€ als alle proeven lukken.Die eerste x2 kan je schrappen,want ze zet niks in. Dus 1000 x2 x2 = 4000€ Daarenboven heeft ze nog 2x 50% kans dat alles ineens verloren gaat, want bij de 2 volgende proeven zet ze alles in. Dat is op dat moment "Alles of Niks" Ze gokt op Stijn,(misschien omdat die een bril draagt en misschien slechter ziet dan Sandra?) en op Corry, omdat ze een goeie kans heeft dat superclevere Inge die proef beter aflegt dan Corry.
En wat gebeurt ? De proef wordt inderdaad verloren...
Maar niet dankzij Inge, wel omwille van Corry.
Want als Corry direct afdrukt na Inge,wat elke logische denker zou doen, wint Corry.
Goed ingeschat van Shadia, zou ik dan zeggen.

En dan Shadia haar ander probleem :
Op wie moet ze stemmen?
Daar ga ik heel kort op antwoorden :
Als Shadia NIET de mol is, is dat heel eenvoudig.
Zet 1000€ in, kies voor Marc en geef zelf enkel foute antwoorden. Gevolg : Marc wint 100% zeker en groep heeft 2000€...
En wat doet flets meehuppelende Shadia?...








Fantasie opent de deuren die realisme sluit...

Offline Alive and Kicking

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #790 Gepost op: 17-02-2003, 19:51:21 »
Alive and Kicking,
Uw vertaling van
equus non est talpa
in
een paard is geen mol
gaat voorbij aan de lidwoordongevoeligheid van het Latijn.

Vergeef het Zuster Viventia, het was niet haar bedoeling het nauw te nemen met de vertaling van het latijn enkel maar om op het paard te wijzen en het feit dat inge erop zat.

Vergeef mij deze prozaïsche vraag op dit trefpunt der poëtische levenswijsheden, maar kan iemand mij één (1) treffend voorbeeld geven van een proef die door Shadia werd gesaboteerd? Afwezigheid van dergelijk voorbeeld brengt mij omgekeerdgewijs alweer tot onze kleine huisdierendeskundige. Want laten we wel wezen: de genaamden Sandra (volle inzet van lijf en leden bij elke proef), Marc (heb je gezien hoe ik mij alweer uitsloof) en Stijn (is dat programma al begonnen?) hebben het molgehalte van kabouter smul die er met een lading plopkoeken vandoor gaat.

*ahum ahum*
Mijn beste Bas premium,
Neem het deze zuster niet kwalijk dat ze zo tegen u spreekt of er zo over begint maar ze wil toch even kwijt dat iedereen zo zijn eigen M.olkeuze heeft, de één zijn keuze al wat ongelooflijker dan de andere, en ze weet ook dat uw keuze duidelijk I. is maar probeer aub rekening te houden met het feit dat anderen dit misschien niet vinden. Hun 'bewijzen' zijn probably niet altijd even duidelijk maar het kan perfect zijn dat hun M.olkeuze juist is. George is de vorige nederlandse serie sloofde zich immers ook ongelooflijk uit (' Hij verdient de gele trui !') maar het was zo fake als wat.

Wil onze teerbeminde Zuster Viventia dit eens wat nader toelichten in Xandragon zijn meeldoos ?

Het is een pm geworden aangezien de computer van Zuster Viventia wat moeite heeft met duiven los te laten.

Enfin, Zuster Viventia knipt haar nachtlampje aan en buigt zich over haar wiskundeboeken. Monotoon stijgend of dalend, convergent of divergent en hoe wil je dat ook alweer gaan bewijzen? Juist ja... Dit wordt een lange nacht...









« Laatst bewerkt op: 17-02-2003, 21:16:42 door Alive and Kicking »
banaan begint met een b, soms met een s

Offline Xandragon

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Alias Tinkerbell
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #791 Gepost op: 17-02-2003, 20:02:05 »
Xandragon moet toch de theorie van Tante Nonneke doorprikken op straffe van afzondering.
Als Shadia inderdaad voor het geld is (wat absoluut niet het geval is), dan verliest ze met opzet. Maar ze is WEL voor de drie pasvragen en wel op die manier dat ze het wil winnen, niet zeker is van zichzelf en dan de groep geen geld wil kosten (ook al verliezen ze toch 4000€), maar ze hadden als Shadia de Mol is, méér kunnen verliezen als ze zelfs maar 500€ zou inzetten.

Het feit dat Corry dan zo dom geweest is, heeft haar de das omgedaan. Want anders had ze WEL 4000€ gehad !!!







Goudstof genoeg... nu zoek ik een blok goud.

Offline mollemans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The fab 4
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #792 Gepost op: 17-02-2003, 20:14:13 »
O O O. shadia als Mol weet alle antwoorden, dan zouden die antwoorden geen problemos mogen opleveren. Maar wat moet een Mol met pasvragen.

