Auteur Topic: Die dag op de helpdesk  (gelezen 379312 keer)

Offline Frêre Soi-même

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #900 Gepost op: 21-02-2003, 23:45:18 »
Broeder Xandragon,
Je kunt rekenen op mijn financiële tegel-steun onder de volgende voorwaarden:
- Geef drie aflaten aan een noodlijdend persoon die je sympathiek vindt maar misschien anders de volgende week niet meer haalt omdat hij aan de verkeerde pootjes sabbelt.
- Gooi vervolgens met een dobbelsteen. Als je een oneven aantal ogen gooit mag je naar de volgende voorwaarde:
- Gooi opnieuw met de dobbelsteen. Als je opnieuw een oneven aantal ogen gooit mag je jezelf eventjes 'ruivenkoter' noemen en negentig seconden grabbelen in mijn kistje. En dan heb ik het over de kloosterkas. Haal je verder maar niks in je hoofd, al ben ik de leeftijd van drie maal vier al een tijdje gepasseerd... BBZ








Hoe meer je weet, hoe meer er is dat je nog niet weet.

Offline Nosferatu

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Singulum Diaboli, Nigra sed Formosa
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #901 Gepost op: 22-02-2003, 00:23:54 »
Gegroet,

Barrevoets en slechtgehumeurd sleep ik mijn vege zelve doorheen de halfgesloten kloosterdeur; Geestelijke verkwikking noch mijn reisgenoot Knudde konden mij verblijden in het niet zo ver gelegen Umbrië.  Van een kale reis wedergekomen, van geestdrift beroofd en teleurgesteld sluit ik m'n (s)lap-(s)t(r)op terug op het www (wie waagt wereldsheid).  Tot licht euforisch toe verneem ik dat Broeder Knudde onmachtig was me te vervoegen in mijn esoterische queeste aldaar.  Vergeving Broeder om de eerder geuite blamage.  Als nog moet ik u, medebroeders en -zusters, antwoorden schuldig blijven.  Alsnog trek ik mijn nieuwe sandalen van gegalvaniseerd titanium aan en begin aan een verre queeste:

Uit betrouwbare bronnen heb ik uit eerder semantische kringen vernomen dat de oplossing in Bolivië ligt.

Tot verdere berichtgeving,

Imprimatur,
Broeder der Verre Oorden







IN HOC SIGNO VINCES

Offline Teddybear

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Bach rules !
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #902 Gepost op: 22-02-2003, 03:39:52 »
Cho, broeders en zusters.
Cho!
Ik heb blijkbaar gezondigd tegen een aantal regels.
Als daar zijn andere leden een beetje belachelijk maken.
Mijn dierbare Mollemans heeft mij daar attent op gemaakt.
Ik moet nu in de hoek gaan staan. Penitentia Maximus!
Sorry Mollemans, it was just a joke.
Maar ik zal vanaf nu mijn bakkes houden.
Ik zal het nooit meer doen.
Democratie is trouwens toch van de hond enzovoort, zoek het maar op in de Dikke Van Dale.
Ik zwijg, ik hou mijn mond. Ik wens niemand te offenseren.
Je zou van minder, na zo een reprimande.
Daarom trek ik me ook uiteraard terug voor de bijeenkomst van de Promoliaten excelsior in Timmermansstad op de zevende dag van ons Heren.
Voor de aanwezigen zullen er bookes zijn en drank, en soep, als ik de in mijn buurt aanwezige Broeder Mikael weet te vinden voor  diezelfde soep. Het zal gras zijn en selder, zo te zien.
Maar nogmaals strenge Broeder Mollemans. Ik zal het nooit meer doen.
En neen, ik ken geen David.








« Laatst bewerkt op: 22-02-2003, 03:40:51 door Teddybear »

Offline Nosferatu

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Singulum Diaboli, Nigra sed Formosa
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #903 Gepost op: 22-02-2003, 04:25:15 »
Penitenziagore... zou een oud gebroedsel van het Klooster van Melk gepreveld hebben...  Een vroegrijpe leerling, Adson (Oudengelse transcriptie voor Augustinus)...  Wederom Broeders, ook Foucault, z'n slinger en de schrijver wisten waarom... Studeer: Eco zal het appreciëren.  Ook het Ei der Filosofen zal dan vereenzelvigd worden met de ware transcriptie.  De Kaballah (sorry Knudde.. u had to be in Umria...) en de extraverte polemieken die gevoerd werden twegens illustere semi-adepten...  Het onttwijfelt alle voorhemige conclusies:  maar weze gewaarschuwd: morgen blijkt de schijnende en overweldigende waarheid: Marcus Aurelius sneuvelt, zoals geschiedkundig bewaarstelligd;

Imprimatur







IN HOC SIGNO VINCES

Offline Teddybear

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Bach rules !
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #904 Gepost op: 22-02-2003, 04:53:53 »
Broeders en zusters, dit is een afscheid.

