Auteur Topic: WIDM in de media 2011  (gelezen 363860 keer)

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: WIDM in de media 2011
« Reactie #440 Gepost op: 3-02-2011, 16:39:34 »
lijkt me een MFD vraag ;)
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: WIDM in de media 2011
« Reactie #441 Gepost op: 3-02-2011, 19:06:39 »
Zou leuk zijn om wat oude krantenartikelen te verzamelen op je website?

Wel een leuk idee. Of ik kan ze gewoon eens hier of in het offtopic-topic zetten voor de liefhebber. Vanmiddag heb ik er al een stuk of tien gevonden die volgens mij niet op deze site hebben gestaan (die heb ik ook bijna allemaal opgeslagen op mijn computer).

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: WIDM in de media 2011
« Reactie #442 Gepost op: 3-02-2011, 19:23:58 »
Ik houd hard copy een media-archief bij en heb een stuk of 60 artikelen. Maar die ga ik onmogelijk allemaal inscannen.

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: WIDM in de media 2011
« Reactie #443 Gepost op: 3-02-2011, 19:30:23 »
Wel een leuk idee. Of ik kan ze gewoon eens hier of in het offtopic-topic zetten voor de liefhebber. Vanmiddag heb ik er al een stuk of tien gevonden die volgens mij niet op deze site hebben gestaan (die heb ik ook bijna allemaal opgeslagen op mijn computer).

Zou leuk zijn   :D

Ik houd hard copy een media-archief bij en heb een stuk of 60 artikelen. Maar die ga ik onmogelijk allemaal inscannen.

Ja maar inscannen is meer werk dan Copy Paste..  8)
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline Brinkie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: WIDM in de media 2011
« Reactie #444 Gepost op: 4-02-2011, 09:36:27 »
In de Spits! van vandaag Vrijdag 4 februari 2011 op pagina 23:

Jan Kooijman en Art Rooijakkers, maar dan net even anders ::rofl::


Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: WIDM in de media 2011
« Reactie #445 Gepost op: 4-02-2011, 10:02:15 »
Artikel uit NRC Next van gisteren (geen nieuwe feiten, maar toch):

De mol te vroeg ontmaskeren kost 250.000 euro

Vanavond wordt de vijfde aflevering van Wie Is De Mol uitgezonden. Het hele programma werd vorig jaar opgenomen in El Salvador, terwijl de slotaflevering pas over zes weken wordt uitgezonden. In de tussentijd wordt streng bewaakt dat niemand van de betrokkenen de uitslag lekt. Stijn Bronzwaer zocht voor de papieren nrc.next van vandaag uit hoe Hilversum haar geheimen bewaart.

Vorige week haalde een scholier een promofilmpje van een nog niet uitgezonden aflevering van de onbeveiligde server van het programma en zette het op YouTube. Paniek bij de redactie: ze traceerden de jongen binnen enkele minuten, haalden hem uit de klas en sommeerde hem het filmpje te verwijderen. Te laat, want wie goed zocht kon enkele dagen voor de uitzending van vorige week al zien dat Miryanna zou afvallen. Bij Boer Zoekt Vrouw lekte onlangs via een website uit dat boer Marcel al zou samenwonen met een kandidate, terwijl zijn keuze in het programma nog niet bekend is gemaakt. Toch gaat het nog relatief vaak goed met het geheim houden van uitslagen.

Deelnemers en medewerkers van Wie Is De Mol ondertekenen een contract waarin een boete op het verraden van de identiteit van de mol is opgenomen: 250.000 euro. Ook in de contracten van SBS-programma’s en die van Expeditie Robinson staan zulke afspraken, al liggen de boetes waarmee wordt gedreigd bij laatstgenoemde “aanzienlijk lager”, zegt uitvoerend producent Geraldine Smink.

Bovendien heerst onder de makers van Wie Is De Mol een ijzeren discipline. Het contract wordt getekend door iedereen die bij het programma betrokken is, van kandidaten tot cateringmedewerkers. Er wordt al meer dan tien jaar met een vast team aan het programma gewerkt. Stagiaires zijn niet welkom.