Als ze alles op zich zelf inzet, is dat te obvious. Dus heeft ze hier een dilemma. Wat te doen, toch gewoon winnen, of Marc laten winnen. Ik zou het anders spelen dan Shadia.

Als ik Mol was, ging ik in het laatste spel en verklootte daar alles.








we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline Xandragon

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Alias Tinkerbell
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #793 Gepost op: 17-02-2003, 20:21:17 »
Als ik Mol was, ging ik in het laatste spel en verklootte daar alles.

Inderdaad beste Mollemans, zoals Inge ook gedaan heeft hé.







Goudstof genoeg... nu zoek ik een blok goud.

Offline mollemans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The fab 4
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #794 Gepost op: 17-02-2003, 20:30:27 »
ja moet ik gelijk ingeven, ware het niet dat als C direct na I afklopte , er veel geld was verdiend.








we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline Knudde

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Gekken vindt men overal, zelfs in gestichten
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #795 Gepost op: 17-02-2003, 21:04:33 »
ja moet ik gelijk ingeven, ware het niet dat als C direct na I afklopte , er veel geld was verdiend.


Yepperdeyep! Even draaide mijn maag en kreeg ik het héél warm. Corry als mol? Nèèè... Een dure inschattingsfout zo bleek; idd ook voor Shadia, indien ze mol was geweest.
Doch aan haar rijk is een eind gekomen; volgende keer staat haar valieske klaar. Immers, zowel Walter als Corry gingen voluit voor Shadia en missen de bus. Sandra en Stijn zijn de twee strebers, de één al iets gelukkiger in zijn acties dan de andere, maar soit, er blijven dus maar twee mollen meer over. Eén opzichtige en één schaduwmol. De keuze is aan U.








De zekerste weg om bedrogen te worden, is denken dat je listiger bent dan anderen. Knudde, Kastelein van het zeventiende molsgat

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #796 Gepost op: 17-02-2003, 21:12:51 »
Doch aan haar rijk is een eind gekomen; volgende keer staat haar valieske klaar.

Het is stellig ondenkbaar, en er is dus geen enkele reden om dit onderwerp te bespreken!







“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline mollemans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The fab 4
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #797 Gepost op: 17-02-2003, 21:14:35 »
eh als volgende week de shadia er juit gaat is het dan bespreekbaar???







we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline Frêre Soi-même

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #798 Gepost op: 17-02-2003, 21:21:17 »
Broeders en zusters, I is er in dat laatste spel er niet ingegaan, maar er ingebonjourd. Als ik S (ende grijze pij) was zou ik ook Mevrouw Zie-je-wel-dat-ik-ook-een-goede-mol-zou-kunnen-geweest-zijn-not inzetten als 'geheim' wapen om een proef te doen mislukken. Een onverwacht 'helder' moment had bijna alles verpest maar het 'stop-de-tijd-pak-een-maes-moment' van Mw. Mortuarium-te-salutent werd eerst, talpagewijs, met open armen onthaald en vervolgens met een laatste avondmaal bedacht. Ongewenst ingecalculeerd medeleven voor die arme sukkel die dit spelletje winnen moet misschien? En wat betreft die 'gegeven' pasvragen... Zelf een blinde Zandhengelaar voelt aan zijn kleine teen dat Mr. Zwemklok door veel kijkbuiskindertjes zal verdacht worden. Dus een paar pasvraagjes kado... Rule number one: Denk zoals de Mol denkt. (Lees: denk zoals de Zandhengelaars denken). Vergeet nooit dat dit programma niet gemaakt wordt voor u en ik, maar voor die anderhalf miljoen andere miertjes die zoveel mogelijk moeten ontgoocheld ende beetgenomen worden in de volgende twee weekjes. (Dat u, liever dan ik, ondertussen ook eventjes in het spreekwoordelijke ootje wordt genomen is meegenomen natuurlijk.) Plan A: Eerst eventjes W&C offeren op het altaar van TV1 en dan keihard toeslaan. Zeg niet dat je niet gewaarschuwd was. BZZ







« Laatst bewerkt op: 17-02-2003, 22:33:14 door Frère Soi-même »
Hoe meer je weet, hoe meer er is dat je nog niet weet.

Offline Frêre Soi-même

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #799 Gepost op: 17-02-2003, 21:45:12 »
Dienstmededeling voor Broeder Plavuis:
Onder uw laatste tegel zitten vieze beestjes verborgen. Als minikroko's vermomde AlliGATORkes vreten telkens aan uw en mijn tenen bij het betreden van de plavuis die telkens opnieuw, langzaam maar zeker langzaam, moet uitgegraven worden. Maar uw ijver wordt desalwelteplus in dank afgenomen. Evenals alle accijnzen die dankzij springvensters in de kloosterkas zullen opgecimenteerd worden. BZZ.








Hoe meer je weet, hoe meer er is dat je nog niet weet.