Het valt mij droef te moede, maar het zij zo.
Ik ben door Broeder Mollemans terecht geroepen omwille van onwelvoeglijke uitlatingen tegenover een medebroeder Chriz.
Diezelfde Broeder Chriz die het wel mocht te vermogen om mijn wereldse identiteit los te laten in dit en aanpalende kloosters.
Dan pas ik liever.
Ik dacht dat het een spel was , een queeste. Wij zochten naar de mol, en probeerden de zandhengelaars ondertussen te ontmaskeren die zich tussen onze muren wilden ophouden. En natuurlijk maakten wij hen af en toe verdacht, en zelfs een heel klein beetje belachelijk. Maar daar moet elk ordelid maar tegen kunnen.
Niet enkel is deze filosofie ons niet in dank aangenomen, maar werden wij zelve in de ban van onze moeder de heilige kerk geslagen. U was echt wel streng, Broeder Dictionarius. De striemen op mijn zitvlak doen nog altijd zeer. En neen, het was geen private kwestie. Dat soort kwesties hebben wij hier nooit uitgevochten.
Als daarenboven nog onze heilige privasie geschonden wordt, is voor deze broeder de leut er wel af.
Broeder J. trekt zich terug in retraite, en zal wel op de fluorescerende flitsbeelden proberen uit te maken hoe de zaak Grijze Pij afloopt.
Maar voor hem stopt het spel hier.
Drank zal nog zijn deelgenoot zijn, maar conclaven des te minder.
Het is dus met echte pijn in het hart dat ik verdwijn, Broeders en Zusters, want u waart mij allen welgenegen.
Maar trop is nog steeds teveel.
Wat de opnames van DLS betreft, daarvoor heb ik al de nodige maatregelen getroffen met DLS zelve, en met Tante Nonneke, Xandragon en Gotcha.
De anderen zullen wel verstaan wat ik bedoel en door middel van de moderne communicatie met elkaar contact vinden en soelaas ook.
Het gaat u allen verder goed.
Nog één ding :
"Wie zoeken wil, blijft zoeken.
Wie vinden wil die vindt."
Weest nu allen gegroet.
 Broeder J.








« Laatst bewerkt op: 22-02-2003, 04:55:34 door Teddybear »

Offline Nosferatu

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Singulum Diaboli, Nigra sed Formosa
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #905 Gepost op: 22-02-2003, 05:04:45 »
Beste Broeder Terry,

Verlaten is een sinequinale despositie: uw referentie tot verlaten duidt niet op een 'eigen wil'.  In naam van de Orde (en mijn medebroeders en -zusters mogen dat tegenspreken...)  Kortom, ik wil dat u blijft...

Dien een re-applicatie in... lol







« Laatst bewerkt op: 22-02-2003, 05:18:43 door Imprimatur »
IN HOC SIGNO VINCES

Offline Zamu

  • Forumlid
  • Dit forum is het helemaal !
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #906 Gepost op: 22-02-2003, 08:52:08 »
Beste Kaloten,
ik werd tot de orde geroepen door enen mikaelv om hier mijn schrijfsels neer te poten.  Ik bracht deze nacht door in de biechtstoel en bad deze morgen 1000 aflaten bijeen in de hoop mijn intrede alsnog te kunnen maken.








Offline Alive and Kicking

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #907 Gepost op: 22-02-2003, 10:41:03 »
Geestelijke verkwikking noch mijn reisgenoot Knudde konden mij verblijden in het niet zo ver gelegen Umbrië.

Als u een beetje geduld hebt dan komt u misschien Zuster Viventia tegen in Umbrië, ergens eind april, begin mei. Perugia om meer te specifiëren.

