Auteur Topic: Het WIDM-OFFtopic-topic  (gelezen 857106 keer)

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #240 Gepost op: 11-01-2010, 17:38:49 »
Heb je er wel om gevraagd bij de Kiosk?

Die heb ik wel gehad hoor. Vraagt een meisje achter mij om cappucino, moet ze die gewoon betalen..........

Gratis geldt vast niet voor andere dingen dan koffie of thee.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #241 Gepost op: 11-01-2010, 17:41:18 »
Nee, moest dat dan? Op Amersfoort riepen ze om dat je het kon krijgen, op Amsterdam niet. Ik ga toch ook niet vragen of er treinen naar Timboektoe rijden? Lijkt me niet logisch, zoals het me ook niet logisch lijkt dat de Kiosk gratis koffie weggeeft, dat zou de NS doen.
The British are not impressed.

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #242 Gepost op: 11-01-2010, 17:48:59 »
Die koffie moet toch ergens vandaan komen, dus is het veel handiger om om te roepen waar je het kunt krijgen dan dat de NS het je aan komt bieden. En je wist het toch, anders had je niet kunnen zeggen dat je niet begreep waar de koffie bleef.

Zucht, ik ga nooit meer in discussie met jou. :P

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #243 Gepost op: 11-01-2010, 18:28:37 »
Als zij niet zeggen wáár ik het kan halen, hoe kan ik het dan halen? Waarom roept die miep dan niks om?
The British are not impressed.

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #244 Gepost op: 11-01-2010, 18:37:04 »
Je weet toch wel dat je koffie bij de Kiosk kunt halen? De Kiosk zit op elk gemiddeld station. Die was trouwens natuurlijk dicht op dat tijdstip, en zoveel reizigers zullen er ook weer niet rondlopen om half één 's nachts. Dus was het vast op bepaalde tijdstippen.

Offline Rennuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tja....
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #245 Gepost op: 11-01-2010, 19:42:22 »
Haha leuke discussie dit  ::rofl::

Wat mij lijkt, als je weet dat ze gratis koffie weggeven, maar je weet niet waar, dan vraag je toch gewoon waar dat dan gebeurd?
Ik zou ook als eerste naar een kiosk gaan, of de infobalie, maar wat mij betreft bestook je de eerste beste voorbijganger met zo'n vraag.

Je kunt natuurlijk ook eeuwig staan wachten op een plek waar je misschien geen koffie aangeboden zal krijgen en mopperen dat er geen koffie komt, maar daar schiet je ook niks mee op  ;)
~ 'You mean you can't take less. You can ALWAYS take more' ~

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #246 Gepost op: 11-01-2010, 20:01:35 »
Maar om half 1 's nachts gaan ze geen koffie meer uitdelen hoor...

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #247 Gepost op: 11-01-2010, 20:06:38 »
Sorry dat ik door deze zeer boeiende discussie heen post, maar ik hoop dat hier wat knappe koppen zijn die mij kunnen helpen met mijn computer...

Ik heb een rottige Medion PC met het rottige Windows Vista er op en die is een half jaar terug, na slecht anderhalf jaar gebruik, kapot gegaan. Hij hielt er spontaan mee op en doet nu helemaal niks meer. Mijn back-up bevalt prima (geen Vista), maar daarop kan geen Google Earth en Windows Movie Maker op gedraait worden en die wil ik tijdens dit molseizoen graag weer gebruiken.

Doordat niks het meer doet heb ik het vermoeden dat het aan ofwel de voeding of het moederbord ligt. Als het aan de voeding licht wil ik deze zelf gaan vervangen. (Ik weet niet zo heel veel meer van computers, maar heb wel gedegen technisch inzicht.) Een paar vraagjes daarover:

  • Ik ik meten/controleren of het probleem in de voeding danwel moederbord zit. Met bijv. een multimeter?
  • Als ik een nieuwe voeding wil kopen waar moet ik dan op letten? Zal wel niet exact hetzelfde ding nodig hebben, of wel? Zitten er als stekkertjes aan alle draadjes en zo?
  • Ik lees dat het vervangen vrij eenvoudig te doen moet zijn, namelijk zorgen dat je dezelfde stekkertje op dezelfde plaats weer aansluit? Klopt dit, of kan ik de computer toch beter weg brengen?

Kan iemand mij hiermee op weg helpen?

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #248 Gepost op: 11-01-2010, 20:41:50 »
Maar om half 1 's nachts gaan ze geen koffie meer uitdelen hoor...
Dat bedoel ik. Maar wel adverteren dat ze de 7e èn 8e koffie uitdelen. Ja, voor middernacht riepen ze het op Amersfoort wel om, maar na middernacht was ik in Amsterdam. Als je belooft dat je 7 en 8 januari 2010 koffie uitdeelt, moet je dat ook doen na middernacht.
The British are not impressed.

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #249 Gepost op: 11-01-2010, 20:45:04 »
Het schijnt ook dat ze op sommige stations zelfs erwtensoep uitdeelden. Maar in Nijmegen? Ho maar. :-\\
Tell me what your telescope says

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #250 Gepost op: 11-01-2010, 20:48:15 »
Dat bedoel ik. Maar wel adverteren dat ze de 7e èn 8e koffie uitdelen. Ja, voor middernacht riepen ze het op Amersfoort wel om, maar na middernacht was ik in Amsterdam. Als je belooft dat je 7 en 8 januari 2010 koffie uitdeelt, moet je dat ook doen na middernacht.
oké, we hebben medelijden met je :P
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline M90

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #251 Gepost op: 11-01-2010, 20:51:28 »
Sorry dat ik door deze zeer boeiende discussie heen post, maar ik hoop dat hier wat knappe koppen zijn die mij kunnen helpen met mijn computer...