Deelnemers mogen één iemand in vertrouwen nemen, die op zijn of haar beurt ook de contractuele geheimhouding moet beloven. Medewerkers versturen geen gevoelige informatie over de mail en hebben het altijd over de mol als een ‘hij’, ook als het een vrouw is. “Een deel van onze hersenen zit altijd op slot”, zegt Jan Peter Pellemans, kandidatenbegeleider.

Deelnemers kunnen toch ‘per ongeluk’ lekken, bijvoorbeeld door iets te veel informatie te delen via een twitterberichtje of een facebookstatus. Dat gaat steeds vaker gebeuren, voorspelt televisiewetenschapper Maarten Reesink van de Universiteit van Amsterdam. “Met anonieme kanalen zoals Twitter wordt per ongeluk of opzettelijk informatie over televisieprogramma’s lekken makkelijker. Contracten houden dat niet tegen.” Maar, zegt hij, het is net als met een voetbalwedstrijd. “Als mensen de uitslag niet willen weten, gaan ze er ook niet naar op zoek.”

Bron: NRC Next
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Meriek

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Fulltime Molloot
Re: WIDM in de media 2011
« Reactie #446 Gepost op: 4-02-2011, 13:46:25 »
Ik heb nog een artikeltje gevonden in de Mikro Gids (Nr.5, p. 65), dat ik nog niet in dit topic voorbij heb zien komen, dus bij deze!

'Ik ben de slavendrijver’
Spelleider Pieter Jan Hagens zorgt voor ontzag


20.30 NED. 1
Wie is de Mol?
Presentator Pieter Jan Hagens bemoeit zich tijdens de opnames bewust zo min mogelijk met de kandidaten van Wie is de Mol?. ‘Het is goed als ze ontzag voor me hebben.’


Met drie seizoenen in zijn rugzak heeft Pieter Jan Hagens zijn rol als spelleider van Wie is de Mol? wel gedefinieerd. ‘Ik blijf op afstand, dat heb ik gaandeweg geleerd. Ik ben de slavendrijver, streng en afstandelijk. Het is goed als ze ontzag voor me hebben. “Oei, kijk uit, daar komt-ie, even opletten.” Dat gevoel moet je teweegbrengen bij de groep.’ Wat niet wegneemt dat hij ook dit jaar weer heeft genoten van zijn reisgezelschap. ‘Er zit veel humor in de groep en er werd enorm gelachen. Tegelijkertijd zijn ze bloedfanatiek en zaten ze vanaf het begin allemaal totaal in de psychologie en paranoia van het spel.’ De juiste mix voor een succesvolle editie, volgens de presentator.

Twijfels
Plaats van handeling is dit seizoen El Salvador; Hagens erkent dat hij daar aanvankelijk moeite mee had. ‘Het is toch een land waar akelige dingen zijn gebeurd: burgeroorlogen, Nederlandse journalisten vermoord. Ik heb om die reden even getwijfeld of we dit moesten doen. Maar ergens is het ook goed. De Salvadoranen willen de ellende achter zich laten, de mooie kanten van het land tonen. Het toerisme staat er in de kinderschoenen. Je merkt dat ze het om die reden heel fijn vinden als er een televisieploeg komt.’

Hemelsbreed verschil
Het programma maken in El Salvador was een hemelsbreed verschil met de productie van het seizoen in Japan vorig jaar. ‘In Japan komt iedereen zijn afspraken keurig na, maar het is ook een enorm regeltjesland, je moest werkelijk overal een vergunning voor hebben. Als er geïmproviseerd moest worden, hadden we een probleem. Daarbij vergeleken is El Salvador zo makkelijk, we kregen alle medewerking. We konden het zo gek niet bedenken, alles kon.’
Hagens geniet elk jaar intens van de opnameperiode. ‘Het is een soort schoolreisje, even weg van mijn journalistieke werk en lekker buiten spelen. Ik ben weer zo trots op wat we ervan hebben gemaakt. We hadden flinke tegenslagen, omdat het klimaat niet altijd meewerkte. Grappig genoeg is het programma daar achteraf alleen maar beter van geworden.’