Enfin, Zuster Viventia kruipt uit haar kamertje, ietwat heet (interpreteer zelf) en licht kuchend. Het lijkt haar dat er wat nevels in het klooster hangen en ze haalt haar trouwe Javel en bezem uit. Een grondige kuisbeurt zal het klooster goed doen.
Vannacht is ze wakkergeworden, zo rond een uur of 5 en zag ze hoe Broeder J. uit het klooster vertrok. Rare mensen, zo midden in de nacht vertrekken, veel te koud daarvoor. Nu ziet ze echter de ware toedracht en fronst haar wenkbrauwen. Broeder J. laat ze toch niet zomaar doen zeker? Wat is me dat nu? New York davert op z'n grondvesten, trop is voor hen ook teveel maar zie je hen wegvluchten? Nèh, eendracht maakt macht, ook al zit er een mol in het spel. Blijft gij maar schoon hier en zie hoe de grijze pij ontM.askerd wordt.







banaan begint met een b, soms met een s

Offline Knudde

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Gekken vindt men overal, zelfs in gestichten
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #908 Gepost op: 22-02-2003, 10:46:39 »
Broeders en zusters, dit is een afscheid.

"Wie zoeken wil, blijft zoeken.
Wie vinden wil die vindt."
Weest nu allen gegroet.
 Broeder J.


Een veeg teken aan de wand kreeg symbolische respons aan de weer heldere hemel. Zuster Viventia kon het nog net op de gevoelige plaat vastleggen. Het was geen bakelieten deze keer, maar de boodschap was duidelijk: de subtiele aanwezigheid van de pluchen geest moet boven ons allen blijven waren.
Daarom, Frère J, hef uw hoofd en sleep de rest van uw vege lijf hierboven! Zo'n hemelse boodschap kunt U niet zomaar naast U neerleggen!











De zekerste weg om bedrogen te worden, is denken dat je listiger bent dan anderen. Knudde, Kastelein van het zeventiende molsgat

Offline Xandragon

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Alias Tinkerbell
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #909 Gepost op: 22-02-2003, 12:04:18 »
Xandragon heeft moeite gedaan om de Gepluchte Entiteit te contacteren zonder soelaas. Ik denk dat wij als Orde moeten aanvaarden dat een Broeder heengaat, dat is het leven. Persoonlijk vind ik het een beetje overdreven gereageerd maar ja. Het is niet dat we niet wisten wie Teddybear was (en is) daar het toch in zijn profiel stond. Dus om daarom te stoppen omdat zijn naam vermeld werd... Onze moderator had immers het gewreekte bericht kunnen verwijderen of veranderen maar dat is om onbekende redenen ook niet gebeurd.

Wat zal de toekomst nog brengen, het Klooster was al eerder door mistslierten omgeven en die zijn uiteindelijk ook opgeklaard...







Goudstof genoeg... nu zoek ik een blok goud.

Offline Nosferatu

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Singulum Diaboli, Nigra sed Formosa
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #910 Gepost op: 22-02-2003, 12:19:29 »
Waarde Zamu,

Wendt uw ziel tot Zuster Portasia, zij zal in alle discretie uw applicatie overschouwen.  Tot slot rest het u de zegen af te wachten van het Opperhoofd (Zuster Viventia).  Veel Geluk broeder.  Als u wil dat ik een goed woordje voor u doe, kunt u mij steeds enkele kratten West - Vleteren (eertijds geschonken door Vlaams-Brabantsche medebroeders) opsturen.

ONBEKEND EN ABSENT







IN HOC SIGNO VINCES

Offline Alive and Kicking

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #911 Gepost op: 22-02-2003, 12:31:08 »
Waarde Zamu,

Wendt uw ziel tot Zuster Portasia, zij zal in alle discretie uw applicatie overschouwen.  Tot slot rest het u de zegen af te wachten van het Opperhoofd (Zuster Viventia).

Amai amai, dat ik op mijn leeftijd gepromoveerd mag worden tot Opperhoofd, kom dat tegen... kleine rechtzetting: Tante Nonneke en Zuster Viventia zijn niet gelijk aan elkaar.

En wat die mistslierten betreft: eens met de stofzuiger erdoor denk ik zo. Aangezien DLS = tv, zou men ook wel te weten gekomen zijn wie onze Broeder J. is. Trek er u dus niet al teveel van aan Teddybear, de anonimiteit is een groot wezen, je verdwaalt er zo in.







banaan begint met een b, soms met een s

Offline Nosferatu

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Singulum Diaboli, Nigra sed Formosa
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #912 Gepost op: 22-02-2003, 12:49:59 »
Beste Zuster Viventia,

Enige diffusie overweldigde me wanneer u refereerde dat ik Tante met uw eigen persoonlijkheid verwarde.  Vanuit Bolivië is het niet steeds evident alle informatie tot mijner geeste te nemen.  Edoch, waarde zuster, kunt u mij deze Babylonische Spraakverwarring duiden of speelt de kabbalah mij parten?  Een interessant schrijfsel van één mijner collegae sprong me alginds in het oog: Broeder J, dit kan salvatie, clementie en re-adaptatie in ons klooster bewerkstelligen.

