Auteur Topic: Die dag op de helpdesk  (gelezen 378596 keer)

Offline Xandragon

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Alias Tinkerbell
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #1180 Gepost op: 8-03-2003, 18:50:00 »
Ik koM juist in Mijn kaMertje en mijn venstertje stond open. De door de aldaar binnengewaaide wolfse tocht heeft ervoor gezorgd dat Mijn bijbel opengewaaid was bij Lc 5:10. In diepe bezinning wacht ik de dag des Heren af.
10 En desgelijks ook Jakobus en Johannes, de zonen van Zebedeus, die medegenoten van Simon waren. En Jezus zeide tot Simon: Vrees niet; van nu aan zult gij mensen vangen.13)







Goudstof genoeg... nu zoek ik een blok goud.

Offline mollemans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The fab 4
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #1181 Gepost op: 8-03-2003, 20:27:52 »
e doch het toegevoegde boek aan de bijbel van marcus sluit af met de woorden "niets is wat het lijkt"en "de werkelijkheid is slechts een subjectieve selectie van prikkels".

Ik ben benieuwd, denk zondag niet veel wijzer te worden, echter.







we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline Xandragon

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Alias Tinkerbell
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #1182 Gepost op: 8-03-2003, 20:55:23 »
U bent allemaal officieel uitgenodigd op de molfandag in Danscafé 't Dul Konijn te Bissegem op 23 maart 2003.
De wie-wat-waar-waaromaflevering van het derde molseizoen is er dan op groot scherm te bekijken, er is een korte mollenquiz en de grote afsluiting van onze Orakelwedstrijd zal er plaatsvinden, onder toezicht van U allen en wie weet wie nog...

De Promoliaten wensen U nog veel plezier met Uw zoektocht naar de Mol en hopen U allen te mogen begroeten op de Grote Mollenmeeting van 23 maart 2003.








Goudstof genoeg... nu zoek ik een blok goud.

Offline Tante Nonneke

  • Forumlid
  • Hallelujah , prijs de Mol !
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #1183 Gepost op: 8-03-2003, 22:31:28 »
Tante Nonneke houdt voet bij stuk.
Ze kan het moeilijk geloven dat onze dappere Galliër Assurancetourix zich in deze fase van de strijd zou laten verleiden tot het gratis ende verniet weggeven van een finaliserende vrijstelling als hij niet de Mol zou zijn.
Inge zou het zeker niet gedaan hebben, getuige haar ontroerende poging om enkele geloofwaardige leugentjes om bestwil te produceren. Maar ze had al reeds eerder haar krediet verloren. Ze stond dik in het rood en in elke verzekeringspolis staat dan in de kleine lettertjes overduidelijk te lezen dat diezelfde polis dan met ogenblikkelijke ingang opgezegd wordt.
Gelukkig voor Inge had ze een goede makelaar bij de hand en moest ze de polis niet opzeggen. Voorlezen of imiteren was voldoende, en dan kreeg ze een tijdelijke groene kaart, geldig voor één dag.
Trouwens, de blikken van Sandra, Stijn en Marc bij de uitspraken van Inge spraken boekdelen, dikker dan alle Van Daeles en Encyclopedia Brittanicas samen.
En als Stijn de Mol zou zijn, zou hij dan toelaten dat één iemand met de vrijstelling zou gaan lopen, terwijl de 2 dames dan onderling zouden moeten uitmaken wie er zou afvallen?
Saboteren ja, maar bepaalde spelers bevoordelen ten nadele van anderen ? Tante Nonneke durft het te betwijfelen...

Maar om die Broeders en Zusters die het geloof in Stijn hebben behouden, te plezieren heeft Tante Nonneke hier nog een ultieme, authentieke, nooit of nergens vernoemde  en alles zeggende Engelse fooi die ze al lang in de plooien van haar habijt verborgen houdt, maar er nu pas uit haalt als klap op de Stijnse vuurpijl.

Hier komt ie dan :

Stijn heeft een duidelijke moedervlek in zijn aangezicht.
En wat is nu de Engelse benaming voor een moedervlek ?
Sla er maar eens de Encyclopedia Brittanica op na : het juiste antwoord is ... MOLE.
Taraaa...
 







