Auteur Topic: Die dag op de helpdesk  (gelezen 378604 keer)

Offline DJHouss

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #880 Gepost op: 20-02-2003, 22:21:03 »
Tiens, tiens, ik had daar een ander manspersoon in ontdekt. Het twintigjarig oude spreekwoord indachtig: God is overal en Ben Crabbé overal tegelijk.








Offline Dragonius

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ...hoe meer ik weet, hoe meer ik twijfel...
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #881 Gepost op: 20-02-2003, 23:01:33 »
Dragonius kijkt ook eens goed. Verder in dees hoekje, een aangezicht. Herinneringen uit een ver verleden komen bovenborrelen. Die snor. Die bolle wangen. Vertelsels uit vergane jeugd.
Het is de dekselse postbode! Pietje Puk!
« Laatst bewerkt op: 21-02-2003, 08:27:41 door Dragonius »
Rozemarijn en palmwijn, Monnikslatijn in kwatrijn, Rare pipo in woestijn, Hiero, daaro, toto, tricot...

Offline DJHouss

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #882 Gepost op: 20-02-2003, 23:40:49 »
Pietje Puk? Onze facteur heette Cois Lacroix. Een beetje hetzelfde syndroom als Saint-Plaetevoet. Telkens hij een brief uit het verre buitenland bracht wou hij zijn cognakske.
Om maar te zeggen dat hier nu full blast Oxygen, zo'n godlievende mensen, en rechtstreeks vanuit hun eigenste klooster, "React" opstaat.

Ik blijf erbij met die 180 seconden is geknoeid.








Offline bas premium

  • Forumlid
  • * dierenarts Boere: kleine huisdierenpraktijk *
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #883 Gepost op: 20-02-2003, 23:52:52 »
Ik kom even terug op de aanrijding in de derde aflevering. In Humo van 18 februari zegt een cameraman: "Wij reden mee met één van de auto's en wij wisten dat er een aanrijding zou volgen ter hoogte van huisnummer 27." Er was dus duidelijk afgesproken waar de aanrijding zou plaatsvinden. Kort voor de aanrijding zie je Inge naar voor buigen. Zit ze door het raam te turen om de huisnummers te lezen? Onmiddellijk daarna doet ze haar gordel aan, net op tijd voor de aanrijding plaatsvindt. In elk geval kijkt Marc niet naar de huisnummers.







Wie draagt beter zorg voor de mol, dan een gediplomeerde dierenarts?

Offline DJHouss

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #884 Gepost op: 20-02-2003, 23:56:36 »
180 gedeeld door twee is 90. Ik overdrijf altijd een beetje, zusters en broeders en bedankt voor al uw wiskundige postduiven. Maar 90, 180 of 360 het klopt door de volledige gradenboog niet.

Niemand slaat af op een rechte driehoek. Zelfs tegelbouwer Xandragon niet.








Offline Dragonius

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ...hoe meer ik weet, hoe meer ik twijfel...
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #885 Gepost op: 21-02-2003, 00:03:59 »

Ik blijf erbij met die 180 seconden is geknoeid.
Om de Romeinse inquisitie te plagieren:
You have been tempering with the seconds...
Wat? Hoe bedoelt ge?
Gij hebt met die seconden gefoefeld.
Maar onnozelaar.
Oh sorry.







Rozemarijn en palmwijn, Monnikslatijn in kwatrijn, Rare pipo in woestijn, Hiero, daaro, toto, tricot...

Offline DJHouss

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #886 Gepost op: 21-02-2003, 00:13:34 »
:-)








Offline Perlut

  • Forumlid
  • Aan elk een goedendag (net zoals in 1302)
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #887 Gepost op: 21-02-2003, 02:28:06 »
Ik kom even terug op de aanrijding in de derde aflevering. In Humo van 18 februari zegt een cameraman: "Wij reden mee met één van de auto's en wij wisten dat er een aanrijding zou volgen ter hoogte van huisnummer 27." Er was dus duidelijk afgesproken waar de aanrijding zou plaatsvinden. Kort voor de aanrijding zie je Inge naar voor buigen. Zit ze door het raam te turen om de huisnummers te lezen? Onmiddellijk daarna doet ze haar gordel aan, net op tijd voor de aanrijding plaatsvindt. In elk geval kijkt Marc niet naar de huisnummers.