Ik heb een rottige Medion PC met het rottige Windows Vista er op en die is een half jaar terug, na slecht anderhalf jaar gebruik, kapot gegaan. Hij hielt er spontaan mee op en doet nu helemaal niks meer. Mijn back-up bevalt prima (geen Vista), maar daarop kan geen Google Earth en Windows Movie Maker op gedraait worden en die wil ik tijdens dit molseizoen graag weer gebruiken.

Doordat niks het meer doet heb ik het vermoeden dat het aan ofwel de voeding of het moederbord ligt. Als het aan de voeding licht wil ik deze zelf gaan vervangen. (Ik weet niet zo heel veel meer van computers, maar heb wel gedegen technisch inzicht.) Een paar vraagjes daarover:

  • Ik ik meten/controleren of het probleem in de voeding danwel moederbord zit. Met bijv. een multimeter?
  • Als ik een nieuwe voeding wil kopen waar moet ik dan op letten? Zal wel niet exact hetzelfde ding nodig hebben, of wel? Zitten er als stekkertjes aan alle draadjes en zo?
  • Ik lees dat het vervangen vrij eenvoudig te doen moet zijn, namelijk zorgen dat je dezelfde stekkertje op dezelfde plaats weer aansluit? Klopt dit, of kan ik de computer toch beter weg brengen?

Kan iemand mij hiermee op weg helpen?
ik denk dat het het makkelijkste is om te controleren of de voeding nog werkt, kans lijkt me het grootst dat het daar aan ligt. volgens mij kan je dat wel met een multimeter meten, maar 100 procent zeker ben ik niet. zie ook hier

belangrijkste bij het kopen van een nieuwe voeding is dat je één koopt met hetzelfde vermogen. voor zover ik weet is de rest in basis gelijk aan elkaar (aansluiting, ed.)
voeding vervangen in een computer is relatief makkelijk geloof ik, dus ik denk dat het zonder wegbrengen wel zou moeten kunnen lukken. :P

Offline Vangu Vegro

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #252 Gepost op: 12-01-2010, 10:35:11 »
« Laatst bewerkt op: 12-01-2010, 10:37:43 door Vangu Vegro »
"Als onder makkelijk te mollen mollen mollen mollen mollen, mollen mollen mollen stukken makkelijker nog."   - Kees Torn

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #253 Gepost op: 12-01-2010, 11:44:49 »
Uit de nieuwe Avrobode: Terugblikken van twee oud-kandidaten en een oud-Mol.

http://i196.photobucket.com/albums/aa38/VanguVegro/terugblik_a.png

http://i196.photobucket.com/albums/aa38/VanguVegro/terugblik_b.png

Haha, ze blijven het wel uitmelken hoor. Maar bedankt voor de scans  ::ok:: .
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline RICKDEMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • -
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #254 Gepost op: 12-01-2010, 16:02:18 »
Er staat trouwens een opmerkelijke fout in; Hans Schiffers viel volgens de AVRO-bode in de 3e ronde af. Hij viel in de derde aflevering af en als tweede. Klopt dus niet.
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #255 Gepost op: 12-01-2010, 16:41:14 »
Dat noem ik gewoon de derde ronde hoor. Ze hadden de eerste aflevering toch ook een test gemaakt? (of herinner ik me dat verkeert)

Offline RICKDEMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • -
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #256 Gepost op: 12-01-2010, 16:47:24 »
Inderdaad, al is het maar hoe je het interpreteert.

Ik zou eerder 'derde aflevering' zeggen dan 'derde ronde'.
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Offline Rennuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tja....
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #257 Gepost op: 12-01-2010, 18:37:52 »
Inderdaad, al is het maar hoe je het interpreteert.

Ik zou eerder 'derde aflevering' zeggen dan 'derde ronde'.
Nou nee zou ik niet zeggen, want in aflevering twee was er nog wel gewoon een test, dus er was gewoon een tweede ronde, alleen toen verloor niemand.

PS: Is het waar dat we helemaal geen Wie is... de Mol? poll hebben?? at zou schokkend zijn
« Laatst bewerkt op: 12-01-2010, 18:52:39 door Rennuh »
~ 'You mean you can't take less. You can ALWAYS take more' ~

Offline maud

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #258 Gepost op: 12-01-2010, 19:48:04 »
De widm-poll staat Hier

Heb hem gelijk gereset  :D
"Geef nooit uitleg. Je vrienden begrijpen je wel en je tegenstanders geloven je toch niet."

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #259 Gepost op: 12-01-2010, 21:16:14 »
ik denk dat het het makkelijkste is om te controleren of de voeding nog werkt, kans lijkt me het grootst dat het daar aan ligt. volgens mij kan je dat wel met een multimeter meten, maar 100 procent zeker ben ik niet. zie ook hier

belangrijkste bij het kopen van een nieuwe voeding is dat je één koopt met hetzelfde vermogen. voor zover ik weet is de rest in basis gelijk aan elkaar (aansluiting, ed.)
voeding vervangen in een computer is relatief makkelijk geloof ik, dus ik denk dat het zonder wegbrengen wel zou moeten kunnen lukken. :P
Heel erg bedankt voor de tips en link!