Auteur Topic: 'Wie is ... de Mol?' Pool 2011  (gelezen 254438 keer)

Offline xBBk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: 'Wie is ... de Mol?' Pool 2011
« Reactie #380 Gepost op: 28-01-2011, 20:27:13 »
vorig jaar geëindigd op de 331e plaats, sta nu op de 6e plaats ::tandpastasmiley::
nu hopen dat ik de mol goed heb..

Offline belg

  • Forumlid
Re: 'Wie is ... de Mol?' Pool 2011
« Reactie #381 Gepost op: 28-01-2011, 20:40:01 »
92 plaatsen gezakt. Maar ik heb toch even op 1 gestaan

Vind het een goede beslissing om de punten voor de afvaller niet mme te tellen, maar het is natuurlijk wel jammer voor zij die het zonder spoiler wisten/hadden geraden.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: 'Wie is ... de Mol?' Pool 2011
« Reactie #382 Gepost op: 28-01-2011, 21:03:46 »
Aaargh 293 ... ::oink::

Maar ik blijf erbij Miryanna wordt de winnaar van WidM.
whaha ::rofl::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: 'Wie is ... de Mol?' Pool 2011
« Reactie #383 Gepost op: 28-01-2011, 21:06:05 »
Het slaat natuurlijk gewoon nergens op. Wat nu als het een grap was geweest en de info helemaal niet had geklopt? Dan was 80% van het forum ineens overgestapt naar Miryanna en dan hadden ze het allemaal fout gehad. Hadden jullie dan ook gezegd: "ja, de meesten hebben hun pool ingevuld op basis van onjuist verkregen informatie en dus telt de hele vraag niet mee." Of als het een grap was geweest die per ongeluk wel de juiste afvaller aanwees? Was het dan ook vals spel geweest? Omdat het nu toevallig klopt en iedereen zo dom is geweest om de pool aan te passen (er was immers nog niks echt zeker, hoe echt het filmpje ook leek) mag de vraag niet meer worden meegeteld? Dat is toch erg raar.
"Ja, Mark Rutte had al gedaan alsof hij de verkiezingen gewonnen had, dus we tellen alle stemmen op de VVD voor het gemak maar niet mee."
The British are not impressed.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: 'Wie is ... de Mol?' Pool 2011
« Reactie #384 Gepost op: 28-01-2011, 21:07:50 »
Het slaat natuurlijk gewoon nergens op. Wat nu als het een grap was geweest en de info helemaal niet had geklopt? Dan was 80% van het forum ineens overgestapt naar Miryanna en dan hadden ze het allemaal fout gehad. Hadden jullie dan ook gezegd: "ja, de meesten hebben hun pool ingevuld op basis van onjuist verkregen informatie en dus telt de hele vraag niet mee." Of als het een grap was geweest die per ongeluk wel de juiste afvaller aanwees? Was het dan ook vals spel geweest? Omdat het nu toevallig klopt en iedereen zo dom is geweest om de pool aan te passen (er was immers nog niks echt zeker, hoe echt het filmpje ook leek) mag de vraag niet meer worden meegeteld? Dat is toch erg raar.
"Ja, Mark Rutte had al gedaan alsof hij de verkiezingen gewonnen had, dus we tellen alle stemmen op de VVD voor het gemak maar niet mee."
héhé volgens mij is er iemand die mee wil protesteren ;D.
Dus lukie: PROTEST ::rofl::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: 'Wie is ... de Mol?' Pool 2011
« Reactie #385 Gepost op: 28-01-2011, 21:14:53 »
Vorig jaar telden toch ook gewoon alle vragen mee, terwijl toch al vrij bekend was dat Frits er wel eens lang in kon zitten? Waarschijnlijk hebben toch velen deze kennis toen meegenomen in hun pool. Dan kunnen we daar ook nog eens even alle vragen van ongeldig gaan verklaren.
The British are not impressed.