Waarde Broeder Eerste Laagste Stem, vijf hoofdletters, en mijn zin is pas begonnen, tsss ware het dat onze dierlijkste amazone op de hoogte was gesteld van een onaangename en een wat te dichte ontmoeting tussen twee voertuigen ter hoogte van huisnummer zevenentwintig op de hoogte was gesteld, dan had ze niet gewacht tot dit bewuste cijfertje in haar gezichtsveld kwam. Integendeel, men zou eerder vermoeden dat ze bij het aanzetten der voiture hare ceinture in het rode slotje bevestigd had, niet?








Offline mikaelv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ook dit gaat voorbij.
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #888 Gepost op: 21-02-2003, 03:58:27 »
Allez, allez. Kom ik hier nog eens langs, en is er geen verkeer meer.
de Antwerpse cafees zijn ook niet meer wat ze geweest zijn.
Met een Marlboro tussen de lippen durf ik mijn visie veranderen.
Zo één keer per week moet dat kunnen.
Wellicht ben ik te bitter geweest bij vroegere bezoeken. Het spijt me dan.
Maar als boetedoening is er morgen weer soep.
Uit de tuin vond ik formidabele groensels. Nu moeten jullie even niet lachen, maar ik ben vanavond in een nabijgelegen (nou ja) klooster geweest, alwaar ze ooit de Koning en de Koningin een sobere edoch voedzame maaltijd hebben geserveerd. De handtekening van Albert II staat er nog steeds te pronken. (echt waar)
De soep is tomatensoep met ballekens. Voedzaam, en prettig om te eten.
Ik heb zelfs tussendoor kunnen nadenken.
Inge is out als Mol.
Sandra is te weinig opvallend, en valt neuste keer af.
Of Stijn, die jullie terecht Augustinus noemen.
Shadia is de meest misterieuze persoon.
Ook al omdat zij in het echt niet Shadia, maar Chadia heet.
Onderzoek in het Antwerpse leert ons toch iets.
U allen van dienst hopende geweest te zijn, groet ik jullie, de af en toe aanwezige,

Broeder tuinmens.







« Laatst bewerkt op: 21-02-2003, 04:22:46 door mikaelv »
Graven, broeders en zusters.

Offline Dragonius

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ...hoe meer ik weet, hoe meer ik twijfel...
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #889 Gepost op: 21-02-2003, 08:34:50 »
Uit de tuin vond ik formidabele groensels.
Weledele Broeder Landontginner,

Enige waarschuwing betreffende de groeisels in de tuin is hier mijns inziens op zijn plaats. Immers:
Naar het schijnt hebben bepaalde Broeders en Zuster namelijk na de laatavondmis met geestesverruimende kruiden geëxperimenteerd, geplukt door een nog onbekende broeder in De Verboden Tuin.
Dus, als uw tomaterensoep-ingrediënten ook uit deze omstreken afkomstig zal zijn,.... doe mij dan maar een bakkie of twee.







Rozemarijn en palmwijn, Monnikslatijn in kwatrijn, Rare pipo in woestijn, Hiero, daaro, toto, tricot...

Offline Dragonius

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ...hoe meer ik weet, hoe meer ik twijfel...
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #890 Gepost op: 21-02-2003, 08:37:48 »
en van die chipjes geproefd. En ik merk daar nix van.
Ik begin het al te merken vòòr ik ervan heb geproefd...:
doe mij dan maar een bakkie of twee.







Rozemarijn en palmwijn, Monnikslatijn in kwatrijn, Rare pipo in woestijn, Hiero, daaro, toto, tricot...