(Vergeef me het archaïsche engels, ik ben pas begonnen met het moderniseren van mijn Nederlandsche uitspraak)

"That shall been for your hele ande for your prow;
And in our yerd tho herbes shall I finde
The wich han of hir propretee by kinde
To purge you binethe and eek above,
foryet not this, for Goddes owne love..."

(Uit: Imprimatur's Purgatory)







IN HOC SIGNO VINCES

Offline DJHouss

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #913 Gepost op: 22-02-2003, 13:13:58 »
Djezus, sorry voor dit taalgebruik, maar wat gebeurt hier in de kloostergangen?  Door afwezigheid, ik zat nl. met collegae op het UK forum "Satan Stole my Teddybear",http://www.ssmt-reviews.com/db/ is mij het een en 't ander ontgaan. Zoals wel vaker gebeurt. Broeder Jacko, pak uw gradenboog en draai die eens 180 cijfertjes om. Neem er desnoods nen Duvel bij, of twee en stuur de rekening maar naar Frère Soi Même, die heeft nog een zwarte kas voor speciale en dringende gelegenheden.

The Moody Blues, waar u een beetje aan lijdt, hebben het ooit gevraagd, Is it Just a Game?

Draai uw pij en de bladzijde om. Het voltallige klooster roept u terug. Ze zijn trouwens speciaal voor u het Brandenburg Concerto numerootje 4 a capella aan het zingen.
Daarom bid ik u, kom snel terug want de vocale kwaliteiten van sommige broeders en zusters is te vergelijken met de kater van Zuster Portalia die tussen de poort gekneld zit.







« Laatst bewerkt op: 22-02-2003, 23:23:33 door DJHouss »

Offline mollemans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The fab 4
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #914 Gepost op: 22-02-2003, 13:27:56 »
Broeder D heeft vannacht kwaad bloed gegooid in de beker wijn van de pluchen entiteit.

De oorzaak hiervan ligt in de duale taak van deze broeder, als bibliothecaris en roemerleger hier van dienst,. als moderator en vredstichter op de grond van onze huisbaas.

Onze huisbaas wil ervoor zorgen dat een ieder zijn performance kan geven op het grote toneel. Dat daar dingen bij zijn die nog lager zijn dan een paar acts op het Idols-toneel, spreekt voor zich.

Echter de liberaliteit was altijd al een groot goed bij de promoliaten. Daar heb ik dus onze pluchen ridder op aangesproken, dat er daarna met prive info werd gegooid, was er ver heel ver over van een niet-promoliaat.

Ik heb laks opgetreden in deze door wel de prive postduiven te sturen naar beiden, maar niet de gewraakte berichten te verwijderen van hunner plaats. Niet omdat ze te vastzaten, maar meer uit een echte laksheid(vanwege het late uur misschien, of de vele roemers). Deze rimpel heb ik zojuist rechtgestreken

Broeder Pluche heeft mij nog wel gecontacteerd en meer en meer raak ik er van overtuigd dat een groot misverstand de wolken heeft gedreven die geleid hebben tot deze donderstorm. Helaas is mijn rol daarin aanwezig, mijn was de hand die de donder richtte.

Ik hoop dat Pluchen ridder mij absolutie kan geven, zoals ik hem wil geven. Mea maxima Culpa is te weinig, maar meer latijn ken ik niet.

Ik las dus net pas zijn afscheidsbrief en hoop dat hij deze wil herbezien, maar zo niet dan is dat zijn beslissing en treur ik om het verlies van een ge-eerd broeder en moet ik op zoek naar een geschikt boetekleed.(want ik voel me wel wat schuldig, is de aard van het beestje)

Mijn laaste woorden , misschien dat ze via de paarse wolk hem zullen bereiken voor wie ik het bedoeld heb:
Zo heb ik het nooit bedoeld.







we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline Tante Nonneke

  • Forumlid
  • Hallelujah , prijs de Mol !
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #915 Gepost op: 22-02-2003, 14:03:38 »
Tante Nonneke neemt met stijgende verbazing kennis van de Engelse zeep die zich afspeelt in haar geliefde klooster.
Hebben haar beminde onderdanen allemaal een plotse slag van de Duvelse Molen gekregen? Of komt het omdat op de bovenverdieping van ons dierbare klooster het behang van de muren bladdert door de aanhoudende vrieskou?
Tante Nonneke begeeft zich dan ook naar de alkoof van Zuster Heksemia om aldoor een raadpleging aan te gaan van Het Grote Voorspellingenboek.
Zuster Heksemia is net bezig met het bereiden van een portie DLS.
Nu is dat een ietwat geheimzinnig ( maar ja, dat kan je verwachten van Zuster Heksemia, ze heeft een reputatie hoog te houden )brouwsel, met een al even eigenaardige receptuur.