Rivka Groenier
Het graaft en het komt van alle kanten... Rara wat is dat? Een stereomol!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: WIDM in de media 2011
« Reactie #447 Gepost op: 9-02-2011, 10:57:40 »
Karin de Groot heeft een roman geschreven over liegen en het leiden van een dubbelleven. "Schaduwwaarheid". Zie de Telegraaf. Verdacht hoor. ;)

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: WIDM in de media 2011
« Reactie #448 Gepost op: 9-02-2011, 11:17:27 »
Karin de Groot heeft een roman geschreven over liegen en het leiden van een dubbelleven. "Schaduwwaarheid". Zie de Telegraaf. Verdacht hoor. ;)

Jaa! Alleen verspreekt ze zich nou?!
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Ooh deze zin staat in de krant zelf.. Niet in de link van Heinz.
« Laatst bewerkt op: 9-02-2011, 11:19:10 door >>Tommie<< »
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline jonne17

  • Winnaar WIDM-pool 2013
  • Forumlid
Re: WIDM in de media 2011
« Reactie #449 Gepost op: 11-02-2011, 14:24:53 »
Joehoe, er komt een 12e seizoen van WIDM!

http://www.mediacourant.nl/?p=97856

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: WIDM in de media 2011
« Reactie #450 Gepost op: 11-02-2011, 15:09:04 »
Ah, het wordt dus land X! Met andere woorden, je mag ervan uitgaan dat het land al wel eens bekend kan zijn!
Ich bin ein Bärliner!

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: WIDM in de media 2011
« Reactie #451 Gepost op: 11-02-2011, 15:15:00 »
Aha! Land-X!

Singapore is in het Mandarijn 'Xinjiapo'  ::tandpastasmiley::

Tevens is Zuid-Ossetie in het Ossetisch 'Xussar Iryston', maar ik denk niet dat ze daar naartoe gaan  :P
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Tsubasa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
Re: WIDM in de media 2011
« Reactie #452 Gepost op: 11-02-2011, 15:22:06 »
Volgens mij gaan ze gewoon naar India.
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: WIDM in de media 2011
« Reactie #453 Gepost op: 11-02-2011, 15:29:21 »
Denk niet dat ze naar egypte gaan XD..
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline jonne17

  • Winnaar WIDM-pool 2013
  • Forumlid
Re: WIDM in de media 2011
« Reactie #454 Gepost op: 11-02-2011, 15:48:08 »
...en vast ook voorlopieg niet meer naar een land met een regenseizoen.

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: WIDM in de media 2011
« Reactie #455 Gepost op: 11-02-2011, 15:48:52 »
Nee, denk t ook niet nee
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: WIDM in de media 2011
« Reactie #456 Gepost op: 11-02-2011, 15:51:05 »
Joehoe, er komt een 12e seizoen van WIDM!
Wisten we al. Hoe kan je anders al de quiz maken en een reisje met aflevering 1 van widm 12 mee winnen als dat seizoen er niet zou komen?

Ah, het wordt dus land X! Met andere woorden, je mag ervan uitgaan dat het land al wel eens bekend kan zijn!
Elk molland wordt door de makers Land X genoemd (zie ook mijn column). En de mol is altijd een hij, ook als het een vrouw is. Dit allemaal om versprekingen te voorkomen, daardoor kan het nooit voorkomen dat bijvoorbeeld één of andere driefm DJ toevallig bij de lift hoort wie de mol is.
The British are not impressed.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: WIDM in de media 2011
« Reactie #457 Gepost op: 11-02-2011, 16:24:37 »
Dat begrijp ik ook wel, maar zoals ik het las leek het alsof al zeker was naar welk land ze gaan! (Mag ook wel, als ze weer rond mei/juni op pad gaan...)
Ich bin ein Bärliner!

Offline vriendlief

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: WIDM in de media 2011
« Reactie #458 Gepost op: 13-02-2011, 16:35:24 »

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: WIDM in de media 2011
« Reactie #459 Gepost op: 13-02-2011, 16:37:21 »
HE! Die reclame heb ik al zo vaak gezien maar dat is Patrick! ::bravo:: Haha wat grappig.
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...