« Laatst bewerkt op: 8-03-2003, 23:08:58 door Tante Nonneke »
Fantasie opent de deuren die realisme sluit...

Offline Tante Nonneke

  • Forumlid
  • Hallelujah , prijs de Mol !
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #1184 Gepost op: 8-03-2003, 23:04:42 »
Om het jullie gemakkelijk te maken ziehier de uitleg van de Cambridge dictionary :



(from Cambridge International Dictionary of English)

mole (SPOT)
noun [C]
a small dark spot or lump on a person's skin which stays for a long time, often for the whole of their life


Alstublieft en veel plezier er mee !








« Laatst bewerkt op: 8-03-2003, 23:05:56 door Tante Nonneke »
Fantasie opent de deuren die realisme sluit...

Offline Dragonius

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ...hoe meer ik weet, hoe meer ik twijfel...
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #1185 Gepost op: 8-03-2003, 23:52:13 »
QED. Spes.








Rozemarijn en palmwijn, Monnikslatijn in kwatrijn, Rare pipo in woestijn, Hiero, daaro, toto, tricot...

Offline Dragonius

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ...hoe meer ik weet, hoe meer ik twijfel...
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #1186 Gepost op: 9-03-2003, 00:13:23 »
Imporante informatie gevonden op de tegel van de eerste zender.
De grijzige Pij komt maandag bij De Brave Meid. Dit wordt als volgt aangekondigd:
10-3-2003 7 weken lang leefde driekwart van televisiekijkend Vlaanderen in spanning met de vraag 'Wie is de mol?'. Sinds gisteravond kennen we de naam van de mol, maar wie die mol écht is vertelt hij vandaag zelf in De nieuwe wereld.

De Mol is een HIJ!







Rozemarijn en palmwijn, Monnikslatijn in kwatrijn, Rare pipo in woestijn, Hiero, daaro, toto, tricot...

Offline Quofsh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #1187 Gepost op: 9-03-2003, 09:01:09 »
Tsss beste broeder Dragonius.
Lijkt het U en ook allen in het minder bijzonder ook niet altezeer en evenmin een beetje dom als zoude men op een spinnenhuiszijde het ware geslacht der vanavond te onthullen identiteitelijkheid reeds prijsgeven?
En wie stelt deze berichtjes die ons allerminst overkomen als spreekwoordelijke korrels in de lenzen dan op? Iemand van de zandhengelaars zelf?
Desalniettemin moet gezegd of gesteld of in ieder geval ook nog bewezen worden dat onze sympathieke (?) Antwerpse superkandidaat alle aandacht, vloeiende naar zijn verdachtzaamheid uiteindelijk en daadwerkelijk ook heeft verdiend.
Ik houd mijn kap stevig vast en laat ze niet meer rondwapperen: wie zal er na heden avond plotsklaps weer als de beste raadsels doorzien? wie de beroemdste der studentikozen zijn? het blondlokkig gejongte met de mysterieuze geestwerking en daar zal alom smakelijk mede gelachen worden: het 'gij schalkse schavuit' zal niet van den lucht wezen en wederom zal ons dagen dat de jeugd niet onderschat mag!







Talpa est homo homini

Offline DJHouss

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #1188 Gepost op: 9-03-2003, 10:58:24 »
En als Stijn de Mol zou zijn, zou hij dan toelaten dat één iemand met de vrijstelling zou gaan lopen, terwijl de 2 dames dan onderling zouden moeten uitmaken wie er zou afvallen?

Als Augustinus de Mol is weet hij ook dat die vrijstelling maar even duurt en dat sympathieke Père Totale even later zijn "ja" kaart zal bovenhalen. Die heeft niets te verliezen: of de vrijstelling of naar de finale, dat komt bijna op hetzelfde neer, behalve dat hij Inge nog een waterkansje gunt, van edelmoedigheid gesproken.

En inderdaad Quofsh, Stijntje het kleintje past compleet in "De Jeugd van Tegenwoordig" theorie.











Offline Alive and Kicking

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #1189 Gepost op: 9-03-2003, 11:57:27 »
Zuster Viventia zet haar koffers neer voor het klooster, vraagt vriendelijk aan Zuster Portasia om haar binnen te laten (nadat ze haar een stukje Camembert onder de neus geschoven heeft) en betreedt haar kamertje. De lichtstad viel wel mee, maar de geur in het goede , oude klooster is toch wel stukken beter. Om niet te spreken van de lichtreclames in alle kleuren. Goed dat we geen roze verlichting gekozen hebben hier.