Zuster Heksemia laat uiteraard alles vallen voor Tante Nonneke en doorzoekt minutieus Het Grote Voorspellingenboek.En wat blijkt ? Volgens de 19e Wijsheid van het 84e knoopsgat van de 4de boom links in Het Wijze BesluitenBos wordt de DLS, wat volgens Zuster Heksemia staat voor "De Lekkerste Soep" nooit zo heet gegeten als dat ze geserveerd wordt.
Afwachten maar...
Ondertussen haalt Tante Nonneke een spiksplinternieuwe spons uit het plastiekske.
"Ze kan maar beter klaarliggen" denkt ze bij zichzelf, "ik zal ze wel kunnen gebruiken..."









« Laatst bewerkt op: 22-02-2003, 14:06:29 door Tante Nonneke »
Fantasie opent de deuren die realisme sluit...

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #916 Gepost op: 22-02-2003, 14:23:11 »
Ik voel me genoodzaakt om ook hier even te posten. Problemen noch persoonlijke vêtes tussen de heer Teddybear en mij zien er nooit geweest, aangezien de heer Teddybear voor iemand van Woestijnvis aanzag (wat niet het geval is). Een persoonlijke aanval van de heer Teddybear (die niet zo bedoeld was) is bij mij verkeerd gevallen. Daarbij wil ik wel zeggen, dat het licht overdreven is, om kleinzerig te doen over het publiceren van identiteitsgegeven, terwijl deze gegevens gewoon in het profiel zijn gegeven. De berichten zijn verwijderd, vrede is gesloten. Wat mij betreft is een afscheid van de heer Teddybear onnodig. Iedereen is vrij om hier te posten. Zo ook de heer Teddybear. Zaak gesloten.







« Laatst bewerkt op: 22-02-2003, 15:59:52 door mollemans »

Offline Tante Nonneke

  • Forumlid
  • Hallelujah , prijs de Mol !
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #917 Gepost op: 22-02-2003, 14:59:53 »
Beste Heer Chriz,
Tante Nonneke, in haar functie van abdis van deze gezegende kloosterorde, dankt U langs deze weg voor Uw reactie.
Eén ding moet mij voor eerst van het hart :
Het is niet omdat iemand in een persoonlijk profiel enkele persoonlijke gegevens ter beschikking stelt dat anderen die dan ook zo maar moeten gaan publiceren.
Maar soit, gedane zaken nemen geen keer en de klok loopt ook alleen maar verder,nooit terug.
Deze misstap is U bij deze dan ook vergeven.
Tante Nonneke is dan ook eveneens bereid om deze zaak als gesloten te beschouwen. Symbolischerwijze doet zij dit door haar gloednieuwe spons, kakelvers uit het plastiekske, te halen over heel deze affaire.
Het is nu te hopen dat Het Grote Voorspellingenboek ook gelijk krijgt aan de andere kant van de lijn...

 







Fantasie opent de deuren die realisme sluit...

Offline Gotcha

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #918 Gepost op: 22-02-2003, 15:06:19 »
Het is een spijtige, maar toch volledig begrijpbare reactie van onze pluchen hoogheid.
Alle eer is aan hem.
Hij wou de wereld, geknield voor het lichtend buisje, laten meegenieten van onze orakelende uitspraken.
Het heeft niet mogen zijn.
Zij die klaar waren om het mirakel te aanschouwen zullen doelloos rondzwerven.
Zij zullen pas binnen enkele weken weten dat Inge de Mol is.







Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline Alive and Kicking

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #919 Gepost op: 22-02-2003, 15:38:40 »
Beste Zuster Viventia,

Enige diffusie overweldigde me wanneer u refereerde dat ik Tante met uw eigen persoonlijkheid verwarde.  Vanuit Bolivië is het niet steeds evident alle informatie tot mijner geeste te nemen.  Edoch, waarde zuster, kunt u mij deze Babylonische Spraakverwarring duiden of speelt de kabbalah mij parten?

U noemde mij het Opperhoofd maar voor zover ik weet is Tante Nonneke eerder de hoofdabdis dan ik, daarmee mijn opmerkig...








banaan begint met een b, soms met een s