Offline molmark

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • P.A. van Momfert (de Mol)
Re: 'Wie is ... de Mol?' Pool 2011
« Reactie #386 Gepost op: 28-01-2011, 21:19:04 »
Misschien moet ik me niet moeien in deze discussie, gezien ik niet mee speel in deze pool. Maar ik ben het eens met Daedalus.

Binnen Wie Is De Mol geldt: Kennis (informatie) is Macht. Waar je die kennis vandaan hebt en, belangrijker nog in deze casus, hoe je die toepast moet mijns inziens niet uitmaken in een pool.

Zo had je bijvoorbeeld uit twitterberichten van Horace eind mei (opname periode) kúnnen afleiden dat hij in ieder geval de finale niet zou halen. Sommige mensen vinden dat geen leuke manier van speuren, maar de informatie is er nu eenmaal. Ook een al dan niet per ongeluk uitgelekt promo filmpje is er nu eenmaal. De vraag is: hoe interpreteer je die kennis en hoe pas je deze toe in de pool.
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: 'Wie is ... de Mol?' Pool 2011
« Reactie #387 Gepost op: 28-01-2011, 21:29:19 »
Wil eigenlijk protesteren tegen Daedalus' protest - gewoon omdat het leuk is..
Maar ben het eigenlijk wel met hem eens..  :-\\
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: 'Wie is ... de Mol?' Pool 2011
« Reactie #388 Gepost op: 28-01-2011, 21:40:22 »
Tsja, onvoorziene gebeurtenissen eisen wel eens een ad hoc beslissing van de spelleiding.
En er kan wel van alles verondersteld worden, maar dat is nu niet aan de orde.
Er is gesproken binnen de crew van WIDM wat we hiermee gingen doen, en dit is het besluit.
Jammer de bammer, maar het is niet anders.........
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: 'Wie is ... de Mol?' Pool 2011
« Reactie #389 Gepost op: 28-01-2011, 21:46:18 »
Ach jongens kom op..
Wat maakt het nou uit..
En trouwens dit is toch gewoon het eerlijkst? Niemand die hier wat aan gehad heeft of diegene het nu wist of niet.. Dus Lukie trekt  gewoon 1 lijn, en dat is gewoon dat de vraag 1 week niet meetelt.
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline Mollemaarten

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Weg van teruggeweest!
Re: 'Wie is ... de Mol?' Pool 2011
« Reactie #390 Gepost op: 28-01-2011, 22:03:24 »
WAT? 14e! Wow, dat vind ik echt supervet  ::oink:: Ik heb nog nooit zo hoog gestaan hahaha! Ik ga kei goed deze pool, vorige week 50e, nu 14e, volgende week eerste?  ::pinokkio::
Je kunt ze uitroken, wegjagen, soms vang je er zelfs een, maar je weet wat ze zeggen...

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: 'Wie is ... de Mol?' Pool 2011
« Reactie #391 Gepost op: 28-01-2011, 22:58:17 »
Wat maakt het nou uit..
Ik blij het zeggen hè? Het gaat om het principe. Tientallen mensen hebben een goed antwoord gegeven en dat wordt zomaar even niet meegerekend. Het is oneerlijk naar hen toe. Heb je eindelijk een vraag goed, krijg je dit op je bord. Dan moet gewoon de hele afvaller over de hele serie niet worden meegeteld, dan vind ik het prima. Nu is het oneerlijk omdat anderen wel hun punten kregen op deze vraag en nu een hele groep niet.
« Laatst bewerkt op: 29-01-2011, 07:18:00 door Bakkertje, Reden: beledigend taalgebruik verwijderd »
The British are not impressed.