Offline Fernand Tempesta

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Failure is no more fatal than success is permanent
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #891 Gepost op: 21-02-2003, 10:36:20 »
Ik zet mijn monnikenkap iets rechter en bekijk de herstellingen die noodzakelijk waren na een onzacht in aanraking gekomen te zijn met een vliegende noorderbuur. Naja daar ligt ze dan mijn enige door het celibaat toegestane vriendin....met facelift... hunkerend om terug water onder haar buik te voelen...de golven uiteenspattend op haar sierlijke neus. Ik zucht diep neem mijn werkhandschoenen en schuurmachine...grijns...fakkeltocht in de wind...dat zou nog iets zijn...stijn en inge als fokkemaat... is gemakkelijker dan paardrijden..nog grotere grijns....de schuurmachine bromt verder....







Leer van de fouten van anderen. Je hebt niet genoeg tijd om ze allemaal zelf te maken.

Offline Knudde

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Gekken vindt men overal, zelfs in gestichten
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #892 Gepost op: 21-02-2003, 11:05:12 »
Ik zet mijn monnikenkap iets rechter en bekijk de herstellingen die noodzakelijk waren na een onzacht in aanraking gekomen te zijn met een vliegende noorderbuur.

...geen uitkijkpost in het kraaienest; geen snelle matrozenvoeten in het want, en op de brug geen bevelende kapitein. Het enige dat in de nabijheid van het schip bewoog, was een zwarte vogel die rond de mast cirkelde...

Catch me if you can!

Wat ik me nog steeds afvraag: hoeveel graden heeft een cirkel nu eigenlijk en wie zou dit moeten weten?










De zekerste weg om bedrogen te worden, is denken dat je listiger bent dan anderen. Knudde, Kastelein van het zeventiende molsgat

Offline Dragonius

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ...hoe meer ik weet, hoe meer ik twijfel...
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #893 Gepost op: 21-02-2003, 12:55:31 »
Een cirkel aan het evenaarsgebied is mijns inziens warmer dan een cirkel in het poolgebied. Deshalve heeft een cirkel een variabel aantal graden, afhankelijk van de weersgesteldheid en de klimaatzone waarin desbetreffende cirkel zich bevindt. Wat het langjarige gemiddelde hiervan is, zullen we aan de snorreloze moeten vragen.
Ik geef alvast een inschatting.
360 graden.
Wat enorm heet is.
Deshalve lijkt het mij aannemelijk om te stellen dat er in de poolgebieden geen cirkels voorkomen.
Tenzij, en dat zou een wereldschokkende vaststelling zijn, tenzij, zei ik dus, tenzij de cirkels niet uitgestorven zijn aan de poolgebieden, maar juist terug oprukken in de koude gebieden.
Dit zou de theorie van de opwarmende aarde een zetje in de rug geven. Tevens een aannemelijke verklaring zijn voor het opwarmen onzer aardkloot.
Niks broeikas, niks seeootwee. De cirkels van 360 graden zijn verantwoordelijk.
Aan anderen om te oordelen of er hieromtrent maatregelen dienen genomen te worden.







Rozemarijn en palmwijn, Monnikslatijn in kwatrijn, Rare pipo in woestijn, Hiero, daaro, toto, tricot...

Offline Xandragon

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Alias Tinkerbell
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #894 Gepost op: 21-02-2003, 14:48:56 »
Xandragon heeft weer zicht op een nieuwe tegel naar het Orakel. Deze keer is die diametraal ten opzichte van de huissite van de Promoliaten niet digitaal en heeft het zelfs geen inscriptie over de Mol. Het is simpelweg een ontmoetingsplaats om na de queeste zich te kunnen verenigen met zijn achtergebleven gezin. De oblaten die zich hier verschalken vragen wederom meer dukaten dan verwacht. Misschien dat enige sponsoring vanwege Frère Soi-Même alszijnde Econoom mogelijk is ?!