In haar zoektocht naar de Grijze Pij wou Zuster Viventia ook even Rodin gaan bezoeken. Mooi huis, toffe beelden maar om de één of andere reden stond hét werk die de oplossing moest geven ergens in een stad waar men bollen van eet. Bonsoir oplossing, we zullen moeten wachten tot morgen. Niettemin heeft Zuster Viventia gemerkt dat tijdens haar afwezigheid, haar invloed toch gebleven is. Zowaar Knudde himself is het beeld van de heilige Augustinus gaan poetsen. Enfin, deze zuster neemt die taak nu weer met veel plezier over, zodat ze morgen kan gehuldigd worden...








banaan begint met een b, soms met een s

Offline Xandragon

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Alias Tinkerbell
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #1190 Gepost op: 9-03-2003, 15:22:07 »
Xandragon heeft zoiets van... het is me allemaal nogal een soepje geworden. Liever had ik met een SIM-kaart aan het bellen geweest of met realISMe uitgebeelde verhalen van onze beste vrienden gekeken vanavond. Eigenlijk is er één spelbreker in het spel... en wat is nu die kleur van die zijn pij ende kavuizel ?







Goudstof genoeg... nu zoek ik een blok goud.

Offline Xandragon

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Alias Tinkerbell
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #1191 Gepost op: 9-03-2003, 15:24:17 »
Oh ja, de pannenkoekenslag één dezer lijkt maar traag op gang te komen volgens onze Broeder Perlut. Misschien dat de Promoliaten ieder en elk van u apart toch wat vocale klanken kan voortbrengen in de wandelgangen van de andere kloostergemeenschappen. Ga en verkondig de Blijde Boodschap mijn Broeders en Zusters.







Goudstof genoeg... nu zoek ik een blok goud.

Offline Xandragon

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Alias Tinkerbell
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #1192 Gepost op: 9-03-2003, 15:30:22 »
De Molfandag kan trouwens nog wat mediatieke steun verdragen, dus moesten er gegadigden zijn die dit lezen ? De weldoener van de geschreven beeldverhalen genaamd T. EleTeks, op zijn Limburgs uitgesproken (redelijk Mols dus), is nog steeds niet met zijn ware identiteit naar boven gekomen. Toch benieuwd wie dit was (is). U mag steeds uw bedankje komen ontvangen op Iceke4me@hotmail.com.







Goudstof genoeg... nu zoek ik een blok goud.

Offline DJHouss

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #1193 Gepost op: 9-03-2003, 18:47:05 »
Zou zuster Bardot, niet de activiste van St. Tropez maar van Bilzen la Plage, toch nog een streep door onze rekening kunnen trekken?








Offline Xandragon

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Alias Tinkerbell
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #1194 Gepost op: 9-03-2003, 18:47:19 »
Iedereen op het puntje van zijn of haar stoel ?







Goudstof genoeg... nu zoek ik een blok goud.

Offline Xandragon

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Alias Tinkerbell
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #1195 Gepost op: 9-03-2003, 18:48:54 »
Hoi DJ'tje. Heb je geen spannend plaatje in de aanbieding nét voor de finale ?







Goudstof genoeg... nu zoek ik een blok goud.

Offline DJHouss

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #1196 Gepost op: 9-03-2003, 18:53:39 »
Mijn ik zoekuutje zit op het randje van de stoel.








Offline DJHouss

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #1197 Gepost op: 9-03-2003, 18:57:49 »
Een plaatje?
Zoiets van Missy 'Missdemeanor' "Release The Tension"?








Offline Xandragon

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Alias Tinkerbell
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #1198 Gepost op: 9-03-2003, 19:01:08 »
Ik dacht meer zoiets van "Under Pressure" van Queen...







Goudstof genoeg... nu zoek ik een blok goud.

Offline Alive and Kicking

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #1199 Gepost op: 9-03-2003, 19:02:03 »
Het nagelbijten is begonnen, vanavond eindigt de queeste... 'Elevation' van U2 kan wel voor wat uitlatingen zorgen ook







banaan begint met een b, soms met een s