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: 'Wie is ... de Mol?' Pool 2011
« Reactie #392 Gepost op: 28-01-2011, 23:02:33 »
ach, het maakt mij niet zoveel uit wat ermee gedaan wordt

maar een tussenweg kan ook, het punten dat je met de vraag kan verdienen gewoon iets minder laten worden, normaal zou je bv met deze vraag op dit moment in het spel 15 punten kunnen verdienen, en nu wordt het 10
dan beloon je de mensen die het goed hadden met punten, maar de punten zijn van minder doorslaggevende functie
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline Mollemaarten

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Weg van teruggeweest!
Re: 'Wie is ... de Mol?' Pool 2011
« Reactie #393 Gepost op: 28-01-2011, 23:02:51 »
Ik blij het zeggen hè? Het gaat om het principe. Tientallen mensen hebben een goed antwoord gegeven en dat wordt zomaar even niet meegerekend. Het is oneerlijk naar hen toe. Heb je eindelijk een vraag goed, krijg je dit op je bord. Dan moet gewoon de hele afvaller over de hele serie niet worden meegeteld, dan vind ik het prima. Nu is het oneerlijk omdat anderen wel hun punten kregen op deze vraag en nu een hele groep niet.
Maar goed, als het 'jammer de pammer' is, *piep* dan een end op met je *piep*pool en wees lekker blij met je onverdiende eerste plaats straks.

 ::ohno:: ::ohno::
« Laatst bewerkt op: 29-01-2011, 07:19:14 door Bakkertje, Reden: scheldwoorden verwijderd »
Je kunt ze uitroken, wegjagen, soms vang je er zelfs een, maar je weet wat ze zeggen...

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: 'Wie is ... de Mol?' Pool 2011
« Reactie #394 Gepost op: 28-01-2011, 23:05:49 »
::ohno:: ::ohno::

Zeker  ::ohno:: . :-\\ Beetje triest dat je zo reageert Dae. De afvaller is uitgelekt en de vraag kan dus niet meer eerlijk worden ingevuld. De spelleiding besluit dus om die ene vraag voor 1 keer niet mee te tellen. Dit recht heeft Lukie compleet omdat hij de pool leidt en het staat in de regels. Als je het er niet mee eens bent *piep* je maar een end op met je *piep*reacties' en stop je met de pool.
« Laatst bewerkt op: 29-01-2011, 07:20:04 door Bakkertje, Reden: scheldwoorden verwijderd »
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: 'Wie is ... de Mol?' Pool 2011
« Reactie #395 Gepost op: 28-01-2011, 23:11:02 »
Dat was ik ook van plan ja. "De afvaller is uitgelekt dus de vraag is ongeldig", dat slaat gewoon nergens op. Goed is goed en dan moet je niet zeggen, "ja, maar iemand heeft vals gespeeld dus jij hebt het lekker fout".
The British are not impressed.

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: 'Wie is ... de Mol?' Pool 2011
« Reactie #396 Gepost op: 28-01-2011, 23:12:48 »
Wat jij wilt joh. Je doet alsof er iemand de doodstraf heeft gekregen om niks.
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: 'Wie is ... de Mol?' Pool 2011
« Reactie #397 Gepost op: 28-01-2011, 23:14:07 »
Maar goed, als het 'jammer de pammer' is, piep dan een end op met je pieppool en wees lekker blij met je onverdiende eerste plaats straks.

Zielig hoor om zo te reageren.. Als je altijd zo je mening wil versterken in de maatschappij wens ik je veel succes.  ::niet-ok::
« Laatst bewerkt op: 29-01-2011, 08:57:39 door maud, Reden: scheldwoorden in quote aangepast »
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: 'Wie is ... de Mol?' Pool 2011
« Reactie #398 Gepost op: 28-01-2011, 23:15:54 »
Is wel volgens hetzelfde principe.
Maar eigenlijk omgedraaid, iemand heeft de staatsloterij gewonnen en krijgt hem niet uitgekeerd omdat iemand anders een vals lot had.
The British are not impressed.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: 'Wie is ... de Mol?' Pool 2011
« Reactie #399 Gepost op: 28-01-2011, 23:16:26 »
Zielig hoor om zo te reageren.. Als je altijd zo je mening wil versterken in de maatschappij wens ik je veel succes.  ::niet-ok::
Mag ik ook eens een keer teleurgesteld zijn?
The British are not impressed.