Over het geplande ongeval op huisnummer 27 wil ik nog zeggen dat hier het heerschap Assubel absoluut niet verontwaardigd reageert ! Alsof hij alle dagen een accidentje doet... Ik zou die knoedelsliertenvreter nogal zijn vet gegeven hebben.
Alleen Corry is hierbij ontdaan ende van haar melk...







Goudstof genoeg... nu zoek ik een blok goud.

Offline Teddybear

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Bach rules !
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #895 Gepost op: 21-02-2003, 14:56:44 »
Broeder Xandragon, het echt grappige is natuurlijk dat onze plebejers niet eens in fout waren. Als er een clown vanachter in uw gat rijdt, is die clown in fout. Zelfs in Italië.
"La legge non è un' giocco".
Grappig dat ze daarover niet van hun oren gemaakt hebben.
Waarschijnlijk was het te moeilijk om dat in het Italiaanders duidelijk te maken.
(Euh, non est nostrum foltum, est euh la oltra auto qui est in folto. The little girl non posso fare euh. Nostrum arretus en dan boem. In nostrum posterioritus. Scusi zulle.)








Offline Perlut

  • Forumlid
  • Aan elk een goedendag (net zoals in 1302)
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #896 Gepost op: 21-02-2003, 15:37:24 »

Niks broeikas, niks seeootwee. De cirkels van 360 graden zijn verantwoordelijk.
Aan anderen om te oordelen of er hieromtrent maatregelen dienen genomen te worden.
Inderdaad, waarde broeder, u slaat wel degelijk de nagel op het hoofd. Ik ben ondertussen de relativiteitstheorie van Einstein onder de loep aan het nemen. Wat leert ons deze theorie in de praktijk? Stel: je stapt in een lift, duwt op het knopje 10. De lift verroert geen millemeter, maar even later ben je op de gewenste plaats. De liftkooi bleef lekker waar ze was, maar de rest van het heelal is zo'n dertig meter naar beneden gezakt.
Hetzelfde met voetbal. Als je volgens de relativiteitstheorie tegen een voetbal trapt, dan vliegt het hele universum een kwak achteruit. De voetbal zelf blijft ter plaatse liggen.
Dit kan echter tot gevaarlijke situaties leiden als verschillende voetballers gelijktijdig verschillende ballen in diverse richtingen trappen. Vermoedelijk zijn de wapenexperts van de UN dan ook op zoek naar langeafstandsvoetballen en Irakezen met een Ludo Coeck traptechniek.








Offline Teddybear

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Bach rules !
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #897 Gepost op: 21-02-2003, 16:50:16 »
Broeder Gotcha, een raceduif is naar uw huizeken gevlogen en heeft daar een ijlboodschap nagelaten.
Zo ongeveer ter hoogte van uw meeldoos.
En 't was dringend, zei ze.








Offline Teddybear

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Bach rules !
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #898 Gepost op: 21-02-2003, 17:24:38 »
Broeder Mollemans, zou het kunnen dat het licht hier even is uitgevallen, en dat daardoor meer dan één technisch mankement is nedergedaald over onze gangen ?
In het Nederlands : hoewel ik ingelogd was, kon ik niet meer posten, of berichten sturen naar collega's, omdat het masjien zei dat ik niet ingelogd was.
Na inloggen, verdween mijn 'ingelogd zijn' telkens weer van het scherm.








Offline mollemans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The fab 4
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #899 Gepost op: 21-02-2003, 18:31:53 »
eh pluchen ridder dat zou heel goed kunnen gebeuren, ik begrijp dat u nu weer wel kunt posten?

Er zijn op sommige momenten onderhoudswerkzaamheden aan de site. die niet bij mij bekend zijn. Dus in verband met technische onfunctionalitieten en verkeerde functionaliteiten kunt u zich beter tot de grote Compuart wenden.

Ik heb zelf een keer de sticky user meegemaakt waarbij ik niet kan posten en dat was een bekend probleem tussen dit board hier en internet explorer 5.0(ja wat wil je he brol van Bill).








we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld